Първоначално публикувано от Mind_Control
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
При какви обороти е най-икономично да се сменят скоростите?
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщениемежду 2500 и 3000об.
До 2500 колата се мъчи и спъва
Аlfa e passione - 155 2.0 SUPER 143bhp '94 / ex 33 1.3 iEL 90bhp '93 & 1.5 iE 105bhp '91
Втора национална среща на 155
Comment
-
Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщениеПри подходящите.Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщениеОптималните обороти за смяна на предавка зависят от много неща.
Тип на двигателя, кубатура, маса на купето, пътни условия, наклон, колко е загрял двигателя....
Универсална рецепта няма, просто трябва да се научите да усещате колата и двигателя.
Един ще ви каже - дръжте мотора винаги близо до максималният въртящ момент, друг ще каже - дръжте ниски обороти.
Едно е да си караш сутрин полузаспал в града към работа, а съвсем друго - на пресечен терен на път към село ... Оптималната смяна на предавките зависи от много неща - но в моя случай (1.8 TS MY.95 Sport със комп от някаква 1.7 ...) оптималния вариант винаги е между 2 500 и 3000 об/мин ... ма понякога сменям и на 5700 (на макс въртящ момент)
Comment
-
Всичко си зависи от колата. Моята Алфа гореше много прилично за боксер. В началото като я купих даваше около 12-13 в града, ама защото съм си свикнал да превключвам в диапазона 2000-3000 об./мин. след като минаха 3-4 месеца се усетих че този автомобил иска обороти. Дори и като карам спокойно 3500-3800 и тогава превключвам. Само първа я сменях на около 2500-2800 че нали не е добре да се форсира на 1-ва. Следователно зависи от мотора. Ако е боксер иска обороти и за да гори по-малко трябва да се форсира до към 4000 об. мин.
Туин спарк незнам как са, но си мисля че се доближават повече до нормалните редови двигатели. Опела си го карам до към 3000 об. мин. в града използвам 6-та доста често, дори и темпомата си използвам където мога и ми гори много прилично. Ако използвам 6-та в града разхода ми пада с над 1 литър. А когато карам на 6-та и ми се наложи да ускоря рязко, бутам 4-та и газ и после пак от 4-та директно на 6-та. Все пак си мисля че трябва да се почуства колата, защото всички тук имаме различни усети и различен стил на каране и за нас най-правилно си е собственото
Теорията на чичо ми за мен е най-добра, като имаш кола и искаш да си праиш кефа и да се вози, то значи тя гори бензин/дизел. Какво значение има колко гори?!?! Като искаш да не ти гори не си купувай кола!In God we trust, all others pay cash.
Alfa Romeo 145 1.3 Boxer - Ex-car
Оpel Vectra C 2.2i '08 Elegance
Comment
-
Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение...
Пример. Ускорени от 50-км/ч на 4та разход към 10.
Ако на 50км/ч сложа 5-та и настъпя педала много ускорявам както на 4-та но разхода по борд комп е 7. При пълна газ на 5та с 50км/ч разхода е 7.4-7.5 и ускорява не по зле от колкото на 4-та с газ около разход 10/100.
Последните 100 км само си играя със скоростите и в началото като го взех фиата сменях на 2500 и моментния разход винаги беше над 10 като погледна. Сега още на 40км/ч съм на 4-та и разхода е 6-7 това в момент на ускорение. И се ускорявам не по-зле от другите участници в движението.
Също пробвах и при ускорение до 100км/ч от 60км/ч
ако тръгна от 4та и на 80км/ч сложа 5-та добре.
Но като цяло още от 60 ако съм на 5-та стойностите за моментния разход са с едно 3 литра по-ниски от тези при 4-та предавка (до 80км/ч)
Като цяло това всичкото вярно ли е ???? >>Ускорение от 50 до 80 на 5-та дори с педал до долу е по- икономично от ускорение на 4-та с не много газ.
Като единствено на 3-та и над 3-та под 1200 оборота не е хубаво да падам. Също и като карам по малките улички с 20км/ч слагам 4-та и на малки обороти разхода е най-малък от колкото на 3-та със същата скорост.
Тико - 5/100
Фиат - 9/100
Алфа - 10/100
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщениеЕ за това говорех, че е вредно за двигателя ама колите са си ваши, карайте си ги както искатеAlfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
BMW 328i
Comment
-
Първоначално публикувано от ves_v8 Покажи съобщениеВсичко си зависи от колата. Моята Алфа гореше много прилично за боксер. В началото като я купих даваше около 12-13 в града, ама защото съм си свикнал да превключвам в диапазона 2000-3000 об./мин. след като минаха 3-4 месеца се усетих че този автомобил иска обороти. Дори и като карам спокойно 3500-3800 и тогава превключвам. Само първа я сменях на около 2500-2800 че нали не е добре да се форсира на 1-ва. Следователно зависи от мотора. Ако е боксер иска обороти и за да гори по-малко трябва да се форсира до към 4000 об. мин.
Аlfa e passione - 155 2.0 SUPER 143bhp '94 / ex 33 1.3 iEL 90bhp '93 & 1.5 iE 105bhp '91
Втора национална среща на 155
Comment
-
Първоначално публикувано от milenamr Покажи съобщениеДа, боксера определено се чувства по-комфортно на още по-високи обороти и аз с 33-те сменях на 3000-3500, особено между 1-ва и 2-ра и 2-ра и 3-та .Lexus IS200
Comment
-
Аз карам изключително бавно и внимателно ~2000оборота се сменят предавките до 5, разхода е ~12-13 газ София.
За мен на 1 да тръгнеш до 3000 се е бързо, всичко над 2000 е за изпреварване или кеф! Не чувствам двигателя да се задъхва или да има проблеми, ако трябва да кажа кога ще е най-ефективен, то това е мах въртящ момент за мен ~3500.
Всичко зависи от конкретната ситуация, но за икономичното каране не са важни само оборотите.sigpic
ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
0889 636 093
Comment
-
Това предполагам е за бензин. За дизел бях чел, че е добре да се ускорява бързо до възможно най-високата предавка, която позволяват условията и тогава да се поддържат относително ниски обороти. Например 1700 об/мин. на 5-та.Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Comment
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеТова предполагам е за бензин. За дизел бях чел, че е добре да се ускорява бързо до възможно най-високата предавка, която позволяват условията и тогава да се поддържат относително ниски обороти. Например 1700 об/мин. на 5-та.Има известна логика в нея...
Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
BMW 328i
Comment
-
Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщениеИкономия се постига с плавно каране,леко ускорение и меко спиране ,като по-големия мотор допуска по-ниски обороти.
Шегувам се - прав си !2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф
Comment
Comment