Известие

Collapse
No announcement yet.

При какви обороти е най-икономично да се сменят скоростите?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
    Аз пък в града предимно на 6-та карам мина ли 60 км/ч си включвам 6-та. Двигателя не мисля, че се тормози + това не ускорявам, а само поддържам тази скорост.
    При мен на 1.8 Туинс парка не става.Почва да предърпва.
    алфа 156 1.8тс16v

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
      между 2500 и 3000об.
      И при мен е така и не само, че е най-икономична при тези обороти, но и най-добре започва да дърпа.
      До 2500 колата се мъчи и спъва

      Аlfa e passione - 155 2.0 SUPER 143bhp '94 / ex 33 1.3 iEL 90bhp '93 & 1.5 iE 105bhp '91
      Втора национална среща на 155

      Comment


      • #33
        2000-2500 оборота в града. Иначе извън града 5 слагам при малко над 70 км/ч.
        VW Passat 2.5 TDI 4 Motion '00 - now
        Alfa Romeo 145 1.4 TS '98 - ex

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщение
          При подходящите.
          Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
          Оптималните обороти за смяна на предавка зависят от много неща.
          Тип на двигателя, кубатура, маса на купето, пътни условия, наклон, колко е загрял двигателя....
          Универсална рецепта няма, просто трябва да се научите да усещате колата и двигателя.
          Един ще ви каже - дръжте мотора винаги близо до максималният въртящ момент, друг ще каже - дръжте ниски обороти.
          Ей-тва са най-верните мения по темата !!!
          Едно е да си караш сутрин полузаспал в града към работа, а съвсем друго - на пресечен терен на път към село ... Оптималната смяна на предавките зависи от много неща - но в моя случай (1.8 TS MY.95 Sport със комп от някаква 1.7 ...) оптималния вариант винаги е между 2 500 и 3000 об/мин ... ма понякога сменям и на 5700 (на макс въртящ момент )
          155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
          Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

          Comment


          • #35
            Всичко си зависи от колата. Моята Алфа гореше много прилично за боксер. В началото като я купих даваше около 12-13 в града, ама защото съм си свикнал да превключвам в диапазона 2000-3000 об./мин. след като минаха 3-4 месеца се усетих че този автомобил иска обороти. Дори и като карам спокойно 3500-3800 и тогава превключвам. Само първа я сменях на около 2500-2800 че нали не е добре да се форсира на 1-ва. Следователно зависи от мотора. Ако е боксер иска обороти и за да гори по-малко трябва да се форсира до към 4000 об. мин.
            Туин спарк незнам как са, но си мисля че се доближават повече до нормалните редови двигатели. Опела си го карам до към 3000 об. мин. в града използвам 6-та доста често, дори и темпомата си използвам където мога и ми гори много прилично. Ако използвам 6-та в града разхода ми пада с над 1 литър. А когато карам на 6-та и ми се наложи да ускоря рязко, бутам 4-та и газ и после пак от 4-та директно на 6-та. Все пак си мисля че трябва да се почуства колата, защото всички тук имаме различни усети и различен стил на каране и за нас най-правилно си е собственото
            Теорията на чичо ми за мен е най-добра, като имаш кола и искаш да си праиш кефа и да се вози, то значи тя гори бензин/дизел. Какво значение има колко гори?!?! Като искаш да не ти гори не си купувай кола!
            In God we trust, all others pay cash.
            Alfa Romeo 145 1.3 Boxer - Ex-car
            Оpel Vectra C 2.2i '08 Elegance

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
              ...

              Пример. Ускорени от 50-км/ч на 4та разход към 10.
              Ако на 50км/ч сложа 5-та и настъпя педала много ускорявам както на 4-та но разхода по борд комп е 7. При пълна газ на 5та с 50км/ч разхода е 7.4-7.5 и ускорява не по зле от колкото на 4-та с газ около разход 10/100.



              Последните 100 км само си играя със скоростите и в началото като го взех фиата сменях на 2500 и моментния разход винаги беше над 10 като погледна. Сега още на 40км/ч съм на 4-та и разхода е 6-7 това в момент на ускорение. И се ускорявам не по-зле от другите участници в движението.


              Също пробвах и при ускорение до 100км/ч от 60км/ч
              ако тръгна от 4та и на 80км/ч сложа 5-та добре.
              Но като цяло още от 60 ако съм на 5-та стойностите за моментния разход са с едно 3 литра по-ниски от тези при 4-та предавка (до 80км/ч)

              Като цяло това всичкото вярно ли е ???? >>Ускорение от 50 до 80 на 5-та дори с педал до долу е по- икономично от ускорение на 4-та с не много газ.

