Известие

Collapse
No announcement yet.

За Бензина и Дизела - митове и реалности

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • маали ебати яката тема. не е за триене, за са нема май прекалили.

    Първоначално публикувано от nicks1
    Мисля да внеса малко яснота по въпроса за въртящия момент и мощността. И да затворя устата за тези пусти "дизелови бегачки".

    Та въртящят момент(ВМ) е функция от дължината на рамото(биелата) и силата, която се пролага в/у системата т.е. силата в/у буталото.
    Та при еднакви условия т.е атмосферен бензин и дизел, ВМ е малко в полза на дизела, защото е по-калоричен. Разликата е около 3%.

    Голамата разлика във ВМ при турбодизела идва от увеличената сила, която действа на буталото поради принудителното пълнене. Но когато имаме и турбобензин нещата пак се изравняват.

    Идва наред и мощността. Тя е функция от ВМ и оборотите. Тука вече нещата са ясни. Колкото повече обороти, толкова повече мощност при равен ВМ.

    От всичко казано дотук е ясно, че при еднакви условия бензина може да достигне много по голяма мощност от дизела.
    бате много добра и правилна насока на мислене по тая тема е това.

    Пичове замислете се за единица изхарчен обем гориво кой бега повече. До сега все сравнявахте агрегати а не самото гориво (освен тва момче за дет написах) Не заемам страна, просто от интерес като на автора на темата

    и първото хуу нещо за ВАГ да видя у тоя форум е в от тая тема

    п.с. слушайте го Шокса ве, не е казал една лъжа до ся
    темата е от яките
    по колата те посрещат... по акъла изпращаха едно време...

    Comment


    • Първоначално публикувано от sa6o_roman
      ...Пичове замислете се за единица изхарчен обем гориво кой бега повече...
      Я пак си помисли Говориш за КПД на двигателя реално
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • Стига с тоя Льо Ман бе. От незнам си колко години насам там заводски отбори не участват, освен Алуди. Това състезание одавна загуби имиджа и престижа си. И то май, откакто допуснаха дизел.
        И кво пак обяснявате като ограничението в кубатурите е различно.
        По спомени 4.0 за бензина и 6.0 за дизела.
        Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

        Comment


        • Дизела е много добър,наистина,но сме в 21ви век все пак и тези двигатели са на това ниво благодарение на скъпо струващи технологии!Това че производителите на автомобили наблягат на дизелите и са ги "изтискали" почти до безобразие не значи че дизело е по-добър.Потенциала на бензиновия мотор е по-голям,особено що се отнася за автомобилния спорт.И ауди с тоя агрегат да не се възгордяват много с тия победи на Льоман,защото ако FIA не беше забранила турбо моторите във формула 1,едва ли дизел щеше да направи едно кръгче на пистата.
          За справка:двигател на BMW F1,1987год ,1500cc-над 1300 к.с.
          ALFA 155 1.8 TS 1993 - бивша
          ALFA 156 2.0 1999 - бивша
          ALFA 156 SW 1.9 16V jtd 2005

          Comment


          • Първоначално публикувано от alex 77
            Дизела е много добър,наистина,но сме в 21ви век все пак и тези двигатели са на това ниво благодарение на скъпо струващи технологии!Това че производителите на автомобили наблягат на дизелите и са ги "изтискали" почти до безобразие не значи че дизело е по-добър.Потенциала на бензиновия мотор е по-голям,особено що се отнася за автомобилния спорт.И ауди с тоя агрегат да не се възгордяват много с тия победи на Льоман,защото ако FIA не беше забранила турбо моторите във формула 1,едва ли дизел щеше да направи едно кръгче на пистата.
            За справка:двигател на BMW F1,1987год ,1500cc-над 1300 к.с.
            А пък точно Ф1 каквото и да си говорим там е единствено и само демонстрация на технологии.
            Ходи си купи такъв двигател след още 40 години ако искаш дори.
            С тези пари хвърлени във Ф1, света щеше да изстреля още 100 совалки до Марс оборудвани с дизелов двигател.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • Първоначално публикувано от alex 77
              И ауди с тоя агрегат да не се възгордяват много с тия победи на Льоман,защото ако FIA не беше забранила турбо моторите във формула 1,едва ли дизел щеше да направи едно кръгче на пистата.
              За справка:двигател на BMW F1,1987год ,1500cc-над 1300 к.с.
              Ще ти цитирам само мотото на една известна и добра марка гуми, както и и един друг лаф от състезателните среди:

              "Power is nothing, without control!"

