Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяната на маслото е излишна

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Баси кефа, а после тия коли ги купуваме ние......
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #17
      Добре, а аз като харча по 4 литра на 10 000км. има ли смисъл да сменям масло ?
      Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
      Mazda 6 2.3 2005
      sigpic

      Comment


      • #18
        Ха...не се и съмнявам,че добрите стари германци ще измислят нещо с което да си спестят някое евро .. принципно идеята ми допада и ако е доказано действаща аз лично бих поела риска,то и без това за моя таралясник мотор мога да намеря за хилядарка .. ама си струва риска.
        Но виж при нов автомобил не бих си играла на подобни игрички.
        Странно и куриозно е,че точно нацията която МОЖЕ да си позволи да си сменя масълцето клкото му е нужно измисля подобни стратегии ... ама нали трябва да има повече парички за кльопаница и за ненужни вещи закупени на поредния аукцион в кварталният супермаркет
        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
        140 HP + Chip Tuning -> ex
        Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
        Born to make me happy

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
          Добре, а аз като харча по 4 литра на 10 000км. има ли смисъл да сменям масло ?
          Ми то маслото ти е последна грижа тогава Двигателя ти е за смяна (ревизия).
          Fiat Punto 1.4GT 1996
          Hyundai Tucson 2.0 2007
          Renault Clio 1.5 2019

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
            Ми то маслото ти е последна грижа тогава Двигателя ти е за смяна (ревизия).
            Ми де да знам, за 45000 км и 3 години нямам оплаквания откъм разход, вървеж и т.н. Харчи го като я опъна яко по магистралата. 600+ лв не смятам да дам и да седя без кола една седмица като мога да си доливам. Ама все си мисля дали да не го сменям на 15к, вместо на 10к Може и с друго масло да пробвам, всъщност... Поне па да пушеше да ме дразни, а тя и не пуши.
            Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
            Mazda 6 2.3 2005
            sigpic

            Comment


            • #21
              Моите наблюдения са, че и финландците не сменят масла. Но поради простата причина, че смяната на маслото не е предписана след като колата излезне от гаранция.
              Тоест, масовата практика, която наблюдавах във Финландия е, че докато колата е в гаранция собственикът я кара на сервиз, когато са му казали като я е купил, а след това си я кара, докато не светне лампичката и честно казано става много забавно, когато си купиш някой 10 годишен Опел на 150 000км., на който са му сменили веднъж маслото на 10 000км
              И това хората го правят, не защото не им се дават пари за глупости, а защото не е предписано.
              На мен лично са ми се карали комшии, че сменям летните гуми със зимни на паркинга, защото това се правело в оторизиран сервиз...
              alfa romeo sprint 1984

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от boris037 Покажи съобщение
                Моите наблюдения са, че и финландците не сменят масла. Но поради простата причина, че смяната на маслото не е предписана след като колата излезне от гаранция.
                Тоест, масовата практика, която наблюдавах във Финландия е, че докато колата е в гаранция собственикът я кара на сервиз, когато са му казали като я е купил, а след това си я кара, докато не светне лампичката и честно казано става много забавно, когато си купиш някой 10 годишен Опел на 150 000км., на който са му сменили веднъж маслото на 10 000км
                И това хората го правят, не защото не им се дават пари за глупости, а защото не е предписано.
                На мен лично са ми се карали комшии, че сменям летните гуми със зимни на паркинга, защото това се правело в оторизиран сервиз...
                Финландският студ води до замръзване на мозъка.
                Има го и това явление при европейците и американците,ако нещо не им се каже сакън сами да се сетят,за една изгоряла крушка масйстор викат.
                Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                Citroen C2 1,6 Sensodrive

                Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                Comment


                • #23
                  При тях аз го виждам така, сменят маслото докато е в гаранция където му вземат минимум 500 евра от там на татък едни 300 000 хил. км с 1-2 смени и после друга кола защото за 300 000 хил. км са 30 смени по 500 евра 15 000 евра което е първата вноска за новата кола пък той вече ги е спестил
                  AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
                  http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
                  Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
                  BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

                  Comment


                  • #24
                    Що да се правят експерименти за сто лева не ми е ясноОтделно в нета всеки пише по нещо.
                    Last edited by fred; d.m.y г., 21:23.
                    Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                    Нагоре по стълбата, която води надолу
                    sigpic

                    Comment


                    • #25
                      Когато инфлацията ти е изяла парите,а кризата и намаленият интерес към коли като цяло ти свалят цената на 30-40% от тази на която си я закупил и си решил да си купиш нова кола която да си мине и тя по реда що пък да не си направиш експеримент ... ?
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
                      140 HP + Chip Tuning -> ex
                      Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
                      Born to make me happy

