Известие

Collapse
No announcement yet.

Свързване на стерео усилвател без "pre-out" с активен субуфер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    @svetlastf: Ми май верно е моя, ама аз днес взех още един да пробвам с него за последно... Този път послушах по-опитните батки и взех е такъв коаксиален да пробвам и с него... Пише, че бил за видео, ама това си мисля, че няма значение - коаксиалния си е коаксиален, нали..?
    Ама най-първо ще дам всичко накъсо и ако спре бръмченето зарязвам и не се занимавам повече...

    Comment


    • #92
      Може да съм пропуснал...
      Масата на входните букси има ли връзка с кутията на усилвателя или е изолирана?
      Alfa Romeo 1.8 TS `98
      sigpic

      Comment


      • #93
        По-скоро е изолирана, защото в звездата, откъдето тръгва кабела, който съм сложил и където той се среща с кабелите от рамото, тая жичка, която е за отделната маса за болта на усилвателя, тръгва сама от друго място (в шасито тя е навързана за металните части, но масите на двата канала са си отделни и не са свързани с нея). Пробвах да ги окъся (масите на чинчовете заедно с жичката за маса на усилвателя, заедно с болта на усилвателя - няма разлика. Все пак когато грамофона е включен в усилвателя и откача допълнителната жичка от болта за замасяване на усилвателя, нещата стават 100 пъти по-зле...
        Не знам успях ли да го обясня...

        Comment


        • #94
          Това само означава, че поради някаква причина в грамофона общите краища на двете намотки от дозата, които трябва да са свързани към ширмовката на кабела, не са свързани там а са свързани към шасито му.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #95
            Ето изводите на една доза:



            Двата извода, които са означени с (-) трябва да са свързани към ширмовките на кабела а тези означени с (+) - към активните жила.

            Кабелът за свързване на двете шасита (който закачаш на болта на усилвателя) е отделен. Той има за цел да свърже двата корпуса за да изравни потенциалите им за да не се получават пуканки от статично електричество. Този кабел НЯМА екраниращи способности (той не защитава сигнала от индуцираните в кабела шумове).


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #96
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              +1

              Двата извода с "-" на дозата не трябва да имат връзка с шасито на грамофона.
              Last edited by svetlastf; d.m.y г., 16:59.
              Alfa Romeo 1.8 TS `98
              sigpic

              Comment


              • #97
                Да де, нали и аз това казвам... Ама може би да имат след като шуми повече с откачена маса, а..? Пак да прегледам спойките освен...

                Comment


                • #98
                  Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                  Да де, нали и аз това казвам... Ама може би да имат след като шуми повече с откачена маса, а..? Пак да прегледам спойките освен...
                  Най-сигурното "преглеждане на спойките" се състои в меренето на съпротивлението на двете бобини накрая на кабела.
                  Откачи кабела откъм усилвателя (замасяващия също) и мери съпротивление между активно жило R и ширмовка R. Така ще установиш дали накрая на кабела е правилно свързана едната от двете намотки. Т.е дали кабелът е добре свързан с дозата (червения и зеления извод от схемата). После мериш същото на другия чинч и така проверяваш дали кабелът прави връзка с другата намотка от дозата (белия и синия извод).
                  Ако не измериш приблизително еднакви стойности (предполагам в обхвата от 100 ома до няколко килоома), нищо добро не може да се очаква докато тези връзки не са налични.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #99
                    Такаааа... Последния кабел, който показах с линк е ДЪ кабела! С него едва ли не става дори по-тихо като го боцна на усилвателя...
                    Сега ми хрумна друга "блестяща" идея - понеже тоя кабел е доста дебел и за да му запоя ширмовката на оная малка платка в грамофона ще трябва доста гимнастика, затова мисля да взема еднa клема с две букси тип женски чинчове, да изрежа шасито и да я хвана там, а пък кабела да си го направя интерконект с чинчове и на другия край...
                    Дали ще има смущения в сигнала ако сложа такава връзка..? А какво по вид трябва да бъде кабелчето (4-те кабелчета) от платката до буксата (то ще е само няколко сантиметра, ама ще е добре да е перфектно и то )..? Като кабел за тонколони или по-скоро едножилно фор дъ уйн..?

                    PS: Тествах с другите кабели това, което ecotronic каза за окъсяването на основен канал и ширмовка като са в усилвателя - за най-голямо съжаление оригиналния сдъвкан кабел не е бил окъсен, просто явно е 100 пъти по-качествен, дори и сдъвкан от същия тип кабели, които се продават днес на някакви човешки цени...
                    А този коаксиален кабел подходящ ли е по принцип за интерконекти (не за грамофона разбира се, за него е явно, че е подходящ), защото си мисля да си "произведа" още няколко такива и да сменя всичките интерконекти (които в момента са някакви готови от тънките)..?
                    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 08:17.

