Известие

Collapse
No announcement yet.

КАТ ще спира автомобилите, които имат ксенонови фарове

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
    Преди малко си направих един експеримент, който споделям сега с вас. На една от късите светлини сложих обикновена крушка Phillips HB3 (9005) 65W. Другата е с ксенон Luxima HB3 (9005) 35W 6000K.
    Понеже нямам луксомер, използвах вградата скала за експонация на фотоапарата. Там немога да ката точно интензитета, но мога да го сравня.
    Направих 2 замервания. Едното - на всеки фар поотделно, на разстояние 1 педя от стъклото (230 -250 мм). Индикатора показа, че интензитета на халогенната крушка е малко по-висок от този на ксеноновата.
    Повторих експеримента от 2м. Резултатите бяха равни.
    Направих и една снимка пред преграда. Видимо няма разлика в осветеността на двете крушки. Май излиза, че освен за гъзария, ксенона не става за нищо друго. Скоро май ще изкубна всички герлянди, че и без това много бягам от оригинала с тия герлянди, отделно броя на причините да ми изгасне някоя ламба по време на движение нараства.
    Надъхал съм се на халогенни крушки Phillips Blue Vision, но цената от 38лв/бр. хич не ми харесва.



    Следващите 2 снимки са правени с едни и същи ръчни настройки на фотоапарата. Вижда се, че интензитета е почти еднакъв. Същото ми го показа и вградения светломер в апарата:
    Имай впредвид, че халогенните крушки греят значително повече и опичат рефлекторите и ако имаш навик като мен да караш целогодишно на фарове не знам къде ще ти излезе келепира.
    Все пак не съм си изхвърлил халогенните крушки на Osram, които смених малко преди да сложа ксенона.
    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
    sigpic

    Comment


    • За сметка на това китайските ксенони без UV филтър матират фаровете и пак става манджа с грозде.
      Last edited by Kuku; d.m.y г., 23:13.
      sigpic

      Comment


      • Първоначално публикувано от Drag0 Покажи съобщение
        Не е чувство , реалност е.
        Днес един субект караше на 2 метра зад мен а фаровете му /не ксенон/ осветяваха огледалото ми за обратно виждане/ не , не страничните ! / Представяте ли си за какъв ъгъл става въпрос щом за 2 метра светлината се отразява в огледалото.
        Светенето е реалност... а имам чувството, че го правят от криворазбрана гордост - вижте ме аз къф съм тарикат, ще светя на гаргите.
        Колата нито е легнала отзад от щайги и буркани примерно, да кажеш тъп е или няма реглаж до волана... нито са накриво един от друг фаровете, та да кажеш идиот е и не знае, че фарове се регулират, нито нищо.
        Но гаргите виждат ... аз не.
        Не огледалото, осветявали са ме до средата на купето...
        И най-често го наблюдавам при бакшиши, баничарки и бусове.
        Welcome to the real world

        Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

        Comment


        • Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
          Преди малко си направих един експеримент, който споделям сега с вас. На една от късите светлини сложих обикновена крушка Phillips HB3 (9005) 65W. Другата е с ксенон Luxima HB3 (9005) 35W 6000K.
          Понеже нямам луксомер, използвах вградата скала за експонация на фотоапарата. Там немога да ката точно интензитета, но мога да го сравня.
          Направих 2 замервания. Едното - на всеки фар поотделно, на разстояние 1 педя от стъклото (230 -250 мм). Индикатора показа, че интензитета на халогенната крушка е малко по-висок от този на ксеноновата.
          Повторих експеримента от 2м. Резултатите бяха равни.
          Направих и една снимка пред преграда. Видимо няма разлика в осветеността на двете крушки. Май излиза, че освен за гъзария, ксенона не става за нищо друго. Скоро май ще изкубна всички герлянди, че и без това много бягам от оригинала с тия герлянди, отделно броя на причините да ми изгасне някоя ламба по време на движение нараства.
          Надъхал съм се на халогенни крушки Phillips Blue Vision, но цената от 38лв/бр. хич не ми харесва.
          стана ми интересно.би ли направил още един експеримент. измери интензитета на отразената светлина от асфалта на 5-10-15 метра пред колата.
          точка

          Comment


          • Не знам кой ми трие постовете, но както и да е ...

