Известие

Collapse
No announcement yet.

Ег(б)ати и тъпата държава сме.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
    За съжаление, новото поколение е заразено от една дебилност, по която се доближават плътно до американската младеж. Те повтарят чужди думи, без да знаят изобщо за какво става въпрос.
    Понеже засегнахте няколко теми, които са ми близки и съм бил в тях, ще ви ги нахвърлям набързо, а пък който се види -да се замисли.
    В аналоговата телефония заслужаващите внимание системи са "декадно-стъпковата" и "крос пойнт". Има още няколко, но нито една от тях не заслужава внимание. Очевидно първата е най-сполучлива, защото тя е изхвърлена чак, когато навлиза цифровата телефония, защото никой по електронен път не може да вмести 100 поста в обем около 100 кубически сантиметра, при абсолютна нечувствителност от напрежение и ток. Ето за това са я подарили на Сименс. И тя не е последната, защото я имам такава точно над моя кабинет. Почти никой не я използува, но тя си работи.
    Цифрова или аналогова, информацията се предава не по радио връзки, а по оптични кабели и трасета от релейните кули първи клас, каквито са тая на Конявската планина, Копитото, Снежанка и връх Ботев. Обаче имаше дебили, "напредничави" онанисти, които искаха да ги унищожат и почти успяха. Днес тези кули си доказаха значимостта.
    Относно "остарелите" стругове. Стругът е нещо консервативно. Той не се е променил особено за последните сто години. Променила се е периферията. Ето аз, преди около 12-13 години в Гърция на шест наши програмни струга им смених управлението. Хеви-метъла си остана , а съвременното цифрово управление ги направи дори по-добри от някои съвременни боклуци, правени от инженери и техници, но после опоскани, оскубани и одрани от икономистите, като тия от УНСС и НБУ.
    Така е и с хартиените машини и изобщо цялото ни машиностроене.
    Един завод или предприятие не можеш да го оцениш по моментното му състояние. Обикновено се говори за пет годишен период, а някои сфери се добавя и елемента национална сигурност. Такива са военните заводи, енергетиката, съобщенията, пътищата , наука образование, медицина, БДЖ...., а про по, за последното.
    БДЖ е на това дередже, защото точно икономистите го съсипаха. Орязаха състава и останаха само пенсионери и хора със занижени критерии. Ето сега се усетиха и започнаха една кампания за набиране на кадри, но откъде да ги вземеш. Те отдавна са избягали. Някой има интерес на нямаме железопътна мрежа. На първо време това са държавите, които съвсем не ни мислят доброто. На второ място са глупаците, които им пригласят, а на трето престъпниците, които се обогатяват от това. Ще се поясня!
    БДЖ може да се вдигне на крака много лесно, като това ще бъде много по-безопастно за всички.
    Просто всички автобусни превози да се поставят под лупа. Така, автобусите вместо да хвърчат по пътищата, мачкайки всички и застрашавайки всички, ще започнат да карат с ограничернията на скоростта и спазвайки закона.
    Ето виждате, че само законът трябва да се спазва и всичко ще е наред.
    Относно изостаналостта, аз не знам по какви критерии я определяте и с кого се сравнявате?!
    Сравнявайте се с подобните ни!
    Сериозно ли бе!? Сложи ново управление на цифров струг, и той стана по ефективен от роботизирана линия!?
    Как постигна енергийната ефективност на съвременен струг с инверторен двигател?
    Нищо че това е съвсем извън контекста, все пак ми е интересно.
    БДЖ е на това дередже, защото е държавна фирма. Ако и да се съглася със "социалният и статус", то нищо друго не е вярно.
    Това което съсипва тая фирма е липсата напазар. По точно - здраво свитата пазарна ниша. Ами що не вземем да забраним и велосипедите, та хората да ползват влак!? Вместо композиции от два вагона, току виж се "пръкнали" отново такива с по двадесет.
    Ами, аз сравнявах с Румъния. С Албания също скоро няма да може да се сравняваме. Иноитите живеят в доста по различна среда, та да се сравняваме с тях. Твърдо не желая техният живот.

    Дадена фирма, 50г управлявана от държавата, натрупала милиони дългове, нищо не е обновявано с години. Обаче искаме сега да вложим милиарди във вече остарели технологии, за да може пак да е държавна тая фирма и да я има, за да трупа още дългове. Като "изтървеш влакът", можеш само да чакаш следващият. Няма да е същият обаче. Ако имаш алтернативен транспорт, с който да догониш изпуснатият влак, е добре да се замислиш - струва ли си да го гониш.
    Държавата не става за стопанин! Проумейте го най после!
    Или изредете поименно ангелите, които да се поставят за изпълнителни директори и начин за призоваването им.

