Известие

Collapse
No announcement yet.

Интересно четиво

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Интересно четиво

    "ЗАЩО ДНЕВНИТЕ СВЕТЛИНИ СА БЕЗПОЛЕЗНИ И ВРЕДНИ?":
    http://dadrl.hit.bg/00.html
    Alfa Romeo 146, 1.9 JTD, 2000 г.

  • #2
    Първоначално публикувано от DimIl Покажи съобщение
    "ЗАЩО ДНЕВНИТЕ СВЕТЛИНИ СА БЕЗПОЛЕЗНИ И ВРЕДНИ?":
    http://dadrl.hit.bg/00.html
    Има логика доста. Но аз лично извънградско по добре се ориентирам когато има светлини насреща. Не съм се замислял върху това. Виж КСЕНОНА е нещо ужасно, което трябва да се забрани със закон.
    Last edited by Susscrofa; d.m.y г., 13:26.
    "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
    К.М.

    Comment


    • #3
      Дрън дрън, чи пляс... особенно по прекрасните ни пътища като ти излети от някъде някой мръсносив рацер без кьорава светлинка и господ да ти е на помощ.
      А халогените са забранени, ако няма намалена видимост.
      Welcome to the real world

      Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
        Дрън дрън, чи пляс... особенно по прекрасните ни пътища като ти излети от някъде някой мръсносив рацер без кьорава светлинка и господ да ти е на помощ.
        А халогените са забранени, ако няма намалена видимост.
        Дрън, дрън, но когато фактите говорят и тези със запалените фарове мълчат... Мен лично ме дразнят понякога, а от друга страна не ми се е случвало да не видя някой, който не си е запалил светлините.
        Lexus IS200

        Comment


        • #5
          всичко друго може да са врели некипели, но това са чисти факти и всеки може сам да ги изчисли.


          Нека ориентировъчно, средният годишен пробег на едно МПС в километри е 12,000 км. От 1 ноември до 1 март изминава 4,000 км, от които 2,000 през светлата част на денонощието, по закон със запалени къси светлини. Според Osram това повишава разхода на гориво с 0,2 литра на всеки 100 км, което означава 4 литра в повече. Броят на регистрираните моторни превозни средства у нас е 2,800,000. Общо те изгарят допълнително 11,200,000 литра гориво, за които плащаме 23,072,000 лв, от които правителството прибира 12,228,160 лв. под формата на 53% акциз и ДДС.
          (Ако подобна мярка бъде възприета целогодишно това ще са допълнително 33 милиона литра и 69 милиона лева, от които 36 милиона акциз и ДДС.)

          * ОТ 1 НОЕМВРИ ДО 1 МАРТ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ
          * 2,800,000 РЕГИСТРИРАНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
          * 2,000 КМ ПРОБЕГ ПРЕЗ СВЕТЛАТА ЧАСТ НА ДЕНОНОЩИЕТО ВСЯКО
          * 11 МИЛИОНА ЛИТРА ПРЕРАЗХОД НА ГОРИВО ОБЩО
          * 23 МИЛИОНА ЛЕВА КРАЙНА ЦЕНА
          * 12 МИЛИОНА ЛЕВА ДДС+АКЦИЗ ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО

          Нека всяко моторно превозно средство е в движение средно по 1 час в денонощие, половината от който през деня. От 1 ноември до 1 март са 121 календарни дни или 169,400,000 часа на светло с включени светлини. Крушките на късите, габаритите и на стоповете консумират общо 150W електроенергия. За това време се изразходват в повече 25,410,000,000 W/h електроенергия, толкова колкото произвежда 1000 MW блок на АЕЦ "Козлодуй" за едно денонощие! Тъй като в 1 литър бензин се съдържат 15.85 KW/h химическа енергия, а двигателят превръща 25% от нея в механична и останалото в топлинна, а алтернаторът използва до 70% от механичната енергия за превръщането й в електрическа, то за 1 час от литър гориво се генерират 2774 W/h електроенергия. За 25,410,000,000 W/h трябват 9,160,056 литра, за които ние плащаме 18,869,719 лева, от които правителството прибира 10,000,941 лева под формата на 53% акциз и ДДС.
          (Ако подобна мярка бъде възприета целогодишно това ще означава допълнително 27 милиона литра и 57 милиона лева, от които 30 милиона акциз + ДДС.)

