Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяната на маслото е излишна

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяната на маслото е излишна

    Честито на печелившите.Не пожелавам на никои да попадне на тоя Бенц и на това Дукато.

    За неразбиращите немски във филмчето става въпрос,как смяната на масла е огромен бизнес и немците дори не могат да си представят автосервизите да се откажат примерно от смяна.Тъй като това формира основна част от печалбата им.Дори самия собственик на Дукатото сам привиква своите клиенти като им наближи интервала за смяна,тъй като покрай маслото може гуми на има за смяна,може спирачки и др. допълнителни парички.

    Собственика на Бенца пътува всяка седмица от Берлин до Италия и обратно.Както се вижда от километража още на 156 449км(überzogen-интервалът прекрачен).А самия той заявява,че последната му смяна е на 203 000км.От тогава насам кара 97 000км със същото масло.

    Другия пич пък дето зарежда в колите масло,не го сменял и той.Клиентите му карали по 10г с едно и също.Никога нямало оплаквания или щети по моторите,маслото е застраховано между другото.

    Тоя лъскавия пич с независимата лаборатория изследвал хиляди масла и все едно дали е leichtlauf Öl(с удължен пробег)или не,нищо не пречи да останат в мотора по дълго от 15 000 или 30 000км,няма да му причинят щети.До 100 000км могат да останат,без да причинят износване на детайли.

    Дукатото даже повече от 100 000км не му е сменяно маслото.По спомени си го е сменял за последно през1996-1997г(leichtlauf Öl последно е спвал).От 11г казва репортера не е бутано маслото.Повече от 180 000км от тогава е изминал.Какво въобще сте правили по мотора?-да си призная изобщо не се грижа за него,само карам,заявява усмихвайки се човека.

    Следващия герой със снегорина и той от 10г не е сменял масло,само филтъра всяко лято.И долива около половин литър,тъй като във филтъра остава масло.Преди това всяка зима е било сменяно маслото както предписва производителя.Забележете само как го потърква между пръстите си-било мазничко,няма нужда от смяна,перфектно е и ще остане още вътре.Маслото има навъртяни над 500 000км и имало още служба в него.

    Накрая г-н Вайсман обаснява колко струва синтетиката в Германия.По 5евро/л,а за потребители(такива като нас)в сервизите им взимат по 20 до 30 евро/л.Всички печелят от маслото(производители на коли,сервизи)само не и шофьорите.Г-н Пецини няма да участва в игрите им и си оставя старото масло в Бенца.

    Честито на всички автомобилни ентусиасти.Следващата ми кола живот и здраве ще е лада,чисто нова от магазина.Е*ем ти и еърбеците и краштестовете и те така.То бива,бива габровци,ама да им се свиди 60 евро за смяна при наличие,че средната заплата в Австрия през 2002 беше 2100евро.Тия ако дойдат в БГ само след седмица ще легнат по гръб и ще молят Бога да си отидат от тоя свят.

    Надявам се темата да не предизвика глупави спорове,а по скоро всики правилно да се замисли какво кара и дали си заслужава да налива по 100лв масло(при средна заплата 300лв) и да го сменя на по 5000км.И да не ми се изкаже някой неподготвен,че няма заплата 300лв,щото в провинцията масово тва се плаща(примерно в магазини 300до 350лв обслужващ персонал).То не,че в София келипир голам,като вземеш 1000лв и даваш по 500лв за квартири и така.Темата беше за маслата.

    http://www.youtube.com/watch?v=3G1nm...eature=related
    Last edited by koko156; d.m.y г., 15:32.
    brava 1.4 sx
    alfa 156 1.8

  • #2
    Яката работа... после някой нашенец си купува един такъв дръгел, дето смяна на масло не е видял никога и се оказва след няколко месеца, че марка Х била баси боклука, супер скапана и т.н. А то с такива стопани преди него, какво точно друго да се случи?
    Две черни перли...

    Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

    Comment


    • #3
      Може да се кара много с едно масло, лошото е, че така или иначе износването на мотора почва да става в пъти по-бързо Дефекта се усеща, когато най-сетне го смениш с ново. Някои само доливат и като почнат да доливат повече продават.
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #4
        Предполагам теоретично ако и в бъдеще все още се използват двигатели с вътрешно горене ще се измисли "live time" масло. Което и сега съществува, но при по слабо оборотни индустриални машини и с по-ниска работна температура. Ами маслата в скоростните кутии при Рено се сменят на около 100 000км.

        Alfa 156 2.0ts НЯМА Я ВЕЧЕ, Alfa 145 1.6 Boxer И НЕЯ, Alfa 145 1.6ts И НЕЯ

        Comment


        • #5
          Много добра тема и хубаво клипче.100% тези двамата не са единствените които не си менят маслото,стига сме си мислили че германци,австрийци и други подобни си поддържат добре и правилно колите,мит голям.Карат ги няколко години и после ги продават,а източно европеийски и турски екипи се грижат за попълването на сервизните книжки и за връщането на километрите.Сега дали е добре за един двигател да кара толкова хиляди километра с едно и също масло не знам,ама е факт че след като се вкарат в България тия коли почват и проблемите с тях.
          Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
          Citroen C2 1,6 Sensodrive

          Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
          Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
          Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

          ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

          Comment


          • #6
            Ако караш с хубав бензин и на ниски обороти и на 50 000 може да си сменяш маслото.
            Lexus IS200

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
              Ако караш с хубав бензин и на ниски обороти и на 50 000 може да си сменяш маслото.
              А кой кара на ниски обороти по немските аутобани?
              Може е много относително нещо.
              Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
              Citroen C2 1,6 Sensodrive

              Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
              Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
              Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

              ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
                А кой кара на ниски обороти по немските аутобани?
                Може е много относително нещо.
                Аз не твърдя, че те карат бавно.. Казвам само при какви условия е възможно да не си сменяш маслото често
                Lexus IS200

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                  Може да се кара много с едно масло, лошото е, че така или иначе износването на мотора почва да става в пъти по-бързо Дефекта се усеща, когато най-сетне го смениш с ново. Някои само доливат и като почнат да доливат повече продават.
                  Относно доливането,на село имаме лада 1106 75г на 195 000км(чисто нова купена и карана само от бащата км са реални)от 120 000(щото хапва масълце)само долива масло.Карана само с М10д.Двигателя никога не е отварян,веднъж е сменяна верига.Ми върви си,само като я набримчиш прикажда синкаво отзад.По интересното е,че и филтър не помня кога е сменян.Ма при нея нямаме хидравлични повдигачи да спекат.

                  Първоначално публикувано от cassillas Покажи съобщение
                  Предполагам теоретично ако и в бъдеще все още се използват двигатели с вътрешно горене ще се измисли "live time" масло. Което и сега съществува, но при по слабо оборотни индустриални машини и с по-ниска работна температура. Ами маслата в скоростните кутии при Рено се сменят на около 100 000км.
                  Мммм,те и на кадета пишеше,че маслото в скоростната не се сменя.Като сваляхме мотора(175 000 реални от коита 52 000 навъртяни от мен) да го местя на друго купе едната полуоска,някои я беше дръпнал и маслото изтече с рубинено-червен цвят(като това на хидравликите).Нямам лаборатория да видя кви му са били мазилните качества слет 16г и горе-посочените км,но на цвят,перфектно.

                  Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                  Ако караш с хубав бензин и на ниски обороти и на 50 000 може да си сменяш маслото.
                  Сега разбирам защо аджеба,кадета издържа 42 000км само с М10д в Австрия,щото им е хубав бензина.И на минус 21 е палела от оборот и половина.Ама и аз голям чапкънин бях.Заради шупла в главата изби гарнитура и изхвърли водата на прибиране от София след тунелите.Като отворихме главата,един спекал повдигач(другите минаха само с разглабяне и чистене).Ей ся вече,да не минете всички на М10д,хи-хи.
                  brava 1.4 sx
                  alfa 156 1.8