    Да, спазването на правилата и следенето за това, би намалило загубите. Няма обаче правило, което да накара директор на държавна фирма, да поема рисковете, които поема такъв на частна. А и не би следвало - който иска да рискува, да не го прави с моите/вашите пари.
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

    Comment


    • Добре Иване, хайде да го сдъвкаме това както казваш...всеки със своето виждане.
      Казваш струговете не стават за поточна линия...добре, но могат да бъдат в полза на дребният бизнес, работилници, дребни фабриканти, занаятчии и т.н...а не да се дават за скрап....може да се използват, преработят за некви цели, или се бъркам....?
      БДЖ има милиони дългове, задължения, но според мен е рентабилен транспорт.....например трябва да се прекара 200 тона стока от София за Варна....според мен е по ефективно, по екологично, по изгодно и икономично да се направи с една влакова композиция, отколкото с 12 тира например трябва да превозиш в активният туристически сезон 600 човека на ден по същата дестинация.....влака пак е с предимство, пред автобуса......
      Относно това, че тази фирма е докарана до фалит...е това е въпроса, то не е от липсв на кадри, а от поставени кадри, който я управляват в повечето случай иде реч за интереси от конкуренция, трупане на бързи пари от не работещи закони и прочее.....толкоз за изп. директори .....Най голяма роля в това управление имат така наречените олигарси, с който сега медиите и управляващите ни хвърлят прах в очите, но без последствия за тях, защото всички са навързани като свински черва.....
      Аз искам тези който са довели до това да си понесат своята отговорност и вина,а не да тънат в разкош...
      Е за това протестирам.....
      Имаме горе долу изградена структора, имаме основа....въпроса е как най добре да я развием.....та въпроса е да протестираш за качеството на улицата с/у вас, като забелязваш, че не е асфалтирана качествено, просто е замазана....а не след 5 години, когато пак ще е макадам.......
      Всичко става...въпроса е да го съхраняваш, цениш, подържаш, да уважаваш както своя труд, така и на другия...а не порочната практика....Пешо присваой 1 милион, аз не мога да го присвоя но тия 5 лева мога, взимам ги и си трая и за Пешо, защото вече съм зависим.....е това не трябва да е така....
      И пак ще засегна тия хартиени закони, някой от тях са недомислени, други създадени в полза на някой ....преди имаше 40 човека правоимащи(политбюро) плюс техните роднини и приближени, сега имаме 240 с имунитет депутати и пак към тях роднини, познати и т.н.....
      Ако виновните не бъдат наказани, за назидание на тези който ще ги заместят....нещата няма как да се оправят....е това е моето просто виждане.....
      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

      Comment


      • Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
        Добре Иване, хайде да го сдъвкаме това както казваш...всеки със своето виждане.
        Казваш струговете не стават за поточна линия...добре, но могат да бъдат в полза на дребният бизнес, работилници, дребни фабриканти, занаятчии и т.н...а не да се дават за скрап....може да се използват, преработят за некви цели, или се бъркам....?
        БДЖ има милиони дългове, задължения, но според мен е рентабилен транспорт.....например трябва да се прекара 200 тона стока от София за Варна....според мен е по ефективно, по екологично, по изгодно и икономично да се направи с една влакова композиция, отколкото с 12 тира например трябва да превозиш в активният туристически сезон 600 човека на ден по същата дестинация.....влака пак е с предимство, пред автобуса......
        Относно това, че тази фирма е докарана до фалит...е това е въпроса, то не е от липсв на кадри, а от поставени кадри, който я управляват в повечето случай иде реч за интереси от конкуренция, трупане на бързи пари от не работещи закони и прочее.....толкоз за изп. директори .....Най голяма роля в това управление имат така наречените олигарси, с който сега медиите и управляващите ни хвърлят прах в очите, но без последствия за тях, защото всички са навързани като свински черва.....
        Аз искам тези който са довели до това да си понесат своята отговорност и вина,а не да тънат в разкош...
        Е за това протестирам.....
        Имаме горе долу изградена структора, имаме основа....въпроса е как най добре да я развием.....та въпроса е да протестираш за качеството на улицата с/у вас, като забелязваш, че не е асфалтирана качествено, просто е замазана....а не след 5 години, когато пак ще е макадам.......
        Всичко става...въпроса е да го съхраняваш, цениш, подържаш, да уважаваш както своя труд, така и на другия...а не порочната практика....Пешо присваой 1 милион, аз не мога да го присвоя но тия 5 лева мога, взимам ги и си трая и за Пешо, защото вече съм зависим.....е това не трябва да е така....
        И пак ще засегна тия хартиени закони, някой от тях са недомислени, други създадени в полза на някой ....преди имаше 40 човека правоимащи(политбюро) плюс техните роднини и приближени, сега имаме 240 с имунитет депутати и пак към тях роднини, познати и т.н.....
        Ако виновните не бъдат наказани, за назидание на тези който ще ги заместят....нещата няма как да се оправят....е това е моето просто виждане.....
        Оф! Тия стругове ги споменах, понеже наскоро един(не помня кой) се рови в архивите и установи че държавата е знаела че износът на всеки един струг, произведен у нас е носел загуба, а не печалба.
        Кой ги поставя тия кадри там? Като се смени управлявашата партия, се сменят и ръководните кадри. Почти винаги и почти навсякъде. Някаква промяна!?
        Що ли!?
        Зашото общото е общо! Ако познаваш някой ангел(по същество, не по име) давай го насам. Аз познавам един Ангел(по име), викат му - Ангел - дяволът(съесвм сериозно).
        Не, човеко, в ония времена, ако си партиен член, нещата бяха различни за теб. Баща ми беше, зная за какво говоря.
        Да се върнем на струговете - за занаятчията 1 струг е богатство, за фирма която прави по вече от 100 болта дневно - скрап.
        Защо!? Защото конкурентът на тая фирма използва роботи, които правят по 100 болта в минута. Ако един стругар обслужва 5 струга и прави 500 болта за ден, срещу което получава 50лв то роботът прави по вече болтове за минута срещу цената на поддръжката си. Всяка стока си има себестойност и крайна цена.
        Крайната цена освен себестойноста зависи и от много други фактори, като качество и количество също фигуррират там. и сега - изненадаааа! В пазарната икономика, най важен е пазарът! Може да имаш най качествената стока, на най ниската цена в огромни количества, обаче ако няма пазар, това което имаш е л...а.
        Олигарсите са продуктът на намесата на държавата в икономиката.
        Понеже пак за закони и прилагането им трябва да говорим, и понеже споменах Румъния - спомняш ли си какво стана наскоро там? Имам предвид, когато ляво ориентираните взеха власта.
        Сигурно не помниш.
        Понеже в северната съседка, почти същите закони имат други последствия, левите решиха да озаконят кражбата на до 300,000 евро. Не мина, естествено, но е показателно.
        Може да протестираш колкото си искаш. Друг е въпросът - основателно ли е, или не. Така или инак - това е вид обратна връзка, която управляващите трябва да имат предвид.
        Аз от своя страна, имам правото да ти казвам че си в грешка и ако мога да го доказвам.
        За какъв ценз ми говориш бе човек!? Ако трябваше да защитавам тезата, която ти защитаваш, един ред нямаше да мога да напиша. Разликата м/у мен и теб е, че се научих да гледам "собствената си паничка". когато се налага да гледам и тая на Гошо, гледам тия на всички.
        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

