Известие

Collapse
No announcement yet.

Транспорта в София...Винетки за центъра,Бъдещи пътища и т.н.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Транспорта в София...Винетки за центъра,Бъдещи пътища и т.н.

    ДО като се разхождах в сайта на столица видях тази гениална мисел...



    ранспорт и организация на движението
    От 2006-а паркирането в софийското сити става платено
    29.12.2005 г.
    Само с винетки през центъра
    Столицата не може да няма пешеходна зона, твърди Велизар Стоилов

    Инж. Велизар Стоилов е заместник-кмет по транспортната дейност и организацията на движението в Столичната община от ноември 2003 година. Роден е на 30 юли 1952 г., зодия Лъв. Завършил е машинно инженерство в Техническия университет. Работи 15 години в различни предприятия. Специализира банков мениджмънт във Финансово-стопанската академия в Свищов и във фондация "Карл Дуисберг" в Кьолн, Германия. Бил е директор на клон и главен секретар на Търговска банка "Биохим". В продължение на 6 години и половина е главен секретар на Българската народна банка. Владее руски, английски, френски и сърбохърватски.

    - Г-н Стоилов, подкрепяте ли идеята на столичния кмет Бойко Борисов за ограничаване влизането в центъра на автомобили чрез редуване на четни и нечетни номера? Подобно ограничение беше изпробвано преди години в Атина.

    - Да, но в Атина експериментът се оказа неуспешен. Там проблемите с натоварения трафик се решиха чак след олимпиадата, след като бяха изградени модерни пътни артерии. Въпреки това задръстванията там пак са огромни. Според мен реакцията на кмета Борисов по отношение на отвратителния трафик в София е абсолютно адекватна и трябва да се възприема като остър апел към всички заинтересовани институции - Столичния общински съвет, МВР, Министерството на транспорта и дори към цялото общество за спешно решаване на проблема. А той е такъв поради ежедневно нарастващия трафик. Броят на автомобилите със софийска регистрация се увеличи така, че дори буквите свършиха и регистрационните табели вече са със "СА", а както върви, скоро ще минат и на "СВ". Броят на колите в София надхвърля пет пъти капацитета на изградената пътна инфраструктура. Така че нека идеята на кмета да се възприема като атака към съзнанието на хората.

    - Борисов е първият кмет след 1989 г., който постави проблема с трафика веднага след стъпването си в длъжност и търси начини за неговото решаване.

    - Така е. В първия работен ден след Коледа се събра екип, който включваше началника на КАТ с негови сътрудници, моя милост и други експерти, който обсъди всички плюсове и минуси на идеята и стигна до извода, че тя не може да се реализира поради няколко причини. Най-значимата от тях е липсата на ефективен контрол. Затова на този етап решихме да търсим други идеи.

    - Какви са най-реалистичните?

    - Първо, решихме да ограничим абсолютния център между булевардите "Сливница", "Васил Левски", "Патриарх Евтимий" и "Христо Ботев". В това каре ще търсим ограничаване на движението. Оказа се, че 88% от леките коли в града без такситата возят само водача, което е показател за малката ефективност на трафика. Зная, че веднага някой ще опонира, че сме демокрация, и който както иска, така ще използва колата си. Така е, но когато инфраструкурата не е разчетена за този колосален брой автомобили, трябва да търсим някакви форми на ограничение.

    - Може би сте гледали, че по време на стачката в Ню Йорк беше забранено на колите да минават по мостовете с по-малко от четирима души?

    - Там ограничението е било временно, но при влизане по Червения мост в Сан Франциско от години се плаща такса, чийто размер е толкова по-малък, колкото повече са пътниците в колата. За София предлагаме няколко начина. Първият, който ще предложим на общинския съвет, е паркирането в това каре да стане платено. Убеден съм, че веднага драстично ще се намали броят на паркиралите коли. Това ще освободи пространство, особено по малките улички, и ще отпуши трафика. Предлагаме цената да расте с увеличаване на времето, през което колата е паркирала. Тези, които живеят в центъра, ще имат право да паркират само по една кола на жилище, за която плащат по 60 лв. годишно.

    - Мнозина ще скочат. Все пак никой не плаща, когато паркира пред блока в "Люлин", нали?

