Известие

Collapse
No announcement yet.

Турбо или атмосферните коне са по-силни ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщение
    Е тук сбъркА!
    Ако имаш възможност, опитай да юрнеш турбо бензин зимата на 0 градуса, и пробвай по същия начин, на същото място, карайки по същия начин, да го юрнеш докато е +38 навън. Сам ще разбереш какво имам предвид. Оттам, това е валидно и за надморската височина.
    От тази гледна точка, атмосферката по-малко й пука какво е времето навън и на колко високо си...
    Ето виж и тия тук:
    "Example

    The following example assumes the same engine speed and air temperature.
    Condition 1:
    An engine operating at WOT (wide open throttle) on top of a very high mountain has a MAP of about 15" Hg or 50 kPa (essentially equal to the barometer at that high altitude).
    Condition 2:
    The same engine at sea level will achieve 15" Hg of MAP at less than WOT due to the higher barometric pressure.

    The engine requires the same mass of fuel in both conditions because the mass of air entering the cylinders is the same.

    If the throttle is opened all the way in condition 2, the manifold absolute pressure will increase from 15" Hg to nearly 30" Hg (~100 kPa), about equal to the local barometer, which in condition 2 is sea level. The higher absolute pressure in the intake manifold increases the air's density, and in turn more fuel can be burned resulting in higher output.

    Almost anyone who has driven up a high mountain is familiar with the reduction in engine output as altitude increases."

    и машинен превод на горното съжалявам за което:
    "Пример

    Следващият пример предполага, едни и същ обороти и температура на въздуха.
    Условие 1:
    Един двигател, работещ в WOT (широко отворен дросел) на върха на една твърде висока планина има MAP около 15 "Hg или 50 кРа (по същество равна на барометър, че голяма надморска височина).
    Условие 2:
    Същият двигател на морското равнище ще постигне 15 "Hg на MAP на по-малко от WOT(широко отворен дросел), поради по-високите барометричното налягане.

    Двигателят изисква една и съща маса на гориво и в двете условия, защото масата на въздух в цилиндрите е същото.
    · Ако педала на газта е отворена през целия път в състояние 2, колектор абсолютно налягане ще се увеличи от 15 "Hg до почти 30" Hg (~ 100 кРа), за равна на местните барометър, който в състояние 2 е морското равнище. Колкото по-високо абсолютно налягане в смукателния колектор се увеличава плътността на въздуха, и на свой ред повече гориво може да се изгарят в резултат на увеличаване на производството.
    · Почти всеки, който е управлявал една висока планина, е запознат с намаляване на мощността на двигателя, като надморската височина се увеличава. "
    </SPAN>
    Избери Твоят ... SOUND
    https://soundcloud.com/maserati_hq

    Comment


    • Добре де, пейстнал си ми теория за мап сензора.
      Ама тук ставаше въпрос, че турбо мотора е много по-чувствителен към температурните и надморско-височинните разлики, отколкото астматика.

      Елементарната логика, която аз имам (може и да греша) е, че турбо мотора смуче повече литри въздух от атмосферката и влиянието на високата надморска височина (където въздуха е разреден) и температурата, са по-осезаеми за турбо мотора, отколкото за атмосферката.

      Разбирай - разликата във вървежа при равни други условия на атмосферката в студ и жега или на ниско и високо ще е по-малка, отколкото при турбото.
      Две черни перли...

      Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

      Comment


      • Май не си прав:
        "Тези двигатели работят по-тихо,тъй като турбото също така действа и като допълнителен шумозаглушител.Двигателите с турбо имат по-добри динамични характеристики при по-голяма надморска височина.Турбото доставя повече енергия, тъй като въздухът на средата в тази ситуация създава по-малко противоналягане ,което позволява на двигателя да развива почти същата мощност,каквато и при по-ниски надморски височина.Поставянето на турбокомпресор обаче има и свойте недостатъци.Напредването на технологиите вече е предоставило решение на някои от тези въпроси и ще предоставя занапред."

        Ако на някой му се чете цялото:
        http://www.kolos-ms.com/bg/product/t...8/cat/engine-4
        http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=44584

        и това:
        РЕГУЛИРАНЕ НАЛЯГАНЕТО НА ТУРБОТО

        На регулиращия клапан за налягане на турбонадувния агрегат се подава налягане от магнитния клапан за ограничаване налягането на надува N75. Клапанът N75 получава сигнали от ЕБУ. По такъв начин налягането на надува оказва влияние на характеристиката на двигателя.
        Налягането на турбонадува се корегира от ЕБУ допълнително от температурата на смукателния колектор, като тя влияе на плътността на турбонадувния въздух. С помоща на датчика за височина се корегира зададената характеристика за налягане на турбонадува в зависимост от атмосферното налягане, така че двигателя да получава винаги еднакво количество въздух. Започвайки примерно от 1500 м надморска височина, налягането в турбонадува се намалява, за да се предотврати при по-разредения въздух превишаване на номиналните обороти на турбокомпресора.
        Last edited by rossenvn; d.m.y г., 17:49.
        Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

        Comment


        • Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщение
          Добре де, пейстнал си ми теория за мап сензора.
          Ама тук ставаше въпрос, че турбо мотора е много по-чувствителен към температурните и надморско-височинните разлики, отколкото астматика.