          * ОТ 1 НОЕМВРИ ДО 1 МАРТ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ
          * 2,800,000 РЕГИСТРИРАНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
          * 30 МИНУТИ ПРЕЗ СВЕТЛАТА ЧАСТ НА ДЕНОНОЩИЕТО ВСЯКО
          * 9 МИЛИОНА ЛИТРА ПРЕРАЗХОД НА ГОРИВО ОБЩО
          * 19 МИЛИОНА ЛЕВА КРАЙНА ЦЕНА
          * 10 МИЛИОНА ЛЕВА ДДС+АКЦИЗ ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО

          Освен тези разходи водачите плащат допълнително за нови крушки, тъй като увеличеният работен режим на късите светлини налага по-честата им замяна. Оригинални маркови крушки тип H1 и H4(Osram, General Electric, Philips) имат живот между 300 и 500 часа. От 1 ноември до 1 март по 30 минути дневно всички крушки светят общо 338,800,000 часа. При 400 часа среден живот на всяка, то се налага да подменим 847,000 броя, всеки на цена средно по 15 лева. Преразходът за крушки възлиза на 12,705,000 лева, от които 2,541,000 ДДС.

          * ОТ 1 НОЕМВРИ ДО 1 МАРТ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ
          * 2,800,000 РЕГИСТРИРАНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
          * 30 МИНУТИ ПРЕЗ СВЕТЛАТА ЧАСТ НА ДЕНОНОЩИЕТО ВСЯКО
          * 847,000 ИЗГОРЕЛИ КРУШКИ
          * 12,7 МИЛИОНА ЛЕВА КРАЙНА ЦЕНА
          * 2,5 МИЛИОНА ЛЕВА ДДС ЗА ПРАВИТЕЛСТВОТО

          Постоянно включените къси водят до системно недозареждане на акумулатора, по-трудно палене сутрин, а в крайна сметка - нов. Към оценката на този разход следва да добавим и учестени ремонти на алтернатора, както и неизбежни глоби за туко що изгоряла крушка на светлините.
          Lexus IS200

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
            Дрън дрън, чи пляс... особенно по прекрасните ни пътища като ти излети от някъде някой мръсносив рацер без кьорава светлинка и господ да ти е на помощ.
            А халогените са забранени, ако няма намалена видимост.
            Нямах предвид фаровете за мъгла. А ксенона като светлина и поставянето на подобни крушки.
            Редакцията е направена след намесата на morfius. Имах предвид Ксенон незнам поради каква кретенска причина написах халоген.
            Last edited by Susscrofa; d.m.y г., 13:28.
            "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
            К.М.

            Comment


            • #7
              Сега, като напишеш и цената на един човешки живот и статистиката ще е завършена.

              Това са сметки на хора, които си нямат работа.

              Искам да знам след тази зима, как са се отразили ПТП-тата и какви са били причинети за тях в % че нещо им загубих края.

              Това е поредната провокативна тема.
              "BEAUTY IS NOT ENOUGH!"
              Alfa Romeo 145 1.4 T.S 97 - EX
              Opel Astra J GTC

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от georgyg Покажи съобщение
                Сега, като напишеш и цената на един човешки живот и статистиката ще е завършена.

                Това са сметки на хора, които си нямат работа.

                Искам да знам след тази зима, как са се отразили ПТП-тата и какви са били причинети за тях в % че нещо им загубих края.