        Comment


        • 1. От написаното дотук излиза, че след като САЩ нямат държавен военен комплекс от фирми, тоест нямат нито една държавна фирма във военната област, те НЯМАТ НАЦИОНАЛНА СИГУРНОСТ.

          А стига бе.Те затова ли през февруари положиха 500-600 руснака в дървените сандъци и си ги изпратиха към Кремъл...

          А сега останалите живи ще съдят Путя:
          Наемници от руските частни армии подадоха в Хага иск срещу шефовете си
          https://news.bg/world/naemnitsi-ot-r...fovete-si.html

          Недоволни от отношението и това, че ги ползват за пушечно месо...

          https://clubz.bg/76246-koj_naema_hor..._chastna_armiq

          2.Няма как да задържиш млади хора за 350 лева заплата равностойност на 150-18 $$$$ ...

          Иначе обичах да пътувам някога с Интерсити влаковете, които посред мен бяха най-успешните и това беше във времената когато влаковете пращяха по шевовете...Интерсити спираха само в Окръжните градове и в по-големите междинни градове между тях.Например От София за Пловдив спираха в Ихтиман, Септември, Пазарджик и Пловдив.

          Бяха по-добре и по-бързи от бързите влакове и по-евтини от експресите.Бяха тъпкани с хора.

          И в един момент ги спряха.Тогава любим ми стана "Бялото конче"- частен влак с пътеки по коридорите, килими и стюардеси...И той беше пълен...И него го спряха...

          Тогава започнах да пътувам само по невъзможност с влак.Дотогава ми беше любим превоз.

          За последно през 2016 година на БДЖ му гласуваха 12 500 000 лева субсидия, като заемите му бяха "допълнителен бонус" ...

          Само ми е чудно, ако тези пари бяха харчени за билети и беше позволено да има частни превозвачи и да избираш каква щеше да е успугата, защото междувременни в държавните влакове изгоряха и умряха при катастрофи една част от пътниците им...

          3. Няма как да спреш прогреса.

          Навсякъде в напредналите държави старата техника се подменя изцяло с нова, вие продължавате да настоявате за "кръпки" и кърпежи...


          А бре хора, не ви минава през ума, че може и да не сте по-умни от всички останали инженери в останалата част от планетата Земя ...???

          Нищо не е започнало с вас, нито ще приключи с вас.

          Времената когато една кола се позлваше по 20-30-40 и повече години безвъзвратно отминаха, не го ли разбрахте досега?
          ==========================================

          Съгласен съм, че автомобилите вече не се създават от инженери, а от счетоводители, финансови меринджеи и подобни, ама такъв е натискът от тълпата.Финасовите директори поставят заданието = автомобил среден клас за 30 000 лева.Инженерите проектират и предлагат .След което счетитата ...отново "режат" ...И автомобилът става 22 000 лева = новият фиат Типо...

