If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Колега, Ладата е правена 1:1 по документация на Фиат в началото но не точно по модела 124... мисля бяха взели ангро някакви патенти/лицензи.
После започват цирковете с поевтиняването... но не знам дали у нас има от тези първите модели.
Между другото същия номер правят и със Самарата - първоначалния проект е приличал много на Ауди 80 (ако не греша) но без багажник, после го орязват до безобразие.
А че Фиат 124 е по-добър автомобил не споря - иначе нямаше де що има мераклия за евтина бегачка/дрифтачка иска Лада с двигател и скоростна от съответния или Аржента та
Има такъв ФИАТ едвам го познах че е фиат, даже го карах и нали ви казвам щях да го купувам и да го реставрирам ... ноооо човека си се кефел че имало теглич да си тегли ремаркетата ха ха ха
B&B Racing | bb-racingteam.com Има хора за които дрифта е ИСТИНА, колата - Религия, а живота - СЪCТЕЗАНИЕ!
За съжаление колега това твърдение не е вярно!
Lada 2101 е много далеч от Fiat-124 и като окачване и като двигател и като спирачна система и т.н.... може би единственно външно си приличат. Ако Ви е интересно мога да ви разкажа!
Щом има желаещи
Първо ще упомена кога е вземато решение да се произвежда нов народен автомобил в СССР ... края на 1965 с постановление на КПСС!
Избран е Fiat тъй като по това време има ляво правителство в Италия и отношенията между двете страни са много топли... както може би някой знаят през 1966 Fiat 124 печели званието "Автомобил на годината" така че е разбираемо защо кандидатурата му е ...
За съжаление още при първите изпитания в суровите руски условия окачването му и спирачната система търпят пълен провал като например накладките на задните дискови спирачки не издържат и 4000 км ако не се лъжа. Така че се налага преработка на окачването, увеличение на просвета, предното окачване е с изцяло променена кинематика като много детайли са подсилени, а задното от 3 щангово е променено на такова с 5 щанги. Сменени са задните дискови спирачки с такива от барабанен тип, а диаметъра и дебелината на дисковете отпред е увеличен.
Оригиналният двигател на 124 е с долен разпределителен вал и съвсем различен размер и съответно ход на буталото. Предвид перспективата да се развива серия двигатели се променят разстоянията между цилиндрите и при запазване на обема на двигателя се увеличава диаметъра на буталото и съответно се намалява хода му... като така двигателя става по бързоходен. В скоростната кутия са усъвършенствани синхронизаторите....
Интересен факт който помня е, че разликите са 800
Разбира се това не е направено само от руските инженери, а и от италианците които всъщност помагат и при проектирането на завода!
И сега забележете... първият автомобил слиза от конвейра през април 1970 т.е. от решението до реализцията по малко от 5 години! Имайте в предвид че завода е построен на гола поляна, а самият завод е един малък град... примерно в най добрите му години е бил над половин милион... Интересен факт за който знам от очевидец (мой преподавател)... след сглобката двигателите пътуват до мястото на сглобяване на автомобила, ако не се лъжа над 20 км на транспортьор и през това време работят... т.е. на транспортьора има ток, горивоподаваща система, охладителна система и система за отвеждане на изходящите газове...
На това му викам аз размах!
При цялото ми уважение към вас колега morfius...
Лека нощ!
Have A Nice Day
o/_______\o
(Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
[]=о===о=[]
Колега,с наи дибри чувства но това което си написал няма и 5 процента верно с реалноста.Още като ученик се палнах по тея жигулита и смених 11 броя.Нещеш ли единия път попаднах не на ваз 2101 а на фиат 124.Единствената разлика бе6е в таблото и дръжките на вратите.За какви дискови спирачки говориш и за какъв вал долу не знам.Може би ти е в акъла полски фиат 126П?И пак нищо общо щото беше савсем различен мотор на 3 основни лагера.И последно,комшията ми от четвъртия етаж има в гаража жигули от 1969 година закупено лично от баща му чисто ново от мототехника Шумен.
Лек ден.
Колега,с наи дибри чувства но това което си написал няма и 5 процента верно с реалноста.Още като ученик се палнах по тея жигулита и смених 11 броя.Нещеш ли единия път попаднах не на ваз 2101 а на фиат 124.Единствената разлика бе6е в таблото и дръжките на вратите.За какви дискови спирачки говориш и за какъв вал долу не знам.Може би ти е в акъла полски фиат 126П?И пак нищо общо щото беше савсем различен мотор на 3 основни лагера.И последно,комшията ми от четвъртия етаж има в гаража жигули от 1969 година закупено лично от баща му чисто ново от мототехника Шумен.
Лек ден.
Разликата е че при фиата задните спирачки са дискови,а не барабанови като на лада/жигула
Колега,с наи дибри чувства но това което си написал няма и 5 процента верно с реалноста.Още като ученик се палнах по тея жигулита и смених 11 броя.Нещеш ли единия път попаднах не на ваз 2101 а на фиат 124.Единствената разлика бе6е в таблото и дръжките на вратите.За какви дискови спирачки говориш и за какъв вал долу не знам.Може би ти е в акъла полски фиат 126П?И пак нищо общо щото беше савсем различен мотор на 3 основни лагера.И последно,комшията ми от четвъртия етаж има в гаража жигули от 1969 година закупено лично от баща му чисто ново от мототехника Шумен.
Лек ден.
Какво общо има с темата 124-ката (FIAT) съм пропуснал, но колегата fade е поне 95% прав! Случайно притежавах такъв в продължение на 7 години. Разликите в интериора са незначителни. Таблото е еднакво, само дето на фиатовото табло с уредите пише Veglia Borleti. Външно, освен по дръжките на вратите, се различават по по-малките буфери на броните (при Фиат), и Г-образно завършените краища на пр. капак и този на багажника.
Окачването отпред е почти като на 2101, поне на моя, само дългите кормилни накрайници бяха прави, а не като на ВАЗ-а, закривени. Въпреки това, всичко отпред беше взаимозаменяемо. Отзад, освен споменатите дискови спирачки и щанги (имах задна стаб. щанга, за сметка на дългата при 2101), и амортисьорите бяха с различно захващане спрямо жигуловите.
Двигателя е с долен разпр. вал, диаметър на буталата 73 мм (76 мм при Жигулатора) и хоризонтален карбуратор (Solex при моя екс). Единственото нещо, което ставаше от 2101 двигател на 124-ков беше привода за токоразпределителя и маслената помпа и палеца за първия. И 'те тека'...
П.С. 126Р е полското фиатче...
75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
Мненията са като задниците - всеки си има!
Вижда съм такъв фиат, возил съм се карал съм го и даже щях да го купя...мога да ти кажа че на са абсолютно еднакви....фиата е малко по-добър разбира се
Правилно и с двете коли съм имал близки срещи, даже едната още в гаража!
145 QV ex.
146 Boxer TOTAL ex.
147 T.S. Sele top Lancia Dedra 200016
Comment