Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за акумулатор.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Приеми нагласата, че по стечение на обстоятелствата сега трябва да се доказваш най-вече пред себе си. Нормалното е хората да правят това непрекъснато през целия си живот.
    Ще ти дам пример със себе-си.
    Аз съм на 51. Занаятът ми е такъв, че непрекъснато трябва да уча. Средно на 2 години карам по някой курс. Просто защото, ако не го правя непрекъснато след много кратко време няма да мога да си върша работата както трябва. Хубавото е това, че работодателят ми плаща това обучение. От мен се иска само да уча. Ама това, както казваш не е приятно на дърти години.
    Но това е положението. Минаха времената, когато човек вземаше една диплома на младини и после цял живот лежеше на нея. Не случайно в днешно време не е толкова важна дипломата, колкото след-дипломните квалификации.
    Никой високо-ценен сертификат няма доживотна валидност. Максимумът е 3 - 4 години и след това трябва отново да го защитаваш. Говоря преди всичко за техническите специалности.
    Хубаво е когато имаш такъв работодател. Ужасът е когато блъскаш и се квалифицираш за твоя сметка и после ти взимат тапията за да отбиват номера и да прибират парите, а на теб ти отнемат възможността дори да работиш това, за което си учил. Мяташ се, като муха в паяжина и затъпяваш така, че дори физически е болезнено.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Приеми нагласата, че по стечение на обстоятелствата сега трябва да се доказваш най-вече пред себе си. Нормалното е хората да правят това непрекъснато през целия си живот.
      Ще ти дам пример със себе-си.
      Аз съм на 51. Занаятът ми е такъв, че непрекъснато трябва да уча. Средно на 2 години карам по някой курс. Просто защото, ако не го правя непрекъснато след много кратко време няма да мога да си върша работата както трябва. Хубавото е това, че работодателят ми плаща това обучение. От мен се иска само да уча. Ама това, както казваш не е приятно на дърти години.
      Но това е положението. Минаха времената, когато човек вземаше една диплома на младини и после цял живот лежеше на нея. Не случайно в днешно време не е толкова важна дипломата, колкото след-дипломните квалификации.
      Никой високо-ценен сертификат няма доживотна валидност. Максимумът е 3 - 4 години и след това трябва отново да го защитаваш. Говоря преди всичко за техническите специалности.
      Съгласен съм бе човек, ел. таблата на машините не са такива каквито бяха примерно 83 година когато почнах работа.Имам си съответните опреснителни курсове и квалификации.Ама няма къде да си работя работата.Къде във Варна да работя като ел.монтьор на промишлени машини и апарати.Имам 5 квалификациона група за работа в ел уредби на електрически централи и мрежи до и над 1000в.Първа степен машинист на водогрейни котли високо налягане, квалификация за работа със съоръжения,инсталации и уреди с природен газ.Тези са най-важните за мен, другите за аргон, електродъгово и заваряване на мед нямат атношение към основната ми работа.За ЕОН И тец Варна забрави, в едните текат съкращения, другите ще ги препродават ли какво ли и там не знаят и толкова.П родавачи, крупиета, сервитьори, шофьор разносна търговия, тук там ел. техник/монтьор ама между другото.И сега трябва да са пробвам там дето трябва да почна от а б-то.Как ти се струва кадет на 50 години, и чак после почваш да израстваш до рулеви или асистишън на главния ел механик, щото по-нагоре трябва морско у-ще.Ако съм искал да работя по кораби съм щял да го направя много отдавна.Еми това е положението.Или някакво работа като огняр в някое у-ще или подръжка в някой хотел сезонно и ще имаш да вземаш, а ние ще имаме да ти даваме или трябва да се бориш за нещо по-добро.Яд ме е че цялата тази гимнастика е зарад някакъв който са чеса дет не го сърби и не бяха му казали да се чеше и в крайна сметка и той остана без работа.И понеже досега не са ме уволявали по некадърност, имам куража че ще се справя и с един кораб, стига да се преборя с възрастовата бариера.Да ви кажа много съм се настървил и докато не ми кажат - дърт си вече не ставаш за в морето, няма да се откажа.Пък и всичкото това учене ми подейства много ободряващо.
      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
        Хубаво е когато имаш такъв работодател. Ужасът е когато блъскаш и се квалифицираш за твоя сметка и после ти взимат тапията за да отбиват номера и да прибират парите, а на теб ти отнемат възможността дори да работиш това, за което си учил. Мяташ се, като муха в паяжина и затъпяваш така, че дори физически е болезнено.
        Да, убаво е. Но само на пръв поглед. Има една малка подробност. Когато работодателят ми плаща определено обучение, ме кара да подпиша допълнително споразумение, с което аз се задължавам, ако в рамките на 2 години след завършване на курса, напусна по собствено желание или бъда дисциплинарно уволнен да си платя разноските по обучението.
        С други думи казано, така аз подписвам декларация с която изразявам своето съгласие, че в рамките на тези 2 години заплатата ми няма да бъде увеличавана и ще търпя всичко на работното ми място.............
        Много мои познати също карат курсове, но сами си ги плащат.
        Накратко - може да се дискутира това, дали е добре или лошо работодателят да ти плаща обучението.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #49
          И ний в бившата работа отказахме да подписваме договори обаче пак ни намериха цаката.За 4 месеца по 9 човека/понеже повече било масово съкращение и нещо нарушавали закона, нещо такова беше, не съм компетентен/, по взаимно съгласие, члена ако ви интересува ще го изровя, те ви 6 брутни заплати накуп и 1 година на борсата и чао.Ако има някой несъгласен, ще му намерим цаката.Буквално така ни казаха.На 4 очи.Ама на онуй профсъюзното пишлеме и аз на 4 очи му казах, ако ме срещне на улицата най добре да не ме гледа в очите и да мине на отсрещния тротоар.Обаче пък някои курсове са много скъпи.Примерно тоя за корабните ел техници е над 2 бона щото е почти година.БМФ не го признават, защото само те имат тренажори, а при тях е 2 години и доста по скъп, но пък е по качествен, обаче не си дават треножора под наем за да накарат хората там да го карат.Ама кой има 2 години време да отдели.По добре Морското да запишеш.А там където го карам,дипломата се признава в другите агенции, на сушата и в Европа.Проверено е понеже имаше хора които го караха за по месец и си платиха тапиите, понеже работят като асистишъни в момента и им трябваше само документа за да си получат възнаграждението.Иначе остават само моряци или фитери.Демек имаха си стажа и опита и им трябва само документа.
          От друга страна, ако курса е много скъп, примерно един колега на жена ми е заваръчен инженер и от неговата работа го пратили на някакви курсове за диагностика на заварките, някъде към 6-7 бона бил,но е много ценен и човека устиска 5 години договор и сега работи в Южна Африка за над 100 бона в зелено.Таз негова специалност била рядка така да се каже и такива специалисти, с такива сертификати били много търсени, ама се смлял от четене.Но пък усилията си заслужават.
          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