            Хора, след 10 год. ще има ЛЕД лампи, които срещу 5W ще светят 3 пъти по-силно от ксенон и 10 пъти по-силно от халоген ... какво да направим, да вървим срещу технологиите ли?
            При правилно регулиран фар, без да се махат шапките над лампата, няма как да блести!
            Да, съгласен съм, че фар с ксенон не изглежда като кандило отдалеч, но не блести.

            btw ... вчера бях на ГТП и минах успешно с ксенона. Казах, че е монтиран допълнително и човекът ми отговори "Сега ще видим реглажа и ако се наложи, ще ги коригирам."
            Измериха я и се оказа, че дори трябва съвсем леко да се вдигнат. Казах, че няма нужда и я оставихме така. Попитах дали мога да заслепя някой по този начин и отговорът на специалиста беше - "Реперът е идеален, колата е сравнително нова и рефлекторите са запазени, отделно свети по-ниско и освен някоя котка или куче, друго не можеш да заслепиш!" Така че сега чакам да ме спре някой фуражка
            Имам си протокол от ГТП и ми дреме на козирката

            Нямам какво повече да добавя ... моля да не ми триете мнението, защото с него не обиждам никой, не подтиквам към незаконни действия и е мое конституционно право да изразявам позиция си свободно!!!
            sigpic

            Comment


            • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
              стана ми интересно.би ли направил още един експеримент. измери интензитета на отразената светлина от асфалта на 5-10-15 метра пред колата.
              Ех, как не се сетих по-рано
              Накачулих си пак герляндите че утре ме чака път. Като се върна и имам нерви да разглобявам - ще завия пак една халогенка и ще го пробвам.
              Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
              Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

              Comment


              • Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
                Ех, как не се сетих по-рано
                Накачулих си пак герляндите че утре ме чака път. Като се върна и имам нерви да разглобявам - ще завия пак една халогенка и ще го пробвам.
                Аз мога да ти помогна ... на моята убавица , халогените са с нормални крушки а късите с "китайски боклуци" ... така че направо може и тази вечер да замериш
                Alfa Romeo 145 JTD 105+ HP BY sigpic
                Alfa Romeo GT 1.9JTD 150+ HP BY DAGI

                Comment


                • Първоначално публикувано от S_G_M Покажи съобщение
                  Аз мога да ти помогна ... на моята убавица , халогените са с нормални крушки а късите с "китайски боклуци" ... така че направо може и тази вечер да замериш
                  Има разлика в осветяемостта на фара за мъгла и на късите светлини. Особено при по-големи отстояния. Идеята е да се направи при равни условия - височина на фара, разстояние от него, цвят на настилката и т.н.
                  Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                  Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                  Comment


                  • Има разлика и между интензитет на светлината (кандели) и светлинен поток (лумени).
                    Има разлика и как очите ни възприемат различните цветови температури. Ярък слънчев ден -> 6000к.
                    Производителите слагат 4100к-4300к , защото на мокро се вижда по-добре.
                    ...

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
                      Преди малко си направих един експеримент, който споделям сега с вас. На една от късите светлини сложих обикновена крушка Phillips HB3 (9005) 65W. Другата е с ксенон Luxima HB3 (9005) 35W 6000K.
                      Понеже нямам луксомер, използвах вградата скала за експонация на фотоапарата. Там немога да ката точно интензитета, но мога да го сравня.
                      Направих 2 замервания. Едното - на всеки фар поотделно, на разстояние 1 педя от стъклото (230 -250 мм). Индикатора показа, че интензитета на халогенната крушка е малко по-висок от този на ксеноновата.
                      Повторих експеримента от 2м. Резултатите бяха равни.
                      Направих и една снимка пред преграда. Видимо няма разлика в осветеността на двете крушки. Май излиза, че освен за гъзария, ксенона не става за нищо друго. Скоро май ще изкубна всички герлянди, че и без това много бягам от оригинала с тия герлянди, отделно броя на причините да ми изгасне някоя ламба по време на движение нараства.
                      Надъхал съм се на халогенни крушки Phillips Blue Vision, но цената от 38лв/бр. хич не ми харесва.



