Известие

Collapse
No announcement yet.

Лизинг или кредит за автомобил

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Лизинг или кредит за автомобил

    Това е една статия написана за списанието АвтоМобил.
    Позволявам си да я постна тук - преди да ме смъмрите за авторско право - аз съм я писал преди 6 месеца. Ще ми бъдат интересни коментарите Ви , а също така мислит ли че и ние скоро ще вземаме коли на лизинг - моля да споделите и опит от чужбина.
    Стремил съм се да направя статията разбираема(без да давам всички аспекти) и същевременно не много дълга и да е разбираема и за хора работещи в различни области.


    Лизинг или кредит при покупка на автомобил в България –как да избираме?

    Лизинга на автомобил в България – предимства , недостатъци и вземане на най-изгодното решение. Какво значи 0% оскъпяване и „отстъпка” при еднократно заплащане.


    ]1.Определение за лизинг[/size]

    Лизингът е реална алтернатива на потребителския банков заем, а до известна степен и на инвестиционно кредитиране. При някои конкретни ситуации е по-изгоден за клиента, отколкото тегленето на кредит от банка, с цел да се закупи определена стока, а при други условия да е по неизгоден от банковия кредит.
    Лизингът е договорно споразумение, при което собственик на актив (лизингодател) предоставя правото за ползването му на друго лице (лизингополучател) при определени условия, срок и схема за плащане. След изпълнението на условията лизингополучателят обикновено става собственик на актива. (финансов лизинг)
    При финансовия лизинг собствеността преминава от лизингодателя в ръцете на клиента в момента на изплащането на договорените вноски. Имуществото се застрахова за срока на лизинга.
    При лизинга вместо клиентът да заплати цената директно на доставчика и да закупи автомобила, който желае, лизингодателят го придобива и му го предоставя за ползване. Ролята на лизингодателя в тази схема е чисто финансова. Той не се намесва при избора на стоката. Не диктува нейния вид, параметри и характеристики. Няма и ангажименти дали би била функционална. Лизингополучателя избира автомобила и лизингодателя става негов собственик, а Вие получавате правото да го ползвате срещу заплащане на лизинговата вноска.
    . Задължение на изингополучателя е да застрахова оборудването, предвид факта, че при финансовия лизинг рискът от повреждане на автомобила е за негова сметка.
    Неизпълнението, на което и да е от договорените задължения, води до санкция. Неизпълнението от страна на лизингополучателя да заплаща лизингови вноски на падежа, посочен в лизинговия договор, води най-често до неустойка в размер, договорен от страните, която се начислява за всеки ден на забавено изпълнение на задължението за плащане. Неизпълнението на задълженията, на която и да е от страните, дава възможност на насрещната изправна страна да иска разваляне на договора за лизинг и да търси обезщетение за вредите от неизпълнението на договора.
    Възможността на лизингополучателя за предсрочно издължаване на задълженията и съответно за придобиване на собствеността върху оборудването не бива да са ограничени в договорите за лизинг. Единствените изисквания са клиентът да плати на лизингодателя остатъка от сумата, която последният е заплатил, за да придобие стоката плюс компенсаторна такса, ако обаче не е в неизпълнение на другите си задължения по договора. Преимуществата за лизингополучателя са, че той става собственик на оборудването и може да се разпорежда с него или да го използва като обезпечение. Спира да плаща лихвите, които иначе би дължал при едно обичайно изпълнение на договора за лизинг.


    2.Сравнение между лизинг и банков заем

    В много случаи лизингът може да се окаже изгодна алтернатива на банковия заем. Пример може да се даде чрез сравнения на различни схеми за покупката на автомобил (например с цена от 20 000 Евро.). Сметките показват, че при схема с разсрочено плащане за 3 години клиентът би платил 243,88 Евро по-малко, отколкото ако ползва 3-годишен банков заем, отпуснат при условия зазакупуване на автомобил. В случая разликата е малка, но е възможно от недоглеждане на някоя малка подробност разликата да е много по-голяма. Везната може да натежи и в полза на заема. При вземане на решение, трябва да изискате крайната цена на лизинга със всички комисионни и съпътстващи разходи и да съпоставите с крайната цена на кредита или на друг лизингодател

    Лизинг в Евро Кредит за Автомобил в Евро

    Стойност на автомобила 20000 20000
    първонач вноска 2000 2000
    Стоиност на лизинга(кредита) 18000 18000
    Лихвен процент 7,90% 7,50%
    Месечна внска 560,89 568,22
    Общо вноски 20192,04 20455,92
    Общо патени лихви 2192 2455,92
    Комисионна 200 180