    - Така е, но животът в центъра е по-скъп. А и мнозина са преоборудвали гаражите в магазини и печелят. Нека всеки си направи сметката кое му е по-изгодно - да плаща 60 лв. или да изгони наемателите на магазина. А който реши, може да продаде апартамента си в центъра скъпо и да отиде в "Люлин" или "Обеля". Така хем няма да плаща такса паркинг, хем и ще му останат пари и да обиколи света. Искам правилно да бъда разбран. Всичко това се прави от крещящата нужда да се оправи трафикът в София. - Какви други мерки предлагате?
    - До края на 2006 г. ще търсим варианти за въвеждане на платено преминаване през центъра. Става дума за въвеждане на винетки - нещо, което е практика във Великобритания например. Ще се обсъди и предложението за забрана на левия завой, който освен големи задръствания е и предпоставка за произшествия. Според КАТ над 60% от катастрофите стават при ляв завой.

    - Всичко това са временни мерки, които биха подобрили, но не и решили кардинално проблема с трафика. Не мислите ли за дългосрочни проекти, свързани с инвестиции по подобие на Атина?

    - Сериозните мерки са свързани с подобряване на инфраструкурата, за което обаче са необходими големи инвестиции. София се нуждае от спешна реализация на няколко проекта. Това са пробиви, за първия от които имаме дори пълна готовност. Става дума за пробив на ул. "Скопие" от ул. "Габрово" до надлез "Надежда". Там остава само да се отчужди един имот на МВР, за което вече имаме съгласие. Мисля, че този проект ще започне след 1-2 месеца. Пробивът решава въпроса с трафика към "Надежда" и Илиянци. Вторият е от бул. "Данаил Николаев" към новата автогара на бул. "Мария Луиза". Там също има проблем с отчуждаване на голяма сграда, която има към 40 собственици, които спъват проекта. Този пробив би разтоварил трафика от Сточна гара към Лъвов мост. Но и този проект може да започне да се реализира през 2006 година.

    - Колко са необходимите средства за тях?

    - 15-20 млн. лева. Парите ще ги осигурим, проблемът са отчуждителните процедури. Следва разширението на "Опълченска". Първият етап от бул. "Мария Луиза" до бул. "Сливница", сме го започнали, а вторият - от "Сливница до бул. "Стамболийски", се бави заради процедури с отчуждаване, но до май ще започне.

    - Сигурен ли сте в тези срокове?

    - Аз говоря само реални неща, а не бабини деветини. Изборите минаха, не е необходима агитация, а решаване на неотложни проблеми. Следващото разширение на бул. "Македония" от площада до Руски паметник. Друг проект е разширяването на бул. "Евлоги Георгиев" от ул. "Оборище" до "Граф Игнатиев". Тъй като най-невралгичната точка в София е Орлов мост, вече се работи по проект в два варианта за снижаване на платната на "Евлоги Георгиев" под моста от Военната академия до Националния стадион. Там проблемът е дали ще се разберем с еколозите, които ще ревнат, че ще отсечем няколко дървета. Но общината ще обещае да засади за всяко отсечено по три нови

    - Еколозите отчитат ли, че там автомобилите минават 800 м за половин час и бълват тонове отровни газове?

    - За да го отчетат, явно ще е необходима и помощта на медиите. Други решения са пробивите от ул. "Тодор Каблешков" към ул. "Сребърна" и от "Пирогов" към Зона Б-5. Дори само половината от тези пробиви да реализираме, трафикът значително ще се облекчи.

    - А идеята за затваряне на бул. "Витоша" за автомобили ще се реализира ли?

    - Това ще реши общинският съвет, но кметът и аз настояваме "Витоша" от "Алабин" до "Патриарха" да стане пешеходна зона. Много хора се радват и се обаждат да благодарят, други ще ни псуват, но София заслужава да има пешеходна зона.

    - Един от начините за решаване на проблема с трафика е даване предимство на градския транспорт. Няма ли да се реализира идеята за поставяне на каучукови заграждения край трамвайните линии и за очертаване на бус-ленти по натоварените булеварди?