                      Следващите 2 снимки са правени с едни и същи ръчни настройки на фотоапарата. Вижда се, че интензитета е почти еднакъв. Същото ми го показа и вградения светломер в апарата:







                      С просто око се вижда че ксенона свети повече...
                      Но тук има друг въпрос говорих с човек на Луксима и той каза че след година използване видимо силата на крушката намалява...След 3-4 просто трябва да си купиш нови и така, но до тогава повечето са с други коли! А това правило за ефтините ксенони важи само че не ти трябват години а месеци...
                      Сега идва да кажеш и на колко години е ксенона ти?
                      Last edited by Jivko7777; d.m.y г., 14:44.
                      156 2.4JTD 136+ PS

                      Comment


                      • А това дали не е просто трик, за да си купуваш нови крушки всяка година>?
                        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                        FIAT Coupe 16VT
                        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                          А това дали не е просто трик, за да си купуваш нови крушки всяка година>?
                          Не не е, реално наистина е така, газ който е вътре просто с времето намаля силата на светене, а и много добре си спомням как светеше в началото, отделно вече се убедих на 100% на сложих на БМВ-то чисто нов комплект луксима, на дългите а той е h7, тогава взех едната крушка и сложих на единия фар, а на другия си останах с същата еми с просто око просто се виждаше разликата...

                          ПП: На Алфата са на 2 год. и нещо вече, но пък нямам проблеми никакви и така ще си карам Но просто констатирах казаното, но пък и е нормално всяко едно нещо по време на експлоатация остарява, било то ксенон или каквото и друго нещо на тоя свят...
                          156 2.4JTD 136+ PS

                          Comment


                          • А, някой знае ли, дали ксенона старее ако не се ползва, защото видях в един голям хранителен хипермаркет някакви некитайски ксенонови крушки за около 9лв. комплект 2бр.- щях да ги взема за проба, но не бяха моя H.
                            Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                            Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                            Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                            sigpic

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                              Не не е, реално наистина е така, газ който е вътре просто с времето намаля силата на светене, а и много добре си спомням как светеше в началото, отделно вече се убедих на 100% на сложих на БМВ-то чисто нов комплект луксима, на дългите а той е h7, тогава взех едната крушка и сложих на единия фар, а на другия си останах с същата еми с просто око просто се виждаше разликата...

                              ПП: На Алфата са на 2 год. и нещо вече, но пък нямам проблеми никакви и така ще си карам Но просто констатирах казаното, но пък и е нормално всяко едно нещо по време на експлоатация остарява, било то ксенон или каквото и друго нещо на тоя свят...
                              газа който е в крушката служи за първоначалното запалване докато почнат да се изпаряват металните соли. затова като се пусне ксенона, светлината му се променя докато стигне работно състояние.
                              да,ако сложиш нова крушка до старата ще видиш разлика. след 4-5 часа работа когато лампата се разработи, ще светят еднакво.
                              а това за намаленото светене са митове според мен, освен ако няма друго обяснение различно от това че са китайски.
                              точка

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                                С просто око се вижда че ксенона свети повече...
                                Но тук има друг въпрос говорих с човек на Луксима и той каза че след година използване видимо силата на крушката намалява...След 3-4 просто трябва да си купиш нови и така, но до тогава повечето са с други коли! А това правило за ефтините ксенони важи само че не ти трябват години а месеци...
                                Сега идва да кажеш и на колко години е ксенона ти?
                                Моите са на почти 4 години. Миналата зима сменях едната круша и не забелязах никаква видима разлика.
                                А не е като да не съм се дупил да сравнявам.
                                Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                                Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                                Comment

                                Working...
                                X