Известие

Collapse
No announcement yet.

КАК ДА РЕАГИРАМЕ ПРИ ОПАСНИ И ЕКСТРЕМНИ СИТУАЦИИ НА ПЪТЯ!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Аз пък искам да кажа едно много важно нещо, въпреки, че не е по темата и държа да се знае, че го казвам от личен опит
    Когато пътувате нощем (и не само) и усетите, че ви се доспива, никога, ама никога не се опъвайте на съня, а отбийте на първата възможна отбивка и пуснете назад седалката да дремнете за 15мин. - само който не го е правил, само той не може да си представи, какво правят тези 15мин. сън с организма и колко много помагат
    sigpic

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от Nasko_77
      За съжаление истината е, че в повечето случаи тези градските ПТП-та са резултат от НЕ познаване на закона за движение по пътищата от шофьорите. Не се знаят значенията на елементарни, знаци, правила и маркировки от много водачи. Имал съм много случаи с такива некъдърници. Преди около две седмици например, една мацка така скочи на спирачките пред мен, че леко спрях в нея със служебната. На Път с предимство който пресичаше кръгово се стреснала от "онзи" дето идвал от ляво А той човека просто си застана за да си чака момента за пресичане на нашия път.
      Мисля, че едни задължителни проверовъчни изпити, които да се правят периодично на всички дето "имат книжки" ще са много-много полезни Защото повечето от малкото които са хващани в нарушение се пущат още от "пъдаря" с фуражката, срещу някоя кинта и пак не знае какво означава знака. Но без корупции разбира се
      Ако говориш за кръговите в тракия, са си наистина за объркване, замисли се само по какъв начин са регулирани другите (например тези на панаира) и дали първия път няма да се объркаш, като няма знак, че навлизаш и излизаш с предимство.
      Alfa Romeo 75 1.8

      Comment


      • #48
        Съгласен съм с това за съня, за което сподели колегата Kuku. Само някой, който се е срещал с това може да го знае. Наистина, доспи ли ви се на пътя, колкото и да бързате, дремнете 15-20 минути,все ще имате GSM у вас да ви събуди. Това същото се отнася и за следобедна дрямка, бях го чел преди време някъде в интернет. Следобяд към 16:00-18:00 не е лошо човек да си подремне 15 мин.Събужда се съвсем друг човек. Опитвал съм го и гарантирам!

        Съжалявам
        Алфа Ромео 156 1.8 TS `99

        Comment


        • #49
          Това за съня е вярно, аз съм сънувал на волана че карам и доста съм се стреснал оттогава! Сънуваш си направо пътя все едно си караш нормално само че си със затворени очи А относно спирането при отказ на спирачки най-ефективното е да върнеш контакта и да я угасиш както си на скорост - кюф, кюф и готово. Говорим за ситуация на живот и смърт де, не да го практикуваш на всеки светофар
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • #50
            Тази тема не трябваше ли да е с цел да се помогне при екстремни ситуации?!Като чета обаче,нещо много грешни неща са се изписали.Преминаването през локва с голяма скорост да ставало с натиснат съединител ,нищо подобно.Голяма грешка е при навлизане с голяма скорост в участък от пътя покрит с вода,да се натисне съединителя(особено пък рязко),същото се отнася и за лед и за сняг.Защото,оставяйки колелетата на автомобила да се въртят единствено благодарение на инерцията,върху хлъзгав участък,те просто могат да блокират и да започнат да се хлъзгат по водата,снега или леда,тогава автомобила става неуправляем.Ако сте на скорост,гумите продължават да се въртят,благодарение на работещият двигател и тогава няма това плъзгане.Овладяването на автомобила в такава ситуация си става с умело боравене с волана и педала на газта.Преминаването през локва с ниска скорост си става на първа бавно.Двигателя си е на обороти достатъчно високи,а скороста е ниска и водата не се разплисква заливайки всевъзможни части от двигателя.
            Ходя си пеша.

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от peho
              Тази тема не трябваше ли да е с цел да се помогне при екстремни ситуации?!Като чета обаче,нещо много грешни неща са се изписали.Преминаването през локва с голяма скорост да ставало с натиснат съединител ,нищо подобно.Голяма грешка е при навлизане с голяма скорост в участък от пътя покрит с вода,да се натисне съединителя(особено пък рязко),същото се отнася и за лед и за сняг.Защото,оставяйки колелетата на автомобила да се въртят единствено благодарение на инерцията,върху хлъзгав участък,те просто могат да блокират и да започнат да се хлъзгат по водата,снега или леда,тогава автомобила става неуправляем.Ако сте на скорост,гумите продължават да се въртят,благодарение на работещият двигател и тогава няма това плъзгане.Овладяването на автомобила в такава ситуация си става с умело боравене с волана и педала на газта.Преминаването през локва с ниска скорост си става на първа бавно.Двигателя си е на обороти достатъчно високи,а скороста е ниска и водата не се разплисква заливайки всевъзможни части от двигателя.

