Известие

Collapse
No announcement yet.

Плахо пистовизиране и "rebuild" на 156 3.0V6

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Плахо пистовизиране и "rebuild" на 156 3.0V6

    Не бих го нарекъл точно проект, или че мястото на темата да е в тоя раздел, ама сметнах че мое да е интересно......
    Всичко почна с едно леко причаткване откъм предната глава на гадта на снимката по долу - изревавах го по старозагорското околовръстно, тествайки показанията на дебитомера със, и без оригиналната му решетка.....разчаткването беше придружено от загуба на мощност, колата се наемаше мудно и на талази, от ауспуха нещата излизаха на тласъци сякаш съм срещнал клапани, или гърнето е запушено или нещо от сорта......на другата сутрин чаткането го нямаше, но мощноста беше на същия хал.....бях заплюл двигателчето за отваряне, щото откакто вкарах колата с него от Англ, нищо не му е правено, а мисля да си го суркам на тоя етап, и затва реших че му е крайно време......плюс това от доста време имам резервни ремъци и ролки, както и препоръчителната за тоя двигател водна помпа с метален пропелер, който от доста време се канех да сложа.......


    Междувременно спазарих от Алфаоунърчето едни валове от 3.2ГТА които се мотаха там безкрайно изгодно, и който въпреки че не правят чудеса, разни юзъри там рапортуваха че в комбинация с интейк рънърите от същия 3.2 двигател които аз така или иначе имам, плюс някакъв ремап които аз също така или иначе имам, отделен е въпроса че за никакъв чеп не става, и уж с тая комбинация нещата ставали малко по добри.....петите за зацепване на 2.5 естествено няма да ми вършат работа, щото ГТА валовете са различни, но пък понеже съм роден късметлия за 120 кинта си пазарих втора употреба, обичам го тоя ибей......
    След махането на капаците, шесте тръби, колектора, и прочее кабеляци, се започна едно безкрайно отвиване на болчета и разни други завиващи елементи, намиращи се естествено на най - неподходящи места.
    Реших да не махам алуминиевите преходници над главите, тъй като исках после като сваля главите да портна входящите и изходящите колектори.....


    Вляво на долната снимка виждате че за да свалиш главата на V6 трябва да се свалят маса наврени на майна си райна болтчета, и най - вече декоративните и метални капаци на агренажните ремъци и колела, който са хванати с изключително факани шестограмни болтчета, две от който заоблих, щото достъпа е ограничен, за отвиването на едно е по лесно с шестограм една дължина, за друго друг......не бих се учудил ако някой разполагащ с подходящи условия, да направи смяна на ремъци, ролки и водна помпа , би смъкнал двигателя надолу......пипкава работа си е......


    Това е така наречения термостат хаузинг, като самия термостат е г-образната джаджа в горния ляв ъгъл - по евтин е от ТС-кия.....за неудобствата по термостата и навряните в него тръби малко по късно.....


    След като се отвият 42563456 болчета се махат двата капака на клапаните, който директно заминаха с 6те колекторни на прахово боядисване, цвят кармъзъ естествено, ако не знаете червеното вдига доста динамиката в ниските.......виждате че гарнитурата е обилно полята със силиконче, извадих я доста внимателно, както и всички други подобни, пълен сет за двете глави е 200 паунда, а това е харч който не искам да правя в пълен размер......


    Сите гърбици на валовете изглеждат добре, леко нарушена циментация тук там, но все пак двгто е 98 набор......


    Лека полека взеха да се показват разни повдигачи, успях да се преборя с повечето капаци на ремъците, и да освободя най - левите и големи "пети" който държът валовете и да ги махна.....направих огромна грешка че не "прослушах" както си му е реда дали първоначалното чукане не е от някой повдигач, и ако да, от къде горе долу......ако се окаже че някой е заминал, пак ще трябва да махам маса неща, но все пак някога трябва да ми дойде акъла......не съм проверявал дали на 2.5 и ТС повдигачите са едни и същи, мисля че не са, а би ми се искало.......
    О-О-О-О-О ЧУДО - няма мощен вариатор за триста и кусур кинта, камо ли ремонтен комплект за сеем кинта......ц-ц-ц....а можеха два да сложат поне......


    Тва са част от факаните капаци, агренажните колела на 2.5 са малко повечко, и са "раздвижени" по малко по различен начин и зацепването на агренажа си е найстина приключение, особенно ако нямаш пети.....шестограма който държи ролката вляво естествено се заобли, секача също се предаде, влачих телоподаващо за да заваря лост за болта........след махането на ремъците се наложи малко пердах с гумен чук по колелата на агренажа, въпреки че са на конус, излизат понякога трудно........


    Осъществих обезглавяване, нищо видимо тревожно по гарнитурите, за разлика от ТС-а тука имаме шпилки с гайки който държат главата, по мое мнение много по удачно и удобно решение.....видимо по буталата нямаше следи от клапани, по клапаните нямаше следи от бутала
    .

    На вашето внимание искам да представя черната тръба, намираща се между двете глави, която в лявата си част влиза в водната помпа, и отива към термостатния хаузинг надясно, има го на снимката по нагоре......някакъв мърсолив гумен опръстен, както от едната страна, така и от другата, както и двата входа към главите......ако тва нещо текне откъм водната помпа, единствения изход е двигателя долу в единия си край, или главите долу......ще трябва да си татуирам на видимо място бележка да не забравя да изстискам тубичка Виктор Рейнц при сглобяването, или да изпиля двата издадени участъка от блока в десния край, който пречат на тая тръба да излезе нагоре - по 2 мм от двете страни ще свърши работа, не вярвам да бликне масло или вода от тая манипулация.......


