If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Основните компоненти за динамиката и максималната скорост на един авномобил са : аеродинамиката, мощността на двигателя и предавателните числа на скоростната кутия, като не на последно място е и ходовата част, които работят в комплект с помощта на електрониката - всяко измемение в съотношенията прецаква замисъла на конструкторите и настава хаос.
Значи, за топ спийда, ако ползвам твоята терминология, най-важна е науката, наречена физика.
И съжалявам, че ви попарвам мечтите, но въпросната наука е безкомпромисна и досега не е имало случай, нейните закони да са били отменени от клип в Youtube.
По-рано в темата бях дал един калкулатор, който удобно го пропуснахте.
Сега ви давам това:
Това е формулата, която изчислява необходимата мощност за преодоляване на въздушното съпротивление.
В нея никъде не виждам да има колко е дълга 5-та предавка, нито с какви койлоувъри е автомобила и т.н.
Та, успех с оборването на законите на физиката.
Има един уъркараунд - като използваш силата на гравитацията - т.е. като караш по достатъчно голямо нанадолнище - вдига доста конете
Пропущаш най-важната физична стойност, необходима на твоето аеродинамично желязо да разпори въздуха, и да полети с така мечтаните 200+ км/ч, а това е липсата на нютон метри, или казано простичко, 2.0TS няма достатъчно теглилна мощност, 187nm не са достатъчни да бутат срещу вятър от над 200км/ч, за този двигател всичко след тази скорост е изнасилване.
Тук не си прав - за макс скорост не е толкова важен макс. въртящ момент, а макс. мощност. Понеже при тия скорости оборотите се изменят не с пъти, а с проценти. Т.е. въртящият момент на колелата е почти постоянен и е максимален за дадената скорост ( определен от мощността и предавателните числа)
А защо като говорите за аеро динамика, пропускате завихрянията зад колата, липсата на кора под двигателя, формата на огледалата - лесно може да се провери като си изкарате ръката през прозореца и си обърнете ръката веднъж надолу с дланта и веднъж с дланта срещу движението.Не е само до челното съпротивление.Ако някой сложи двигател от ф1 на колата си със сигурност няма да е като болид.Теглото ще го оставим настрана.Макар че и то е важно.Пък и като пише на километража едни км, не значи че колата може да ги вдигне при всякакви условия и е нормално за двг да работи при такова натоварване.Едно е пистата където изпитват колите друго е магистралата.
По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
По това което си написал оставам с впечатлението , че с каквато и аеро динамика да е един автомобил с мощност от 155 коня примерно ще вдигне едни километри ... Мисля , че аеродинамиката е от огромно значение но не виждам да я споменаваш във формулата си
"Аеродинамиката" си е във формулата. "Cd" и "А" какво са според теб?
Щом това не си разбрал, по-нататъшните спорове са излишни.
Но темата не спира да ме забавлява де.
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.
Има един уъркараунд - като използваш силата на гравитацията - т.е. като караш по достатъчно голямо нанадолнище - вдига доста конете
Тук не си прав - за макс скорост не е толкова важен макс. въртящ момент, а макс. мощност. Понеже при тия скорости оборотите се изменят не с пъти, а с проценти. Т.е. въртящият момент на колелата е почти постоянен и е максимален за дадената скорост ( определен от мощността и предавателните числа)
Попаднах на това - американка карала 220 км на първа, не в час, а изминала такова разстояние, понеже мислела, че колата е с автоматични скорости.....колко е вдигала не е отбелязано, има и съмнения за това дали е истина, ама поне снимки има: http://fakti.bg/avto/57822-220-km-na...n=bottombanner
Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
Нагоре по стълбата, която води надолу
sigpic
По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Достатъчно точно е като разсъждение, при скорости над 140-150 да речем... Просто там бензиновите двигатели са в оптимални обороти и предимството на дизелите - големия въртящ момент в ниски обороти не е от значение.
