If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Аз пък си мисля, че ако една атмосферна кола е извадила 100кс от литър е доста направена (било то заводски или тунинг) И обратно ако една бензинова турбо кола е с 100кс от литър има турбо колко да не заспи. Прост пример е Клио/Меган RS срещу Голф ГТИ или Астра Турбо (които са по 200кс). Има достатъчно примери в интернет, в които Реното размазва, особенно на писта.
Относно въртящия момент. Аз имам 520, Бобо на ГТВ-то има 280 и двете коли са 190 Kw на хъбовете. Аз турбо, той N/A по нечия логика трябва да излитам в космоса. Да, ама не.
Всичко опира до ск. кути и диапазон на мотора. Защото максималната мощност и върт. момент са миг от вечността.
ма ти си дизел ) , и нямаш обороти , а турбо бензинките хем имат обороти хем и въртящи диапазона на ускорение е доста по дълъг
Volvo S80 2.0 T5 180hp
Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto
ма ти си дизел ) , и нямаш обороти , а турбо бензинките хем имат обороти хем и въртящи диапазона на ускорение е доста по дълъг
Да, и бензиновите турбо коли имат много по-нисък въртящ момент от турбодизеловите такива.
Именно, защото имат повече обороти и нямат нужда от толкова ВМ.
Eто това е зависимостта:
Мощност(kW) = (Въртящ момент(Nm) х 2Pi x обороти(rpm))/60000
Смятай.
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.
сравнения между дизел и бензин не са миродавни...клио рс чак такава бегачка да прескача турбота по 200 коня не е ..има клипове и клипове верноста им е спорен момент..
ма ти си дизел ) , и нямаш обороти , а турбо бензинките хем имат обороти хем и въртящи диапазона на ускорение е доста по дълъг
Орлине, темата не е "общи приказки за турбото". (виж моля те първото мение от темата).
Кола със 100 кс. литрова мощност има много по-голям работен диапазон (има повече обороти, както му викаш) от турбо-бензин със 100 кс. литрова мощност.
Не мисля, че е възможно това с 300 000 оборота на турбото... От чисто механична гледна точка.
"Скоростта на въртене на турбината може да достигне невъобразимите 200 000 об/мин, а температурата на отработените газове понякога се покачва до 1 000 градуса по Целзий."
Доста прочетох и искам да се пробвам да обобщя нещо за себе си! Мисля, че темата е кои коне са по расови турбо или атмосферни при „еднакви други условия”, т.е. колите са стокови имат един и същи обем и двете са по 200 коня и с едно и също тегло! Да видим: 1.Турбо колата теоретично ще има по голям въртящ момент и то не с малко! 2.Диапазона на турбо колата с максимален въртящ момент и всичките коне в конюшнята е по голям! 3.Турбо двигателят е с по голямо КПД! 4. За турбо мотора няма значение дали драга ще е на морето някъде (на морското равнище) или някъде из Пирин, Родопи, или ще качват Витоша! 5.Т.к. ще се дава пълна газ турбо дупката няма да оказва влияние (а тя ще е изключително малка защото турбото ще трябва да е с малко налягане за да е с коне колкото атмосферната)! И някой твърдят че въпреки изброеното атмосферната ще БИЕ! Възможно е може би .....едва ли НЕ!
4. За турбо мотора няма значение дали драга ще е на морето някъде (на морското равнище) или някъде из Пирин, Родопи, или ще качват Витоша!
Е тук сбъркА!
Ако имаш възможност, опитай да юрнеш турбо бензин зимата на 0 градуса, и пробвай по същия начин, на същото място, карайки по същия начин, да го юрнеш докато е +38 навън. Сам ще разбереш какво имам предвид. Оттам, това е валидно и за надморската височина.
От тази гледна точка, атмосферката по-малко й пука какво е времето навън и на колко високо си...
Две черни перли... Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93
Е как пак да не е??
Я погледни от къде тръгва въртящия момент на турбото и къде пада и колко по дълго време си с максимален въртящ момент ?? дори и да ги изравни всичко както е написано няма как турбо автомобил да има толкова малко нютони колкото атмосферния ,
алфата е 187 нютона при 4200 оборота промерно
турбото ще ги има от 2300 и ще просължи да ги има и след 5000 просто защото е прмерно 230 нютона и най слабата му точко ще е 187 нютона
Volvo S80 2.0 T5 180hp
Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto
Е как пак да не е??
Я погледни от къде тръгва въртящия момент на турбото и къде пада и колко по дълго време си с максимален въртящ момент ?? дори и да ги изравни всичко както е написано няма как турбо автомобил да има толкова малко нютони колкото атмосферния ,
алфата е 187 нютона при 4200 оборота промерно
турбото ще ги има от 2300 и ще просължи да ги има и след 5000 просто защото е прмерно 230 нютона и най слабата му точко ще е 187 нютона
Така де, значи съм прав, никой не ти говори кой е с повече нютони в случая, само засягаме диапазон на работа.
Comment