Известие

Collapse
No announcement yet.

Свързване на стерео усилвател без "pre-out" с активен субуфер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Чакайте бе пичове, аз питам нещо вие на бой тръгвате
    Задния панел на кое да дам, на суб-а ли (щото амп-а е напълно стандартен стерео такъв и няма пре-аут за суб)..?

    Добре, разбрах, че дори и в хай-левел инпут-а, усилвателя на суба работи...
    Обаче съм намирал за един и същи суб информация от мануала му, че може да се свърже (само за хай-левел-а говоря, стандартния пре-аут изобщо няма какво да му обсъждаме) или последователно с другите колони (демек амп->хай левел входа на суб-а->от хай-левъл изхода на суб-а към колоните) или успоредно (демек на един и същи исход на усилвателя бодваш и колоните и суба (по два кабела в една шипка грубо казано)...

    Въпроса ми дали това ще повлияе на честотите, които отиват до колоните е защото скоро разбрах с изненада, че в една специфична 5.1 система като и сложиш кросовър на субуфера примерно 100 херца, в другите колони отиват честоти от 100 херца нагоре, демек ако предните ти имат 12-инчови нискочестотни говорители, те седят за украса в тая система...

    Та ей това ми е чуденето - по-културно за усилвателя ми изглежда това с последователното свързване, защото колкото и пренебрежим да е импеданса на хай-левъл входа на суб-а, някак интуитивно ми изглежда по-правилно на една щипка да има само една колона закачена (ако правилно ме разбирате)...
    От друга страна ако се окаже, че суба по тоя начин ще "краде" ниските честоти от другите две колони - не, мерси!
    Не знам дали стана по-ясно точно какво питам...

    EDIT: Нарисувах "схема" на конекторите на суба...
    Attached Files
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 10:25.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
      Да вдигна темата с още въпроси - ако се ползва "high level input"-a на активен субуфер, това значи ли, че неговия вграден усилвател не се използва на практика? Защото този начи на свързване (амп->суб->колони) на практика е същия като при пасивен субуфер...
      Ако значи, че вградения усилвател не се ползва, това значи ли, че при такова свързване суба ще свири без да е захранен от ел мрежата..?

      И още един: при такова свързване (high level input) при което суба е свързан за амп-а, а другите колони са свързани след суб-а (тоест свързани са за high level ouput-a на суб-а), какво се случва с ниските честоти, които "свири" суб-а - те отиват ли и до другите колони или суб-а го играе кат филтър и ниските честоти си остават при него без да отиват по-натам..?
      Казано по-просто, ако предположим, че колоната след суб-а може да свири същите ниски честоти като него, при такова свързване ще ги свири ли и колоната..?
      Ами каква е ситуацията ако колоните и суба са паралелно свързани в усилвателя..?
      като подадеш сигнал на високото ниво, той минава през един делител и от там по каналния ред предусилвател-усилвател -високоговорител. тоест минава през усилвателя и трябва да е включен суба.
      по втория въпрос - ако имаш колона на която нискочестотния говорител е с резонансна примерно 90hz и долна гранична 80hz при -6db и продължава да пада с намаляне на честотата естествено, нужен ли ти е филтър ?!
      точка

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
        Да вдигна темата с още въпроси - ако се ползва "high level input"-a на активен субуфер, това значи ли, че неговия вграден усилвател не се използва на практика? Защото този начи на свързване (амп->суб->колони) на практика е същия като при пасивен субуфер...
        Ако значи, че вградения усилвател не се ползва, това значи ли, че при такова свързване суба ще свири без да е захранен от ел мрежата..?

        И още един: при такова свързване (high level input) при което суба е свързан за амп-а, а другите колони са свързани след суб-а (тоест свързани са за high level ouput-a на суб-а), какво се случва с ниските честоти, които "свири" суб-а - те отиват ли и до другите колони или суб-а го играе кат филтър и ниските честоти си остават при него без да отиват по-натам..?
        Казано по-просто, ако предположим, че колоната след суб-а може да свири същите ниски честоти като него, при такова свързване ще ги свири ли и колоната..?
        Ами каква е ситуацията ако колоните и суба са паралелно свързани в усилвателя..?
        Усилвателят на субуфера винаги работи. Той просто има 2 входа, които са с различна чувствителност:

        1 - High level input e с ниска чувствителност и служи, когато входа на субуфера се свързва към изхода на друг усилвател (сигналът се взема директно от колоните). В този случай входният сигнал е с амплитуда до няколко волта, дори десетки волтове.