              Като единствено на 3-та и над 3-та под 1200 оборота не е хубаво да падам. Също и като карам по малките улички с 20км/ч слагам 4-та и на малки обороти разхода е най-малък от колкото на 3-та със същата скорост.
              От 14 години карам също като теб. Някой викат, че не е правилно, други, че е....Факт е, не мога да се променя, но и разхода на колата при този режим на каране през годините не е бил по висок от:

              Тико - 5/100
              Фиат - 9/100
              Алфа - 10/100
              Alfa Romeo 146 1.6 TS '00 Черната Сянка
              Fiat Brava 1.6 16V ELX '97

              Fiat Brava 1.4 12V SX '98 - ex

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                Е за това говорех, че е вредно за двигателя ама колите са си ваши, карайте си ги както искате
                Мани направо на нищо е станал тоя мотор вече...аз да отида и да се върна до Банкя на 1500 оборота и ше съм за основен ремонт
                Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
                Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
                BMW 328i

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от ves_v8 Покажи съобщение
                  Всичко си зависи от колата. Моята Алфа гореше много прилично за боксер. В началото като я купих даваше около 12-13 в града, ама защото съм си свикнал да превключвам в диапазона 2000-3000 об./мин. след като минаха 3-4 месеца се усетих че този автомобил иска обороти. Дори и като карам спокойно 3500-3800 и тогава превключвам. Само първа я сменях на около 2500-2800 че нали не е добре да се форсира на 1-ва. Следователно зависи от мотора. Ако е боксер иска обороти и за да гори по-малко трябва да се форсира до към 4000 об. мин.
                  Да, боксера определено се чувства по-комфортно на още по-високи обороти и аз с 33-те сменях на 3000-3500, особено между 1-ва и 2-ра и 2-ра и 3-та .

                  Аlfa e passione - 155 2.0 SUPER 143bhp '94 / ex 33 1.3 iEL 90bhp '93 & 1.5 iE 105bhp '91
                  Втора национална среща на 155

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от milenamr Покажи съобщение
                    Да, боксера определено се чувства по-комфортно на още по-високи обороти и аз с 33-те сменях на 3000-3500, особено между 1-ва и 2-ра и 2-ра и 3-та .
                    Не съм много съгласен. На боксера и 1700-800 оборота му идват добре и си върви. Демек на 2200 няма никакъв проблем да превключиш стига да не се изкачваш.
                    Lexus IS200

                    Comment


                    • #40
                      Аз карам изключително бавно и внимателно ~2000оборота се сменят предавките до 5, разхода е ~12-13 газ София.

                      За мен на 1 да тръгнеш до 3000 се е бързо, всичко над 2000 е за изпреварване или кеф! Не чувствам двигателя да се задъхва или да има проблеми, ако трябва да кажа кога ще е най-ефективен, то това е мах въртящ момент за мен ~3500.

                      Всичко зависи от конкретната ситуация, но за икономичното каране не са важни само оборотите.
                      sigpic
                      ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
                      0889 636 093

                      Comment


                      • #41
                        Икономия се постига с плавно каране,леко ускорение и меко спиране ,като по-големия мотор допуска по-ниски обороти.
                        sigpicAlfa 155 2.0 16v

                        Comment


                        • #42
                          Това предполагам е за бензин. За дизел бях чел, че е добре да се ускорява бързо до възможно най-високата предавка, която позволяват условията и тогава да се поддържат относително ниски обороти. Например 1700 об/мин. на 5-та.
                          Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                          ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                            Това предполагам е за бензин. За дизел бях чел, че е добре да се ускорява бързо до възможно най-високата предавка, която позволяват условията и тогава да се поддържат относително ниски обороти. Например 1700 об/мин. на 5-та.
                            И аз съм чувал за тая стратегия, но още не съм я прилагал да видя как ще е... Има известна логика в нея...
                            Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
                            Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
                            BMW 328i

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
                              Икономия се постига с плавно каране,леко ускорение и меко спиране ,като по-големия мотор допуска по-ниски обороти.
                              Е то аз плавно карам , ама минавам 8 километра за един час сутрин към 8.30-9.00, за каква икономия говорим
                              Шегувам се - прав си !
                              2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                              CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                              Comment


                              • #45
                                Аз понякога се изрязвам на 2-ра до 60 и включвам направо 6-та, вместо да ги редя една по една предавките...
                                Lexus IS200

                                Comment

                                Working...
                                X