    Крайна стойност 22392,04 22635,92

    *Сравнението е между лизингова схема на Прелииз и кредит за Автомобил от ТБ Алианц България
    Пазарът на нови автомобили има потенциал. Специализираният банков кредит за покупка на автомобил най-често покрива 80-90% от необходимата сума. Автомобилът се залага като обезпечение по заема. В конкуренцията с лизинговите къщи банките бяха принудени да се включат на пазара на автомобили по-агресивно отпреди.. При лизинга най-често е необходимо минимум 5% първоначална вноска.
    От специализиран банков кредит за покупка на автомобил могат да се ползват както граждани, така и фирми. Конкуренцията е и при предлагането на максимално опростена процедура по получаването му. В много случаи от клиента вече се изисква единствено служебна бележка за доказване на доходите му.
    При рашението за покупка трябва да се вземе впредвид и данъчното облагане при юридическите лица и да се прецени кое е по изгодно, като се вземе впредвид отчитането с данъчни цели.

    3. Маркетингови заблуди и реалност. Вземане на правилното решение.

    В България много търговци на автомобили предлагат лизинг „без оскъпяване”. Умишлено израза е поставен в кавички, тъй като оскъпяването е предварително включено в цената, която е обявил търговеца и впоследствие обявил – това дефакто е крайната цена и когато се заинтересувате от пазарната цена на същия автомобил при еднократно заплащане Ви обяваяват много по-ниска цена или самия търговец обяваява така наречената „отстъпка” при еднократно заплащане – това представлява пазарната цена на автомобила.
    Ако можем да си послужим с цената на автомобила от горния пример 20 000 Евро.На вас Ви се обявява цена от 22 500 Евро на лизинг с 0% оскъпяване за 3 години и разберете, че при еднократно заплащане Ви се прави отстъпка от 2 500 Евро- това е лихвата която заплащате и офертата е същата като сравнените в горната таблица.
    Това е разпространена маркетингова стратегия – веднъж Ви се казва че оскъпяването е 0% при ползване на лизингова схема, а в случаи, че решите да платите еднократно се заблуждавате че Ви се прави отстъпка. Просто това звучи много по добре отколкото да Ви кажат че цената е 20 000 и ако вземете автомобила на лизинг се оскъпява с 2500 Евро, а при еднократно заплащане не се чувствате спечелил от „отстъпката”.
    Така че никога не се заблуждавайте от наглед по малките проценти или от даваните Ви отстъпки – винаги търсете крайната цена с включени всички такси и комисионни и изберете офертата на най-изгодното лизингово дружество или Банка.
    Когато търговеца на дадена марка Ви каже че работи само с определено лизингово дружество имаите впредвид че не сте длъжен, при усложие, че цената не е най-изгодна да ползвате този лизингодател. Може спокоино да изберете най-изгодния за Вас лизингодател. Той закупува избрания от вас автомобил и Ви го предоставя на лизинг.







    4. Бъдещи тенденции и очаквания за лизинга на автомобили.

    В България ръста на продажбите на нови автомобили е забележителен за полседните две години- което може само да ни радва. Този ръст води до все по голяма конкуренция между търговците и лизинговите компании, това разбира се може да доведе до много положително развитие от гледна точка на потребителите.
    В момента в България преобладава финансовия лизинг – при който в договора за лизинг, след заплащане на последната вноска автомобила става наша собственост, да се надяваме че ще се развие и оперативния лизинг- когато автомобила никога няма да става наша собственост. Просто ще се заплаща лизинговата вноска за правото на ползване на автомобила през определен период и впоследствие ще можем да върнем автомобила на лизингодателя и да го заменим за нов автомобил от същия лизингодател и ще продължим да плащаме лизингова вноска – това е практика в повечето развити държави. Там виждаме голяма прилика между този лизинг и наема – един вид лизинговата вноска е наема за ползването на даден автомобил, който не става наша собственост след изтичане на определен период (освен ако ние не желаеме разбира се) а просто го заменяме за нов и продължаваме да плащаме лизингови вноски.
    Да се надяваме че силната конкуренция между автомобилните концерни, ще накара някои от тях да предоставят чрез собствени компании автомобили с реално 0% оскъпяване и реални отстъпки, чиято цел ще е завземане на пазарен дял и привличане на по голям кръг от потребители към собствената марка.