              Колегата е прав. Пишете неща за които не сте сигурни а този форум се чете от много млади шофъори Такова понятие като натиснат съединител и освобождаване от скорост може да се окаже доста неприятна изненада
              sigpic Alfasud/156 1.8ex
              156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

              Comment


              • #52
                [quote=Lame_0ne]
                Първоначално публикувано от "Nasko_77":2m8e3mk3
                За съжаление истината е, че в повечето случаи тези градските ПТП-та са резултат от НЕ познаване на закона за движение по пътищата от шофьорите. Не се знаят значенията на елементарни, знаци, правила и маркировки от много водачи. Имал съм много случаи с такива некъдърници. Преди около две седмици например, една мацка така скочи на спирачките пред мен, че леко спрях в нея със служебната. На Път с предимство който пресичаше кръгово се стреснала от "онзи" дето идвал от ляво А той човека просто си застана за да си чака момента за пресичане на нашия път.
                Мисля, че едни задължителни проверовъчни изпити, които да се правят периодично на всички дето "имат книжки" ще са много-много полезни Защото повечето от малкото които са хващани в нарушение се пущат още от "пъдаря" с фуражката, срещу някоя кинта и пак не знае какво означава знака. Но без корупции разбира се
                Ако говориш за кръговите в тракия, са си наистина за объркване, замисли се само по какъв начин са регулирани другите (например тези на панаира) и дали първия път няма да се объркаш, като няма знак, че навлизаш и излизаш с предимство.[/quote:2m8e3mk3]
                Не. Говоря за кръговото на бул. "В. Априлов" до ВМИ. Там си е много добре регулирано
                ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                sigpic
                ROVER 200 RF 2.0TDI

                Comment


                • #53
                  Какво се прави в случай, че някой ви тритисне и се наложи половината кола да излезе от пътя, т.е. 2 гуми са на асфалта, 2 са в чакъла?
                  Преди седмица пътувах до Варна и в един завой камион тръгнал да изпреварва без достатъчно видимост друг камион, а аз съм насреща. Когато изпреварващият ме видя вече нямаше време да се прибере в лентата си, а нямаше достатъчно място да се разминем на пътя. Аз намалих доколкото можах и в момента, в който усетих че излизам от пътя махнах крака от педала на спирачката. Разминахме се на три пръста разстояние и после се качих отново на пътя. Предполагам, че ако бях продължил да спирам, когато излизах от асфалта или бях вкарал по-ниска предавка, колата щеше да ми поднесе заради разликата в сцеплението. Извадих голям късмет, че мястото беше подходящо за такава маневра, ако имаше канавка щях да се пречукам в нея или камиона щеше да мине през мен. Не зная дали решението ми беше най-правилното или дали е единственото спасение в такава ситуация, но за частта от секундата с която разполагах това успях да измисля. Надявам повече да не ми се налага да правя такива изпълнения.
                  Audi/BMW, скоро и ALFA

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от Colombo
                    Какво се прави в случай, че някой ви тритисне и се наложи половината кола да излезе от пътя, т.е. 2 гуми са на асфалта, 2 са в чакъла?
                    Преди седмица пътувах до Варна и в един завой камион тръгнал да изпреварва без достатъчно видимост друг камион, а аз съм насреща. Когато изпреварващият ме видя вече нямаше време да се прибере в лентата си, а нямаше достатъчно място да се разминем на пътя. Аз намалих доколкото можах и в момента, в който усетих че излизам от пътя махнах крака от педала на спирачката. Разминахме се на три пръста разстояние и после се качих отново на пътя. Предполагам, че ако бях продължил да спирам, когато излизах от асфалта или бях вкарал по-ниска предавка, колата щеше да ми поднесе заради разликата в сцеплението. Извадих голям късмет, че мястото беше подходящо за такава маневра, ако имаше канавка щях да се пречукам в нея или камиона щеше да мине през мен. Не зная дали решението ми беше най-правилното или дали е единственото спасение в такава ситуация, но за частта от секундата с която разполагах това успях да измисля. Надявам повече да не ми се налага да правя такива изпълнения.
                    Аз мисля, че си подходил възможно най-правилно. Наистина, понякога спирачките могат да ни изиграят фатално лоша шега, ако се панираме и ги сритаме в неподходяща за това ситуация. Както е било в твоя случай. Оффф абе... да не дава господ.

