Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за акумулатор.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Бурното кипене е вредно за акумулатора и не трябва да се допуска.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
      Бурното кипене е вредно за акумулатора и не трябва да се допуска.
      Да, така е. Бурното кипене е признак на протичащ голям ток през клетката и хидролиза на водата, а големия ток деструктира клетките.
      Зарядния ток трябва да е около 1/10 от капацитета на акумулатора, а напрежението да е до 4V над максималното за същия.
      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

      Comment


      • #18
        Понеже все говорите за бурното кипене че е вредно и че зависи от протичащия ток............
        Че е вредно - спор няма. А за протичащият ток е ясно. Ако подадеш на акумулатора 220 волта от мощен източник..........не само ще кипи, но направо ще експлодира.
        За не знам вече кой път повтарям, че интензивното кипене при нормален заряд с ток < 1/10 от капацитета се появявя, когато акумулаторът е напълно зареден. Тогава следва зарядното устройство да се откачи.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Аз не бих казал, че когато акумулаторът се зареди има интензивно кипене, зареждам си акумулаторите на всеки три месеца по всички правила и се наблюдава само отделяне на малки редки мехурчета.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
            Аз не бих казал, че когато акумулаторът се зареди има интензивно кипене, зареждам си акумулаторите на всеки три месеца по всички правила и се наблюдава само отделяне на малки редки мехурчета.
            Ако зарядното ти изключва изходното си напрежение когато то достигне стойността при която се счита, че акумулаторът е напълно-зареден или ако изходното му напрежение е по-ниско от напрежението при което се появява кипене, много е ясно, че няма да се наблюдава интензивно газоотделяне.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Понеже все говорите за бурното кипене че е вредно и че зависи от протичащия ток............
              Че е вредно - спор няма. А за протичащият ток е ясно. Ако подадеш на акумулатора 220 волта от мощен източник..........не само ще кипи, но направо ще експлодира.
              За не знам вече кой път повтарям, че интензивното кипене при нормален заряд с ток < 1/10 от капацитета се появявя, когато акумулаторът е напълно зареден. Тогава следва зарядното устройство да се откачи.


              Понякога се бъркат нещата. Буйно кипене с буйно газо-отделяне. Тия които сме наясно с нещата ги разграничаваме. Не така е обаче с останалите и понякога ги объркваме.
              Когато от електролита се отделят малки мехурчета, колкото и да са интензивни, това се нарича газо-отделяне.
              Когато над електролита се почвяват големи мехури, като от сапун, това вече е кипене.
              Когато се зарежда с 1/10 от номиналния ток, правилото е, че акумулатора трябва буйно да газо-отделя 2 часа.
              Това правило е за старите токоизправители, които в повечето случаи нямат дори и свестен амперметър.
              По-новите просто ги връзваш, включваш и толкоз.
              Ако се зареди- добре.
              Ако не се зареди, значи е за боклука.
              Те си следят тока, както и напрежението.
              Да се върнем пак към зареждането с обикновено зарядно.
              Трябва да се следи и акумулатора да не загрее много.
              Колко много?
              Ами да не надхвърля 50 гр.
              Нормално е, особено при първоначално зареждане да се загрее акумулатора до 30-40 градуса. Всъщност е задължително.Защо точно не съм сигурен, но съм го чувал от работници в Монбат.
              Кипенето при всички случаи е нежелателно. Когато кипи при 1/10 номинален ток, то това говори за разрушен акумулатор. По принцип кипят една или няколко клетки.
              А иначе, както казва колегата, пусни му един як ток и ще закипи не само буйно, но и ще гръмне.
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • #22
                Появата на мехурчета е около 5 часа преди да се зареди на напълно и е с еднакъв интензитет до пълно зареждане.Виждал съм да се взривяват акумулатори при подаване на ток от един на друг акумулатор
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #23
                  Друго нещо, което често се бърка е напрежение на презареждане, когато се зарежда от алтернатора и напрежение на максимално-зареден акумулатор.
                  Обикновено първото е 14,2 - 14,5 в. За разлика от него, напрежението на напълно-заредения акумулатор с нормален малък заряден ток, достига 16 в.