          И след това "Защо Алфа Ромео не се купува и изчезва като марка...???"
          Ми никой не я търси и не я купува - купуват тойоти короли, авенсиси и т.н.Колкото да имат цървули на краката да ходят- те това искат.Някои ако има как и с навуща ще тръгнат ...

          И това не зависи от вас...

          Като гледам за последните 90 години от Великата Октябърска революция Русия/СССР не е поставила, предопределила, доминирала и определила тенденциите/модата/потребителското търсене в нито една сфера от гражданското производство...

          Та не виждам какво се пенявите.

          Ако имахме качествени инженери, щяхме да изнасяме техника и технологии и другите да купуват от нас, а не да внасяме и купуваме от тях техника...

          =================================================

          Сега малко или много нещата ще потръгнат покрай откритите заводи за авточасти- немци, японци...Те си създават кадри- и висши инженерни и средни и нисши.

          Иска време да се създадат и обучат кадри и още повече време за натрупване на опит и създаване на традиции .

          =========================================

          Между другото БДЖ инфраструктури е печелившо предприятие.
          БДЖ товарни превози също беше печелившо, сега едва кретат, защото Кремиковци го няма вече.
          БДЖ пътни превози е на загуба и всяка година се субсидира с поне 12-13 милиона.

          Сега вдигането на данъците е опит не само за "Замазване и аферата "Олимпик" в която едни хора откраднаха над 150 000 000 лева от застраховка ГО, а други едни герберски калинки в Комисията за финансов и застрахователен надзор, проспаха, пропиха и напълниха джобовете си с парички, но и опит "с един куршум два заека" да уцелят - пълнят изчерпаният вече Гаранционен фонд с пари от застрахованите, но и тези които се откажат от автомобил да ги пренасочат към мизерния жп транспорт ...

          ГЕРБ вдигнаха процентно и като размер преди няколко месеца вноските на застрахователите към "Гаранционния фонд" който изплаща застрахователни претенции към фалиралата ЗК "Олимпик", застрахователните компании вдигнаха цените на застраховката Гражданска отговорност.

          А не е че видите ли имало много алчни роднини на починали в катастрофи и много алчни адвокати.

          Ако е така, Защо преди 2 години когато имаше спад на катастрофите застрахователите на намалиха гражданската отговорност???



          http://postradali.com/%D0%BF%D1%82%D...8%D0%BA%D0%B0/

          https://fakti.bg/bulgaria/235502-mor...a-predi-1989-a

          А "катастрофата" в Искърското дефиле край Своге когато умряха 19 човека, тези хора като жертва на корупцията по времена управляваната вече от 10 години държава от ГЕРБ ли да ги броим, или да обвиним алчните роднини и адвокати?

          Колко още такива катастрофи с починали и ранени са станали и ЗАЩО няма осъдени за корупция и вкарани в затворите при изграждането на пътищата?
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

          Comment


          • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
            Сериозно ли бе!? Сложи ново управление на цифров струг, и той стана по ефективен от роботизирана линия!?
            Как постигна енергийната ефективност на съвременен струг с инверторен двигател?
            Нищо че това е съвсем извън контекста, все пак ми е интересно.
            БДЖ е на това дередже, защото е държавна фирма. Ако и да се съглася със "социалният и статус", то нищо друго не е вярно.
            Това което съсипва тая фирма е липсата напазар. По точно - здраво свитата пазарна ниша. Ами що не вземем да забраним и велосипедите, та хората да ползват влак!? Вместо композиции от два вагона, току виж се "пръкнали" отново такива с по двадесет.
            Ами, аз сравнявах с Румъния. С Албания също скоро няма да може да се сравняваме. Иноитите живеят в доста по различна среда, та да се сравняваме с тях. Твърдо не желая техният живот.

            Дадена фирма, 50г управлявана от държавата, натрупала милиони дългове, нищо не е обновявано с години. Обаче искаме сега да вложим милиарди във вече остарели технологии, за да може пак да е държавна тая фирма и да я има, за да трупа още дългове. Като "изтървеш влакът", можеш само да чакаш следващият. Няма да е същият обаче. Ако имаш алтернативен транспорт, с който да догониш изпуснатият влак, е добре да се замислиш - струва ли си да го гониш.
            Държавата не става за стопанин! Проумейте го най после!
            Или изредете поименно ангелите, които да се поставят за изпълнителни директори и начин за призоваването им.