    П.П. Табличката не я постнах както трябва - първата цифра е за лизинг - втората е за кредит
    2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
    CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

  • #2
    Ам, тук положението е следното

    Има ЛиЗинг , който е например За Фирми и лиЗинговата вноска се приспада от данаците. За Фирмите който купуват КАКВОТО и да е МПС се въЗстановява ДДСто почти веднага...
    В 99 процента например Клас S , БМВ 7 , и Ауди А 8 са лиЗингови
    Обикновенно лиЗинга е За 3 години

    Има Финансиране За покупка на кола. Там собственника си си ти , но оставяш в Залог на Банката документа За собственност на колата, За да не можеш да е продадеш например преди да си я платил.
    Офертите са супер иЗгодни. Наример Фиат АД ти дават колата беЗ да внесеш и ЕДНА стотинка като първоначална вноска и почваш ЧАК след 1 година да внасяш вноските, при 0 процента лихва
    Така са и ОПЕЛ,Рено,Форд,МаЗда,Пежо,Цитроен,Тоиота,Фолксваге н.....Ауди винаги искат 20 процента предплата и 1,9 проц. лихва, както и БМВ 3,9 проц. лихва и Мерцедес 4,9 проц. лихва

    Освен това дори въпреки,че вЗимаш колата на финансиране, можеш да искаш 10 процента отстъпка от цената

    Има и така нареченото / три пътно финансиране/
    Там плащаш 10 процента предварително, плащаш 36 месеца няква символична сума според Зависи от колата от 99 еуро на месец, и после им я връщаш или плащаш остатачната стойност на колата ,или и нея после можеш да е финансираш. Километрите са ограничени почти винаги на 65000 За целия срок...
    В Германия по официялни данни 80 процента от колите над 20.000 еуро са финансирани или на ЛиЗинг

    На година тук се продават около 2.500.000 нови лични МПС, отделно камиони,бусове и т.н.
    Средната въЗраст на автопарка е 6 години
    По спомени мисля, че има около 40.000.000 рег. лични МПС

    .

    Comment


    • #3
      Значи там е развит и оперативния лизинг - освен финансовия, и там колата е залог при кредит за автомобил. Само дето конкуренцията се е развила така ,че се конкурират фирмите с реални намаления и реално лизинг с 0% - тук още няма реално 0% лизинг и реална отстъпка. Ама натам би трябвало да вървим - дано
      2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
      CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

      Comment


      • #4
        Васе, тогава, как става така, че мойта кола, при цена с 5% отстъпка, е с ~1500 Евро по-евтина от колкото в Германия, например
        Искаш да кажеш, че тези "отстъпки" са включени в цената
        На мен ми е ясно, че те имат много повече от 5% печалба и могат да си позволят такава отстъпка за всеки, обаче да е заложено предварително в цената на колата - не ми се вярва
        Просто могат да намалят цената с 5-10% и да убият конкуренцията с ниската цена, вместо да правят измислени промоций
        Другото което ми е интересно да попитам е, коя банка предлага по-изгодни условия от лизинговите къщи за нови автомобили
        Ако разликата е само 243.88 Евро, то това е някакво много сериозно изключение с много условности, но дори да е така, пак не виждам как може да се догони лихвения процент на лизнговите къщи за нов автомобил - 3,8% в моя случай, само с 10% първоначална вноска
        От личния ми опит (до колкото имам такъв, с две нови коли на лизинг зад гърба си) мога категорично да заявя, че към момента, в България, най-изгодния начин за закупуване на автомобил е лизинг директно от вносителя, заради преференциалните условия които са договорени с лизингови къщи, без значение дали са независими финансови институций или банкови лизинги, НО задължително през вносителя на автомобилите
        Освен това, ако трябва да теглите кредит от банка, си правите всичко сами и ходите до банката по 100 пъти, докато с лизинга от вносителя тези разходи на време са сведени до минимум
        sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Kuku
          Просто могат да намалят цената с 5-10% и да убият конкуренцията с ниската цена, вместо да правят измислени
          По принцип е така, но мисля, че в сегашният момент за нашият пазар на автомобили не е толкова просто. Най-лесно е вносител да свали цените, но какво ще се получи ? Ще генерира голям брой клиенти и ще започнат проблемите. Просто фирмите тепърва си изграждат базите - шоурумове, сервизи и не могат да поемат много клиенти колкото и да им се иска. За да го направят, трябва да изградят съответният брой сервизни центрове, а затова трябват пари. Ако "переш" е лесно, но ако трябва да ги изкараш ? Тогава няма как да си щедър с отстъпките, поне в началото. Общо взето нещата са навързани ... Мисля, че тези фирми след 2007 ще усетят наистина конкуренцията и заплахата на мощните европейски дилъри. Защото покупката на кола е сериозна инвестиция и ще има хора, които ще предпочетат да отидат да Германия напр. за да си купят там с по-голяма отстъпка. И тогава нашите ще трябва да предложат наистина много по-добри условия от досегашните. За да не се разкарвам до Германия
          147 1.6 TS

