Известие

Collapse
No announcement yet.

Свързване на стерео усилвател без "pre-out" с активен субуфер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ---
    Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 19:05.
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

    Comment


    • #32
      Така... Проведох няколко може би не особено смислени теста - субуфера + две съраунд колони... И при двата варианта суба беша свързан на усилвателя с "хай инпут" - при единия вариант съраундите бяха свързани на "хай аутпут" на субуфера, а при другия съраундите ги боднах заедно с кабелите от усилвателя в "хай инпут" на суба... При двата начина разлика не усетих ама абсолютно никаква. Това, което ми се изясни е, че все пак трябва да има някакъв мост между "in" & "out" на субуфера, защото когато колоните са свързани на "output"-a му, не е нужно той да е включен за да свирят (тоест няма как да има някаква реално доловима разлика между "паралелното" и "последователното" свързване на колоните)...

      Пробвах и друго, за да преценя колко е "замърсяването" на сигнала от хай инпут-а - свързах лоу левъл инпута на суба директно за единия канал на неусилен сорс (с чинчовия кабел) и го пуснах да думка само той... не знам доколко коректно е такова тестване, защото pre-out-a на усилвателите, които го имат доколкото знам вече е филтрирал ниските честоти, а така, както аз го вързах, към суб-а идва всичко... Обаче пък от друга страна не е ли същото като го боднеш на хай-левъл на усилвателя - там филтриране няма как да има..?
      Абе с две думи и така разлика не видях - 50 вата RMS явно е прекално слабо за да се чуе нещо "замърсено"... Забелязах друго обаче - не знам дали си внушавам или не, но на хай-левъл инпут-а, субуфера думка малко по-силно отколкото на лоу левъл-а при еднакво ниво на "волумето"... Има ли логика в това, или ми се е сторило..?

      Comment


      • #33
        ами правилно си се сетил. иначе можеш да си смъкнеш тон генератор. примерно тоя
        http://www.nch.com.au/tonegen/index.html
        генерираш синосуиди с различна честота и слушаш какво става.
        за силата през хай-ин трябва да имаш някаква врътка на суба за гейн.
        точка

        Comment


        • #34
          ---
          Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 19:06.
          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

          Comment


          • #35
            Няма гейн, няма кросовър, има само едно бутонче за усилване (пише "волуме" на него) и то е на макс при всички положения...

            Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
            Но..като се замисля, при 4 работещи колони и стерео източник - вече не гоним стандарти, значи субективната оценка е важната. Значи - врьзваме както ни е удобно и ни харесва.
            Това правилно ли го тълкувам, че съм направил нещо супер "селско" и тъпо като съм вързал 4 колони на стерео усилвател..? Каква е идеята на А и В каналите, които повечето стерео усилватели имат тогава..?
            Не споря, ясно ми е, че ако имам две колони, които струват примерно 10 пъти повече от моите 4 със се усилвателя и кабелите, ще имам по-качествен звук, просто така казано ми изглежда, че това да вържеш 4 броя на стерео е супер лоша идея и искам да ми се изясни, защото съм тествал всякакви конфигурации и така разликата ми се струва повече от "субективна", включително и на 5.1 система - когато е настроена така, че стереото да го свири от предните и да го "копира" в съраунд колоните, пак качеството ми се струва най-добро...

            Comment


            • #36
              основната идея на А и Б колоните е примерно имаш 2 различни чифта. чифт А свири по-добре инструментална музика, чифт Б по-добре електронна и си ги менкаш в зависимост какво слушаш.
              в общи линии ги връзвай и пускай така както на теб ти харесва.
              точка

              Comment


              • #37
                Абе то аз точно такава идея имам, в зависимост от ситуацията и музиката, или само А, или само В, но пък в някои случаи ВСЕ ПАК да може и двете... А това, което @ivan dimitrov написа го разбрах, че съм направил груба грешка, затова питам.
                Имам в тая връзка и една друга драма - как да ги разположа - дали да са в 4-те ъгъла на стаята (грубо казано) или само в два ъгъла по два броя една до друга... Ама пак с тестване ще се случат нещата явно...
                Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 13:46.

                Comment


                • #38
                  ---
                  Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 19:06.
                  Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                  Comment


                  • #39
                    Да, това последното го разбирам и аз също имам опасения, че в крайна сметка може би субуфера ще се окаже излишен (теоретично даже може и да затихнат тия честоти, които се опитвам да увелича)... Ясно ми е това, цялата случка със суб-а е нерешена още... За да я реша трябва да разположа всичко както ще бъде финално, но това не е лесно, защото след като го споменах и се зачудих аз самия дали всъщност ще е по-добре по две колони една до друга отпред, или две отпред, две отзад, защото ако слушам само един от каналите (суб-а го игнорирам за момента, той ми е ясно, че трябва да е извън пространството дефинирано от другите колони ако ще стои изобщо), 100% по-добре ще е всички колони да са отпред, тоест да чувам "нормално" стерео... Обаче ако предимно ще свирят и двата канала едновременно, може би по-добре ще е едните (по-смотаните) да са отзад. Същото важи и ако опциите са "или само по-качествените две, или всичките"...
                    Абе неизвестните с две думи са доста повече от едно.

                    А още едно нещо се зачудих и порових в нета, засега безуспешно:
                    Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                    А HI-FI е стандарт, има си задьлжитени минимални изисквания.
                    А иммено: Как да разбера дали дадени ОТ са HI-FI, тоест дали отговарят на въпросните минимални изисквания и какви всъщност са точно тези изисквания..?