            Да, спазването на правилата и следенето за това, би намалило загубите. Няма обаче правило, което да накара директор на държавна фирма, да поема рисковете, които поема такъв на частна. А и не би следвало - който иска да рискува, да не го прави с моите/вашите пари.
            Нещо не си на център!
            Не говоря за роботизирана линия, а за нещо съвсем различно. И какво ти пречи да сложиш инвертор на обикновен струг!???
            Някъде нещо някой казал?!!!
            Повечето от заводите, които бяха съсипани ги съсипаха за да им вземат пазарите. Писал си го по-горе.
            ТК "Димитър Каляшки" произвеждаше бурета за химикали, щайги, бичеше трупи и един корпус мебели от масивна дървесина за Великобритания. Не насмогваше на поръчките. Инищожиха го не защото беше неефективен, а защото цялата дърводобиваща промишленост минаваше през него, досущ като през акцизен склад. Пазарът му беше от Англия до Кувейт и ЮАР.
            Вакуумната фабрика работеше на пълни обороти. Преработваше дори ирански ябълки.
            Велбъжд изнасяше прежда по целия свят.
            Марек правеше трика и спортни облекла за всички световни марки.
            КЗК произвеждаше кондензатори, които дори Тошиба слагаше в телевизирите си.
            Трансформаторният завод и до ден днешен се ползва с добра репутация не само в Европа.
            И това са само част от заводите в Кюстендил, които ги съсипаха за няколко месеца.

            И си прав. Всичко беше заради пазарите им.
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment


            • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
              Нещо не си на център!
              Не говоря за роботизирана линия, а за нещо съвсем различно. И какво ти пречи да сложиш инвертор на обикновен струг!???
              Някъде нещо някой казал?!!!
              Повечето от заводите, които бяха съсипани ги съсипаха за да им вземат пазарите. Писал си го по-горе.
              ТК "Димитър Каляшки" произвеждаше бурета за химикали, щайги, бичеше трупи и един корпус мебели от масивна дървесина за Великобритания. Не насмогваше на поръчките. Инищожиха го не защото беше неефективен, а защото цялата дърводобиваща промишленост минаваше през него, досущ като през акцизен склад. Пазарът му беше от Англия до Кувейт и ЮАР.
              Вакуумната фабрика работеше на пълни обороти. Преработваше дори ирански ябълки.
              Велбъжд изнасяше прежда по целия свят.
              Марек правеше трика и спортни облекла за всички световни марки.
              КЗК произвеждаше кондензатори, които дори Тошиба слагаше в телевизирите си.
              Трансформаторният завод и до ден днешен се ползва с добра репутация не само в Европа.
              И това са само част от заводите в Кюстендил, които ги съсипаха за няколко месеца.

              И си прав. Всичко беше заради пазарите им.
              Алоу! Това че живея на село, не означава че от седянката черпя информация бе!
              Твърдиш че с ново управление си подобрил стар наш струг, до степен да е по добър от новите. Питах - как.

              Това с роботизираните линии, няма общо с горното, както ясно го и написах. За да сложиш инвенторен мотор на стар струг, трябва да изхвърлиш старият, и да закупиш - нов, което е две трети от цената на целият стар струг. И имаш стар струг, на цената на нов. Здрасти!
              А сега кажи - в кой модел Тошиба има български кондензатори. Имай предвид, че се занимавам с ремонт на телевизори, още от преди да си виждал тошиба на живо.
              Кои пазари? Фирмите които имаха пазар в "пазарният свят" още работят.
              Не зная що за предприятие е било това, което произвежда бурета и щайги, но ако цялата дървообработваща промишленост е минавала през него - няма как да е било ефективно.
              Иво, Иво, Иво, никъде никой няма да съсипе нещо което може да му носи печалба. Хората ги поглъщат тия предприятия и произвеждат и там, за да намалят разходите.
              Така стана в Румъния с Дачия, в Чехия с Шкода, в Обидиненото Кралство с ... Перкинс. Мога да давам примери до вдруги ден, без да спирам да пиша.
              Няма да се сетите явно за вариянт подкрепяш вашата теза. Нека помогна - има едни алчни субекти, които изкупуват предприятия с проблеми, "разфасоват ги" и продават с цел - бърза печалба. Обаче и те дори запазват всичко ефективно отделно, и го продават като работещо. Което е скрап си е скрап.
              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

              Comment


              • Не са ви виновни управляващите, които и да са те. Те са само едни дребнички мижитурчици, домогнали се да опоскат, каквото могат от мизерната софра, пък обикновените люде - кучета ги яли.

                Народът си е виновен.

                Иначе много ги разбира нещата, но като му се постави ребром даден въпрос, дава заден ход.

                Имаше референдум за Белене. Наръдът имаше възможността да си каже думата и тя щеше да е много тежка.

                Имаше референдум на Слави. В него народът имаше възможността да отсъди по още по-важни въпроси.

                И в двата народът се отказа да говори.
                Защото и той не знае, какво трябва.

                Иначе всеки е експерт по това, дето не трябва.

                С такъв народ, такава държава, уважаеми сънародници.

                Умните хора това много добре го знаят и затова хващат към терминал 2.

                Управляващите се вайкат, че нацията така се обезкървявала. Истината е, че това тях перфектно ги устройва. Те нямат никаква нужда от мислещи хора.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:48.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Не са ви виновни управляващите, които и да са те. Те са само едни дребнички мижитурчици, домогнали се да опоскат, каквото могат от мизерната софра, пък обикновените люде - кучета ги яли.