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от lazy
            По принцип е така, но мисля, че в сегашният момент за нашият пазар на автомобили не е толкова просто. Най-лесно е вносител да свали цените, но какво ще се получи ? Ще генерира голям брой клиенти и ще започнат проблемите. Просто фирмите тепърва си изграждат базите - шоурумове, сервизи и не могат да поемат много клиенти колкото и да им се иска. За да го направят, трябва да изградят съответният брой сервизни центрове, а затова трябват пари. Ако "переш" е лесно, но ако трябва да ги изкараш ? Тогава няма как да си щедър с отстъпките, поне в началото. Общо взето нещата са навързани ... Мисля, че тези фирми след 2007 ще усетят наистина конкуренцията и заплахата на мощните европейски дилъри. Защото покупката на кола е сериозна инвестиция и ще има хора, които ще предпочетат да отидат да Германия напр. за да си купят там с по-голяма отстъпка. И тогава нашите ще трябва да предложат наистина много по-добри условия от досегашните. За да не се разкарвам до Германия
            "София Франс Ауто", "Автомотор" или "Мото-Пфое", например, имат доста сериозна дилърска и сервизна мрежа из цялата страна и продават коли на територията на България от миналия век :P
            Не вярвам при тях това да е причината
            А и привличайки нови клиенти, тези въпросни фирми ще реализират по-големи печалби с които ще развиват базите си, за да могат да обслужват още повече клиенти, от които да печелят още повече и да развиват още повече шоурумове и сервизи, и т.н... а привличането на тези клиенти става с ниска цена, не с измислени промоций според мен
            sigpic

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Kuku
              ..."София Франс Ауто"...
              както съм казвал и преди това за мен е фирмата която трябва да се сочи като пример за начина на привличане на клиенти

              незнам дали някой знае но в момента Пежо е единствената марка която се продава с 1 година гарнация в България
              обаче това не им пречи да продават като луди, дори и модел като 307 който се води за технически неуспешен

              тайната на успеха на София франс ауто се дължи на поддръжката и стокова наличност, при това и за доста стари модели
              а не като аутоиталия да ти заявят, че те такива модели не са продавали, и за това не подържат стокова наличност за тях

              дори цените на предлаганите в България оригинални резервни части от тях бяха(сега незнам как е) по ниски от цените по шваке

              Comment


              • #8
                Мисля, че вече СФА започна да губи позиции. Скоро четох във Пежо форума отзиви за обслужването там - меко казано, бяха доста отрицателни. Причината - продадоха повече коли, отколкото могат да обслужат качествено и започна ефекта на негативната реклама. Сега наваксват с нови сервизни центрове ... Иначе да - бяха лидери дълго време с ниски цени и добър лизинг.
                147 1.6 TS