                    Comment


                    • Няма проблем да си направиш междинни връзки на шасито, стига да ги изпълниш както трябва.
                      Не се вталясвай толкова с търсенето на качествен кабел. Ако кабелът е коаксиален разлика в качеството между отделни кабели ще усетиш при дължини от няколко десетки метра.
                      За дължини 1 - 2 метра, стига да е свързан към дозата кабелът, разлика едва ли ще усетиш.
                      Говоря за свързан кабел а не за висящ незапоен край.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • Е да де, точно това питам - как да ги изпълня както трябва (което за мен се свежда до точно какви 4 броя кабелчета да сложа от платката до буксата за интерконекта, която ще монтирам... базирайки се на опита описан в тази тема, вече си мисля, че и по 5 сантиметра кабел може и да предизвика нежелан ефект в тоя случай, знам ли го...
                        Коаксиален няма как да сложа там, щото мястото е малко, платката е малка и няма къде да го запоя. трябва да е някакъв с тънки проводници и точно затова питам - по-скоро едножилен (примерно от един коаксиален да извадя само това вътре в твърдата тръбичка, или многожилен (примерно такъв за тонколони или друг)...

                        Кажете също така дали има смисъл да си правя интерконекти за другите сорсове (не грамофона) с тоя коаксиален, че няма да излезе хич евтино а пък ако е "се тая" да не се занимавам...

                        И още един въпрос, който осъзнавам, че е тъп, но с оглед на тая сага с кабела все пак ще питам - оная жичка дето свързва двете шасита да им изравни потенциала и дето не трябва да има връзка с ширмовката, трябва ли да е някаква специална и ако не, все пак какво е по-добре да се сложи - нещо тънко или по-дебело (защото оригиналната е една тънка на косъм, аз сложих една дебела медна, като тези в инсталацията на колите (всъщност от там я взех)..?

                        PS: И се гответе за въпросте за антискейтинга и балансиращата тежест
                        Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 11:41.

                        Comment


                        • Явно не съм разбрал добре питането ти за интер-конект платката. Няма да стане добре така. Не трябва да увеличаваш тежестта на подвижното рамо. Не трябва и въпросните 4 кабелчета да са по-дълги от 2 - 3 сантиметра.
                          Накратко - максимално къси кабелчета правещи връзката към екранирани проводници, които са по възможност по-тънки/леки.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Не, явно аз не съм го обяснил адекватно - рамото си е рамо, от него излзат едни невидимо тънки кабелчета и са запоени на една миниатюрна платка, която е фиксирана за шасито (не тежи на рамото). Тая платка всъщност на практика е преход между невидимо тънките кабелчета от дозата и чинчовия кабел, тоест от едната и страна са запоени тия 4 тънки от дозата и рамото, от другата и страна са запоени 4-те от чинчовия кабел и межди двете части на платката има 4 мостa. Има едно пето краче, на което е запоен тоя за изравняване на потенциалите (ground) и той е навързан от другата страна на платката с разните метални части на шасито.

                            Mоята идея е да разпоя (пак) чинчовия кабел от платката, на негово място да запоя 4 къси жички (с'а дали са 5 или 8 сантиметра наизуст не мога да кажа) и тези 4 жички да стигнат до едната стена на шасито, където да монтирам конектор за чинчов кабел. Въпроса ми е тези 4 жички какви да са, както и какъв да е отделния проводник за ground (него ще си го оставя да е запоен за платката и ще си стърчи от грамофона, защото ще стане сложно да му търся конектор, ма пък може и да сложа един болт с гайка там където ще е конектора за чинчовия кабел и него да го направя отделяем, нищо не пречи...

                            Comment


                            • Би трябвало да стане с усукани двойки проводници примерно от UTP кабел.
                              Alfa Romeo 1.8 TS `98
                              sigpic

                              Comment


                              • UTP са едножилни, нали..? А кой с кой трябва да е осукан - канал с ширмовка или по друг начин..?
                                И какво означава, че би трябвало да стане - да стане перфектно или просто да стане, щото тук говорим за кабелчета по 10-тина санта макс, не е идеята да се намери ефтинджос вариант а да е максимално безпроблемен... Примерно ако вътрешния от коаксиалния кабел е по-подходящ ще взема коаксиален и ще го разглобя да извадя основния кабел, няма драми...

                                Comment

                                Working...
                                X