Известие

Collapse
No announcement yet.

Митът "2.0 туин спарк"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
    Бобчо, много добре си подкован технически, но тук става въпрос за демо версията на спорт, а дизела изобщо не се включва в тази схема.
    Аз никъде и не твърдя, че дизелът ще влезе във F1 , затова има различни моторни спортове, с различни регламенти и различни правилници, за да се развиват всичките технологии, без значение дали е дизел или бензин. Дизелът има едно голямо предимство пред бензина, поне според мен, а това е доста по-ниската температура на горене на нафтата ,спрямо бензина. Това сваля малко цената на ползваните материали, защото не е необходимо да издържат на толкова високи температури. Иначе това, че дизеловият мотор струва повече пари спрямо аналогичният вариант на бензин в дадена нова кола, си е чиста спекулация от автопроизводителите.

    ---------- Post added at 16:30 ---------- Previous post was at 16:22 ----------

    Първоначално публикувано от nicks1 Покажи съобщение
    На Льо Ман бият, защото са икономични и спират по малко за зареждания, за WTCC няма да говорим. В момента, в който разрешиха турбо бензина "печките" приключиха участие. Даже тази година няма дизелови мотори.

    П.С. Защо всички "печки" искат летящ старт, а не старт от място?
    Защото нямат голям диапазон от обороти. Друго си е да удариш 80 км/ч. на първа, стартирайки бързо без много да се буксува. Поне при моята 33-ка е горе-долу така.
    Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

    Comment


    • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
      И какво общо има мотор от F1 с този във сериен автомобил? При условие, че всяка една съмременна марка има по-близък до F1 мотор, отколкото Алфа Ромео. А въпросният обсъждам ТС е със 75-77 коня от литър мощност. Рено (смятана за долнопробна марка) в момента има по-силни мотори (имат сериен атмосферен мотор с близо 100 коня от литър обем)....
      Подчертах в момента. 2.0 16V TS e пуснат серийно Миналия век, през далечната 1996 г. (ако не се лъжа), в модела 155. Оттогава са минали 17 години! Какво сравняваме пак?!?
      Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
      ...

      Още не мога да си обясня, какво спортно има в един 16V TS, при условеи, че с него марката бележи регрес откъм здравина спрямо предшественика си - 8V TS и има слабо повишение в мощността спрямо предшественика си.
      Отговора е прост - няма нищо спортно, това са серийни мотори, монтирани в хечбеци, седани и комбита! Това, че пишман-рацерите ги купуват за две хиляди от Горубляне и им вадят душите, е една друга бира ...

      пп Между 2.0 TS и 2.0 16V TS разликата в мощността е малко повече от 10 коня. Ти какво очакваш: разлика х2 ?!?

      Comment


      • Въпросът беше риторичен. Дано дойде някога времето, в което дизелът ще има мощност в повече от 1000-1500 оборота.
        Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

        Comment


        • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
          Аз никъде и не твърдя, че дизелът ще влезе във F1 , затова има различни моторни спортове, с различни регламенти и различни правилници, за да се развиват всичките технологии, без значение дали е дизел или бензин. Дизелът има едно голямо предимство пред бензина, поне според мен, а това е доста по-ниската температура на горене на нафтата ,спрямо бензина. Това сваля малко цената на ползваните материали, защото не е необходимо да издържат на толкова високи температури. Иначе това, че дизеловият мотор струва повече пари спрямо аналогичният вариант на бензин в дадена нова кола, си е чиста спекулация от автопроизводителите.
          Ако трябва да се върнем към реалностите и в частност към темата - бензина си носи динамиката и усещането за вървеж и не трябва да се отрича, въпреки мнението в този форум, че дизеловия двигател е истината за народа.
          Е, ми не е, дори и в икономическо отношение, но както казах, на мен лично ми харесва това мнение.
          За ТS-то може и да е с малък КПД, но носи все пак спорния дух и пак излиза по-икономичен от дизела, както и от по-големите бензинови двигатели, защото е по-масов.
          По отношение на технологиите - очакваме в бъдеще развитието на бензиновия двигател, но ако стане съвършен, тогава няма да купуват дизели и тогава бензиновото гориво ще стане по-скъпо.
          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
          Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
          Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
          sigpic