    Някой от клапаните можеха да изглеждат и в по добро състояние, но все пак не е нужно да сме чак такива максималисти......и тук имаме ЧУДО - само една свещ!!!!!


    Нагар имаше само върху изпускателните.........няма криви клапани, налях в изпускателните и всмукателните отвори нафта, на сутринта под тях беше сушинка......двете глави заминаха за минимално отвяване, така нареченото заглаждане, или изравняване - не ми се сгъстява тоя двигател на тоя етап, и затва искам да си оставя мегдан за действие след време......чакам да взема главите от шлайф че да видя колко е сваляно от тях, правен е ремонт на двигателя още в Англия, хайванина ми каза че е имал лек сблъсък, както ще се види от снимките на по късен етап....


    Така на по долните снимки изглежда ГТА intake plate кльопнат върху глава от 2.5.......има за какво да се позанимава човек, като ги слагах преди няколко месеца мислех да залича тия ръбове, но не ми се пускаше мизерия надолу към клапаните от шлайф, а и нямах време......но сега това трябваше да се направи......


    Изпускателните - нищо се не виждаше навътре.......


    Понеже масово разпространените шмиргелни борчета за бормашини се задръстват за 1-2 минути, тези със шкурка са малки и също не вършат качествена работа, реших да инвестирам шеесе кинта във фешън борче за което продавача ми се кълна 2 часа че е по-по-най.......прав беше, страхотно е, и ако просто местата не бяха кофти и завъртяни, портването щеше да стане доста по бързо......но все пак това са 12 гърла, чесно казано два дена отидоха в пилене, направих сериозен тест на сервизния компресор, и в края на първия ден разбрах защо за манипулации като тия взимат от 150 - 300 кинта......
    Вече е късно и ме домързява, резултатите от портването и продължението на така наречения енгине ребуилд ще бъдат видими от утре нататък може би.....днеска свалих двигателя целия долу за да ми е по лесно да си го мятам насам натам.......
    Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 02:03.
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

  • #2
    (СПАМ)Забравил си да споменеш ЧУДОТО че имаш само един ангренажен ремък (СПАМ)
    AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
    http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
    Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
    BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
      (СПАМ)Забравил си да споменеш ЧУДОТО че имаш само един ангренажен ремък (СПАМ)
      Не е голям плюс, за сметка на това са 2 паразитните ролки на агренажа......и са скъпички на сичкото отгоре.....пък и ремъка на балансиращите на 2.0ТС за агренаж ли го бройш.....
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #4
        Преди......




        Сега.......

        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #5
          Ама блокът на ДВГ-то добре изглежда върху палета в сервиза... Едно въпросче - това ризи ли бяха дето бяха повадени в средата?
          Alfa Romeo 156 2.0 TS 16V 114 kW + LPG Tartarini - бившата и непрежалима

          Fiat Multipla 1.9jtd 110 hp. - м'глата, вече с полиуретан.

          Comment


          • #6
            Мда......
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #7
              Ще пуснеш ли снимки на нещата, които каза, че са дадени за прахово боядисване като станат готови...

              Comment


              • #8
                абе ако е дал пак тръбите на прахово
                по-добре да не ги показва
                Last edited by голямата риба; d.m.y г., 01:42.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
                  абе ако е дал пак тръбите на прахово
                  по-добре да не ги показва
                  Що бе много си е харно, а виж като го снимах колко хубаво изглежда
                  http://www.youtube.com/watch?v=qgLjFUOIgDo
                  156 2.4JTD 136+ PS

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                    Що бе много си е харно, а виж като го снимах колко хубаво изглежда
                    http://www.youtube.com/watch?v=qgLjFUOIgDo
                    Ша ма извинявате ма тва жълтото в сравнение с никела ряпа да яде
                    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                    sigpic
                    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                    Comment


                    • #11
                      малко като лего стои цялата работи иначе евала на ферариста
                      Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

                      Comment


                      • #12
                        Ако зависеше от мен бих оставил тръбите в оригиналния им вид, но са били на някаква поизгоряла 147GTA и като ги взех бяха с доста ръжда и нарушен горен слой......затова първоначално ги плеснах жълти, че имах такъв спрей под ръка, сега мислех да ги никелирам, но трябвало да им се прави някаква спешъл подготовка, в СТЗГ не намерих някой да прави такава манипулация, а да ги разкарвам до СФ ми се видя прекалено, все пак за тва ми зеха 22 кинта всичко, хем и на песакоструй са ги минавали......а хромирани излизаха безбожно повече......чесно казано дали ще са червени или хром ми е все тая, по принцип не съм голям фен на традиционните неща, така ми харесват, разбирам че има хора с различен вкус, но все пак тва си е моята кола, и е важно като отворя капака на мен да ми става арно, а не на зяпачите наоколо......
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #13
                          мисля, че така ще седи перфектно
                          a капаците на свещите с какво са боядисвани..?

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                            мисля, че така ще седи перфектно
                            a капаците на свещите с какво са боядисвани..?
                            Пак прахово - занесох ги заедно......
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #15
                              Моите бяха поръждясали, ама с два номера шлайф паста стана чудо.
                              Уви, бяха лъскави само месец, два и после ръждичката взе да избива отново.
                              Last edited by Galeano; d.m.y г., 22:48.
                              sigpic Alfasud/156 1.8ex
                              156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

                              Comment

                              Working...
                              X