Известие

Collapse
No announcement yet.

Митът "2.0 туин спарк"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
    2.0 на 2000 rpm се движи със 70 км/ч. Дали и аз не мога да отида на 5 до Видин?
    И можеш ли да изпревариш ТИР или недай боже 2 такива камиона без да превключваш предвка? Щото с дизела на 5-та няма проблеми. И то умрелия дизел 105 коня.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

    Comment


    • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
      И можеш ли да изпревариш ТИР или недай боже 2 такива камиона без да превключваш предвка? Щото с дизела на 5-та няма проблеми. И то умрелия дизел 105 коня.
      Дали не съм го правил?


      Трябва да те повозя малко ...

      Comment


      • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
        И можеш ли да изпревариш ТИР или недай боже 2 такива камиона без да превключваш предвка? Щото с дизела на 5-та няма проблеми. И то умрелия дизел 105 коня.
        Аз съм с по-тежка кола, но си изпреварвам на пета без проблем. Така или иначе е къса предавката и със 100 съм в достатъчни обороти.

        Comment


        • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
          Дали не съм го правил?
          Караш на 5-та с 70 км/ч и тръгваш да изпреварваш? Не вярвам!
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
          ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

          Comment


          • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
            Я обясни за въртящия момент! Аз това съм учил, ама може и да съм спал на лекции, ще е добре да го чуя пак.

            Въртящият момент е сила на усукване.
            Ако напъваш да развиеш една гайка и ползваш за целта рамо дълго 1 метър и прилагаш накрая на това рамо сила 1 нютон (около 100 гр) , ще упражниш на гайката сила на усукване 1Nm.

            Но ти си прилагаш тази сила а гайката не мърда. След като не мърда, работа НЕ се извършва.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
              Караш на 5-та с 70 км/ч и тръгваш да изпреварваш? Не вярвам!
              Росен Неверни. Ще те повозя.


              Ама после да не искаш да правим бартер?!?

              Comment


              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Въртящият момент е сила на усукване.
                Ако напъваш да развиеш една гайка и ползваш за целта рамо дълго 1 метър и прилагаш накрая на това рамо сила 1 нютон (около 100 гр) , ще упражниш на гайката сила на усукване 1Nm.

                Но ти си прилагаш тази сила а гайката не мърда. След като не мърда, работа НЕ се извършва.
                Въртящият момент не е сила на усукване, а е равен на произведението на силата по рамото. Въртящият момент на дизеловия двигател е по-голям от този на бензиновия, че дори и този на турбо бензиновия. Скорстната кутия и диференциала не могат така лесно да заличат тази разлика както на теб ти се иска.

                ---------- Post added at 22:38 ---------- Previous post was at 22:37 ----------

                Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                Росен Неверни. Ще те повозя.


                Ама после да не искаш да правим бартер?!?
                Бартер няма да искам, защото искам 159, но нямам нищо против иначе
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                Comment


                • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                  Въртящият момент не е сила на усукване, а е равен на произведението на силата по рамото. Въртящият момент на дизеловия двигател е по-голям от този на бензиновия, че дори и този на турбо бензиновия. Скорстната кутия и диференциала не могат така лесно да заличат тази разлика както на теб ти се иска.
                  Въртящият момент на коляновия вал на всеки двигател се трансформира от трансмисията докато стигне до колелата.

                  Това как един автомобил ускорява зависи от 2 неща:

                  1 - от въртящия момент НА КОЛЕЛАТА МУ
                  2 - от теглото на автомобила.


                  По-мощният двигател дава по-голям въртящ момент на колелата, от по-маломощният.

                  Без значение какъв е въртящият момент на коляновия вал!


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Въртящият момент на коляновия вал на всеки двигател се трансформира от трансмисията докато стигне до колелата.

                    Това как един автомобил ускорява зависи от 2 неща:

                    1 - от въртящия момент НА КОЛЕЛАТА МУ
                    2 - от теглото на автомобила.


                    По-мощният двигател дава по-голям въртящ момент на колелата, от по-маломощният.

                    Без значение какъв е въртящият момент на коляновия вал!
                    Обясни какво искаш да кажеш? Че късите предавки на бензиновия двигател компенсират по-малкия въртящ момент ли? Прави го за сметка на по-високи обороти и съответно и разход на гориво. Не ми е ясно за какво спорим?
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                      Обясни какво искаш да кажеш? Че късите предваки на бензиновия двигател компенсират по-малкия въртящ момент ли? Прави го за сметка на по високи обороти и съответно и разход на гориво. Не ми е ясно за какво спорим?
                      Ами аз не те знам за какво точно спориш, но аз споря, понеже ти казваш, че аз говоря глупости.