                  Народът си е виновен.

                  Иначе много ги разбира нещата, но като му се постави ребром даден въпрос, дава заден ход.

                  Имаше референдум за Белене. Наръдът имаше възможността да си каже думата и тя щеше да е много тежка.

                  Имаше референдум на Слави. В него народът имаше възможността да отсъди по още по-важни въпроси.

                  И в двата народът се отказа да говори.
                  Защото и той не знае, какво трябва.

                  Иначе всеки е експерт по това, дето не трябва.

                  С такъв народ, такава държава, уважаеми сънародници.

                  Умните хора това много добре го знаят и затова хващат към терминал 2.

                  Управляващите се вайкат, че нацията така се обезкървявала. Истината е, че това тях перфектно ги устройва. Те нямат никаква нужда от мислещи хора.
                  И ти ли Бруте!?
                  Щом трима от хората които имам за виртуални приятели, ме "принуждават" да "се драча' с тях - явно проблемът е в мен.
                  Приключих!
                  Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                    И ти ли Бруте!?
                    Щом трима от хората които имам за виртуални приятели, ме "принуждават" да "се драча' с тях - явно проблемът е в мен.
                    Приключих!
                    Че аз, как точно те принуждавам да се драчиш?


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Че аз, как точно те принуждавам да се драчиш?
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Умните хора това много добре го знаят и затова хващат към терминал 2.
                      Връщаха ни едни автобуси с "умни хора"......
                      Представителна демокрация.
                      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                        Връщаха ни едни автобуси с "умни хора"......
                        Представителна демокрация.
                        Баш!
                        Поговорката " Всяка жаба да си знае гьола" пречупена през концепцията " Европа на регионите"

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                          Баш!
                          Поговорката " Всяка жаба да си знае гьола" пречупена през концепцията " Европа на регионите"
                          Не! Нищо такова!
                          Ония бяха там преди да сме член на тая общност.
                          Я да видим що е то регион. Европа на регионите = Европа "извън играта".
                          Всяка жаба да си знае....дружината, е по подходящо. Или - "сговорна жаба - планина повдига".
                          Моля не ме цитирайте от тук нататък!
                          Не желая да съм неуважителен, както и да участвам в тая дискусия.
                          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                          Comment


                          • Не ми пречи да си неуважителен.
                            Всички сме наясно, че тази дискусия няма как да доведе до края на цирка.
                            Само си се драчим за спорта

                            Comment


                            • Напълно съгласен с Мордохай и Боби. Има отрасли с така наречените естествени монополи които трябва да се експлоатират от държавата. Същото е и с природните ресурси. Когато държавата има само представителни и контролни функции, тя е силно подвластна и корумпирана.
                              Относно унищожените предприятия да спомена и завода за промишлени роботи в Стара Загора. Унищожиха го тихо мълком веднага след промените при условие че произвеждаше продукция на световно ниво.
                              Last edited by pavlin; d.m.y г., 04:03.

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                                Оф! Тия стругове ги споменах, понеже наскоро един(не помня кой) се рови в архивите и установи че държавата е знаела че износът на всеки един струг, произведен у нас е носел загуба, а не печалба.
                                Кой ги поставя тия кадри там? Като се смени управлявашата партия, се сменят и ръководните кадри. Почти винаги и почти навсякъде. Някаква промяна!?
                                Що ли!?
                                Зашото общото е общо! Ако познаваш някой ангел(по същество, не по име) давай го насам. Аз познавам един Ангел(по име), викат му - Ангел - дяволът(съесвм сериозно).
                                Не, човеко, в ония времена, ако си партиен член, нещата бяха различни за теб. Баща ми беше, зная за какво говоря.
                                Да се върнем на струговете - за занаятчията 1 струг е богатство, за фирма която прави по вече от 100 болта дневно - скрап.
                                Защо!? Защото конкурентът на тая фирма използва роботи, които правят по 100 болта в минута. Ако един стругар обслужва 5 струга и прави 500 болта за ден, срещу което получава 50лв то роботът прави по вече болтове за минута срещу цената на поддръжката си. Всяка стока си има себестойност и крайна цена.
                                Крайната цена освен себестойноста зависи и от много други фактори, като качество и количество също фигуррират там. и сега - изненадаааа! В пазарната икономика, най важен е пазарът! Може да имаш най качествената стока, на най ниската цена в огромни количества, обаче ако няма пазар, това което имаш е л...а.
                                Олигарсите са продуктът на намесата на държавата в икономиката.
                                Понеже пак за закони и прилагането им трябва да говорим, и понеже споменах Румъния - спомняш ли си какво стана наскоро там? Имам предвид, когато ляво ориентираните взеха власта.
                                Сигурно не помниш.
                                Понеже в северната съседка, почти същите закони имат други последствия, левите решиха да озаконят кражбата на до 300,000 евро. Не мина, естествено, но е показателно.
                                Може да протестираш колкото си искаш. Друг е въпросът - основателно ли е, или не. Така или инак - това е вид обратна връзка, която управляващите трябва да имат предвид.
                                Аз от своя страна, имам правото да ти казвам че си в грешка и ако мога да го доказвам.
                                За какъв ценз ми говориш бе човек!? Ако трябваше да защитавам тезата, която ти защитаваш, един ред нямаше да мога да напиша. Разликата м/у мен и теб е, че се научих да гледам "собствената си паничка". когато се налага да гледам и тая на Гошо, гледам тия на всички.
                                А бе с тия стругове нещо се объркахме съвсем....аз говоря за внос на стругове морално остарели, като визирам завода за тежко машиностроене в Радомир, който и така не се откри...а ти ми говориш за износ....а те м/у другото са морално остарели, защото се купуват 10 години предварително....
                                Пак ме объркваш...твоят баща е член на БКП, а моят обявен по онова време за капиталист...а сега ще вземе да се окаже, че аз разсъждавам като комунист, а ти като капиталист...)
                                Това със законите...ами много гледаш чуждите панички...гледай нашата....
                                Протеста ми, го възприемам като основателен...мога да ти цитирам няколко закона който са ги изсмукали от пръстите си "скъпите" народни представители ....и то от новото време....лошото е, че народа си е траял, когато са ги приели, а сега му идва в повече....за преди това соц. време за закони не ми се говори, защото си е един вид диктатура...само казвам, че е имало неща, който са продукт и не са се запазили, съхранили и развили, а съсипани.......а на нашата маса, няма как да не си гледаме в паничките, защо е малка...и ти сам каза, че поглеждаш..
                                Спирам да дъвча специално за това ,идва ми в повече...