          Comment


          • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
            Подчертах в момента. 2.0 16V TS e пуснат серийно Миналия век, през далечната 1996 г. (ако не се лъжа), в модела 155. Оттогава са минали 17 години! Какво сравняваме пак?!?


            Отговора е прост - няма нищо спортно, това са серийни мотори, монтирани в хечбеци, седани и комбита! Това, че пишман-рацерите ги купуват за две хиляди от Горубляне и им вадят душите, е една друга бира ...

            пп Между 2.0 TS и 2.0 16V TS разликата в мощността е малко повече от 10 коня. Ти какво очакваш: разлика х2 ?!?
            В началото на 90-те Рено пуска мотори с 16 клапана и малко сходни мощности с тези на ТS 16V, при положение, че даже няма вариатор, 16V ТS излиза 5 години след тия мотори на Рено.

            Иначе двойна мощност спрямо предшественика си не съм очаквал от 16V TS, но поне 20-25 коня можеше да се опитат да изстискат. А повече от 10 коня не е разликата между 2.0 8V и 2.0 16V. Първият 2.0 16V е само с 6-7 коня повече от последният 2.0 8V а спрямо TS в Алфа 75 e само с 2 коня повече.

            НА тия 5 коня дето ги дават отгоре в CF3 мотора при 156 примерно не им вярвай, щото не върви и милиметър повече тоя мотр, спрямо CF2. Това си е измишльотина на Фиат.

            Както има разлика при другите марки, така би се очаквало да има и в Алфа Ромео. Примерно С20NE на Опел е 115 коня, а С20Хе е 150 коня. Разлика има, нали. Иначе при Алфа Ромео такава разлико, защото стариат мотор е Алфа Ромео, а новият е разработен от Фиат за Алфа Ромео. Просто новият е по-евтин за изработка, а и материалите са му по-евтини, отколкото във старият 8 клапанов мотор.
            Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

            Comment


            • Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
              ...
              По отношение на технологиите - очакваме в бъдеще развитието на бензиновия двигател, но ако стане съвършен, тогава няма да купуват дизели и тогава бензиновото гориво ще стане по-скъпо.
              Бъдещето вече е тук:
              Giulietta
              1.4 TBi Multiair - 170 hp <=> 1.6 JTDm - 105 hp

              1.75 TBi - 235 hp <=> 2.0 JTDm - 170 hp

              Мисля, че коментара е излишен!

              http://www.alfaromeo.bg/pdf/Alfa_Rom...ietta_2012.pdf

              Comment


              • Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                За ТS-то може и да е с малък КПД, но носи все пак спорния дух и пак излиза по-икономичен от дизела, както и от по-големите бензинови двигатели, защото е по-масов.
                Здрав и икономичен, в твоето уравнение може да излезе единствено TS 8V - няма почти никакво обслужване, а откъм консумация на гориво също се представя добре. Отделно, че търпи и газифициране много лесно и няма почти никакви драми.
                Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                Comment


                • Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                  Колега, простата истина са 10% по висока индикаторна ефективност (КПД) на дизеловият двигател!
                  От доста време дизелите пердашат сериозно бензиновите автомобили на LeMans 24, а също така и на някой WTСC сериите. Тяхно е бъдещето и в съвременните, хибридни автомобили и прочие. С напредването на технологиите, и новите материали, вече дизеловият двигател не е много по тежък от бензиновият, също така и не е много по комплициран (както беше преди), и това компенсира до огромна степен преимуществото на бензиновият двигател. Дизеловият двигател има по-голям ресурс защото прави по-малък брой цикли за един и същи маршрут с една и съща скорост и пак причината са ония 10% дето споменах по-горе.
                  Мога да утре да ти изброявам предимства, но ... ако ти си фен на бензина, или просто искаш да си чешеш пръстите, няма как да те убедя в противното.
                  Не казваш нищо по-различно от това, което съм написал в предишния си пост.
                  Да приромня най-важното:

                  Икономичност и издръжливост на дизеловите двигатели.