    - Това ми е мечтата. Направихме бус-лента по "Цариградско шосе", но нарушенията там са правило. За целта трябва да се повишат глобите. Предлагам да се направят метални заграждения от лявата страна по "Солунска" от бул. "Витоша" до пл. "Славейков", които ще ограничат паркирането и ще освободят място за минаващите коли. Най-големият проект, който ще реши значително проблема с трафика, обаче е засилване изграждането на метрото към "Младост", което ще намали задръстванията по "Цариградско шосе" и ще отпуши "Орлов мост".

    Белчо Цанев
    29.12.2006 г., стр. 13
    sigpic
    Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
    " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
    "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

  • #2
    Re: С винетки през центъра на София...

    Първоначално публикувано от KGB
    - До края на 2006 г. ще търсим варианти за въвеждане на платено преминаване през центъра. Става дума за въвеждане на винетки - нещо, което е практика във Великобритания например. Ще се обсъди и предложението за забрана на левия завой, който освен големи задръствания е и предпоставка за произшествия. Според КАТ над 60% от катастрофите стават при ляв завой.

    - Всичко това са временни мерки, които биха подобрили, но не и решили кардинално проблема с трафика. Не мислите ли за дългосрочни проекти, свързани с инвестиции по подобие на Атина?

    - Сериозните мерки са свързани с подобряване на инфраструкурата, за което обаче са необходими големи инвестиции. София се нуждае от спешна реализация на няколко проекта. Това са пробиви, за първия от които имаме дори пълна готовност. Става дума за пробив на ул. "Скопие" от ул. "Габрово" до надлез "Надежда". Там остава само да се отчужди един имот на МВР, за което вече имаме съгласие. Мисля, че този проект ще започне след 1-2 месеца. Пробивът решава въпроса с трафика към "Надежда" и Илиянци. Вторият е от бул. "Данаил Николаев" към новата автогара на бул. "Мария Луиза". Там също има проблем с отчуждаване на голяма сграда, която има към 40 собственици, които спъват проекта. Този пробив би разтоварил трафика от Сточна гара към Лъвов мост. Но и този проект може да започне да се реализира през 2006 година.

    - Колко са необходимите средства за тях?

    - 15-20 млн. лева. Парите ще ги осигурим, проблемът са отчуждителните процедури. Следва разширението на "Опълченска". Първият етап от бул. "Мария Луиза" до бул. "Сливница", сме го започнали, а вторият - от "Сливница до бул. "Стамболийски", се бави заради процедури с отчуждаване, но до май ще започне.

    - Сигурен ли сте в тези срокове?

    - Аз говоря само реални неща, а не бабини деветини. Изборите минаха, не е необходима агитация, а решаване на неотложни проблеми. Следващото разширение на бул. "Македония" от площада до Руски паметник. Друг проект е разширяването на бул. "Евлоги Георгиев" от ул. "Оборище" до "Граф Игнатиев". Тъй като най-невралгичната точка в София е Орлов мост, вече се работи по проект в два варианта за снижаване на платната на "Евлоги Георгиев" под моста от Военната академия до Националния стадион. Там проблемът е дали ще се разберем с еколозите, които ще ревнат, че ще отсечем няколко дървета. Но общината ще обещае да засади за всяко отсечено по три нови

    - Еколозите отчитат ли, че там автомобилите минават 800 м за половин час и бълват тонове отровни газове?

    - За да го отчетат, явно ще е необходима и помощта на медиите. Други решения са пробивите от ул. "Тодор Каблешков" към ул. "Сребърна" и от "Пирогов" към Зона Б-5. Дори само половината от тези пробиви да реализираме, трафикът значително ще се облекчи.

    - А идеята за затваряне на бул. "Витоша" за автомобили ще се реализира ли?

    - Това ще реши общинският съвет, но кметът и аз настояваме "Витоша" от "Алабин" до "Патриарха" да стане пешеходна зона. Много хора се радват и се обаждат да благодарят, други ще ни псуват, но София заслужава да има пешеходна зона.

    - Един от начините за решаване на проблема с трафика е даване предимство на градския транспорт. Няма ли да се реализира идеята за поставяне на каучукови заграждения край трамвайните линии и за очертаване на бус-ленти по натоварените булеварди?