                  ---------- Post added at 21:22 ---------- Previous post was at 21:19 ----------

                  Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                  Появата на мехурчета е около 5 часа преди да се зареди на напълно и е с еднакъв интензитет до пълно зареждане.Виждал съм да се взривяват акумулатори при подаване на ток от един на друг акумулатор
                  Ако свържеш с дебели кабели зареден и разреден акумулатор, няма нищо, което да ограничава зарядния ток. Може да достигне и 50 - 100 A. При такъв заряден ток е много вероятно да гръмне.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Значи, допитах се до човек който е поддържал навремето акумулаторите на подводниците и според него верният отговор е "г".Аз си мислех че гъстота е верния отгвор, макар че и другите събития са верни.Така че колегите които са разсъждавали правилно могат да сядат на масата, другите дет не знаем шса въртим около тях да гледаме и да се учим.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                      Значи, допитах се до човек който е поддържал навремето акумулаторите на подводниците и според него верният отговор е "г".Аз си мислех че гъстота е верния отгвор, макар че и другите събития са верни.Така че колегите които са разсъждавали правилно могат да сядат на масата, другите дет не знаем шса въртим около тях да гледаме и да се учим.
                      Незнам що си мисля, че на подводниците акумулаторите са алкални, а не киселинни и там нещата са малко по-различни.
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #26
                        Не знам какви са, човека има професионален опит, какъвто аз нямам.Едно е да знаеш теория и да зареждаш акумолатора на колата, друго е да ти е било професия и то отговорна.Съмненията у мен се породиха от това че в един друг курс, за корабни електротехници, в тестовете се приема за верен отговор достигането на плътноста на електролита, а в този тест, който е пред "Морска администрация", в тестовете се приемт зя верни всички изброени събития.Всъщност, процеса на газоотделяне и "кипенето" са едно и също, само че когато започне да се отделят бурно мехурчета зарядния ток трябва да се намали, за да не се стига до "кипене" и отделяне на топлина, които могат да разрушат батерията.Освен това, в същия тази тест, пред МА, се казва че при зареждане се отделят отровни газове, всъщност, верния отговор е че се отделя водород който е взривоопасен.Също така има още няколко въпроса/от общо 650/ които са некоректно зададени или с нито един верен отговор и когато ти се паднат имаш право да ги оспориш, иначе ако ти дойде 16-и грешен отговор - гориш.Та затова ми беше питането, инак зарядното ми само се оправя, аз само замервам гъстотата и напрежението от време на време/най-вече като дойде студеното/ и не съм си следял напрежението половин час след заряд, пък и не знаех че е критерий за зареденост.
                        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                          Незнам що си мисля, че на подводниците акумулаторите са алкални, а не киселинни и там нещата са малко по-различни.
                          В подводниците, дето ги имахме, едва ли са помирисвали алкални акумулатори.
                          Иначе темата сме я дъвкали многократно, но е полезна преди сезона
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                            Не знам какви са, човека има професионален опит, какъвто аз нямам.Едно е да знаеш теория и да зареждаш акумолатора на колата, друго е да ти е било професия и то отговорна.Съмненията у мен се породиха от това че в един друг курс, за корабни електротехници, в тестовете се приема за верен отговор достигането на плътноста на електролита, а в този тест, който е пред "Морска администрация", в тестовете се приемт зя верни всички изброени събития.Всъщност, процеса на газоотделяне и "кипенето" са едно и също, само че когато започне да се отделят бурно мехурчета зарядния ток трябва да се намали, за да не се стига до "кипене" и отделяне на топлина, които могат да разрушат батерията.Освен това, в същия тази тест, пред МА, се казва че при зареждане се отделят отровни газове, всъщност, верния отговор е че се отделя водород който е взривоопасен.Също така има още няколко въпроса/от общо 650/ които са некоректно зададени или с нито един верен отговор и когато ти се паднат имаш право да ги оспориш, иначе ако ти дойде 16-и грешен отговор - гориш.Та затова ми беше питането, инак зарядното ми само се оправя, аз само замервам гъстотата и напрежението от време на време/най-вече като дойде студеното/ и не съм си следял напрежението половин час след заряд, пък и не знаех че е критерий за зареденост.

                            Това с професионалното сертифициране често пъти си е баята работа. Наскоро карах един курс към една известна компания, завладяла пазара със своите продукти. Натъкнах се на доста неточности в учебните материали и в тестовете. Писах на съпорта по въпроса. Някои неща акуратно ги коригираха и учтиво ми благодариха. Но накрая ми дадоха добронамерен съвет - независимо от това, какво знам или си мисля, че знам.........независимо от това дали има грешки или не в материалите - ако искам да получа техен сертификат, да давам на тестовете отговорите, които ТЕ считат за правилни.........


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Ми горе долу така е и гледам да ги запомня.
                              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                              Comment


                              • #30
                                Но накрая ми дадоха добронамерен съвет - независимо от това, какво знам или си мисля, че знам.........независимо от това дали има грешки или не в материалите - ако искам да получа техен сертификат, да давам на тестовете отговорите, които ТЕ считат за правилни.........[/QUOTE]

                                Това си е открай време, особено в англосаксонските формирования. Там начетеността не се котира. Трябва да си изпълнителен и нищо повече.
                                По принцип в такива материали, освен грешките от чисто незнание има и такива, които прикриват технологии, както и изменят вредности или пък са съобразени с някакви законови норми.
                                Но в повечето случаи, никой не обича, някакъв си келеш от туземното население да дава акъл.
                                Много редки са фирмите, които толерират такова поведение.
                                Така, че момчета, не се правете на по-умни от тях.
                                Иначе


                                Едит: Сега се сетих!
                                Тия грешки имат още едно приложение. По това се определят нашите и вашите. Тоест от нас ли си чел или от конкуренцията. Системата я има и в приема за висшето ни образование. Посещаваш ли определени хора на частни уроци ще влезеш. Не си ли си платил при тях, при проверката на кандидат-студентската работа те отсяват и отсвирват.
                                Last edited by mordohy; d.m.y г., 22:06.
                                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                                Comment

                                Working...
                                X