              "To finish first, first you have to finish!"

              Събери ги и ще разбереш какво имам предвит.

              Главната цел на Ауди да вкара дизел в Льо Ман е не мощност, а ИКОНОМИЯ Виж статистика колко пъти са влизали болидите на Ауди в бокса за презареждане и колко всички останали бензинови. А това е ужасно решаващо, явно.

              В момента се обмисля много сериозно болидите във Ф1 да станат хибридни

              Comment


              • Колега,нещо не си ме разбрал правилно!Понеже в по горни мнения беше засегнат и турбо-бензиновия мотор,затова дадох примера за двигателя на BMW във ф1 тогава и по-точно потенциала му!А дизела в автомобилния спорт има още доста да хляб да яде за да стигне бензина.А като става въпрос за пари,в последните 10ина години и за разработка на дизелови двигатели се хвърлят доста пари,май!
                ALFA 155 1.8 TS 1993 - бивша
                ALFA 156 2.0 1999 - бивша
                ALFA 156 SW 1.9 16V jtd 2005

                Comment


                • кингипт шо не си смениш аватара молив та?
                  Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                  Comment


                  • Пак стигаме до там, че единственото предимство на дизела е икономията
                    sigpic

                    Comment


                    • не е икономия а по-високо КПД
                      има и други рпедимства
                      примерно дълговечност
                      особено нискообортните дизели са практически вечни
                      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от alex 77
                        Колега,нещо не си ме разбрал правилно!Понеже в по горни мнения беше засегнат и турбо-бензиновия мотор,затова дадох примера за двигателя на BMW във ф1 тогава и по-точно потенциала му!А дизела в автомобилния спорт има още доста да хляб да яде за да стигне бензина.А като става въпрос за пари,в последните 10ина години и за разработка на дизелови двигатели се хвърлят доста пари,май!
                        Не съм се засегнал, просто ми става много тъпо, когато хора говорят глупости без да имат нужните знания

                        Първоначално публикувано от търтей
                        не е икономия а по-високо КПД
                        Ти какво разбираш под КПД?

                        И по принцип въртящият момент на Audi R10 е между 3000 и 5000 оборота, това ако му викаш нискооборотен дизел (участващ в състезание) та на

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от Kingpin
                          Първоначално публикувано от alex 77
                          И ауди с тоя агрегат да не се възгордяват много с тия победи на Льоман,защото ако FIA не беше забранила турбо моторите във формула 1,едва ли дизел щеше да направи едно кръгче на пистата.
                          За справка:двигател на BMW F1,1987год ,1500cc-над 1300 к.с.
                          Ще ти цитирам само мотото на една известна и добра марка гуми, както и и един друг лаф от състезателните среди:

                          "Power is nothing, without control!"

                          "To finish first, first you have to finish!"

                          Събери ги и ще разбереш какво имам предвит.

                          Главната цел на Ауди да вкара дизел в Льо Ман е не мощност, а ИКОНОМИЯ Виж статистика колко пъти са влизали болидите на Ауди в бокса за презареждане и колко всички останали бензинови. А това е ужасно решаващо, явно.

                          В момента се обмисля много сериозно болидите във Ф1 да станат хибридни
                          Знам за това и евала на ауди че са се възползвали от това.Льо Ман е различен тип състезание!
                          Но във формула 1 мисля че има други правила,и за минимален брой спирания в бокса!
                          P.S. Не се обиждай нищо лично към ауди,въпреки че не ми е от любимите!
                          ALFA 155 1.8 TS 1993 - бивша
                          ALFA 156 2.0 1999 - бивша
                          ALFA 156 SW 1.9 16V jtd 2005

                          Comment


                          • има едни учибници там пише кво е кпд
                            пише кво е икономия
                            и прочее
                            Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от търтей
                              има едни учибници там пише кво е кпд
                              пише кво е икономия
                              и прочее
                              Аз знам много добре какво е КПД, зададох ти въпрос ти какво разбираш под КПД

                              И ако ми кажеш, че дизел V12, въртящ се на 5000 оборота с надув от 3 бара е вечен

                              Comment


                              • знауш ти баба си
                                се тая де - нема да спорим

                                обаче дали прочете кво съм написал?

                                че не си е ясно

                                особено нискообортните дизели са практически вечни
                                Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                                Comment

                                Working...
                                X