    - Това ми е мечтата. Направихме бус-лента по "Цариградско шосе", но нарушенията там са правило. За целта трябва да се повишат глобите. Предлагам да се направят метални заграждения от лявата страна по "Солунска" от бул. "Витоша" до пл. "Славейков", които ще ограничат паркирането и ще освободят място за минаващите коли. Най-големият проект, който ще реши значително проблема с трафика, обаче е засилване изграждането на метрото към "Младост", което ще намали задръстванията по "Цариградско шосе" и ще отпуши "Орлов мост".

    Белчо Цанев
    29.12.2006 г., стр. 13
    Тук има някой интересни неща относо какви пътища ще се строят в скоро време...
    sigpic
    Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
    " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
    "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

    Comment


    • #3
      Бензиностацията при Семенарията скоро изчезва...

      Архитектура и градоустройство
      Кметът Борисов погва бензинджиите от Семинарията
      30.12.2005 г. в-к Нощен Труд

      Кметът на столицата Бойко Борисов е възложил на общинската администрация да направи всичко възможно, за да премахне бензиностанцията на пл. Велчова завера в кв. Лозенец. Това съобщи самият той по повод публикацията на НТ от сряда: "Скандална бензиностанция гърчи трафика до Семинарията". Както писахме, вече шест години шофьорите попадат на това място в безумна тапа.
      "Въпросната бензиностанция е изяла част от уличното платно и пречи на трафика", солидарен е с потърпевшите ген. Борисов. Според него на столицата й
      трябват повече зеленина и градинки.
      "Ако бензиностанцията бъде махната, съм готов да възстановя градинката, съществувала от години на това място, и дая поддържам", изрази готовност вчера пред НТ шефът на близкия супермаркет Елемаг - Божидар Петракиев. Бизнесменът е убеден, че бензиностанция там не е необходима. Преди Коледа той откликна на призива на кмета за облагородяване на столицата, като засади и друга градинка - точно пред магазина си в кв. Лозенец.
      29-30.12.2005 г., стр. 2
      sigpic
      Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica
      " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
      "Seat Leon TDI champion WTCC 2008"

      Comment


      • #4
        Re: Транспорта в София...Винетки за центъра,Бъдещи пътища и

        Първоначално публикувано от инж.Велизар Стилов
        За София предлагаме няколко начина. Първият, който ще предложим на общинския съвет, е паркирането в това каре да стане платено. Убеден съм, че веднага драстично ще се намали броят на паркиралите коли. Това ще освободи пространство, особено по малките улички, и ще отпуши трафика. Предлагаме цената да расте с увеличаване на времето, през което колата е паркирала. Тези, които живеят в центъра, ще имат право да паркират само по една кола на жилище, за която плащат по 60 лв. годишно.

        - Мнозина ще скочат. Все пак никой не плаща, когато паркира пред блока в "Люлин", нали?

        - Така е, но животът в центъра е по-скъп. А и мнозина са преоборудвали гаражите в магазини и печелят. Нека всеки си направи сметката кое му е по-изгодно - да плаща 60 лв. или да изгони наемателите на магазина. А който реши, може да продаде апартамента си в центъра скъпо и да отиде в "Люлин" или "Обеля". Така хем няма да плаща такса паркинг, хем и ще му останат пари и да обиколи света. Искам правилно да бъда разбран.
        няма ли кой да го върже тоя в усмирителна риза ? Кретен или полуидиот е ?

        Comment


        • #5
          Re: Транспорта в София...Винетки за центъра,Бъдещи пътища и

          Първоначално публикувано от jorko
          Първоначално публикувано от инж.Велизар Стилов
          За София предлагаме няколко начина. Първият, който ще предложим на общинския съвет, е паркирането в това каре да стане платено. Убеден съм, че веднага драстично ще се намали броят на паркиралите коли. Това ще освободи пространство, особено по малките улички, и ще отпуши трафика. Предлагаме цената да расте с увеличаване на времето, през което колата е паркирала. Тези, които живеят в центъра, ще имат право да паркират само по една кола на жилище, за която плащат по 60 лв. годишно.

          - Мнозина ще скочат. Все пак никой не плаща, когато паркира пред блока в "Люлин", нали?

