Бурното кипене е вредно за акумулатора и не трябва да се допуска.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за акумулатор.
Collapse
X
-
Да, така е. Бурното кипене е признак на протичащ голям ток през клетката и хидролиза на водата, а големия ток деструктира клетките.Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеБурното кипене е вредно за акумулатора и не трябва да се допуска.
Зарядния ток трябва да е около 1/10 от капацитета на акумулатора, а напрежението да е до 4V над максималното за същия.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Понеже все говорите за бурното кипене че е вредно и че зависи от протичащия ток............
Че е вредно - спор няма. А за протичащият ток е ясно. Ако подадеш на акумулатора 220 волта от мощен източник..........не само ще кипи, но направо ще експлодира.
За не знам вече кой път повтарям, че интензивното кипене при нормален заряд с ток < 1/10 от капацитета се появявя, когато акумулаторът е напълно зареден. Тогава следва зарядното устройство да се откачи.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Ако зарядното ти изключва изходното си напрежение когато то достигне стойността при която се счита, че акумулаторът е напълно-зареден или ако изходното му напрежение е по-ниско от напрежението при което се появява кипене, много е ясно, че няма да се наблюдава интензивно газоотделяне.Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеАз не бих казал, че когато акумулаторът се зареди има интензивно кипене, зареждам си акумулаторите на всеки три месеца по всички правила и се наблюдава само отделяне на малки редки мехурчета.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПонеже все говорите за бурното кипене че е вредно и че зависи от протичащия ток............
Че е вредно - спор няма. А за протичащият ток е ясно. Ако подадеш на акумулатора 220 волта от мощен източник..........не само ще кипи, но направо ще експлодира.
За не знам вече кой път повтарям, че интензивното кипене при нормален заряд с ток < 1/10 от капацитета се появявя, когато акумулаторът е напълно зареден. Тогава следва зарядното устройство да се откачи.
Понякога се бъркат нещата. Буйно кипене с буйно газо-отделяне. Тия които сме наясно с нещата ги разграничаваме. Не така е обаче с останалите и понякога ги объркваме.
Когато от електролита се отделят малки мехурчета, колкото и да са интензивни, това се нарича газо-отделяне.
Когато над електролита се почвяват големи мехури, като от сапун, това вече е кипене.
Когато се зарежда с 1/10 от номиналния ток, правилото е, че акумулатора трябва буйно да газо-отделя 2 часа.
Това правило е за старите токоизправители, които в повечето случаи нямат дори и свестен амперметър.
По-новите просто ги връзваш, включваш и толкоз.
Ако се зареди- добре.
Ако не се зареди, значи е за боклука.
Те си следят тока, както и напрежението.
Да се върнем пак към зареждането с обикновено зарядно.
Трябва да се следи и акумулатора да не загрее много.
Колко много?
Ами да не надхвърля 50 гр.
Нормално е, особено при първоначално зареждане да се загрее акумулатора до 30-40 градуса. Всъщност е задължително.Защо точно не съм сигурен, но съм го чувал от работници в Монбат.
Кипенето при всички случаи е нежелателно. Когато кипи при 1/10 номинален ток, то това говори за разрушен акумулатор. По принцип кипят една или няколко клетки.
А иначе, както казва колегата, пусни му един як ток и ще закипи не само буйно, но и ще гръмне.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Друго нещо, което често се бърка е напрежение на презареждане, когато се зарежда от алтернатора и напрежение на максимално-зареден акумулатор.
Обикновено първото е 14,2 - 14,5 в. За разлика от него, напрежението на напълно-заредения акумулатор с нормален малък заряден ток, достига 16 в.
---------- Post added at 21:22 ---------- Previous post was at 21:19 ----------
Ако свържеш с дебели кабели зареден и разреден акумулатор, няма нищо, което да ограничава зарядния ток. Може да достигне и 50 - 100 A. При такъв заряден ток е много вероятно да гръмне.Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеПоявата на мехурчета е около 5 часа преди да се зареди на напълно и е с еднакъв интензитет до пълно зареждане.Виждал съм да се взривяват акумулатори при подаване на ток от един на друг акумулатор
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Значи, допитах се до човек който е поддържал навремето акумулаторите на подводниците и според него верният отговор е "г".Аз си мислех че гъстота е верния отгвор, макар че и другите събития са верни.Така че колегите които са разсъждавали правилно могат да сядат на масата
, другите дет не знаем шса въртим около тях да гледаме и да се учим.
По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Незнам що си мисля, че на подводниците акумулаторите са алкални, а не киселинни и там нещата са малко по-различни.Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеЗначи, допитах се до човек който е поддържал навремето акумулаторите на подводниците и според него верният отговор е "г".Аз си мислех че гъстота е верния отгвор, макар че и другите събития са верни.Така че колегите които са разсъждавали правилно могат да сядат на масата
, другите дет не знаем шса въртим около тях да гледаме и да се учим.
Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Не знам какви са, човека има професионален опит, какъвто аз нямам.Едно е да знаеш теория и да зареждаш акумолатора на колата, друго е да ти е било професия и то отговорна.Съмненията у мен се породиха от това че в един друг курс, за корабни електротехници, в тестовете се приема за верен отговор достигането на плътноста на електролита, а в този тест, който е пред "Морска администрация", в тестовете се приемт зя верни всички изброени събития.Всъщност, процеса на газоотделяне и "кипенето" са едно и също, само че когато започне да се отделят бурно мехурчета зарядния ток трябва да се намали, за да не се стига до "кипене" и отделяне на топлина, които могат да разрушат батерията.Освен това, в същия тази тест, пред МА, се казва че при зареждане се отделят отровни газове, всъщност, верния отговор е че се отделя водород който е взривоопасен.Също така има още няколко въпроса/от общо 650/ които са некоректно зададени или с нито един верен отговор и когато ти се паднат имаш право да ги оспориш, иначе ако ти дойде 16-и грешен отговор - гориш.Та затова ми беше питането, инак зарядното ми само се оправя, аз само замервам гъстотата и напрежението от време на време/най-вече като дойде студеното/ и не съм си следял напрежението половин час след заряд, пък и не знаех че е критерий за зареденост.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
В подводниците, дето ги имахме, едва ли са помирисвали алкални акумулатори.Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеНезнам що си мисля, че на подводниците акумулаторите са алкални, а не киселинни и там нещата са малко по-различни.
Иначе темата сме я дъвкали многократно, но е полезна преди сезона
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеНе знам какви са, човека има професионален опит, какъвто аз нямам.Едно е да знаеш теория и да зареждаш акумолатора на колата, друго е да ти е било професия и то отговорна.Съмненията у мен се породиха от това че в един друг курс, за корабни електротехници, в тестовете се приема за верен отговор достигането на плътноста на електролита, а в този тест, който е пред "Морска администрация", в тестовете се приемт зя верни всички изброени събития.Всъщност, процеса на газоотделяне и "кипенето" са едно и също, само че когато започне да се отделят бурно мехурчета зарядния ток трябва да се намали, за да не се стига до "кипене" и отделяне на топлина, които могат да разрушат батерията.Освен това, в същия тази тест, пред МА, се казва че при зареждане се отделят отровни газове, всъщност, верния отговор е че се отделя водород който е взривоопасен.Също така има още няколко въпроса/от общо 650/ които са некоректно зададени или с нито един верен отговор и когато ти се паднат имаш право да ги оспориш, иначе ако ти дойде 16-и грешен отговор - гориш.Та затова ми беше питането, инак зарядното ми само се оправя, аз само замервам гъстотата и напрежението от време на време/най-вече като дойде студеното/ и не съм си следял напрежението половин час след заряд, пък и не знаех че е критерий за зареденост.
Това с професионалното сертифициране често пъти си е баята работа. Наскоро карах един курс към една известна компания, завладяла пазара със своите продукти. Натъкнах се на доста неточности в учебните материали и в тестовете. Писах на съпорта по въпроса. Някои неща акуратно ги коригираха и учтиво ми благодариха. Но накрая ми дадоха добронамерен съвет - независимо от това, какво знам или си мисля, че знам.........независимо от това дали има грешки или не в материалите - ако искам да получа техен сертификат, да давам на тестовете отговорите, които ТЕ считат за правилни.........
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Но накрая ми дадоха добронамерен съвет - независимо от това, какво знам или си мисля, че знам.........независимо от това дали има грешки или не в материалите - ако искам да получа техен сертификат, да давам на тестовете отговорите, които ТЕ считат за правилни.........[/QUOTE]
Това си е открай време, особено в англосаксонските формирования. Там начетеността не се котира. Трябва да си изпълнителен и нищо повече.
По принцип в такива материали, освен грешките от чисто незнание има и такива, които прикриват технологии, както и изменят вредности или пък са съобразени с някакви законови норми.
Но в повечето случаи, никой не обича, някакъв си келеш от туземното население да дава акъл.
Много редки са фирмите, които толерират такова поведение.
Така, че момчета, не се правете на по-умни от тях.
Иначе
Едит: Сега се сетих!
Тия грешки имат още едно приложение. По това се определят нашите и вашите. Тоест от нас ли си чел или от конкуренцията. Системата я има и в приема за висшето ни образование. Посещаваш ли определени хора на частни уроци ще влезеш. Не си ли си платил при тях, при проверката на кандидат-студентската работа те отсяват и отсвирват.Last edited by mordohy; d.m.y г., 22:06.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment

Член на клуба
Comment