                      Тъй че бъди така добър и ми докажи кое от това което казах е глупост и защо.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Ами аз не те знам за какво точно спориш, но аз споря, понеже ти казваш, че аз говоря глупости.

                        Тъй че бъди така добър и ми докажи кое от това което казах е глупост и защо.
                        Мощността на двигателя е равна произведението на въртящия момент по оборотите. Аз казах, че дизела има момент а бензина има обороти. При еднаква мощност единия двигател има повече от едното. Почнаха се едни лакардии за момент на гуми и подобни, за двигател с 200 к.с и 100 Нм - абсурдно е. Спирам да пиша по въпроса.
                        Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                          Обясни какво искаш да кажеш? Че късите предавки на бензиновия двигател компенсират по-малкия въртящ момент ли? Прави го за сметка на по-високи обороти и съответно и разход на гориво. Не ми е ясно за какво спорим?
                          Тука не сте прав колега, по ниският разход на гориво на дизела идва от ония 10% дето ги подмятам вече три пост, оборотите нямат нищо общо!
                          Надявам се, че не забравяте, че Дизела е по-ниско калорично гориво, следователно за получаването на същото количество енергия при равни други условия ще Ви трябва по голямо тегловно количество, гориво (дизел)!
                          Сега на вниманието на spe4elist Пропан-бутана е по калорично гориво от бензина за единица тегло! Ако погледнеш по горе ще разбереш, че ако управляващата система е по съвършенна една газова кола ще опердаши по разход една бензинова и то при една и съща отдавана мощност... Доколкото знам това е нещо което е вече постигнато със системите на течна фаза като Prince и Viale...
                          Last edited by fade; d.m.y г., 23:10.
                          Have A Nice Day
                          o/_______\o
                          (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                          []=о===о=[]

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                            Бръмбарите не закачай - те са на купон "Fast & Furious" ...

                            Интересно е, че дизелистите мълчат и не коментират сухите цифри ... щото няма кво да кажат ...
                            Не е нужно да ги коментираме по простата причина, че за нас тези "сухи цифри" не означават кой знае какво.
                            Мислиш ли, че производителя не може да изкара от 2.0 JTDm 235 коня ?! Агрегатите са с такива мощности поради ред причини ... евро норми, разход, акцизи, бла бла бла .. прочее
                            Който иска повече мощност от дизела - опции бол - чипове, кулери, турбини, нитро, семки, бира ...
                            Като си те кефи бензина си го карай. Мен си ме кефи кюмура и си го карам. Повечето знаем с един 8 клапанов 1.9 фиатов униджет на 15 години какво са постигнали някои от колегите тук !

                            п.п. А това фиатче 1.4 ТBi с този работен обем няма да ти обяснявам във високите каква тяга има ... мани бегай - бегай мани .. малолитражка .. еле пък ако се качат 3-ма по-яки вътре в купето .. мъка, мъка
                            Last edited by DiStefano; d.m.y г., 23:14.
                            Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
                            Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
                            Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                              Мощността на двигателя е равна произведението на въртящия момент по оборотите. Аз казах, че дизела има момент а бензина има обороти. При еднаква мощност единия двигател има повече от едното. Почнаха се едни лакардии за момент на гуми и подобни, за двигател с 200 к.с и 100 Нм - абсурдно е. Спирам да пиша по въпроса.
                              Да разбирам ли, че не си съгласен с това, че ускорението на един автомобил зависи само от двете неща за които говорих по-горе:

                              Въртящ момент на колелата и теглото на колата?


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Да разбирам ли, че не си съгласен с това, че ускорението на един автомобил зависи само от двете неща за които говорих по-горе:

                                Въртящ момент на колелата и теглото на колата?
                                Колега, много елементарно ги разглеждате нещата!
                                Ускорението, (както и спирането) на един автомобил зависи първо от сцеплението и второ от кривата на въртящият момент в зависимост от оборотите.
                                В това отношение електродвигателите нямат равни на себе си, тъй като развиват максимален въртящ момент от 0 оборота в минута и го запазват почити до максималните си обороти за които са оразмерени. Познавам едни момчета, дето с една конверсирана електрическа А2 ще направят смешни на 400 м 80-90% от колите в тоя форум!
                                Have A Nice Day
                                o/_______\o
                                (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                                []=о===о=[]

                                Comment

                                Working...
                                X