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от koko156 Покажи съобщение
                    Относно доливането,на село имаме лада 1106 75г на 195 000км(чисто нова купена и карана само от бащата км са реални)от 120 000(щото хапва масълце)само долива масло.Карана само с М10д.Двигателя никога не е отварян,веднъж е сменяна верига.Ми върви си,само като я набримчиш прикажда синкаво отзад.По интересното е,че и филтър не помня кога е сменян.Ма при нея нямаме хидравлични повдигачи да спекат.
                    Тая Лада сигурно е на 1/3 от оригиналната си мощност.
                    Пък ако искаш, пробвай да покараш 10 тина км. зад нея с отворен прозорец на друга кола... ама си носи 2 блистера аналгин.
                    Welcome to the real world

                    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
                      Тая Лада сигурно е на 1/3 от оригиналната си мощност.
                      Пък ако искаш, пробвай да покараш 10 тина км. зад нея с отворен прозорец на друга кола... ама си носи 2 блистера аналгин.
                      Не е качвана на дино,че да знам с колко е назад от оригиналните данни,нито двигател е отварян,че да се замерят детяйлите,но 140 по километраж си ги лепеше без замисляне.Нагоре не е пробвана заради окачването,при 120 започва да ходи попътя така,че 140 е бил максимума при който да не излетя от двулентов път.То не е само окачването и кормилната кутия имаше прекалено голям луфт.Затова казвам при 120 почваш да го обираш с кормилното колело като на газ-ка.Надявам се да дойдат по-добри времена и да има средства за ново съживяване.Тогава ще видя"кон боб яде ли?".

                      Мисълта ми е,че всяко ново нещо се пази,би трябвало и с годините на никой не му пука.Тоест след 7-8г. забравете,че някой ще пази кола,наи-много до 100 000 докато важи гаранцията.После се прожектирва горния филм.
                      brava 1.4 sx
                      alfa 156 1.8

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от koko156 Покажи съобщение
                        Не е качвана на дино,че да знам с колко е назад от оригиналните данни,нито двигател е отварян,че да се замерят детяйлите,но 140 по километраж си ги лепеше без замисляне.Нагоре не е пробвана заради окачването,при 120 започва да ходи попътя така,че 140 е бил максимума при който да не излетя от двулентов път.То не е само окачването и кормилната кутия имаше прекалено голям луфт.Затова казвам при 120 почваш да го обираш с кормилното колело като на газ-ка.Надявам се да дойдат по-добри времена и да има средства за ново съживяване.Тогава ще видя"кон боб яде ли?".

                        Мисълта ми е,че всяко ново нещо се пази,би трябвало и с годините на никой не му пука.Тоест след 7-8г. забравете,че някой ще пази кола,наи-много до 100 000 докато важи гаранцията.После се прожектирва горния филм.


                        Е тук е истината,повечето коли по Европата се поддържат както трябва докато са в гаранция.
                        Повечето от нас караме Бенцове и Дукато като от клипа,ама се самозалъгваме че като е купена колата от частно лице,нов внос,сме уцелили джакпота и караме добре и правилно поддържана кола.
                        Навсякъде по света се подправят сервизни книжки и се връщат километражи,стига сме се заблуждавали с легендите за почтените европейци.
                        Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                        Citroen C2 1,6 Sensodrive

                        Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                        Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                        Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                        ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                        Comment


                        • #13
                          Колеги, тук си говорим за автомобили, Лада няма претенции към маслото все пак е 30 годишна концепция, работи с всякакви мазгочи.
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                            Колеги, тук си говорим за автомобили, Лада няма претенции към маслото все пак е 30 годишна концепция, работи с всякакви мазгочи.
                            И 2105 и 2106 все си е с ДВГ, след основен не гори масло изобщо.
                            Непретенциозни са, но не значи, че не искат поддръжка.
                            Пък колко по-нови концепции сме виждали всички да посиняват и усмърдяват околността не е истина.
                            Покараш малко зад такъв екземпляр, пък после се чудиш що си с главоболие.
                            Welcome to the real world

                            Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                              Ако караш с хубав бензин и на ниски обороти и на 50 000 може да си сменяш маслото.
                              Колеги, внимавайте какво пишете, защото не всички четящи разбират от двигатели и автомобили и може и да повярват на написаното.

                              По темата - живота на едно масло зависи от много фактори, не е само обороти и пробег.
                              AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                              Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X