Първоначално публикувано от mordohy
Покажи съобщение
Как постигна енергийната ефективност на съвременен струг с инверторен двигател?
Нищо че това е съвсем извън контекста, все пак ми е интересно.
БДЖ е на това дередже, защото е държавна фирма. Ако и да се съглася със "социалният и статус", то нищо друго не е вярно.
Това което съсипва тая фирма е липсата напазар. По точно - здраво свитата пазарна ниша. Ами що не вземем да забраним и велосипедите, та хората да ползват влак!? Вместо композиции от два вагона, току виж се "пръкнали" отново такива с по двадесет.
Ами, аз сравнявах с Румъния. С Албания също скоро няма да може да се сравняваме. Иноитите живеят в доста по различна среда, та да се сравняваме с тях. Твърдо не желая техният живот.
Дадена фирма, 50г управлявана от държавата, натрупала милиони дългове, нищо не е обновявано с години. Обаче искаме сега да вложим милиарди във вече остарели технологии, за да може пак да е държавна тая фирма и да я има, за да трупа още дългове. Като "изтървеш влакът", можеш само да чакаш следващият. Няма да е същият обаче. Ако имаш алтернативен транспорт, с който да догониш изпуснатият влак, е добре да се замислиш - струва ли си да го гониш.
Държавата не става за стопанин! Проумейте го най после!
Или изредете поименно ангелите, които да се поставят за изпълнителни директори и начин за призоваването им.
Да, спазването на правилата и следенето за това, би намалило загубите. Няма обаче правило, което да накара директор на държавна фирма, да поема рисковете, които поема такъв на частна. А и не би следвало - който иска да рискува, да не го прави с моите/вашите пари.
Comment