                                ---------- Post added at 22:57 ---------- Previous post was at 22:53 ----------

                                Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                                И ти ли Бруте!?
                                Щом трима от хората които имам за виртуални приятели, ме "принуждават" да "се драча' с тях - явно проблемът е в мен.
                                Приключих!
                                Ама да не вземе да се засегнеш...)......това е един спор......всеки си излага вижданията и мнението...кой крив, кой прав, кой мек, кой твърд....както загатна един колега....)

                                ---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 22:57 ----------

                                Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
                                1. От написаното дотук излиза, че след като САЩ нямат държавен военен комплекс от фирми, тоест нямат нито една държавна фирма във военната област, те НЯМАТ НАЦИОНАЛНА СИГУРНОСТ.

                                А стига бе.Те затова ли през февруари положиха 500-600 руснака в дървените сандъци и си ги изпратиха към Кремъл...

                                А сега останалите живи ще съдят Путя:
                                Наемници от руските частни армии подадоха в Хага иск срещу шефовете си
                                https://news.bg/world/naemnitsi-ot-r...fovete-si.html

                                Недоволни от отношението и това, че ги ползват за пушечно месо...

                                https://clubz.bg/76246-koj_naema_hor..._chastna_armiq

                                2.Няма как да задържиш млади хора за 350 лева заплата равностойност на 150-18 $$$$ ...

                                Иначе обичах да пътувам някога с Интерсити влаковете, които посред мен бяха най-успешните и това беше във времената когато влаковете пращяха по шевовете...Интерсити спираха само в Окръжните градове и в по-големите междинни градове между тях.Например От София за Пловдив спираха в Ихтиман, Септември, Пазарджик и Пловдив.

                                Бяха по-добре и по-бързи от бързите влакове и по-евтини от експресите.Бяха тъпкани с хора.

                                И в един момент ги спряха.Тогава любим ми стана "Бялото конче"- частен влак с пътеки по коридорите, килими и стюардеси...И той беше пълен...И него го спряха...

                                Тогава започнах да пътувам само по невъзможност с влак.Дотогава ми беше любим превоз.

                                За последно през 2016 година на БДЖ му гласуваха 12 500 000 лева субсидия, като заемите му бяха "допълнителен бонус" ...

                                Само ми е чудно, ако тези пари бяха харчени за билети и беше позволено да има частни превозвачи и да избираш каква щеше да е успугата, защото междувременни в държавните влакове изгоряха и умряха при катастрофи една част от пътниците им...

                                3. Няма как да спреш прогреса.

                                Навсякъде в напредналите държави старата техника се подменя изцяло с нова, вие продължавате да настоявате за "кръпки" и кърпежи...


                                А бре хора, не ви минава през ума, че може и да не сте по-умни от всички останали инженери в останалата част от планетата Земя ...???

                                Нищо не е започнало с вас, нито ще приключи с вас.

                                Времената когато една кола се позлваше по 20-30-40 и повече години безвъзвратно отминаха, не го ли разбрахте досега?
                                ==========================================

                                Съгласен съм, че автомобилите вече не се създават от инженери, а от счетоводители, финансови меринджеи и подобни, ама такъв е натискът от тълпата.Финасовите директори поставят заданието = автомобил среден клас за 30 000 лева.Инженерите проектират и предлагат .След което счетитата ...отново "режат" ...И автомобилът става 22 000 лева = новият фиат Типо...

