Известие

Collapse
No announcement yet.

Турбо или атмосферните коне са по-силни ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от pooh Покажи съобщение
    Аз пък си мисля, че ако една атмосферна кола е извадила 100кс от литър е доста направена (било то заводски или тунинг) И обратно ако една бензинова турбо кола е с 100кс от литър има турбо колко да не заспи. Прост пример е Клио/Меган RS срещу Голф ГТИ или Астра Турбо (които са по 200кс). Има достатъчно примери в интернет, в които Реното размазва, особенно на писта.
    Относно въртящия момент. Аз имам 520, Бобо на ГТВ-то има 280 и двете коли са 190 Kw на хъбовете. Аз турбо, той N/A по нечия логика трябва да излитам в космоса. Да, ама не.
    Всичко опира до ск. кути и диапазон на мотора. Защото максималната мощност и върт. момент са миг от вечността.
    ма ти си дизел ) , и нямаш обороти , а турбо бензинките хем имат обороти хем и въртящи диапазона на ускорение е доста по дълъг
    Volvo S80 2.0 T5 180hp
    Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
    Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

    Comment


    • Първоначално публикувано от WhitePower Покажи съобщение
      ма ти си дизел ) , и нямаш обороти , а турбо бензинките хем имат обороти хем и въртящи диапазона на ускорение е доста по дълъг
      Да, и бензиновите турбо коли имат много по-нисък въртящ момент от турбодизеловите такива.
      Именно, защото имат повече обороти и нямат нужда от толкова ВМ.

      Eто това е зависимостта:

      Мощност(kW) = (Въртящ момент(Nm) х 2Pi x обороти(rpm))/60000

      Смятай.
      Alfa Romeo 166 3.0 V6
      Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

      Comment


      • Първоначално публикувано от Fear Покажи съобщение
        Мощност(kW) = (Въртящ момент(Nm) х 2Pi x обороти(rpm))/60000
        Или опростената версия ... Nm x 3.14 (pi) x RPM / 30000
        ---Alfa 147 1.9JTD ---Fiat Coupe 2.0 16V EX ---Alfa GT 1.9 JTDm EX---BMW E90

        Comment


        • сравнения между дизел и бензин не са миродавни...клио рс чак такава бегачка да прескача турбота по 200 коня не е ..има клипове и клипове верноста им е спорен момент..
          Амбицията е последното убежище на неудачника

          Comment


          • Първоначално публикувано от WhitePower Покажи съобщение
            ма ти си дизел ) , и нямаш обороти , а турбо бензинките хем имат обороти хем и въртящи диапазона на ускорение е доста по дълъг
            Орлине, темата не е "общи приказки за турбото". (виж моля те първото мение от темата).
            Кола със 100 кс. литрова мощност има много по-голям работен диапазон (има повече обороти, както му викаш) от турбо-бензин със 100 кс. литрова мощност.

            Comment


            • Първоначално публикувано от WhitePower Покажи съобщение
              Именно представи си формула с сегашната технология и с турбо , то ше диша ще издиша ще реве на 18000 обортоа и на 300000 на турбото сигурно

              аре лека от мен , позабавлявах се
              Не мисля, че е възможно това с 300 000 оборота на турбото... От чисто механична гледна точка.

              ---------- Post added at 10:37 ---------- Previous post was at 10:35 ----------

              Първоначално публикувано от r.punto Покажи съобщение
              Турбо мотора винаги ще е по бърз..
              Не си ми чел внимателно сравнението между Хонда S2000 атмосферка и Голф 6 ГТИ турбо. Голфа духа супата.
              Lexus IS200

              Comment


              • Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                Не мисля, че е възможно това с 300 000 оборота на турбото... От чисто механична гледна точка.
                що ? ти на колко оборота мислиш че се върти една турбина
                Volvo S80 2.0 T5 180hp
                Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                Comment


                • Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                  Не мисля, че е възможно това с 300 000 оборота на турбото... От чисто механична гледна точка.
                  "Скоростта на въртене на турбината може да достигне невъобразимите 200 000 об/мин, а температурата на отработените газове понякога се покачва до 1 000 градуса по Целзий."

                  http://spisanie.mobile.bg/avtomobili...naliagane.html
                  Две черни перли...