          - Така е, но животът в центъра е по-скъп. А и мнозина са преоборудвали гаражите в магазини и печелят. Нека всеки си направи сметката кое му е по-изгодно - да плаща 60 лв. или да изгони наемателите на магазина. А който реши, може да продаде апартамента си в центъра скъпо и да отиде в "Люлин" или "Обеля". Така хем няма да плаща такса паркинг, хем и ще му останат пари и да обиколи света. Искам правилно да бъда разбран.
          няма ли кой да го върже тоя в усмирителна риза ? Кретен или полуидиот е ?
          Дай му на простака власт и му гледай сеира
          Откакто се появиха "жълтите" и управлението се напълни с некадърници, идиоти, полуидиоти и кретени
          sigpic

          Comment


          • #6
            Сега по празниците бях в Солун - град с население колкото София. В центъра по малките улички масово се паркираше и от двете страни, без това да пречи на който и да било. И не видях талони за синя зона по колите ! Само че там имат доста по-добра организация на движение - някой каза, че имали само 4 / четири / двупосочни улици ! И още една разлика с нащите улички - таралясниците на трупчета, с които тук е пълно. Само тях ако разкарат, ще се освободят много места. Пред нашия блок има няколко гробници, които не мърдат с месеци. Икстриймли любопитно ми е сега дали ще си сменят номерата ? И как ще процедира КАТ с тях, при условие че нямат и стикери за ГО ? Сега ги спасява факта, че са бивши или настоящи полицаи и си карат без ГО и с незнам как минал техн.преглед. Как обаче ще се движат със старите номера
            147 1.6 TS

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от lazy
              Сега по празниците бях в Солун - град с население колкото София. В центъра по малките улички масово се паркираше и от двете страни, без това да пречи на който и да било. И не видях талони за синя зона по колите ! Само че там имат доста по-добра организация на движение - някой каза, че имали само 4 / четири / двупосочни улици ! И още една разлика с нащите улички - таралясниците на трупчета, с които тук е пълно. Само тях ако разкарат, ще се освободят много места. Пред нашия блок има няколко гробници, които не мърдат с месеци. Икстриймли любопитно ми е сега дали ще си сменят номерата ? И как ще процедира КАТ с тях, при условие че нямат и стикери за ГО ? Сега ги спасява факта, че са бивши или настоящи полицаи и си карат без ГО и с незнам как минал техн.преглед. Как обаче ще се движат със старите номера
              Какво те учудва Ще си вземат от новите
              Вчера в Перник видях един Москвич по който нямаше здраво място, всичко беше в ръжда с нов номер За малко бях шокиран докато не видях фуражка на задното стъкло Нали се сещаш как е "минал" през КАТ и си е взел номер
              sigpic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Dodo 155
                Първоначално публикувано от lazy
                Сега по празниците бях в Солун - град с население колкото София. В центъра по малките улички масово се паркираше и от двете страни, без това да пречи на който и да било. И не видях талони за синя зона по колите ! Само че там имат доста по-добра организация на движение - някой каза, че имали само 4 / четири / двупосочни улици ! И още една разлика с нащите улички - таралясниците на трупчета, с които тук е пълно. Само тях ако разкарат, ще се освободят много места. Пред нашия блок има няколко гробници, които не мърдат с месеци. Икстриймли любопитно ми е сега дали ще си сменят номерата ? И как ще процедира КАТ с тях, при условие че нямат и стикери за ГО ? Сега ги спасява факта, че са бивши или настоящи полицаи и си карат без ГО и с незнам как минал техн.преглед. Как обаче ще се движат със старите номера
                Какво те учудва Ще си вземат от новите
                Вчера в Перник видях един Москвич по който нямаше здраво място, всичко беше в ръжда с нов номер За малко бях шокиран докато не видях фуражка на задното стъкло Нали се сещаш как е "минал" през КАТ и си е взел номер
                На улицата пред нас редовно спира едно ченге с рено 25 на което рено липсват задните накладки отпред и фаровете и мигачите са черни и един път имах неблагоразумието да го питам не го ли е страх да кара така и оня като се развика не съм ли виждал че е ченге. Е понахраних го малко оня се ядоса и повече не е спирал. Ама ей заради такива кретени няма да се оправиме

                Comment


                • #9
                  Re: Транспорта в София...Винетки за центъра,Бъдещи пътища и

                  Първоначално публикувано от jorko
                  Първоначално публикувано от инж.Велизар Стилов
                  За София предлагаме няколко начина. Първият, който ще предложим на общинския съвет, е паркирането в това каре да стане платено. Убеден съм, че веднага драстично ще се намали броят на паркиралите коли. Това ще освободи пространство, особено по малките улички, и ще отпуши трафика. Предлагаме цената да расте с увеличаване на времето, през което колата е паркирала. Тези, които живеят в центъра, ще имат право да паркират само по една кола на жилище, за която плащат по 60 лв. годишно.