          Елементарната логика, която аз имам (може и да греша) е, че турбо мотора смуче повече литри въздух от атмосферката и влиянието на високата надморска височина (където въздуха е разреден) и температурата, са по-осезаеми за турбо мотора, отколкото за атмосферката.

          Разбирай - разликата във вървежа при равни други условия на атмосферката в студ и жега или на ниско и високо ще е по-малка, отколкото при турбото.
          Колегата под теб го е написал много добре! Няма какво да добавя! За подобни неща хората са измислили турбини с променлива геометрия (дано не греша в определението ако е така сори)!
          Избери Твоят ... SOUND
          https://soundcloud.com/maserati_hq

          Comment


          • Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение

            Не си ми чел внимателно сравнението между Хонда S2000 атмосферка и Голф 6 ГТИ турбо. Голфа духа супата.
            Volkswagen Golf GTi (mk5 Morego 250 tuned) 2006 г.производство е равен на хондата...

            Турбо мотора си е турбо мотора наи мощните коли са с турбо мотор не с атмосферен...лесен пример махни на турбо дизела турбото и вървежа избяга на море...наи мощните рали коли и формули също са били с турбо...
            Last edited by r.punto; d.m.y г., 20:49.
            Амбицията е последното убежище на неудачника

            Comment


            • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
              Май не си прав:
              "Тези двигатели работят по-тихо,тъй като турбото също така действа и като допълнителен шумозаглушител.Двигателите с турбо имат по-добри динамични характеристики при по-голяма надморска височина.Турбото доставя повече енергия, тъй като въздухът на средата в тази ситуация създава по-малко противоналягане ,което позволява на двигателя да развива почти същата мощност,каквато и при по-ниски надморски височина.
              Добре де, при по висока надморска, въздуха става по рядък, съответно компресора помпи по малко количество за примерно 10000 обм на турбото.....на 0 метра надморска, въздуха е най гъст, и съответно влиза повече.....при еднакви температури да речем......
              Мисля си че е елементарно.....
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                Добре де, при по висока надморска, въздуха става по рядък, съответно компресора помпи по малко количество за примерно 10000 обм на турбото.....на 0 метра надморска, въздуха е най гъст, и съответно влиза повече.....при еднакви температури да речем......
                Мисля си че е елементарно.....
                Работата е, че може да помпи повече отколкото да използва и това ще компенсира, и пак ще има желаното налягане. Това, което го казваш важи за атмосферните двигатели. Отделно по-ниското атмосферно налягане ще позволи на изходящите газове да излизат по-бързо и оттам и повече обороти за турбокомпресора - за това последното не съм убеден колко ще се усети на практика.
                Last edited by rossenvn; d.m.y г., 21:54.
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                Comment


                • Работата е там че тия пишат че Двигателите с турбо имат по-добри динамични характеристики при по-голяма надморска височина.......
                  А тва няма как да е така, ебаси......колкото си по на ниско, въздуха е повече.......
                  Ся атмосферката ли губи повече или турбото е друг въпрос.....
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • Ами има някакъв смисъл. Ако атмосферното налягане на морското равнище е приблизително 1000 mbar то на 1500 м е около 850 mbar. Ако приемем, че налягането на изходящите газове при еднакви условия /обороти, предавка, скорост на колата/ е едно и също на двете височини, то се получава, че на по-голямата височина ще имаме едни 150 mbar в повече за задвижване на турбинното колело, а оттам за нагнетяване на въздух.

