Известие

Collapse
No announcement yet.

Свързване на стерео усилвател без "pre-out" с активен субуфер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Аз знам, че каза в първия си пост за грамофона, че масата трябва да се види, обаче после нали започна една дискусия, че ширмовките на двата канала трябва да са отделни и трябва да са отделни от оня кабел за масата на шасито... Сега се оказва, че те са си отделни при грамофона, но са навързани в усилвателя, демек когато грамофона е включен в усилвателя пак са си навързани всички заедно... Тогава какъв е смисъла да са разделени в грамофона..?

    И още едно, да питам дали правилно съм го направил - четох там за настройка на тежестта на рамото, но като видях,ч е ми трябва електронна везна дето мери една стотна от грама се отказах... Сега съм настроил така: На дозата пише, че натиска трябва да и е примерно между 1.5 и 2 грама; въртя леко тежестта докато застане в една такава уравновесена позиция от която накъдето и да врътна с едно деление, тя се накланя в тази посока и решавам, че там е нулата (и завивам скалата така, че там да е нулата); след това от тази точка навивам скалата на 1.5 в посоката в която натиска иглата надолу... Правилно ли е или малко съм чел..? Всъщност това 1.5 на скалата допускам без да съм го прочел някъде, че е 1.5 грама...

    Comment


    • [QUOTE=badmadafaka;1196801]Аз знам, че каза в първия си пост за грамофона, че масата трябва да се види, обаче после нали започна една дискусия, че ширмовките на двата канала трябва да са отделни и трябва да са отделни от оня кабел за масата на шасито... Сега се оказва, че те са си отделни при грамофона, но са навързани в усилвателя, демек когато грамофона е включен в усилвателя пак са си навързани всички заедно... Тогава какъв е смисъла да са разделени в грамофона..?

      От иглата идва много слаб сигнал и за това предусилвателя е с много голямо входно съпротивление и огромно усилване. Ако масата е съединена още в началото на ширмовката се получава кондензатор, достатъчен за да смеси сигнала от двата канала.
      За това масата не се хваща от където и да е, за да не се прехвърлят сигнали, от където не трябва.
      Точно масите и положението на захранващият трансформатор са висшият пилотаж при настройването на един усилвател.
      Ето за това, един усилвател на Кенууд, който претендира за марка и качество е метър на два при 450 вата мощност.
      В Монтана знам поне петима, които събират в обем 50Х40Х30 см усилвател с 600 вата мощност.
      Дадох само пример за това, какво правят майсторите и какво пазарните титани.
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
        ............В Монтана знам поне петима, които събират в обем 50Х40Х30 см усилвател с 600 вата мощност.
        Дадох само пример за това, какво правят майсторите и какво пазарните титани.
        Ако става въпрос за клас D усилвател, да се побере в такива размери не е проблем.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • свързването на масите в усилвателя зависи как е изпълнен предусилвателя (риаа-та), но никога не трябва да разчиташ че чинчовете са вързани на маса към корпуса.
          за настройката на рамото-правилна е. можеш също да вземеш 20 стотинки по 1ст и да ги измериш. делиш на бройката и получаваш колко грама е една ст. слагаш нужния брой върху тежестта и настройваш тежестта да е на кантар. фактически рамото ти е един вид везна, но ще получиш същия резултат както сега. стотни от грама не важат. все пак това е аналогова техника и крайната настройка е на ухо.
          точка

          Comment


          • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
            ...
            Е това вече ми е ясно. Много бързо схващам принципно, ама преди това много трябва да ми се обяснява...

            За настройката на рамото с тежестта да кажете дали съм близо до истината..?
            EDIT: Видях, че kolev вече е казал. Това значи, че скалата дето и се чудя си е баш в грамове значи...

            Comment


            • Пичове пак молба за съдействие...
              Този път става дума за ОТ...
              Прецаках високочестотния говорител напълно и механично увредих нискочестотния.
              Въпросите са два:
              1) Това на снимките на нискочестотния за смяна ли е на гофра или няма проблем? В аудио форума един пич каза, че щом няма дупка не е за смяна... А колко пари (съвсем грубо сметнато) струва такава смяна (тя и на двата говорителя трябва да се направи), защото на едно място намерих същия говорител да се продава (свален от същите колони) и се чудя дали да не рискувам директно с него..?
              Ето снимка на увредения нискочестотен.
              2) Високочестотните трябва да се сменят, обаче какви да сложа..?
              Снимка на високочестотния.
              На колоната има лепенка, на която пише 6 ома/110 вата. Знам, че не е коректно да се отъждествява импеданса със съпротивление, но все пак да кажа какво премерих с китайския мултицет: На конекторите на колоната отзад съпротивлението е 6.9 ома със закачен говорител и 6.7 с разпоен високочестотен; на самия високочестотен съпротивлението му е 7.2 ома (ако не съм в абсолютна грешка и разчитам правилно лепенката отзад на снимката, импеданса на драйвера е 8 ома). Панела за закрепване си мисля, че е стандартен, защото го наложих върху високочестотния на другите ми колони и съвпада по размер и дупки (а те нямат нищо общо с тези).
              Единственото инфо, което аз успях да немаря в нета по цифричките от лепенката беше, че говорителя бил с титаниев купол (невроятно важно и полезно инфо)...
              Сега, ясно ми е, че перфектната заменка е с говорител със същата честотна характеристика, чувствителност понасящ същата мощност обаче като няма инфо...
              Това, което ме притеснява е колко ватов да е новия говорител - нещо в нета намирам само високочестотни под 50 вата - това ще свърши ли работа или трябва да е колкото пише на колоната (а там пише 110 вата)..? Защото 8-те ома са си написани на хартията отзад, размера да пасне в дупката е ясен, свиренето на слух ще стане ясно, може би ще трябва някоя корекция от усилвателя да се вкара, но да не се окаже, че сложа някакъв прекалено слаб, който да го думна и да няма файда от цялата работа, ето това най-много ме притеснява...?
              Между другото извадих и нискочестотния да огледам отзад дали пък всъщност няма дупка на увреденото и на него също пише, че е 8-омов, та се зачудих как двата говорителя са 8-омови, пък на колоната е написан импеданс 6 ома, ама сигрно може, а..?
              Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 08:49.