          Comment


          • #50
            Ето това е простичкото правило:

            Ако искаш да имаш относително висока стойност на пазара на труда, трябва непрекъснато да подържаш едно ниво на квалификация с цел да си способен да вършиш нещо, което не всеки може.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #51
              И са сещам един виц.

              Идва сабалян пича от човешки ресурси на работа и гледа на бюрото му ей такъв куп молби за работа.Отпил глътка кафе, взел на око половината молби, хвърлил ги в коша и казал: - Каръци не ми трябват.

              Абе ако бях уцелил джакпота, работата и в сутиен да я сложиш, нямаше да я пипна, ама ся ще трябва да опитам да натаковам дявола докато фърчи.
              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

              Comment


              • #52
                Всички много сте прави.
                Аз например се зачоплих и изкарах в Гърция категория "Г" за ел. техник ,което е в много отношения инженерна диплома. За сведение, с тая категория сме само трима човека в окръг Серрес.. Някога имахме много кранове в първия ми завод и чак след 20 години това се върна с пълна сила върху мене. Сега се оказа, че това е много рядка професия. За нея трябват не само диплома за ел.техник, но и за шлосер, кранист и още няколко.
                В един момент работих като монтьор на тежки дизели, авто ел. техник и какво ли не, но винаги съм бил като напрегната пружина и съм гонил какви ли не курсове.
                Понякога ми казват, че съм дърт, но като ме видят и се замислят.
                Не е важно на колко си, а как живееш.
                Ето и колегата Екотроник го мислех за около 35-40 годишен, а се оказа по-дърт пергиш и от мен. Евала му за духа!
                Наздраве!
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                  ............
                  Ето и колегата Екотроник го мислех за около 35-40 годишен, а се оказа по-дърт пергиш и от мен. Евала му за духа!
                  Наздраве!
                  Мани другото, но тук по-дърт от мен май не съм срещал.
                  Не ще да се гордея с това, ама........

                  Ха наздраве!


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #54
                    Точно, точно.Не е важно на колко си, а как се чувстваш и как живееш.Точно от стереотипите се бунтувам.Имам чувството че ако ми дойде акъла в главата ще се превърна в някакъв чичка домошар по чехли.Пубертет че си умрем и тва е.

                    ---------- Post added at 21:43 ---------- Previous post was at 21:42 ----------

                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Мани другото, но тук по-дърт от мен май не съм срещал.
                    Не ще да се гордея с това, ама........

                    Ха наздраве!
                    Ай ся, няколко месеца си по-дърт от мене и са фукаш.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • #55
                      Не за да повдигам бойния дух, но ако знаеш колко много 30 - годишни старци познавам..........


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #56
                        Момчета, бат Еньо е някъде към 57!
                        Подозирам обаче, че има и по-дърт!
                        Няма лощо!
                        Добре е, че има от всичко!
                        Важното е на колко се чувствуваш и какво показваш!
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • #57
                          Като се заговорихме по тез въпроси, си помислих, че бая се отплеснахме от темата.
                          Но като се замислих по-внимателно, осъзнах, че май точно за акумулатора си говорим.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Като се заговорихме по тез въпроси, си помислих, че бая се отплеснахме от темата.
                            Но като се замислих по-внимателно, осъзнах, че май точно за акумулатора си говорим.
                            Точно!
                            Говорим си за 50+ годишни акумулатори!
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #59
                              Както казва един приятел на когото наскоро му се роди внуче.........
                              - Проблемът не е в това, че съм станал дядо.
                              - Проблемът е в това, че вече си лягам до баба.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #60
                                Ааа за акумулатора ли, еми редовно му следим нивото и зимно време един два пъти седмично му доливам един такъв червен дестилат, мааалко, само да поддържа напрежението.
                                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                                Comment

                                Working...
                                X