                    П.С Аз обаче не мога да разбера, защо трябва да се надбягват Слонове из пътищата ни. Не ни стигат камикадзетата с лъскавите "бегачки" ами и тежката артилерия и тя тръгнала
                    ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                    sigpic
                    ROVER 200 RF 2.0TDI

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от Colombo
                      ... Не зная дали решението ми беше най-правилното или дали е единственото спасение в такава ситуация, но за частта от секундата с която разполагах това успях да измисля......
                      Решението ти се нарича инстинктивно (в случая се оказва бързо и правилно). Същото преживях на пътя Пампорово-Асеновград сред завоите: тъмница, излизам от поредния изгърбен завой и срещу мен много фарове(една част на колона от 4-5 коли и един чифт на един дрисък, който си мисли, че е с Бугати вейрон и ги изпреварва)..., ми инстинкт - плътно в дясно (и при мен късмет, че в тия завои уцелих участък с около метър чакълче) и се разминахме на "честна дума"...
                      75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                      155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                      FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                      Мненията са като задниците - всеки си има!

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от TRENDi
                        Първоначално публикувано от Colombo
                        ... Не зная дали решението ми беше най-правилното или дали е единственото спасение в такава ситуация, но за частта от секундата с която разполагах това успях да измисля......
                        Решението ти се нарича инстинктивно (в случая се оказва бързо и правилно). Същото преживях на пътя Пампорово-Асеновград сред завоите: тъмница, излизам от поредния изгърбен завой и срещу мен много фарове(една част на колона от 4-5 коли и един чифт на един дрисък, който си мисли, че е с Бугати вейрон и ги изпреварва)..., ми инстинкт - плътно в дясно (и при мен късмет, че в тия завои уцелих участък с около метър чакълче) и се разминахме на "честна дума"...
                        В тази връзка, аз съм си изградил навика да отнемам газта, когато при/преди навлизане в завой без видимост видя насреща си МПС, което се движи сравнително бавно. В Доста голяма част от случаите се оказва, че някой идиот-бързак вече е тръгнал да го изпреварва, респективно се е засилил отгоре ми, без да има необходимата видимост
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #57
                          Аз никога не натискам спирачка в дупка Тук има значение и скоростта де, но спирам преди нея, ако мога ги избягвам ако не преминавам с натиснат до долу съединител По този начин се избягва усукване на купето и разбиване на окачването
                          1991 ALFA 33 S 16V QV Permanent 4
                          и делта

                          Comment


                          • #58
                            Колеги, понеже виждам, че ми отправяте директни заблежки и направо упреци, за мнението ми, че преминаването през локва трябва да става с натиснат до долу сиединител, то може ли аз да ви помоля да обясните на младите шофьори, как се овладява кола при аквапланинг?!
                            А преди това можете да обясните и как се стига до аквапланинг!
                            Няма да е лошо да се замислите и какво се случва, когато гумите на автомобила се въртят еднакво задвижвани от двигателната сила, но имат различно сцепление с пътя, защото едната е на мокро?!
                            Може да споменете и при какви случаи гумите могат да блокират върху лед и сняг (спирачка, висока предавка, ниска предавка, рязък завой....), как и защо автомобилите завиват или НЕзавиват на заледен завой, и как аджеба вие овладявате колите си през зимата, когато поднесат на лед и сняг.... все неща, които мисля ще са интересни за всички и в същото време ще си отговорим на някои въпроси
                            sigpic

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от isoiso
                              Това за съня е вярно, аз съм сънувал на волана че карам и доста съм се стреснал оттогава! Сънуваш си направо пътя все едно си караш нормално само че си със затворени очи А относно спирането при отказ на спирачки най-ефективното е да върнеш контакта и да я угасиш както си на скорост - кюф, кюф и готово. Говорим за ситуация на живот и смърт де, не да го практикуваш на всеки светофар
                              Само не пазбрах дали на волана си сънувал или си сънувал,че си на волана
                              Аlfa 164 Super 2.5TD

                              Comment


                              • #60
                                разговорихме се тука и се сетих за 2 варианта, да не заспи човек докато кара:

                                1ят е да си говори постоянно с пътниците, с поне един, иначе мълчанието е много успиващо

                                2рият е когато няма пътници, да пее на висок глас - действа (съвсем сериозно)

                                че и аз съм спирала в голям камък в тревата за щастие с достатъчно убита скорост (това с първата ми кола)
                                Ако парите ти стигат, значи нямаш въображение.
                                AR 156, 1.6 TSpark 2000г на метан - R.I.P.

                                Comment

                                Working...
                                X