Бурното кипене е вредно за акумулатора и не трябва да се допуска.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за акумулатор.
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеБурното кипене е вредно за акумулатора и не трябва да се допуска.
Зарядния ток трябва да е около 1/10 от капацитета на акумулатора, а напрежението да е до 4V над максималното за същия.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Понеже все говорите за бурното кипене че е вредно и че зависи от протичащия ток............
Че е вредно - спор няма. А за протичащият ток е ясно. Ако подадеш на акумулатора 220 волта от мощен източник..........не само ще кипи, но направо ще експлодира.
За не знам вече кой път повтарям, че интензивното кипене при нормален заряд с ток < 1/10 от капацитета се появявя, когато акумулаторът е напълно зареден. Тогава следва зарядното устройство да се откачи.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеАз не бих казал, че когато акумулаторът се зареди има интензивно кипене, зареждам си акумулаторите на всеки три месеца по всички правила и се наблюдава само отделяне на малки редки мехурчета.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПонеже все говорите за бурното кипене че е вредно и че зависи от протичащия ток............
Че е вредно - спор няма. А за протичащият ток е ясно. Ако подадеш на акумулатора 220 волта от мощен източник..........не само ще кипи, но направо ще експлодира.
За не знам вече кой път повтарям, че интензивното кипене при нормален заряд с ток < 1/10 от капацитета се появявя, когато акумулаторът е напълно зареден. Тогава следва зарядното устройство да се откачи.
Понякога се бъркат нещата. Буйно кипене с буйно газо-отделяне. Тия които сме наясно с нещата ги разграничаваме. Не така е обаче с останалите и понякога ги объркваме.
Когато от електролита се отделят малки мехурчета, колкото и да са интензивни, това се нарича газо-отделяне.
Когато над електролита се почвяват големи мехури, като от сапун, това вече е кипене.
Когато се зарежда с 1/10 от номиналния ток, правилото е, че акумулатора трябва буйно да газо-отделя 2 часа.
Това правило е за старите токоизправители, които в повечето случаи нямат дори и свестен амперметър.
По-новите просто ги връзваш, включваш и толкоз.
Ако се зареди- добре.
Ако не се зареди, значи е за боклука.
Те си следят тока, както и напрежението.
Да се върнем пак към зареждането с обикновено зарядно.
Трябва да се следи и акумулатора да не загрее много.
Колко много?
Ами да не надхвърля 50 гр.
Нормално е, особено при първоначално зареждане да се загрее акумулатора до 30-40 градуса. Всъщност е задължително.Защо точно не съм сигурен, но съм го чувал от работници в Монбат.
Кипенето при всички случаи е нежелателно. Когато кипи при 1/10 номинален ток, то това говори за разрушен акумулатор. По принцип кипят една или няколко клетки.
А иначе, както казва колегата, пусни му един як ток и ще закипи не само буйно, но и ще гръмне.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Друго нещо, което често се бърка е напрежение на презареждане, когато се зарежда от алтернатора и напрежение на максимално-зареден акумулатор.
Обикновено първото е 14,2 - 14,5 в. За разлика от него, напрежението на напълно-заредения акумулатор с нормален малък заряден ток, достига 16 в.
---------- Post added at 21:22 ---------- Previous post was at 21:19 ----------
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеПоявата на мехурчета е около 5 часа преди да се зареди на напълно и е с еднакъв интензитет до пълно зареждане.Виждал съм да се взривяват акумулатори при подаване на ток от един на друг акумулатор
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Значи, допитах се до човек който е поддържал навремето акумулаторите на подводниците и според него верният отговор е "г".Аз си мислех че гъстота е верния отгвор, макар че и другите събития са верни.Така че колегите които са разсъждавали правилно могат да сядат на масата, другите дет не знаем шса въртим около тях да гледаме и да се учим.
По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеЗначи, допитах се до човек който е поддържал навремето акумулаторите на подводниците и според него верният отговор е "г".Аз си мислех че гъстота е верния отгвор, макар че и другите събития са верни.Така че колегите които са разсъждавали правилно могат да сядат на масата, другите дет не знаем шса въртим около тях да гледаме и да се учим.
Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
-
Не знам какви са, човека има професионален опит, какъвто аз нямам.Едно е да знаеш теория и да зареждаш акумолатора на колата, друго е да ти е било професия и то отговорна.Съмненията у мен се породиха от това че в един друг курс, за корабни електротехници, в тестовете се приема за верен отговор достигането на плътноста на електролита, а в този тест, който е пред "Морска администрация", в тестовете се приемт зя верни всички изброени събития.Всъщност, процеса на газоотделяне и "кипенето" са едно и също, само че когато започне да се отделят бурно мехурчета зарядния ток трябва да се намали, за да не се стига до "кипене" и отделяне на топлина, които могат да разрушат батерията.Освен това, в същия тази тест, пред МА, се казва че при зареждане се отделят отровни газове, всъщност, верния отговор е че се отделя водород който е взривоопасен.Също така има още няколко въпроса/от общо 650/ които са некоректно зададени или с нито един верен отговор и когато ти се паднат имаш право да ги оспориш, иначе ако ти дойде 16-и грешен отговор - гориш.Та затова ми беше питането, инак зарядното ми само се оправя, аз само замервам гъстотата и напрежението от време на време/най-вече като дойде студеното/ и не съм си следял напрежението половин час след заряд, пък и не знаех че е критерий за зареденост.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеНезнам що си мисля, че на подводниците акумулаторите са алкални, а не киселинни и там нещата са малко по-различни.
Иначе темата сме я дъвкали многократно, но е полезна преди сезонаНа където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеНе знам какви са, човека има професионален опит, какъвто аз нямам.Едно е да знаеш теория и да зареждаш акумолатора на колата, друго е да ти е било професия и то отговорна.Съмненията у мен се породиха от това че в един друг курс, за корабни електротехници, в тестовете се приема за верен отговор достигането на плътноста на електролита, а в този тест, който е пред "Морска администрация", в тестовете се приемт зя верни всички изброени събития.Всъщност, процеса на газоотделяне и "кипенето" са едно и също, само че когато започне да се отделят бурно мехурчета зарядния ток трябва да се намали, за да не се стига до "кипене" и отделяне на топлина, които могат да разрушат батерията.Освен това, в същия тази тест, пред МА, се казва че при зареждане се отделят отровни газове, всъщност, верния отговор е че се отделя водород който е взривоопасен.Също така има още няколко въпроса/от общо 650/ които са некоректно зададени или с нито един верен отговор и когато ти се паднат имаш право да ги оспориш, иначе ако ти дойде 16-и грешен отговор - гориш.Та затова ми беше питането, инак зарядното ми само се оправя, аз само замервам гъстотата и напрежението от време на време/най-вече като дойде студеното/ и не съм си следял напрежението половин час след заряд, пък и не знаех че е критерий за зареденост.
Това с професионалното сертифициране често пъти си е баята работа. Наскоро карах един курс към една известна компания, завладяла пазара със своите продукти. Натъкнах се на доста неточности в учебните материали и в тестовете. Писах на съпорта по въпроса. Някои неща акуратно ги коригираха и учтиво ми благодариха. Но накрая ми дадоха добронамерен съвет - независимо от това, какво знам или си мисля, че знам.........независимо от това дали има грешки или не в материалите - ако искам да получа техен сертификат, да давам на тестовете отговорите, които ТЕ считат за правилни.........
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Но накрая ми дадоха добронамерен съвет - независимо от това, какво знам или си мисля, че знам.........независимо от това дали има грешки или не в материалите - ако искам да получа техен сертификат, да давам на тестовете отговорите, които ТЕ считат за правилни.........[/QUOTE]
Това си е открай време, особено в англосаксонските формирования. Там начетеността не се котира. Трябва да си изпълнителен и нищо повече.
По принцип в такива материали, освен грешките от чисто незнание има и такива, които прикриват технологии, както и изменят вредности или пък са съобразени с някакви законови норми.
Но в повечето случаи, никой не обича, някакъв си келеш от туземното население да дава акъл.
Много редки са фирмите, които толерират такова поведение.
Така, че момчета, не се правете на по-умни от тях.
Иначе
Едит: Сега се сетих!
Тия грешки имат още едно приложение. По това се определят нашите и вашите. Тоест от нас ли си чел или от конкуренцията. Системата я има и в приема за висшето ни образование. Посещаваш ли определени хора на частни уроци ще влезеш. Не си ли си платил при тях, при проверката на кандидат-студентската работа те отсяват и отсвирват.Last edited by mordohy; d.m.y г., 22:06.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
Comment