              Comment


              • ....съпротивлението е 6.9 ома със закачен говорител и 6.7 с разпоен високочестотен....

                Това няма как да се случи. Или не си мерил вярно или този мултицет го мятай в кофата

                Иначе е нормално общият импеданс на колоната да е по-малък от импедансите на говорителите, поради наличието на филтри и паралелното свързване на групите филтър+говорител.

                Относно мощността на пищялката...........Каква е мощността на колоната?


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • едно е съпротивление, друго е импеданс. уреда ти мери съпротивление,а не това ти трябва.на нискочестотния не виждам какво му има. какви точно са колонките.
                  точка

                  Comment


                  • Ами на колоната отзад пише "Max Power Input 110W"... Май ще да е това..?
                    Сещам се и сам, че за да работи коректно кросовъра (филтъра), трябва честотната характеристика на новия да е същата, импеданса да е същия и може би мощността, която да издържа... Ама как да разбера каква е била мощността на стария..? Има ли някаква връзка с тези 110 вата, които са написани на гърба на кутията или не много..?
                    Намерих някакви два варианта, които ще паснат в дупката без преправяне (май), като честотни характеристики са еднакви (2-20 кHz), разликата е, че на едната пише, че била 100 вата, на другата - 50...
                    Ето ги:
                    http://hit-electronics.com/ozvuchavane/za-doma/govoriteli-za-tonkoloni-grupa/vg-avd501.htm
                    http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0%92%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA%D0% BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5 %D0%BB+TM990B+8OM+50W
                    Както казах, не разбирам и не знам каква мощност трябва да "носи" драйвера, ама тия и двата ми изглеждат еФтинджос китайчета, та и написаната на тях не ми се вярва да е много правилна... Ако това няма кой знае какво значение, да пробвам с едни от тях или да търся по-добро решение..?

                    @kolev: Като казваш, че не виждаш какво му има на големия, имаш предвид, че нищо му няма или, че не се вижда снимката..?
                    Точно тези колони иначе са "онкйо сц-460", намерих, че същия високочестотен драйвър се слага в някои олд скуул модели на "МБ Куарт" (както и, че доста хора го хейтят стабилно като качество и препоръчват така или иначе да се смени - може пък в крайна сметка да е за добро подмяната)...
                    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 14:44.

                    Comment


                    • Пробвай смело с тази пищялка. Важното е импедансът и да е същия като на старата за да може филтърът и да работи както със старата. Няма никаква опасност за усилвателя. Най-много пищялката да думне, ако не издържи.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • в смисъл че не виждам много много какво им е на нискочестотните.
                        за високочестотния - не гледай ватовете. енергията във високите честоти е много по-малко.
                        за ремонта
                        -ако искаш просто да ги закърпиш и не те бърка- слагай първите които паснат
                        -ако искаш да ги направиш като хората трябва да разбереш : на каква честота е среза на филтъра, колко децибела на октава е филтъра,импеданса на говорителя,честотната му характеристика в мястото на среза, колко децибела на ват е. след това търсиш заместител.
                        -ако искаш да ги направиш по-добри - избираш хубав високочестотен който пасва на нискочестотния. изхвърляш филтъра и правиш нов.
                        за говорители бих ти препоръчал визатон като съотношение цена-качество.
                        точка

                        Comment


                        • Драйвърите дойдоха но или продавача ме послъга за монтажния размер, или не се разбрахме нещо - както и да е... По-малки са отколкото ми трябва, дайте идея от какво да им направя фланци..? Вариант е от пластмасата на стария драйвър обаче тя е много тънка и чуплива, нещо друго ми се иска да е, но кажете какво би било подходящо...

                          ПС: И един тъп и мързелив въпрос: Ако на драйвъра не са маркирани плюс и минус, какво да меря за да определя кое кое е..?

                          Comment


                          • Лист полистирол се обработва лесно и не е трошлив.

                            За поляритета - вземи говорителя от другия канал, свържи батерия от 1,5 в. на изводите му и виж в коя посока ще мръдне мембраната.
                            След това направи същото на новия говорител и означи изводите.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Нещо не разбрах как батерията ми показва кое е плюс и кое минус на високочестотния...
                              А къде се продава този полистирол..?

                              Comment


                              • 1 - Допираш изводите на батерията до изводите на говорителя от другата колона, примерно + на батерията с + на говорителя и - на батерията с - на говорителя.
                                Ще се чуе пукване и мембраната ще мръдне в някоя посока (да речем нагоре)

                                2 - Допираш батерията до изводите на неозначения говорител и гледаш накъде ще мръдне мембраната.

                                Ако мръдне нагоре, изводът кам който е свързан + на батерията означаваш с "+"

                                Ако мръдне надолу, го означаваш с "-"


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X