                      Comment


                      • #26
                        Доста от собствениците на камиони практикуват не сменянето на масла, а и там нещата са доста повече и по скъпи.
                        Купува се един камион на оперативен лизинг и се експлоатира примерно 500 000 км. За тоя пробег ако се смени един път масло е добре. После камиона сменя собственика си
                        AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                        Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
                          Доста от собствениците на камиони практикуват не сменянето на масла, а и там нещата са доста повече и по скъпи.
                          Купува се един камион на оперативен лизинг и се експлоатира примерно 500 000 км. За тоя пробег ако се смени един път масло е добре. После камиона сменя собственика си
                          Новите камиони са с масла UHPD до 100 000км пробег и говорим за смяна на масло и филтър от порядъка на 500лв, което за 100 000км не е чак такъв разход Поне аз такива случаи не знам и да има е по-скоро някакво изключение.
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #28
                            Аз ходих по погрешка един път на семинар в Атина и то точно за маслата и прочие!
                            Истината е, че първо маслата имат поне двойно по-дълъг пробег от указания, второ всички лъжат и трето- единствения признак за това, че маслото е за смяна е факта, че започва да го яде мотора!
                            Друго няма!
                            Селения Райсинг я сменявах без проблем на 50 000 км, а Голда го сменявам поне на 20 000 км.
                            Оплаквания нямам!
                            Имам наблюдение върху едно Ауди 90, което от 11 години кара с М10 Д и само се долива, но никога не е сменявано .
                            Колата се кара ежедневно , а зимата я пържат яко!
                            Още няма забележки!
                            Това само като пикантерия!
                            Иначе и аз и си сменявам маслото!
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #29
                              Прегряванията,окислението,конденза на влага,наличието на гориво,наличието на антифриз,замърсяването с нагар са все фактори които прецакват маслото и е наивно човек да си мисли ,че при нормална експлоатация то може да издържи повече от два пъти предписания му ресурс без да има сериозно влошаване на техническите му показатели.Ако можеше да се направи смазочна течност която да не я бъркат гореизброените процеси досега някой щеше да я продава с етикет "Вечна гаранция".Различните класове съществуват съвсем не случайно-това са масла с доста различни показатели ,съответно за различни двигатели с различно натоварване при експлоатация.Ако някой си е решил да загърби 100 години автомобилна история за да си спести някакви пари си е негова работа ,но да подвежда хората е най-малкото неморално.Според мен Мерцедес първи щяха да обяват, че техните автомобили не се нуждаят от смяна на масло ,ако беше така.На такситата които карам последните 10-11години /почти всички са каруци производство на GM/ обикновенно маслото се сменя на около 20 000 км като тези километри се навъртат за 2-3 месеца,но колата почти няма студени стартове /до 3-4 месечно/ и обикновенно се подгрява на място поне 3-4 минути,рядко е под 50-60 градуса,маслото задължително е такова каквото е предписано от производителя като клас и вискозитет/марката е обикновенно е GM или МОТУЛ-което е по-евтино в момента,разлика не съм открил/ ,кара се на метан или пропан бутан-тоест няма как нафта или бензин да попаднат в картера,колите са все с чугунени блокове без ризи с О-пръстени така,че и антифриз няма как да протече в маслото освен от гарнитурата на главата,а там пробие ли обикновенно се сменят биели и антифриза в маслото е най-малкия проблем.На таратайката която карам в момента-ДЕУ Калос 1,4 /8V са сменени само семерингите на разпределителния вал и вложките ,главата на 300 000 беше за смяна на клапани след скъсан ангренажен ремък от<20 лв. Резултата е ,че на 350 000 км мотора дава компресия като нов и разхода на масло е под литър от смяна до смяна .Между другото маслото в скоростната кутия дето не се сменя важи, ако колицата е на под 300 000 км. След това се дават едни много пари за пътна помощ, щото умира на магистралата далече от сервиз и после направо се сменя кутията-вервайте ми!
                              Относно здравината WV - AUDI -тука едни колеги караха една дизелова Джета малко над 100 000 км. с някаква скъпа синтетика -дори и недоливаха щото си беше добре на щеката,но накрая си задра както си му е реда.
                              Last edited by 546; d.m.y г., 09:12.

                              Comment


                              • #30
                                Искам да ви кажа ,че студен старт се нарича всяко палене на двигателя независимо дали е работил до преди 5 мин или вчера.Маслото в скоростите не се сменя никога(не важи за автоматичните), ако не е правен ремонт на кутията.
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X