Известие

Collapse
No announcement yet.

Включени светлини ?!?!?!?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Когато едно нещо се проектира, проектантът изхожда от някакви начални условия.
    Първият въпрос, който си поставя е този относно предназначението на въпросното нещо. После избира техническото решение така, че то да удовлетвори изискванията. По-натам се мисли за ефективността, дизайна............и т.н.

    Пример:

    Един фар на автомобил (къси светлини) се проектира така, че да осветява пътя пред автомобила в определена зона.

    Една сигнална светлина на превозно средство (линейка или полицейски автомобил) се проектира така, че да отличава превозното средство отдалеч.

    Така както сигналната светлина се вижда отдалеч, но не осветява пътя пред автомобила, късите светлини не са удачни за обозначаване на превозното следство.

    Накратко:

    Всяко нещо си има своето предназначение, заложено от производителя.

    И така - фабрично монтираните дневни светлини са проектирани така, че да обозначават автомобила.
    Виждат се отдалеч, не заслепяват околните, консумират малко енергия, притежават дълъг живот и не отделят много топлина.

    Късите светлини са непригодни (неефективни) за обозначаване на превозното средство.

    Този, който разпорежда ползването на едно средство в толкова голям мащаб (национален) и то не по предназначение и меко-казано глупав човек.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
      Електрическата мощност е произведението на ток и напрежение. Механичната - на сила и рамо.
      Специфичният разход на ДВГ се дава за номинални обороти и номинално натоварване, директно приложени на коляновия вал. Не е трудно да се разбере от кьде идват разликите - загуби от триене и КПД при преобразуването.
      Вече ви писах - замерено - околу 150, 200 мл газ в по вече. Ако го преобразуваме в бензин - 10,15 процента по малко.
      И пак - финансовата страна я забравете, няколко усорения "на прекьсвач" дават сьщият разход.
      Мигачите и на мен ми се случва да не ги виждам, но това е щото не ги ползват, прави впечатление че това са хора които и сега не ползват фарове през деня.
      През денят нито "дьлгите", нито "електрожените" ме заслепяват, и това е лесно обяснимо с физиологията на човешкото око. Точно сьщите свойства на окото са причина да не се забелязват тьмни обекти в сянка, особено в дни с всока яркост на светлината.
      Като давате за аргумент статистика - посочвайте източникьт, не че има смисьл от статистики ама...
      Примерче - 1000000 велосипедисти, 3-ма загинали.
      На следващата година загинали 4. В статистиката - увеличение на жертвите - 33 процента. От 4- мата - единият бил мьртво пиян и паднал от мост, един бльснат от автомобил през нощта и двама пресекли на червено.
      Не изглежда много смислено май.
      Като посочвате за аргумент снимки на моторист пред кола - нека снимката е правена през денят, не когато и без това фаровете ви трябва да светят. И нека не е точно "насреща" снимнано, щото вярвам не карате в насрещното платно. А имайте предвид и чувствителноста на камерата кьм инфрачервеното изльчване.
      Вместо да ми посочвате като аргумент някакви точици, в които да си приковавам вниманието - опитайте да се концентрирате в една точка като сте сами на пьтя, и-и-и ми кажете до кьде сте стигнали, после.
      За крушките - 2г без смяна на никаква крушка, непрекьснато шофиране на габарити и кьси. Простото решение - качествени крушки. Преди това - по крушка на месец, горе долу.
      Общо взето това е мнението ми. Не че има значение, разбира се.
      п.п. Относно пожаробезопасноста - производителите не са идиоти, предвидено е че в някой страни се изискват дневни светлини.За 145/146 се добавят 2 релета и "мостче", за другите модели не сьм гледал, какво е необходимо. "Самоделките" вече са друг вьпрос. Имайте предвид че ксеноните, за които толкова милеете, са мнооооого по опасни за вас и околните.
      в момента всичко се прави с проекто-живот. при мен крушки осрам Н1 на дългите- изгоря едната, другата си замина на следващия ден. крушки осрам Н3 на фаровете за мъгла - изгоря едната, смених я и докато пробвам, другата вече не работеше. значи разлика в живота 2-3 включвания.
      Attached Files
      точка

      Comment


      • ---
        Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 00:51.
        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