                    Comment


                    • #40
                      ---
                      Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 19:07.
                      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                      Comment


                      • #41
                        О, аз съм сигурен, че моите колони са такива, но просто ми беше интересно по принцип... Ще потърся още.
                        Иначе определено и двата комплекта са от времето, когато "немаше ни джиесеми, ни интернет", но дори и тогава са си били бюджетно решение - най-обикновени букшелфки от по-големичките са и то от марки, които по принцип нищо особено не представляват в тази област а са по-скоро "ширпотреба" (което не им пречи да сцепват всяко съвременно "домашно кино" и разни подобни дето струват понякога и в пъти повече от тях)... Иначе едните даже си имат фЙешън лепенки с начертани някакви честотни криви, ма аз не вярвам на всичко, което просто е написано някъде...

                        Edit: Понаправих тестове отново, вече с всичките 4 колони + суб-а...
                        Резултатите са следните:
                        - По-смотания комплект колони (тия дето са им по-хубави високите и по-слаби ниските) заедно със субуфера свирят горе-долу като по-свестните колони (сами) - so much for the standard...
                        - Ако ги разположа в 4-те края на стаята просто получаваш усещането, че звука се чува отвсякъде, подобрение в качеството, което получаваш от по-читавия комплект когато свирят сами реално няма...
                        - Ако са отпред една до друга, най-"богат" звук чувам когато работят и 4-те заедно със субуфера (може да е странно ама така се получи), обаче при това положение подобрението е съвсем слабо спрямо ситуацията в която свири само по-добрия комплект сам (което може би е нормално)...

                        Сега се чудя между два варианта: 1) Слагам и двата комплекта отпред, по-смотаните + суба ползвам за филми, по-добрите за музика, или 2)Слагам ги в 4-те края на стаята и свирят постоянно заедно (не знам дали така има много смисъл от втория комплект, може да го заменя с едни съраунд колонки "Сони", които принципно съм обявил за продажба)...
                        Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 20:06.

                        Comment


                        • #42
                          Ако по-добрите те удовлетворяват като сила,то те съветвам само тях да си ги оставиш. Старите колони имат много високо качество на изработка и понеже електронната база беше смотана, всички до една имат пасивни филтри. Това също дава качество. Ако колоните имат на тях написано поне 40-16 КН, то значи нямаш нужда от буфера.
                          Ама както казаха и другите, важното е на тебе да ти харесва.
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #43
                            ---
                            Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 19:08.
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • #44
                              Мда, колоните не трябва да са до ъглите, това го знам (и не са). Фази не съм се сетил да обръщам, но не е сложно да се направи...

                              Така и така в темата пишат хора, които разбират от аудио, ще попитам още нещо, което няма връзка с основната тема...
                              Взех си един грамофон, който пристигна в плачевно на вид състояние (все едно, че е държан в кочина на прасета за съхранение, почти нищо общо със снимките, които бях гледал) от един известен продавач на аудио техника втора употреба от пловдивския регион (на който не му отива ако не на друго на възрастта да прави търгашки номера, но няма значение)... Както и да е, реших да не се разправям и да го връщам (бях го взел запечатан, защото човека съвсем предвидливо не беше сложил опция да го видя в еконт преди да го плащам) пуснах го на едно грамофонно предусилвателче "Беринджер", което имах подръка с едни активни компютърни колонки да видя, че свири само и започнах "работа" по него... Изхабих точно 3 пълни контактни спрея за да проработи коректно цялата механика, но това също няма значение - единственото, което подмених напълно беше чинчовия му кабел - неговия просто беше в брутално състояние. Купих някакъв приличноизглеждащ кабел "3.5 жак към 2 чинча" (за 25 лева, не от тия баш най-"китайските"), отрязах жака, разпоих оригиналния чинчов кабел на грамофона и запоих този... Смених и жичката, която се връзва за замасяване с една по-дебела, защото и тя е на същата платка като чинчовия.

                              Усилвателя си има "phono" вход, има си и винт за жичката за замасяване... Та включих чинчовете, закачих жичката и ТВГШШШ! ДРАМА - когато просто е пуснат грамофона без да свири, от колоните се чува шум, който е на неприемливо според мен ниво... Все едно, че не е вързана жичката за замасяване примерно, ей от такъв мащаб е...
                              Кажете сега съответно къде да търся причината...
                              Възможо ли е да съм омазал нещата с въпросния сменен кабел? Стария на вид беше смотан, тип "китайски", новия е с прилично дебели проводници вътре, пише, че е хай-куолити, ала-бала... Съпротивления на новия и стария не съм мерил, реших, че е напълно стандартен чинчов кабел, съдейки по това, че някои грамофони дори са с нормални чинчови изходи без кабели... Спойката си мисля, че съм дал най-доброто от себе си и изглежда като оригиналната...

                              Лошото е, че предусилвателчето с което тествах не е в мен вече, а пък и не съм обърнал внимание със стария кабел дали е имало шум, просто пуснах за 3 секунди да врътне нещо за да видя дали изобщо има звук...
                              Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 17:58.

                              Comment


                              • #45
                                Трябва да провериш изправността на кабела от дозата до входа на усилвателя. Това може да стане по 2 начина:

                                1 - Мериш съпротивленията между активните проводници и общия (ширмовката) в посока към дозата. Трябва да измериш еднакви съпротивления - от 100 ома до няколко килоома в зависимост от вида на дозата.

                                2 - Демонтираш дозата и мериш верига (0 ома) между четирите пина на които контактува дозата и чинчовете на края на кабела. Между 2 от контактните пинове и активните изводи на чинчовете трябва да измериш по 0 ома а между другите 2 и ширмовка също 0 ома.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X