        2 - Low level input е вход с по-висока чувствителност, който се ползва, когато на субуфера трябва да се подаде стандартен линеен сигнал от източник, който НЕ е усилвател. В този случай сигналът е с ниво, което рядко надвишава 1,5 V.

        За по-прецизно съгласуване на входа на субуфера с нивото на източника обикновено има потенциометри (gain).


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
          по втория въпрос - ако имаш колона на която нискочестотния говорител е с резонансна примерно 90hz и долна гранична 80hz при -6db и продължава да пада с намаляне на честотата естествено, нужен ли ти е филтър ?!
          Точно това е - НЕ искам нищо да се "губи" от тази колона (всъщност са две), защото тя е "хайфайска", тоест искам тя да свири колкото си може, все едно е свързана само тя на усилвателя, НО искам към нейното свирене да добавя още малко ниски честоти със суб-а...

          Заради това е питането ми за свързването на суба с другите колони ("последователно" след суб-а или "паралелно" заедно с него в амп-а) - дали и по двата начина суба се добавя към другите колони, или по единия начин (последователния) суб-а просто замества част от другите колони...
          Ако има филтър между тия "high level input" & "high level output" на суб-а, това би означавало, че субуфера дефакто замества ниските в другите колони ако се свърже последователно с тях, защото заради филтъра, към другите колони ще отиват само високи честоти...
          Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 11:34.

          Comment


          • #20
            ами трябва да пробваш как е в конкретния случай. закачи едната на high out на суба, на другата и сплети кабелите на high in на суба.
            ако знаеш до къде ти свирят колонките - примерно 70hz, пробвай там някъде да отрежеш суба - тоест той да свири от 70 надолу. поиграй си. по принцип не е хубаво много да застъпваш честотите щото обикновено става мазало.
            точка

            Comment


            • #21
              Е то е ясно, че така ще стане, ама е малко трудно да се тества (трябва много разместване на мебели и т.н. за да се сложат кабелите), затова идеята ми беше да получа инфо по въпроса... Ясно, че мога да си отговоря сам като пробвам двата варианта на свързване и слушам какво се случва с другите колони...
              Тъпото е, че суба няма кросоувър и тестването ще трябва да е свързано с многократно разкачане и закачане на кабелите...

              Има и трети вариант, ама пак кажете за какво да гледам - в момента съм свалил усилвателя на суб-а да го почистя от прах (той е напълно извън кутията, но все пак захванат за нея) и мога да видя какво има от задната страна на тия конектори - ако просто има две дебели жици между high level input и high level output, работата е напълно ясна (няма никаква разлика кой от двата варианта на свързване ще приложа, освен в дължината на кабелите, които ще ми трябват)...
              Обаче ако има нещо между тях, как да разпозная дали е филтър или нещо друго (щото съм проЗ и като видя платка с няколко транзистора и кондензатора, ако ще и да е написано на нея, че е филтър, едва ли ще го разпозная)... Как трябва да изглежда филтъра ако го има - някакви бобини трябва ли да има на него или друго, което мога да разпозная като характерно по платката..?

              По принцип съм виждал доста субове само с "high level input" (без "output"), което ме навежда на идеята, че е много вероятно да има по две дебели жици зад конекторите и тоя "output" да е направен само за да се спести 5-6 метра скъп кабел... Също така съм гледал няколко юзър мануала на субове, които имат и двете (като въпросния, ма за късмет точно него мануал не мога да го намеря никъде) и навсякъде пишеше, че няма никакво значение дали го боцкаш заедно с колоните (паралелния начин) или свързваш колоните да тръгват от него (последователния начин), или бъркам в разсъжденията..?
              Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 13:52.

              Comment


              • #22
                не бъркаш.
                иначе има 3 варианта
                входа и изхода да са с мост - залагам на това
                да има големи филтри - индуктивности и кондензатори като филтър в тонколона - немислимо
                допълнителен усилвател - вероятно такава е била 5.1 системката.
                точка

                Comment


                • #23
                  Свързвай смело!
                  Няма да загубиш нищо.
                  При 2; 4 или осем ома на говорителя и 50 000 до 100 000 ома на входа на усилвателя, колко ще спадне сигнала на говорителите?!
                  Нищо няма да спадне!
                  За това и ти налитаме.
                  Чети внимателно!
                  Налитаме не само на бой!
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                    допълнителен усилвател - вероятно такава е била 5.1 системката.
                    Само е това не разбрах...