        Comment


        • Първоначално публикувано от SIS Покажи съобщение
          А кой каза, че компресора на климатика е киловати? Да не се окаже, че е да кажем 400 вата. И да не се окаже, че компресора работи в 43-49% от времето, през което се кара колата т.е. на годишна база е 200 вата.
          А ако погледнем закона да не вземе да се окаже, че там никъде нищо, ама нищичко, не се споменава за задължително каране с включен компресор на климатика. В тоя ред на мисли, дори 10 пъти по-висок разход да е, че дори и над 1000 пъти да е, не е ли това мой избор!?
          Както се казва: чукча писател, чукча не читател! Важно е да се напише нещо, а какво точно, няма значение, нали - трябва да сме опозиция. Първо, АЗ казах, че климатика на колата харчи в киловати - обори ме ако можеш. Има в нета - можеш да намериш. А и може би не си карал кола с включен климатик и не знаеш какво става с мощността - около 2 kW е/за по-новите, макар и някои да говорят и за няколко пъти по-висока мощност/ . Колкото до времето, което работи климатика. Ако го държиш изключен и една минута няма да работи, но иначе ще работи доста повечко време от тия 40%, които си дал - само в студените зимни дни ще изключва, а ако е от по-ново поколение и тогава няма да изключва. Второ, никъде, никой не е твърдял, че трябва да си държиш климатика пуснат - ама съвсем никъде. Можеш да си се потиш на воля - колата си е твоя, изборът също. Цялата идея на примера с климатика беше да се направи сравнение между мощността, консумирана от фаровете и от климатика. И тъй като фаровете са многократно по-маломощни, би следвало и разходът на гориво за тях да е пропорционално по-малък. Няма да пиша пак сметки.
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
          ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

          Comment


          • Още нещо, което трябва да се вземе впредвид е това, че енергията, която консумира климатикът не е постоянна. Тя зависи от редица фактори, като околна температура, зададена температура и в известна степен от оборотите на двигателя.
            За разлика, фаровете консумират винаги една и съща мощност (ако алтернаторът подържа едно и също напрежение).


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Чука си е просто чукча. Не случайно писах "да кажем" - това е просто пример в стила на предните-идеята беше много проста: за да се подкрепи едно мнение, най-лесно е да се хвърлят празни цифри и да се направят сметки, след което да се направи извода, че климатика харчи колкото фаровете или над 1000 пъти повече (на кой както му е угодно). И точно, за да няма някой неразбрал написах накрая, че това в случая, за конкретната тема дори няма значение, защото климатика ще си го пускам (= ще давам едни пари) само ако искам,
              Можеш да си се потиш на воля - колата си е твоя, изборът също
              а фаровете ще са пуснати (=ще се дават пари) задължително.
              Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
              Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
              Lancia Kappa 2.4 5.20

              Comment


              • Грозно, не грозно, сложих едни дневни светлини на 159-ката. Ще я карам така и ще видя как ще се справя с контролните органи по пътя. Ако не бях с фабрични ксенони въобще нямаше да се занимавам с такива щуротии, но сега ще е така. Ако се окаже че имам проблеми с катаджиите, ще сложа модул на дългите. И те така...
                Attached Files
                ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                Comment


                • Аз от 3 години карам с включени фарове и сигурно за това ми арчи 10 на 100 извън града.Щот гледам едни разходи по 4-5 л с все домочадие и багаж, ма пък без ламби.А оня ден гледам един голф с яка музика му клякаха фаровете в такт с басите./пред денонощния магазин в 02.30 естествено/.Та колко ли дига разхода музиката или тва не са брои....ммм?
                  По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                  конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                  Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                  Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                    Аз от 3 години карам с включени фарове и сигурно за това ми арчи 10 на 100 извън града.Щот гледам едни разходи по 4-5 л с все домочадие и багаж, ма пък без ламби.А оня ден гледам един голф с яка музика му клякаха фаровете в такт с басите./пред денонощния магазин в 02.30 естествено/.Та колко ли дига разхода музиката или тва не са брои....ммм?
                    Карай си, лошо няма и аз имах 156 повече от пет години и аз карах на фарове, хехе така се изпекоха и помътняха, че не е истина. Сега 156-цата на жена ми е същата работа. Вечер си на свещи. Това е!
                    ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                    ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                    ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                    Comment


                    • Ако ви се занимава да споделите (тези, които имате вече монтирани афтърмаркет дневени светлини)...
                      http://clubalfaromeo.com/forum/showt...70#post1118070

                      Comment


                      • абе то въпроса е да не се окаже че тия китайски светодиоди имат реално по-малък живот от най-евтините китайски халогенни лампи че като знам как са ограничени по ток ще дойдат бая скъп консуматив....
                        точка

                        Comment


                        • В крайна сметка, може ли да се кара само с фаровете за мъгла?

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                            В крайна сметка, може ли да се кара само с фаровете за мъгла?
                            Ако има мъгла и си пуснал и късите светлини - може
                            Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                            ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                            Comment


                            • Преди две - три седмици се говореше за нещо като "технотест" за узаконяване на LED "дневни" светлини. Някой има ли инфо за развитие по въпроса?
                              ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                              ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                              ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                              ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                                В крайна сметка, може ли да се кара само с фаровете за мъгла?
                                и да искаш , не можеш. фаровете за мъгла могат да бъдат включени единствено ако си включил и основните светлини /къси/ щото това са фарове които се ползват само при намалена видимост.а и в противен случай отнасяш глоба.

                                Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                                Преди две - три седмици се говореше за нещо като "технотест" за узаконяване на LED "дневни" светлини. Някой има ли инфо за развитие по въпроса?
                                а колко ли ще струва това "удоволствие" и как ще става измерването. до колкото ми е известно дневните светлини трябва да докарват между 200-400 лумена. тия светодиоди могат ли толкова в действителност.
                                Last edited by kolev; d.m.y г., 10:43.
                                точка

                                Comment

                                Working...
                                X