                  Т.е това, което самият ти казваш:

                  - икономичност = 10% по-висок КПД + по-евтино гориво.

                  - 24 часа на Le Mans и WTCC са състезания за издръжливост а не за скорост!

                  Там където се гони всяка част от секундата, там където ускорението е основен и решаващ фактор, дизеловият двигател няма шанс.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • Другари, съгласен съм с всички и все пак реалностите са такива, че TS-тo не бива да се оплюва, защото си има своите предимства и недостатъци както всички двигатели.
                    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                    sigpic

                    Comment


                    • Хм.26 страници и още не са обърнали темата на пиене и жени.
                      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                        Единствено общо между 2-та мотора е, и 2-та са с по 4 цилиндъра и имат по 2 свещи на всеки цилиндър.
                        Факт е, че на 16 волтовия мотор може да се сложи само една свещ и той да не е TS, но е направен с две свещи на цилиндър, за да се запази името.Тъпо обяснение, но е факт.Маркетинг, това е положението.
                        sigpic
                        "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от nicks1 Покажи съобщение
                          На Льо Ман бият, защото са икономични и спират по малко за зареждания, за WTCC няма да говорим. В момента, в който разрешиха турбо бензина "печките" приключиха участие. Даже тази година няма дизелови мотори.

                          П.С. Защо всички "печки" искат летящ старт, а не старт от място?
                          Целта на едно автомобилно състезание колега, е изминаване на една и съща дистанция за най-кратко време без да се счупиш. Кой колко спирал за гуми или гориво е без значение и никой не те задължава да спираш за гориво!
                          Турбо бензиновите мотори донякъде, компенсират тия 10% по голям индикаторен КПД, затова и се изравниха с дизеловите по представяне!
                          Бих могъл да Ви напиша и някоя-друга формулка за мощнста, ама като гледам последният уж "риторичен" въпрос не виждам смисъл да си хабя енергията

                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Не казваш нищо по-различно от това, което съм написал в предишния си пост.
                          Да приромня най-важното:
                          ...

                          Там където се гони всяка част от секундата, там където ускорението е основен и решаващ фактор, дизеловият двигател няма шанс.
                          Виж по-горе!

                          П.П. Ми дай да караме тогава с метанол, като драгстерите...
                          Last edited by fade; d.m.y г., 20:21.
                          Have A Nice Day
                          o/_______\o
                          (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                          []=о===о=[]

                          Comment


                          • Веднъж гледах как се правят двигатели на Ф1. по телевизията.Баш инженера каза че ако не се счупи малко след финала значи не е добре изчислен.
                            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                              Бих могъл да Ви напиша и някоя-друга формулка за мощнста, ама като гледам последният уж "риторичен" въпрос не виждам смисъл да си хабя енергията
                              Па да вземеш да напишеш, да ни осветлиш нас проЗтите.

                              Или ти си некъф гений, а всички инженери са прости и не ползват нафта във всички, повтарям всички автомобилни спортове освен в "Льо Ман", което е състезание за основно за издържливост, както каза колегата Екотроник.
                              Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                                Веднъж гледах как се правят двигатели на Ф1. по телевизията.Баш инженера каза че ако не се счупи малко след финала значи не е добре изчислен.

                                Абсолютно вярно. Всяко нещо си има своята цена. Чувал съм например, че основен ремонт на двигател на Ламборджини се прави на 30 000 км.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X