                Това е поредната провокативна тема.
                ами прочети статията и ще разбереш как- негативно с една дума!
                Lexus IS200

                Comment


                • #9
                  Статията я четох и е интересна, но не разбирам как се мери ПТП-та по един фактор?
                  Та в София регистрираните коли стават със 100000+ повече всяка година, това какъв фактор играе? Субективен ли? Да не коментирам, че 2/3 от колите над 10 години не могат да изкарат ГТП нормално.
                  Можеш да погледнеш и раздела продава, където масово се продават гуми втора употреба, та даже и с ДОТ 01г. Това вече трябва да се забрани, а като гледам колко купуват гуми втора ръка, понеже са с 16"-ки и 1 гума е 300 лв, ама то гъзар трябва да си.
                  Помисли пак, всичко е толкова субективно, че няма до къде. Спирам и с тази тема, а и мисля да спра коментарите по теми, които са по скоро провокативни отколкото поставят реални въпроси.
                  "BEAUTY IS NOT ENOUGH!"
                  Alfa Romeo 145 1.4 T.S 97 - EX
                  Opel Astra J GTC

                  Comment


                  • #10
                    Заради Илия псувате св. Илия...
                    - Автомобила е разход, безопасноста винаги води до допълнителни разходи.
                    - Халогенни са стандартните лампи - някои май се бърка със ксеноните.
                    - Фаровете ако са регулирани и изправни не пречат на околните участници в движението.
                    - По нашите пътища особенно в града си в условия на ограничена видимост почти постоянно - паркирани където не трябва, дупки, боклуци, контейнери по улиците и т.н. - фаровете спомагат забелязването на автомобил в този хаос.

                    Основния недостатък на дневните светлини у нас всъщност е възможноста някой идиот да заслепява с криви фарове или 200 вата лампи, но той не е следствие от светлините, а от липсата на техн. контрол.
                    Welcome to the real world

                    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                    Comment


                    • #11
                      Според мен при ясно и хубаво време няма нужда да светят, но зимата така или иначе повечето дни нито са ясни нито са слънчеви така, че е добре да светят постоянно. Много е проятно да изпреварваш привечер и някои убавец да е с изгасени светлини срещу тебе. Колкото до разходите с 2-3 крушки няма да се набутам много.

                      Сърцата са по-капризни от умовете.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от suscrofa Покажи съобщение
                        Нямах предвид фаровете за мъгла. А халогените като светлина и поставянето на подобни крушки.
                        Фарове за мъгла и халогени е едно и също нещо, друг е въпроса, че нашенци имаме афинитет към стандартизиране на различни марки продукти с едно общо наименование, като например халогени, ксероск и т.н. Фаровете за мъгла са си фарове за мъгла, ве4е типът на крушката вутре е друг въпрос, а именно, че крушката е халогенна, ксенонна и т.н. Фаровете през деня са удобство, ако бяхме хора като хората, ма не сме!

                        Comment


                        • #13
                          Това са пълни глупости в тази статия...

                          Дневните светлини са обида към интелектуалното ни ниво.
                          Ко рьечи? ... Аз поне (явно от интелектуалното ниво идва) винаги карам на фарове и съм убеден, че един автомобил при всякакви условия е по-видим на фарове и се забелязва от по-далеч... А това за разхода на гориво - ГЛУПОСТИ 0,2 литра ... ходете ги разправяйте тия неща на американците с малките 6 литрови двигатели ... крушките ... божееее...
                          Аlfa Romeo 156 1,8 TS
                          Fiat Bravo - 1,6
                          Hyundai i20 - 1,2

                          Comment


                          • #14
                            естествено че карането на фарове през деня помага да се намалят катастрофите . .Специалистите дето са написали оня ферман що така целенасочено са пропуснали , че когато през деня те настига кола отзад , ако е без фарове може и изобшо да не я видиш , докато ако е на фарове няма начин да не изабележиш фаровете в стрничното огледало .Само тва сигурно спасява не малко животи по извънградските пътища ..

                            Comment


                            • #15
                              Хаа Карйте винаги на фарове колеги и не само зимата ,наистина автомобилите са по забележими така !!!!!!!
                              Малко инфо: На скандинавите всички автомобили са преправени така ,че когато запалите ДВГ-то и фаровите ви светват сами без да въртите копчето !!!!!!!!!!! Освен това там всички градски ,извънградски и магистрални пътища са осветени !!!!!!! Какъв разхода на електро енергия само ,ааа??? Но това е по добрият вариант за шофиране и наистина намалява ПТП-тата според мен.
                              Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                              Fiat Bravo II 1.4 90hp
                              sigpic
                              Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another!

                              Comment

                              Working...
                              X