                Comment


                • #9
                  ? ???? ?????? ???? ?????? ?? ?????? ??? ???? ???? ???? ?????...????????? ???? ?? ??????? ?? ?? ??????? ? ??? ????? ?????? ?? ????? ?? ?????? ??? ??????? ?????? ???????? ??????? ??????? ??? ????? ????? ????? ?? ?????? ? ?? ???????? ??????? ???? ??? ???? ????? ???? ?????? ???? ???????? ?????? ??? ?? ?????? ?? ???? ?? ??? ???????? ?? ???
                  ________
                  Verve Concepts
                  Last edited by santo_traficante; d.m.y г., 14:47.
                  Volvo S80 D5 awd 2010г.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от lazy
                    ... Иначе да - бяха лидери дълго време с ниски цени и добър лизинг.
                    Това е начина
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Aз съм съгласен че на Кики цената може да е по ниска отколкото в Германия - обаче все пак нализа това са тези офицялни вносители - дават им се по-ниски цени съобразени с пазара в Бг - ама точно така като ти кажат даваме ти 5 % отстъпка при плащане е брой, а лизинга ни е с 0% лихва - имайте впредвид че просто цената си е такава без тези 5%, а после лизинга за първата година не е без лихва - тя просто е предварително калкулирана в цената.
                      Ценовите стратегии винаги вървят ръка за ръка с маркетинга - просто с примера от статията обръщам внимание на хората да помислят и да преценят кое е най-изгодно за тях - взависимост от средствата с които разполагат и възможностите им в момента.
                      Все пак съм говорил с колеги от лизингови компании (не български компании дори) има и още тънкости - лизинговата компания сама ти избира застрахователя (то де факто колата е нейна) та може да ти даде отстъпка и после скрито да я платиш с застрахователните вноски - щото лизинговата компания има и регистриран брокер - където печели процент от застраховките (където могат да договорят доста добри отстъпки - ама те остават за тях - това също съм проверил) Не съм се ровил чак толкова надълбоко за горната статия - защото трябваше да е кратка иначе има много аспекти които не са засегнати - както и много различия при различни дилъри и т.н.т -просто това е в общия случай на пазара и ток към началото на годината (сега може нещо да се е променило - макар и малко) надявам се да вървим на добре и след 2007 конкуренцията да доведе до възможно най-добрите условия за клиентите.
                      2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                      CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Kuku
                        Първоначално публикувано от lazy
                        ... ????? ?? - ???? ?????? ????? ????? ? ????? ???? ? ????? ??????.
                        ???? ? ??????
                        ????? ???? ?? ? ?????? ?? ? ???? ??? ???? ????? ???? ??? ????? ???? ?????? ??? ?????? ???? ?????? ?? ?????? ?? ??????????? ??????? ?? ????? ???? ???????????? ?? ????? ? ?????? ?? ????? ????? ?? ?? ?????? ?????? ?? ??? ?????? ????? ?? ???? ?? ????? ?? ???? ???? ?? ?? ?? ?? ???? ? ??????? ???? ????????? ?? ??? ???? ????? ??? ??????? ???? ???? ????????? ????????? ? ????????? ?? ????? ?? ?????? ??????? ?? ???? ??? ????? ?????? ? ?????? ?4 ??????? ? ?? ?? ?? ?? ?????????? ? ?? ?? ????? ? ?????? ? ?????? ??????? ?? ??????? ?? ??????? ?????? ?? ?? ?? ?????? ???.....??? ???? ??????? ? ????? ??????
                        ________
                        UPLANDER
                        Last edited by santo_traficante; d.m.y г., 14:47.
                        Volvo S80 D5 awd 2010г.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от santo_traficante
                          Първоначално публикувано от Kuku
                          Първоначално публикувано от lazy
                          ... Иначе да - бяха лидери дълго време с ниски цени и добър лизинг.
                          Това е начина
                          ...не ми е ясно как един пълен жмел без фирма като хората без доходи като хората му дадоха на лизинг??при условие че преди това кандидатства за кинти и никъде от никоя банка не му дадоха пари....
                          То в Пежо се кандидатства с лична карта
                          Точно тази сутрин, на една среща по повод каско, си говорихме как Пежо дават лизинги само с документ за самоличност
                          Така са решили, за тях е важно да пипнат парата
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Kuku
                            Първоначално публикувано от santo_traficante
                            Първоначално публикувано от Kuku
                            Първоначално публикувано от lazy
                            ... ????? ?? - ???? ?????? ????? ????? ? ????? ???? ? ????? ??????.
                            ???? ? ??????
                            ...?? ?? ? ???? ??? ???? ????? ???? ??? ????? ???? ?????? ??? ?????? ???? ?????? ?? ?????? ?? ??????????? ??????? ?? ????? ???? ???????????? ?? ????? ? ?????? ?? ????? ????? ?? ?? ?????? ????....
                            ?? ? ???? ?? ???????????? ? ????? ?????
                            ????? ???? ??????, ?? ???? ????? ?? ????? ?????, ?? ????????? ??? ???? ????? ??????? ???? ? ???????? ?? ???????????
                            ???? ?? ??????, ?? ??? ? ????? ?? ?????? ??????
                            ??? ?? ? ??? ??????? ?? ???? ?/? ?? ?? ?? ???? ??? ?? ?? ?? ??????? ?????? ?? ?? ??????? ?? ? ???? ????? ?? ????? ???? ????? ?? ?? ?? ????????????????????? ?? ???? ??? ?? ?? ????? ??? ?????? ???? ?????????? ?????
                            ________
                            Make a vaporizer
                            Last edited by santo_traficante; d.m.y г., 14:47.
                            Volvo S80 D5 awd 2010г.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от santo_traficante
                              ...изрева като хималайска мечка
                              Тия вият много
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X