                    п.п. Тук специалистите по тунинга да кажат 150 милибара дали вършат добра работа
                    Last edited by rossenvn; d.m.y г., 22:57.
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                    Comment


                    • аз мога да кажа че моята кола има датчик за атмосферно налягане и екуто си прави съответната корекция на за съответното налягане
                      мисля че при 90% от турбо колите го има това нещо
                      Volvo S80 2.0 T5 180hp
                      Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                      Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                      Comment


                      • Моята има MAP Sensor. Може и да е това.
                        Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                        Comment


                        • Таз тема е забавна хахах значи се пита в задачата при две еднакви коли с еднакви гуми, ск.кутий, окачване, килограми и двете примерно 10кончета коя е по бърза. хахахах която си избереш е верния отговор. "излага ме се пред чужденците"

                          Аз лично с гоооолям кеф ще гръмна и двата двигателя.
                          Last edited by rijko; d.m.y г., 00:12.
                          Опел Кадет GSI
                          166 2,4 JTD
                          ако мислиш че е здрава дай та тествам

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                            Ами има някакъв смисъл. Ако атмосферното налягане на морското равнище е приблизително 1000 mbar то на 1500 м е около 850 mbar. Ако приемем, че налягането на изходящите газове при еднакви условия /обороти, предавка, скорост на колата/ е едно и също на двете височини, то се получава, че на по-голямата височина ще имаме едни 150 mbar в повече за задвижване на турбинното колело, а оттам за нагнетяване на въздух.

                            п.п. Тук специалистите по тунинга да кажат 150 милибара дали вършат добра работа
                            Не е така - при морск ниво да речем за един оборот на турбината през нея минава да речем 0.0019 грама въздух.....като отидеш по нависоко въздуха става по рядък и за 1 оборот влиза 0.0010 грама въздух да речем......няма как да е по добре при положение че се "загребва" по малка маса въздух.....
                            http://forums.vwvortex.com/showthrea...-altitude-test
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • От до тук написаното разбирам,че за мноого хора въртящия момент няма,ама никакво значение,започвам да се чудя,аджеба защо изобщо производители си правят труда да го отбелязват това нещо.Не на морето или на беклемето.Говорим конкретно "Кои коне са по силни?",а не при какви обороти,с къв бензин,колко бас каси има в багажника,на каква надморска височина,кой му е слагал чипа и т.н.Ще ви дам още един пример-Пунто 1.4Т и 1.8 16В
                              sigpichttp://www.album.bg/juli_1/images/8639029/

                              Comment


                              • @ФЕРАРИСТ
                                Прочетох го това и гледам, че доста от хората, които са карали на такива височини не се оплакват от загуба на мощност. Имаше един дето смяташе, че има загуба на налягане, но ми се струва, че пропуска важни неща при сметките си. Очаквам някой от по-разбиращите да се намеси, но явно не им е интересно. Нека някой ме поправи ако греша, но моето обяснение е следното. Говоря за дизелов двигател. Да предположим, че на 2000 об/мин е достигнал максималното си налягане. При увеличаване на оборотите вече имаме налягане, което не ни е необходимо. Затова се ползва wastegate и/или променлива геометрия на направляващите. Дали ще се ползва wastegate за да се разтовари турбината или да се завъртят лопатките на променлива геометрия няма значение, целта е да се намалят оборотите на турбото. ЕКУ-то управлява турбокомпресора като в зависимост от желаното налягане на свежия въздух регулира оборотите му. Така че в случая при по-голяма надморска височина просто ще отвори wastegate-а малко по късно, но винаги ще има необходимото налягане, а не както пишат по-ниско. Аз свързвам и т.нар. "тъпчене" във високи обороти на дизелите с това. Компресорът не може да увеличава подадения въздух в горивната камера въпреки, че изгорелите газове имат много повече от необходимата енергия - затова и се монтират по-големи турбини. Всичко това, комбинирано с по-малкото съпротивление в изходящия тракт /пак тези 150 mbar/, ме карат да мисля, че турбо двигателя няма да има грижи при голяма надморска височина.

                                ---------- Post added at 07:56 ---------- Previous post was at 07:45 ----------

                                Първоначално публикувано от juli_1 Покажи съобщение
                                От до тук написаното разбирам,че за мноого хора въртящия момент няма,ама никакво значение,започвам да се чудя,аджеба защо изобщо производители си правят труда да го отбелязват това нещо.Не на морето или на беклемето.Говорим конкретно "Кои коне са по силни?",а не при какви обороти,с къв бензин,колко бас каси има в багажника,на каква надморска височина,кой му е слагал чипа и т.н.Ще ви дам още един пример-Пунто 1.4Т и 1.8 16В
                                Като цяло идеята на темата не ми е много ясна. Няма как да се направят две напълно еднакви коли, едната с турбо, а другата без и да имат еднакви скорости, диференциали и т.н. Всичко се изчислява съобразно характеристиките на двигателя - обороти, вътящ момент, при какви обороти се постига той и в какъв диапазон и т.н. Вече си е строго индивидуално и кой какъв двигател предпочита и му пасва на карането. Въпроса за тунинга е съвсем отделен.
                                Last edited by rossenvn; d.m.y г., 07:49.
                                Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                                ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                                Comment

                                Working...
                                X