                  - Мнозина ще скочат. Все пак никой не плаща, когато паркира пред блока в "Люлин", нали?

                  - Така е, но животът в центъра е по-скъп. А и мнозина са преоборудвали гаражите в магазини и печелят. Нека всеки си направи сметката кое му е по-изгодно - да плаща 60 лв. или да изгони наемателите на магазина. А който реши, може да продаде апартамента си в центъра скъпо и да отиде в "Люлин" или "Обеля". Така хем няма да плаща такса паркинг, хем и ще му останат пари и да обиколи света. Искам правилно да бъда разбран.
                  няма ли кой да го върже тоя в усмирителна риза ? Кретен или полуидиот е ?

                  Аз живея в центъра!!! Плащам по-високи данъци за което!!! Нямам магазин/гараж или нещо такова. Бих го заровил тоя инж. в двора ми, да се отървем всички от един идиот.
                  Alfa Romeo 156 2.0 T. Spark
                  2003 Honda CBR 954 RR

                  Comment


                  • #10
                    Голям двор ще ти трябва
                    147 1.6 TS

                    Comment


                    • #11
                      E TOВА БЕШЕ ДОБРАТА ИДЕЯ ОТ АВГУСТ МЕСЕЦ -АМА СЕГА НЕ СЕ ЧУВА НИЩО ЗА СИСИТЕМАТА, А СЕ ГОВОРЯТ ГЛУПОСТИ-КАТО ИСКАТ ДА ОГРНИЧАТ ДВИЖЕНИЕТО В ЦЕНТЪРА ДА НАПРАВЯТ ОБХОДНИТЕ МАРШРУТИ.



                      КАТ и Столична община са дали съгласие за стартиране на проекта
                      Компютърна система регулира светофарите, електронни табла показват натоварените кръстовища
                      Датчици ще прогнозират задръстването в София
                      Датчици ще прогнозират къде може да стане задръстване в София и в зависимост от това ще регулират светофарите. Ще бъдат поставени електронни табла, който ще съобщават на шофьорите, кои кръстовища са натоварени и по кои обходни маршрути могат да се движат колите, за да не стават опашки.
                      Тази компютърна система е разработена от фирма “Дакси” и първоначално ще стартира в района на Цариградско шосе. Проектът на фирмата е бил представен на шефовете на КАТ и на Столична община, които са дали съгласието си системата да бъде изпробвана от средата на месец септември. Компютърната система до голяма степен ще облекчи натовареното движение в столицата и ще помогне за по-бързото и безаварийно движение на автомобилите и градският транспорт, коментираха пред “Монитор” от столичния КАТ.
                      Освен регулирането на движението камерите ще отчитат и превишената скорост и преминаването на червен светофар. Идеята е информацията да бъде изпращана в управленията на “Пътна полиция” и на тази база да се съставят актове и наказателни постановления. Освен номерът системата дава информация за цвета и марката на автомобила. Датчици могат да бъдат поставени на 150 места в София, където стават задръствания.
                      Тази система ще помогне и при преминаването на делегации или при отклоняване на движението при катастрофи. От едно централизирано място се затварят определени светофари, други се отварят и шофьорите предварително почуват информация от електронните табла да не минават по съответната улица или кръстовище, а да изберат друг маршрут, обясни пред “Монитор” управителят на фирма “Дакси” Георги Крушков.
                      Наблюдавайки трафика и следейки със своите датчици каква е натовареността на движението системата ще взима самостоятелно решение да освобождава или да запушва едни или други участъци. Това ще е оптимално решение за разпределение на пътническия поток на града, допълни Георги Крушков.
                      Измерванията ще започнат в началото на септември, защото тогава столичани ще се приберат от отпуски и ще се получи точна картина на трафика в София. Така ще бъдат измерени пропускиловстта на пътищата и ще може да се прогнозира, че след колко време може да стане задръстване. Електронните табла, които ще бъдат закачени над пътното платно, ще дават информация, че в момента следващото кръстовище е задръстено и там може да се движите само с 5 км/ч, но ако минете по посочения обходен маршрут може да се движите с 60 км/ч.
                      Работното заглавие на системата е “Дакси вижън”. Системата ще бъде представена и на Пловдивския панаир.


