Първоначално публикувано от ecotronic
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за акумулатор.
Collapse
X
-
Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПриеми нагласата, че по стечение на обстоятелствата сега трябва да се доказваш най-вече пред себе си. Нормалното е хората да правят това непрекъснато през целия си живот.
Ще ти дам пример със себе-си.
Аз съм на 51. Занаятът ми е такъв, че непрекъснато трябва да уча. Средно на 2 години карам по някой курс. Просто защото, ако не го правя непрекъснато след много кратко време няма да мога да си върша работата както трябва. Хубавото е това, че работодателят ми плаща това обучение. От мен се иска само да уча. Ама това, както казваш не е приятно на дърти години.
Но това е положението. Минаха времената, когато човек вземаше една диплома на младини и после цял живот лежеше на нея. Не случайно в днешно време не е толкова важна дипломата, колкото след-дипломните квалификации.
Никой високо-ценен сертификат няма доживотна валидност. Максимумът е 3 - 4 години и след това трябва отново да го защитаваш. Говоря преди всичко за техническите специалности.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от myato Покажи съобщениеХубаво е когато имаш такъв работодател. Ужасът е когато блъскаш и се квалифицираш за твоя сметка и после ти взимат тапията за да отбиват номера и да прибират парите, а на теб ти отнемат възможността дори да работиш това, за което си учил. Мяташ се, като муха в паяжина и затъпяваш така, че дори физически е болезнено.
С други думи казано, така аз подписвам декларация с която изразявам своето съгласие, че в рамките на тези 2 години заплатата ми няма да бъде увеличавана и ще търпя всичко на работното ми място.............
Много мои познати също карат курсове, но сами си ги плащат.
Накратко - може да се дискутира това, дали е добре или лошо работодателят да ти плаща обучението.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
И ний в бившата работа отказахме да подписваме договори обаче пак ни намериха цаката.За 4 месеца по 9 човека/понеже повече било масово съкращение и нещо нарушавали закона, нещо такова беше, не съм компетентен/, по взаимно съгласие, члена ако ви интересува ще го изровя, те ви 6 брутни заплати накуп и 1 година на борсата и чао.Ако има някой несъгласен, ще му намерим цаката.Буквално така ни казаха.На 4 очи.Ама на онуй профсъюзното пишлеме и аз на 4 очи му казах, ако ме срещне на улицата най добре да не ме гледа в очите и да мине на отсрещния тротоар.Обаче пък някои курсове са много скъпи.Примерно тоя за корабните ел техници е над 2 бона щото е почти година.БМФ не го признават, защото само те имат тренажори, а при тях е 2 години и доста по скъп, но пък е по качествен, обаче не си дават треножора под наем за да накарат хората там да го карат.Ама кой има 2 години време да отдели.По добре Морското да запишеш.А там където го карам,дипломата се признава в другите агенции, на сушата и в Европа.Проверено е понеже имаше хора които го караха за по месец и си платиха тапиите, понеже работят като асистишъни в момента и им трябваше само документа за да си получат възнаграждението.Иначе остават само моряци или фитери.Демек имаха си стажа и опита и им трябва само документа.
От друга страна, ако курса е много скъп, примерно един колега на жена ми е заваръчен инженер и от неговата работа го пратили на някакви курсове за диагностика на заварките, някъде към 6-7 бона бил,но е много ценен и човека устиска 5 години договор и сега работи в Южна Африка за над 100 бона в зелено.Таз негова специалност била рядка така да се каже и такива специалисти, с такива сертификати били много търсени, ама се смлял от четене.Но пък усилията си заслужават.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Ето това е простичкото правило:
Ако искаш да имаш относително висока стойност на пазара на труда, трябва непрекъснато да подържаш едно ниво на квалификация с цел да си способен да вършиш нещо, което не всеки може.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
И са сещам един виц.
Идва сабалян пича от човешки ресурси на работа и гледа на бюрото му ей такъв куп молби за работа.Отпил глътка кафе, взел на око половината молби, хвърлил ги в коша и казал: - Каръци не ми трябват.
Абе ако бях уцелил джакпота, работата и в сутиен да я сложиш, нямаше да я пипна, ама ся ще трябва да опитам да натаковам дявола докато фърчи.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Всички много сте прави.
Аз например се зачоплих и изкарах в Гърция категория "Г" за ел. техник ,което е в много отношения инженерна диплома. За сведение, с тая категория сме само трима човека в окръг Серрес.. Някога имахме много кранове в първия ми завод и чак след 20 години това се върна с пълна сила върху мене. Сега се оказа, че това е много рядка професия. За нея трябват не само диплома за ел.техник, но и за шлосер, кранист и още няколко.
В един момент работих като монтьор на тежки дизели, авто ел. техник и какво ли не, но винаги съм бил като напрегната пружина и съм гонил какви ли не курсове.
Понякога ми казват, че съм дърт, но като ме видят и се замислят.
Не е важно на колко си, а как живееш.
Ето и колегата Екотроник го мислех за около 35-40 годишен, а се оказа по-дърт пергиш и от мен. Евала му за духа!
Наздраве!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение............
Ето и колегата Екотроник го мислех за около 35-40 годишен, а се оказа по-дърт пергиш и от мен. Евала му за духа!
Наздраве!
Не ще да се гордея с това, ама........
Ха наздраве!
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Точно, точно.Не е важно на колко си, а как се чувстваш и как живееш.Точно от стереотипите се бунтувам.Имам чувството че ако ми дойде акъла в главата ще се превърна в някакъв чичка домошар по чехли.Пубертет че си умрем и тва е.
---------- Post added at 21:43 ---------- Previous post was at 21:42 ----------
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеМани другото, но тук по-дърт от мен май не съм срещал.
Не ще да се гордея с това, ама........
Ха наздраве!По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Момчета, бат Еньо е някъде към 57!
Подозирам обаче, че има и по-дърт!
Няма лощо!
Добре е, че има от всичко!
Важното е на колко се чувствуваш и какво показваш!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеКато се заговорихме по тез въпроси, си помислих, че бая се отплеснахме от темата.
Но като се замислих по-внимателно, осъзнах, че май точно за акумулатора си говорим.
Говорим си за 50+ годишни акумулатори!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Ааа за акумулатора ли, еми редовно му следим нивото и зимно време един два пъти седмично му доливам един такъв червен дестилат, мааалко, само да поддържа напрежението.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
Comment