                    @mordohy: Прекалено тъп съм за да сметна точно колко ще падне сигнала, ОБАЧЕ в усилвателя са свързани 4 броя (две двойки) колони, всяка от тях по 8 ома, които, както kolev по-нагоре в темата предположи, най-вероятно са на едно и също стъпало (тук вече май мога да сметна колко ще е общия импеданс, ама няма да го кажа ), а пък усилвателя е предназначен да "храни" озвучително тяло с импеданс от 4 до 8 ома и той (милия) е стерео усилвател (а не куадро)... Сещаш ли се вече от какво и защо се притеснявам..?
                    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 16:21.

                    Comment


                    • #25
                      става въпрос за суба който си забелязал че реже ниските на аута. обикновено в малките 5.1 системи усилвателите са в кутията на суба - усилвател за суба примерно 60 вата и още 5 усилвателя по 20 вата към които се подава всичко без ниските. на тях мощност им не требе.

                      иначе ако на канал закачиш 8ома и 8 ома естествено общия ти импеданс е 4 ома
                      ако закачиш 8ома + 8 ома + суб хай-ин - пак ще е 4
                      ако закачиш 8ома +суб хай-ин и на него на хай-аут 8ома -пак общо ще е 4.

                      ПП
                      и да омажеш нещо, повечето усилватели си имат защита от късо на изхода и от прегряване на крайното стъпало.
                      Last edited by kolev; d.m.y г., 15:51.
                      точка

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                        ако закачиш 8ома + 8 ома + суб хай-ин - пак ще е 4
                        ако закачиш 8ома +суб хай-ин и на него на хай-аут 8ома -пак общо ще е 4.
                        Е това е... Ама си мисля, че ще е съвсем, съвсем точно така само ако между "хай аут" и "хай ин" има мост - ако няма, може би ще има някаква (явно пренебрежима) разлика между двете опции, която обаче разбирам, че няма да навреди на усилвателя...


                        Edit: Огледах инпут-а и аутпут-а отзад... Няма мост, и двете неща са свързани директно на най-голямата платка в усилвателя с едни огромни кондензатори, интегрални схеми и не знам още какво... Огледах дали през самата платка не са всъщност на мост ама цъ...
                        Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 06:52.

                        Comment


                        • #27
                          ---
                          Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 02:30.
                          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                          Comment


                          • #28
                            Знам, че ще има допълнителен "боклук" от усилвателя, а за това дали ще изкривява картината, ще го реша след като чуя в различна конфигурация за какво иде реч (може и да реша, че без него е по-добре)...
                            "Хай-Фай" е малко разтегливо понятие, като го казвам нямам предвид, че колоните са по 5 хиляди лева едната...
                            По принцип системата започна с два броя колони които по мое мнение имаха дори прекалено силен бас и 100% суб не им трябваше, после обаче реших да добавя още две на другите стерео изходи (както съм писал по-горе усилвателя е от тия дето А и В каналите могат да свирят и едновременно) за да изпълни звука по-добре помещението (че ми се струваше слабичко само с двете колони) - такава конфигурация (4 свирещи колони в стерео режим като задните дублират предните) по мое мнение и базирано на моя опит свири най-добре, но това си е мое мнение. Е добре ама следващите две колони ги избрах умишлено да не са като първите две ами да са такива дето имат по-ясно изразени среди и високи (за да компенсират донякъде баса на първите, който ми се струваше прекалено силен), иначе по размер на говорителите са с еднакви нискочестотни... Е в крайна сметка след свързване на цялата конфигурация мисля, че една идея повече бЯс ще дойде добре, защото прекалено "високо" ми стана сега, но пък не искам да режа високите, защото ми харесва как кристално ясно се чуват...
                            Колоните са с 8-инчови нискочестотни говорители и суба, който съм подготвил е със същия размер, като мощността му (RMS) е равна на мощността на само една от колоните в системата... При това положение не мисля, че чак пък толкова изкривяване на картината ще има, но ще тествам и ще преценя...

                            А пък това за изкарване на допълнителен сигнал, не мисля, че съм толкова технически грамотен, че да го направя, а не ми се разваля усилвателя... Ако толкова много се усещат грешките от усилвателя, ще мисля други варианти, ама след като са предвидили такава опция в суб-а, мисля, че не трябва да е чак толкова зле положението...
                            Иначе ако ти се занимава да го обясниш като за идиоти как да изкарам такъв сигнал и откъде точно, моля... Ще бъда благодарен за информацията.
                            Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 10:54.

                            Comment


                            • #29
                              ---
                              Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 19:04.
                              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                                При посочените цени на колоните, вярвам че всичките последвали промени са били излишни, но в крайна сметка единственото важно мнение е вашето.
                                Къде има посочени цени на колоните..?

                                Comment

                                Working...
                                X