                      Георги Крушков, управител на фирма “Дакси”: Системата е приложима във всички градове

                      - Г-н Крушков, получихте ли подкрепа от институциите за реализиране на проекта ви за управление на движението в София?
                      - Идеята ни е да покажем, че има решение на проблема с движението в София. Вече убедихме ръководителите на съответните институции, че идеята ни е реализуема. Започваме го като частна инициатива и сега търсим финансиране. Общината и КАТ застават зад нас, но не се ангажират с намирането на средствата. Ние или трябва сами да намерим пари или пред европейска програма да защитим проекта си, но така финансирането ще стане по-бавно.
                      - Какъв ще е ефектът от внедряването на тази система?
                      - Проблемът е, че столицата е проектирана за определено количество автомобили, но напоследък трафикът се увеличи много и то с коли втора употреба, които замърсяват въздуха. Внедряването на такава система ще има няколко ефекта. Първото е екологията. Автомобилите няма да стоят дълго по кръстовищата и да изхвърлят вредни газове. Общественият ефект ще е, че ще се икономисва време. Пътните потоци ще бъдат разпределени по-правилно. Технологията ни е приложима във всички градове на страната. След като влезем в Европейския съюз, България ще стане външна граница и тази система ще помогне за охраната.
                      - Освен управлението на трафика на столицата, в какви други области от сигурността на града може да бъде внедрена тази система?
                      - Тя може да охранява целия град. Може да разпознава и лице независимо от това дали се е дегизирало или не, може да охранява аерогари и летища. Внедряването на такава система в почивен комплекс например може да реши много задачи. Да се допускат само автомобили, които имат право да влязат, пълен контрол върху всичко това, което става – кои коли са влезли, кои са излезли. Задачата ни има едновременно стопанско, държавно и обществено значение.

                      Системата стартира на Цариградско

                      Ръководството на Столична община е предоставило участък, в който първоначално системата да бъди изпробвана. Експериментално ще бъдат поставени датчици по Цариградско шосе в района на Окръжна болница до Софийския университет, Военната академия и стадион “Васил Левски”. В този район датчиците ще отчитат какъв е трафикът на автомобилите, каква е честотата и скоростта, с която се движат, дали има условия за се образува задръстване и откъде да минат автомобилите, за да стигнат по-бързо.
                      2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                      CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                      Comment


                      • #12
                        Хубаво четиво, но за други страни. Ква система, кви 5 лв ? По какви обходни маршрути ще ме прехвърля като просто няма такива !!! Цял Младост се изнизва по бул.Ал.Малинов и там трябват не датчици, а да направят по още едно платно за сметка на огромната тревна ивица по средата. Тия от Дакси освен че искат да нагушат пари по разни програми, друго не знам какво ще направят. Компютърни системи - че в офиса ни постоянно има сривове и администраторите реват по Бил Гейтс и не знам кой си, та тази нова, неизпробвана система ще отпушва трафика. Простички неща трябват, а не поредното трошене на пари ...
                        147 1.6 TS

                        Comment


                        • #13
                          Абе щом хората са предложили да се монтира първо пробно и безплатно - ще си проличи дали работи. Нима не ти се е случвало светофара да свети червено и да запушва движението, а другия които свети зелено - да не минават коли и да няма трафик - е това ще се регулира- не че е решение, ама все ще помогне малко от малко .
                          Наистина най доброто е да се строят нови обходни пътуща, ама и ма места където това е невъзможно.
                          2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                          CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от BatVas
                            Абе щом хората са предложили да се монтира първо пробно и безплатно
                            Първоначално публикувано от Milton Friedman
                            There's no such thing as a free lunch.
                            та така
                            Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                            Comment


                            • #15
                              Това съм го чувал като казано от Маргарет Тачър : Безплатно на този свят е само сиренцето в капана за мишки !
                              147 1.6 TS

                              Comment

                              Working...
                              X