Първоначално публикувано от Mind_Control
Покажи съобщение
всичко друго може да са врели некипели, но това са чисти факти и всеки може сам да ги изчисли.
Нека ориентировъчно, средният годишен пробег на едно МПС в километри е 12,000 км. От 1 ноември до 1 март изминава 4,000 км, от които 2,000 през светлата част на денонощието, по закон със запалени къси светлини. Според Osram това повишава разхода на гориво с 0,2 литра на всеки 100 км, което означава 4 литра в повече. Броят на регистрираните моторни превозни средства у нас е 2,800,000. Общо те изгарят допълнително 11,200,000 литра гориво, за които плащаме 23,072,000 лв, от които правителството прибира 12,228,160 лв. под формата на 53% акциз и ДДС.
(Ако подобна мярка бъде възприета целогодишно това ще са допълнително 33 милиона литра и 69 милиона лева, от които 36 милиона акциз и ДДС.)
* ОТ 1 НОЕМВРИ ДО 1 МАРТ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ
* 2,800,000 РЕГИСТРИРАНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
* 2,000 КМ ПРОБЕГ ПРЕЗ СВЕТЛАТА ЧАСТ НА ДЕНОНОЩИЕТО ВСЯКО
* 11 МИЛИОНА ЛИТРА ПРЕРАЗХОД НА ГОРИВО ОБЩО
* 23 МИЛИОНА ЛЕВА КРАЙНА ЦЕНА
* 12 МИЛИОНА ЛЕВА ДДС+АКЦИЗ ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО
Нека всяко моторно превозно средство е в движение средно по 1 час в денонощие, половината от който през деня. От 1 ноември до 1 март са 121 календарни дни или 169,400,000 часа на светло с включени светлини. Крушките на късите, габаритите и на стоповете консумират общо 150W електроенергия. За това време се изразходват в повече 25,410,000,000 W/h електроенергия, толкова колкото произвежда 1000 MW блок на АЕЦ "Козлодуй" за едно денонощие! Тъй като в 1 литър бензин се съдържат 15.85 KW/h химическа енергия, а двигателят превръща 25% от нея в механична и останалото в топлинна, а алтернаторът използва до 70% от механичната енергия за превръщането й в електрическа, то за 1 час от литър гориво се генерират 2774 W/h електроенергия. За 25,410,000,000 W/h трябват 9,160,056 литра, за които ние плащаме 18,869,719 лева, от които правителството прибира 10,000,941 лева под формата на 53% акциз и ДДС.
(Ако подобна мярка бъде възприета целогодишно това ще означава допълнително 27 милиона литра и 57 милиона лева, от които 30 милиона акциз + ДДС.)
* ОТ 1 НОЕМВРИ ДО 1 МАРТ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ
* 2,800,000 РЕГИСТРИРАНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
* 30 МИНУТИ ПРЕЗ СВЕТЛАТА ЧАСТ НА ДЕНОНОЩИЕТО ВСЯКО
* 9 МИЛИОНА ЛИТРА ПРЕРАЗХОД НА ГОРИВО ОБЩО
* 19 МИЛИОНА ЛЕВА КРАЙНА ЦЕНА
* 10 МИЛИОНА ЛЕВА ДДС+АКЦИЗ ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО
Освен тези разходи водачите плащат допълнително за нови крушки, тъй като увеличеният работен режим на късите светлини налага по-честата им замяна. Оригинални маркови крушки тип H1 и H4(Osram, General Electric, Philips) имат живот между 300 и 500 часа. От 1 ноември до 1 март по 30 минути дневно всички крушки светят общо 338,800,000 часа. При 400 часа среден живот на всяка, то се налага да подменим 847,000 броя, всеки на цена средно по 15 лева. Преразходът за крушки възлиза на 12,705,000 лева, от които 2,541,000 ДДС.
* ОТ 1 НОЕМВРИ ДО 1 МАРТ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ
* 2,800,000 РЕГИСТРИРАНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
* 30 МИНУТИ ПРЕЗ СВЕТЛАТА ЧАСТ НА ДЕНОНОЩИЕТО ВСЯКО
* 847,000 ИЗГОРЕЛИ КРУШКИ
* 12,7 МИЛИОНА ЛЕВА КРАЙНА ЦЕНА
* 2,5 МИЛИОНА ЛЕВА ДДС ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО
Постоянно включените къси водят до системно недозареждане на акумулатора, по-трудно палене сутрин, а в крайна сметка - нов. Към оценката на този разход следва да добавим и учестени ремонти на алтернатора, както и неизбежни глоби за туко що изгоряла крушка на светлините.