                  Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                  Comment


                  • Доста прочетох и искам да се пробвам да обобщя нещо за себе си!
                    Мисля, че темата е кои коне са по расови турбо или атмосферни при „еднакви други условия”, т.е. колите са стокови имат един и същи обем и двете са по 200 коня и с едно и също тегло!
                    Да видим:
                    1. Турбо колата теоретично ще има по голям въртящ момент и то не с малко!
                    2. Диапазона на турбо колата с максимален въртящ момент и всичките коне в конюшнята е по голям!
                    3. Турбо двигателят е с по голямо КПД!
                    4. За турбо мотора няма значение дали драга ще е на морето някъде (на морското равнище) или някъде из Пирин, Родопи, или ще качват Витоша!
                    5. Т.к. ще се дава пълна газ турбо дупката няма да оказва влияние (а тя ще е изключително малка защото турбото ще трябва да е с малко налягане за да е с коне колкото атмосферната)!
                    И някой твърдят че въпреки изброеното атмосферната ще БИЕ!
                    Възможно е може би .....едва ли НЕ!
                    Избери Твоят ... SOUND
                    https://soundcloud.com/maserati_hq

                    Comment


                    • Teзи някои се основават на законите на физиката, механиката и математиката, а срещу такива закони не се рита.
                      Last edited by Fear; d.m.y г., 16:15.
                      Alfa Romeo 166 3.0 V6
                      Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от HACCP Покажи съобщение
                        4.За турбо мотора няма значение дали драга ще е на морето някъде (на морското равнище) или някъде из Пирин, Родопи, или ще качват Витоша!
                        За това не съм много сигурен дали е така
                        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                        FIAT Coupe 16VT
                        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от HACCP Покажи съобщение
                          4. За турбо мотора няма значение дали драга ще е на морето някъде (на морското равнище) или някъде из Пирин, Родопи, или ще качват Витоша!
                          Е тук сбъркА!
                          Ако имаш възможност, опитай да юрнеш турбо бензин зимата на 0 градуса, и пробвай по същия начин, на същото място, карайки по същия начин, да го юрнеш докато е +38 навън. Сам ще разбереш какво имам предвид. Оттам, това е валидно и за надморската височина.
                          От тази гледна точка, атмосферката по-малко й пука какво е времето навън и на колко високо си...
                          Две черни перли...

                          Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от HACCP Покажи съобщение
                            2. Диапазона на турбо колата с максимален въртящ момент и всичките коне в конюшнята е по голям!
                            И това не е вярно
                            Arena Coast Customs

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Pastora Покажи съобщение
                              И това не е вярно
                              Е как пак да не е??
                              Я погледни от къде тръгва въртящия момент на турбото и къде пада и колко по дълго време си с максимален въртящ момент ?? дори и да ги изравни всичко както е написано няма как турбо автомобил да има толкова малко нютони колкото атмосферния ,
                              алфата е 187 нютона при 4200 оборота промерно
                              турбото ще ги има от 2300 и ще просължи да ги има и след 5000 просто защото е прмерно 230 нютона и най слабата му точко ще е 187 нютона
                              Volvo S80 2.0 T5 180hp
                              Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                              Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от WhitePower Покажи съобщение
                                Е как пак да не е??
                                Я погледни от къде тръгва въртящия момент на турбото и къде пада и колко по дълго време си с максимален въртящ момент ?? дори и да ги изравни всичко както е написано няма как турбо автомобил да има толкова малко нютони колкото атмосферния ,
                                алфата е 187 нютона при 4200 оборота промерно
                                турбото ще ги има от 2300 и ще просължи да ги има и след 5000 просто защото е прмерно 230 нютона и най слабата му точко ще е 187 нютона
                                Така де, значи съм прав, никой не ти говори кой е с повече нютони в случая, само засягаме диапазон на работа.
                                Arena Coast Customs

                                Comment

                                Working...
                                X