                                И след това "Защо Алфа Ромео не се купува и изчезва като марка...???"
                                Ми никой не я търси и не я купува - купуват тойоти короли, авенсиси и т.н.Колкото да имат цървули на краката да ходят- те това искат.Някои ако има как и с навуща ще тръгнат ...

                                И това не зависи от вас...

                                Като гледам за последните 90 години от Великата Октябърска революция Русия/СССР не е поставила, предопределила, доминирала и определила тенденциите/модата/потребителското търсене в нито една сфера от гражданското производство...

                                Та не виждам какво се пенявите.

                                Ако имахме качествени инженери, щяхме да изнасяме техника и технологии и другите да купуват от нас, а не да внасяме и купуваме от тях техника...

                                =================================================

                                Сега малко или много нещата ще потръгнат покрай откритите заводи за авточасти- немци, японци...Те си създават кадри- и висши инженерни и средни и нисши.

                                Иска време да се създадат и обучат кадри и още повече време за натрупване на опит и създаване на традиции .

                                =========================================

                                Между другото БДЖ инфраструктури е печелившо предприятие.
                                БДЖ товарни превози също беше печелившо, сега едва кретат, защото Кремиковци го няма вече.
                                БДЖ пътни превози е на загуба и всяка година се субсидира с поне 12-13 милиона.

                                Сега вдигането на данъците е опит не само за "Замазване и аферата "Олимпик" в която едни хора откраднаха над 150 000 000 лева от застраховка ГО, а други едни герберски калинки в Комисията за финансов и застрахователен надзор, проспаха, пропиха и напълниха джобовете си с парички, но и опит "с един куршум два заека" да уцелят - пълнят изчерпаният вече Гаранционен фонд с пари от застрахованите, но и тези които се откажат от автомобил да ги пренасочат към мизерния жп транспорт ...

                                ГЕРБ вдигнаха процентно и като размер преди няколко месеца вноските на застрахователите към "Гаранционния фонд" който изплаща застрахователни претенции към фалиралата ЗК "Олимпик", застрахователните компании вдигнаха цените на застраховката Гражданска отговорност.

                                А не е че видите ли имало много алчни роднини на починали в катастрофи и много алчни адвокати.

                                Ако е така, Защо преди 2 години когато имаше спад на катастрофите застрахователите на намалиха гражданската отговорност???



                                http://postradali.com/%D0%BF%D1%82%D...8%D0%BA%D0%B0/

                                https://fakti.bg/bulgaria/235502-mor...a-predi-1989-a

                                А "катастрофата" в Искърското дефиле край Своге когато умряха 19 човека, тези хора като жертва на корупцията по времена управляваната вече от 10 години държава от ГЕРБ ли да ги броим, или да обвиним алчните роднини и адвокати?

                                Колко още такива катастрофи с починали и ранени са станали и ЗАЩО няма осъдени за корупция и вкарани в затворите при изграждането на пътищата?
                                Какво си знаеш, това си пееш....хванеш се за една дума на някой и правиш поема....песен...не че не казваш истината, но много ми е интересно къде става дума за кръпки и т.н..малко на бързо ги коментираш някой неща, без да се замислиш....избягваш някой отговори...но както и да е...искам да ти задам само един въпрос, другото написано и спора го заеби...та да те попитам....
                                Смяташ ли, че от нас българите става нещо...?

                                ---------- Post added at 23:19 ---------- Previous post was at 23:10 ----------

                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Не са ви виновни управляващите, които и да са те. Те са само едни дребнички мижитурчици, домогнали се да опоскат, каквото могат от мизерната софра, пък обикновените люде - кучета ги яли.

                                Народът си е виновен.

                                Иначе много ги разбира нещата, но като му се постави ребром даден въпрос, дава заден ход.

                                Имаше референдум за Белене. Наръдът имаше възможността да си каже думата и тя щеше да е много тежка.

                                Имаше референдум на Слави. В него народът имаше възможността да отсъди по още по-важни въпроси.

                                И в двата народът се отказа да говори.
                                Защото и той не знае, какво трябва.

                                Иначе всеки е експерт по това, дето не трябва.

                                С такъв народ, такава държава, уважаеми сънародници.

                                Умните хора това много добре го знаят и затова хващат към терминал 2.

                                Управляващите се вайкат, че нацията така се обезкървявала. Истината е, че това тях перфектно ги устройва. Те нямат никаква нужда от мислещи хора.
                                Да прав си, че нашето бездушие и ред други негативи на народа ни води до там....но държа на възмездието......тоез трябва някой да опере пешкира,та за напред да е чисто....образно казано, а не безнаказано.....и това най вече се дължи на управляващите във времето....все пак те полагат клетва в народното събрание, за президент и прочее...
                                По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                                https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                                Comment

                                Working...
                                X