А защо като говорите за аеро динамика, пропускате завихрянията зад колата, липсата на кора под двигателя, формата на огледалата - лесно може да се провери като си изкарате ръката през прозореца и си обърнете ръката веднъж надолу с дланта и веднъж с дланта срещу движението.Не е само до челното съпротивление.Ако някой сложи двигател от ф1 на колата си със сигурност няма да е като болид.Теглото ще го оставим настрана.Макар че и то е важно.Пък и като пише на километража едни км, не значи че колата може да ги вдигне при всякакви условия и е нормално за двг да работи при такова натоварване.Едно е пистата където изпитват колите друго е магистралата.
Нещо повече - веднъж ускорена до някаква пределна скорост, при движение по хоризонтала, цялата мощност на двигателя отива за преодоляването съпротивлението (въздушното, това на гумите и на трансмисията).
Нали това казвам че освен челното съпротивление голямо значение имат и завихрянията зад колата.Едно комби и един седан имат различна аеродинамика и различна максимална скорост при една и съща мощност.Така мисля,доколкото съм запознат.
По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
"Аеродинамиката" си е във формулата. "Cd" и "А" какво са според теб?
Щом това не си разбрал, по-нататъшните спорове са излишни.
Но темата не спира да ме забавлява де.
Дал си го сложно!
Челно, задно и прочие съпротивление е само функция на въздушното съпротивление. То е това, което ограничава скоростта, а не теглото. Теглото може да намали ускорението, но нищо друго.
Та....:
Когато скоростта се увелиява в аритметична прогресия, челното съпротивление се увеличава в геометрична.
С други думи, ако скоростта се увеличи два пъти, челното съпротивление ще се увеличи не два, а четри пъти. При четрикратно увеличение на скоростта, съпротивлението ще се увеличи шестнадесет пъти и така до точката, в която силата на мощността на мотора се изравнява със силата на съпротивлението и колата повече не може да вдигне.
Ето ви малко статистика:
76 коня- 165 км/ч
90 коня-178 км/ч
107 коня-195 км/ч
118 коня-205 км/ч
138 коня-215 к м/ч
Дал съм приблизително данните за Алфа 33 по памет.
Както виждате в началото, 14 коня водят до увеличение с 13 км/ч, до като накрая двадесет коня увеличават само с десет километра в час.
При скорости над 200, всеки километър в повече се заплаща с увеличаването на мощността с десетки, а над 250 със стотици коен.
Вижте болидите от Ф-1.
При мощности от 800-1200 коня, вдигат около 320-360 км/ч. Там разликата от 200-300 коня е разлика от само 10-20 км/ч.
Идваме и да една особеност, която не я взимате на сериозно, а именно попътният вятър.
Колкото е попътният вятър, с толкова се увеличава и скоростта.
С 1.4 мотор 90 коня, по леко нанадолнище и с добър попътен вятър съм вдигал 206 км/ч според солунските катаджии.
На "Голфстриит" след последния тунел в посока Люлин на катъра съм му превъртал километража, като нормално там вдига 210, което го считам за 200.
Засичал съм го по джипиеса и знам, че лъже около 5%. И десет да е, пак е над 220 км/ч. В обратната посока вдига около 170.
Това ще рече, че ако нанадолнището помага с 5 км/ч, то попътният вятър е дал 20 км/ч.
С една дума, формулата на колегата трябва да се гледа внимателно.
Всичко това говори, че попътният вятър е фактор , на който трябва да се обръща сериозно внимание.
Прочетох темата и без да ангажирам с мнението си искам да намекна,че никой не отбеляза разликата в диференциала,също е факт за максималната скорост.Всеки запознат с така нареченото предавателно число знае,че и там има разлика в загубите на мощност.За това на дино тестовете се дава параметър с мощност на мотора и друга с това,какво стига до колелетата.
Иначе по темата подкрепям постовете на колегите,че е малко трудно да се вдигнат 250 км. със стоков автомобил.И аз съм със същия мотор,който е без доработки и повече от максимум 210 км.не съм успял да вдигна/това по километраж/.Пробвал съм един два пъти колко ще вдигна макс по магистралата са София и резултата го написах.
Comment