If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Известие
Collapse
No announcement yet.
При какви обороти е най-икономично да се сменят скоростите?
Оптималните обороти за смяна на предавка зависят от много неща.
Тип на двигателя, кубатура, маса на купето, пътни условия, наклон, колко е загрял двигателя....
Универсална рецепта няма, просто трябва да се научите да усещате колата и двигателя.
Един ще ви каже - дръжте мотора винаги близо до максималният въртящ момент, друг ще каже - дръжте ниски обороти.
Е за това говорех, че е вредно за двигателя ама колите са си ваши, карайте си ги както искате
Това просто не е вярно, след 50км/ч оборотите са над 1500 и то моментно, след това стават повече - абсолютно никакъв проблем за двг, това са легенди и митове.
Един ще ви каже - дръжте мотора винаги близо до максималният въртящ момент, друг ще каже - дръжте ниски обороти.
Те това е истината за TS икономията е в смяна на 2800об (на първа 2000) и в някои други моменти, които са доста дълга тема . . Удоволствието при това каране естествено е кръгла 0, но да не забравяме и джеба . .
Най-икономичния режим на 166 2,0TS e каране на 5-та с 60км/ч - около 6,6/100 - ясно е, че няма как да се кара така.
Аз лично сменям между 2500-3000 оборота.Пета скорост изобщо не включвам в града.Пета вкарвам при по продължително каране с една и съща скорост и да не е под 80 км. в час.Според мен това е по оптималния вариант за двигателя.Може и да греша.
Добре де,
Ще се опитам да ви дам една полу-универсална рецепта.
При нормално каране смяната на горна предавка би следвало да става на такива обороти и скорост , че след като включите следващата предавка да можете да продължите да ускорявате , без да се налага да давате много газ.
Това зависи и от самите скорости с които е оборудвана колата.
Примерна таблица за ск.кутия на Либрата със дизелов 2.4 мотор.
Сменяме на 1800 оборота - какво се случва на следващата скорост.
Както се вижда при смяна от 1->2 и 2->3 имаме много сериозен спад на оборотите, и на следващата предавка се налага да настъпим повече педала за да се продължи ускорението. Тъпо е да се ускорява от 1100 оборота, а и разхода в такъв момент , понеже сме настъпали доволно педала също е осезаем.
Т.е е неадекватно да се сменят 1->2 и 2->3 на тези обороти, по добре е 2200-2400
Докато при 3-4 и 4-5-та спада в оборотите не е толкова голяям. и може и да се сменя и на 2000.
И все пак всичко зависи от конкретната ситуация и пътни условия.
При катерене на баир при всички положения е по добре да се вдигат повече обороти на ниска предавка преди превключването.
Ок, колега аз ти казвам, че ще карам оттук до София с 50км на 5-та без абсолютно никакви последствия за мотора. Само дето няма как да стане щото на баир ще тръгна назад Колата ми държи 3 атмосфери на маслото на празен ход
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
И аз като Профа смятам, че няма универсална "рецепта". Всеки трябва да си усети колата сам и да почувства в какви обороти трябва да сменя скоростите. Аз както и да карам под 25-30 л/100 градско немога да падна,извън града 17 ми е рекорда по "икономичност" ама с много зор.
Има го и един друг момент, че ако разликата в икономичното каране и да го наречем нормалното (без следене на обороти и предавки) е в порядъка на 1-1,5 литра на 100 аз не виждам смилъл човек да се мъчи.
Range Rover Vogue 4.4 Rexton 270 cdi Honda CBR Repsol 1000 , Polaris Predator 500 Колкото и да се опитваш, никога няма да си по-велик от пръдня на крава.
И аз като Профа смятам, че няма универсална "рецепта". Всеки трябва да си усети колата сам и да почувства в какви обороти трябва да сменя скоростите. Аз както и да карам под 25-30 л/100 градско немога да падна,извън града 17 ми е рекорда по "икономичност" ама с много зор.
Има го и един друг момент, че ако разликата в икономичното каране и да го наречем нормалното (без следене на обороти и предавки) е в порядъка на 1-1,5 литра на 100 аз не виждам смилъл човек да се мъчи.
да, то тва ми беше другия въпрос. какъв е аджеба смисълът от цялото нещо, за нас простосмъртните, които нямаме наготово изчислен среден разход?
И аз като Профа смятам, че няма универсална "рецепта". Всеки трябва да си усети колата сам и да почувства в какви обороти трябва да сменя скоростите. Аз както и да карам под 25-30 л/100 градско немога да падна,извън града 17 ми е рекорда по "икономичност" ама с много зор.
Има го и един друг момент, че ако разликата в икономичното каране и да го наречем нормалното (без следене на обороти и предавки) е в порядъка на 1-1,5 литра на 100 аз не виждам смилъл човек да се мъчи.
Не съм съгласен, че не трябва да се опитва човек да дава по нисък разход на гориво. Ако глобализираме нещата - ще разберете защо е така.
На мен ми е много неприятно някой от шофьорите ми да даде по висок разход дори и с 1 литър на 100 км.
И понеже с доста "шофьори" си имам работа, наблюденията са ми, че масата от тях не усещат кога е най добрия момент за смяна на предавка.
Обяснението на pr_oof дава най-добра представа за това кога трябва да се сменят предавките.
AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
sigpic
И аз като Профа смятам, че няма универсална "рецепта". Всеки трябва да си усети колата сам и да почувства в какви обороти трябва да сменя скоростите. Аз както и да карам под 25-30 л/100 градско немога да падна,извън града 17 ми е рекорда по "икономичност" ама с много зор.
Ако на Рейндж-а ти е толкова разхода си е екстра според мен и на градско, и извън.
Иначе подкрепям, да се мъчи човек за 1 л. разлика просто не си заслужава...
Аз лично сменям между 2500-3000 оборота.Пета скорост изобщо не включвам в града.Пета вкарвам при по продължително каране с една и съща скорост и да не е под 80 км. в час.Според мен това е по оптималния вариант за двигателя.Може и да греша.
Аз пък в града предимно на 6-та карам мина ли 60 км/ч си включвам 6-та. Двигателя не мисля, че се тормози + това не ускорявам, а само поддържам тази скорост.
С моя мотор мога да си карам на 5 из града спокойно... но го правя само на големите булеварди с ограничение над 60 км.
Просто предпочитам в динамичните градски условия да мога да контролирам автомобила както с подаване, така и с отнемане на газта.
За това вече гледам в масата случаи да сменям така, че да не падам под 1800-2000 на по-горната предавка... не само икономията е важна.
Отделна тема е как тоя дизел от 1400 до 2000 се опитва рязко да си откине гумите и това тормози съединителя, а рязкото му пускане пък е нежелателно и води до придърпване
Та всяко нещо с +/- си.
Едит: Това разбира се на сухо и нормално време... на хлъзгав терен с предно отнемането на газта може да изиграе много лоша шега, а дизелите могат лесно да превъртят, та на колкото по-ниски обороти, толкова по-добре.
Comment