Нека ориентировъчно, средният годишен пробег на едно МПС в километри е 12,000 км. От 1 ноември до 1 март изминава 4,000 км, от които 2,000 през светлата част на денонощието, по закон със запалени къси светлини. Според Osram това повишава разхода на гориво с 0,2 литра на всеки 100 км, което означава 4 литра в повече. Броят на регистрираните моторни превозни средства у нас е 2,800,000. Общо те изгарят допълнително 11,200,000 литра гориво, за които плащаме 23,072,000 лв, от които правителството прибира 12,228,160 лв. под формата на 53% акциз и ДДС.
(Ако подобна мярка бъде възприета целогодишно това ще са допълнително 33 милиона литра и 69 милиона лева, от които 36 милиона акциз и ДДС.)
* ОТ 1 НОЕМВРИ ДО 1 МАРТ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ
* 2,800,000 РЕГИСТРИРАНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
* 2,000 КМ ПРОБЕГ ПРЕЗ СВЕТЛАТА ЧАСТ НА ДЕНОНОЩИЕТО ВСЯКО
* 11 МИЛИОНА ЛИТРА ПРЕРАЗХОД НА ГОРИВО ОБЩО
* 23 МИЛИОНА ЛЕВА КРАЙНА ЦЕНА
* 12 МИЛИОНА ЛЕВА ДДС+АКЦИЗ ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО
Нека всяко моторно превозно средство е в движение средно по 1 час в денонощие, половината от който през деня. От 1 ноември до 1 март са 121 календарни дни или 169,400,000 часа на светло с включени светлини. Крушките на късите, габаритите и на стоповете консумират общо 150W електроенергия. За това време се изразходват в повече 25,410,000,000 W/h електроенергия, толкова колкото произвежда 1000 MW блок на АЕЦ "Козлодуй" за едно денонощие! Тъй като в 1 литър бензин се съдържат 15.85 KW/h химическа енергия, а двигателят превръща 25% от нея в механична и останалото в топлинна, а алтернаторът използва до 70% от механичната енергия за превръщането й в електрическа, то за 1 час от литър гориво се генерират 2774 W/h електроенергия. За 25,410,000,000 W/h трябват 9,160,056 литра, за които ние плащаме 18,869,719 лева, от които правителството прибира 10,000,941 лева под формата на 53% акциз и ДДС.
(Ако подобна мярка бъде възприета целогодишно това ще означава допълнително 27 милиона литра и 57 милиона лева, от които 30 милиона акциз + ДДС.)
* ОТ 1 НОЕМВРИ ДО 1 МАРТ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ
* 2,800,000 РЕГИСТРИРАНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
* 30 МИНУТИ ПРЕЗ СВЕТЛАТА ЧАСТ НА ДЕНОНОЩИЕТО ВСЯКО
* 9 МИЛИОНА ЛИТРА ПРЕРАЗХОД НА ГОРИВО ОБЩО
* 19 МИЛИОНА ЛЕВА КРАЙНА ЦЕНА
* 10 МИЛИОНА ЛЕВА ДДС+АКЦИЗ ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО
Освен тези разходи водачите плащат допълнително за нови крушки, тъй като увеличеният работен режим на късите светлини налага по-честата им замяна. Оригинални маркови крушки тип H1 и H4(Osram, General Electric, Philips) имат живот между 300 и 500 часа. От 1 ноември до 1 март по 30 минути дневно всички крушки светят общо 338,800,000 часа. При 400 часа среден живот на всяка, то се налага да подменим 847,000 броя, всеки на цена средно по 15 лева. Преразходът за крушки възлиза на 12,705,000 лева, от които 2,541,000 ДДС.
* ОТ 1 НОЕМВРИ ДО 1 МАРТ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ
* 2,800,000 РЕГИСТРИРАНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
* 30 МИНУТИ ПРЕЗ СВЕТЛАТА ЧАСТ НА ДЕНОНОЩИЕТО ВСЯКО
* 847,000 ИЗГОРЕЛИ КРУШКИ
* 12,7 МИЛИОНА ЛЕВА КРАЙНА ЦЕНА
* 2,5 МИЛИОНА ЛЕВА ДДС ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО
Постоянно включените къси водят до системно недозареждане на акумулатора, по-трудно палене сутрин, а в крайна сметка - нов. Към оценката на този разход следва да добавим и учестени ремонти на алтернатора, както и неизбежни глоби за туко що изгоряла крушка на светлините.
Comment