Първоначално публикувано от spe4elist
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Митът "2.0 туин спарк"...
Collapse
X
-
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеИ можеш ли да изпревариш ТИР или недай боже 2 такива камиона без да превключваш предвка? Щото с дизела на 5-та няма проблеми. И то умрелия дизел 105 коня.
Трябва да те повозя малко ...
Comment
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеИ можеш ли да изпревариш ТИР или недай боже 2 такива камиона без да превключваш предвка? Щото с дизела на 5-та няма проблеми. И то умрелия дизел 105 коня.
Comment
-
Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщениеДали не съм го правил?Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Comment
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеЯ обясни за въртящия момент! Аз това съм учил, ама може и да съм спал на лекции, ще е добре да го чуя пак.
Въртящият момент е сила на усукване.
Ако напъваш да развиеш една гайка и ползваш за целта рамо дълго 1 метър и прилагаш накрая на това рамо сила 1 нютон (около 100 гр) , ще упражниш на гайката сила на усукване 1Nm.
Но ти си прилагаш тази сила а гайката не мърда. След като не мърда, работа НЕ се извършва.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеКараш на 5-та с 70 км/ч и тръгваш да изпреварваш? Не вярвам!
Ама после да не искаш да правим бартер?!?
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеВъртящият момент е сила на усукване.
Ако напъваш да развиеш една гайка и ползваш за целта рамо дълго 1 метър и прилагаш накрая на това рамо сила 1 нютон (около 100 гр) , ще упражниш на гайката сила на усукване 1Nm.
Но ти си прилагаш тази сила а гайката не мърда. След като не мърда, работа НЕ се извършва.
---------- Post added at 22:38 ---------- Previous post was at 22:37 ----------
Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщениеРосен Неверни. Ще те повозя.
Ама после да не искаш да правим бартер?!?Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Comment
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеВъртящият момент не е сила на усукване, а е равен на произведението на силата по рамото. Въртящият момент на дизеловия двигател е по-голям от този на бензиновия, че дори и този на турбо бензиновия. Скорстната кутия и диференциала не могат така лесно да заличат тази разлика както на теб ти се иска.
Това как един автомобил ускорява зависи от 2 неща:
1 - от въртящия момент НА КОЛЕЛАТА МУ
2 - от теглото на автомобила.
По-мощният двигател дава по-голям въртящ момент на колелата, от по-маломощният.
Без значение какъв е въртящият момент на коляновия вал!
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеВъртящият момент на коляновия вал на всеки двигател се трансформира от трансмисията докато стигне до колелата.
Това как един автомобил ускорява зависи от 2 неща:
1 - от въртящия момент НА КОЛЕЛАТА МУ
2 - от теглото на автомобила.
По-мощният двигател дава по-голям въртящ момент на колелата, от по-маломощният.
Без значение какъв е въртящият момент на коляновия вал!Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Comment
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеОбясни какво искаш да кажеш? Че късите предваки на бензиновия двигател компенсират по-малкия въртящ момент ли? Прави го за сметка на по високи обороти и съответно и разход на гориво. Не ми е ясно за какво спорим?
Тъй че бъди така добър и ми докажи кое от това което казах е глупост и защо.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеАми аз не те знам за какво точно спориш, но аз споря, понеже ти казваш, че аз говоря глупости.
Тъй че бъди така добър и ми докажи кое от това което казах е глупост и защо.Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Comment
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеОбясни какво искаш да кажеш? Че късите предавки на бензиновия двигател компенсират по-малкия въртящ момент ли? Прави го за сметка на по-високи обороти и съответно и разход на гориво. Не ми е ясно за какво спорим?
Надявам се, че не забравяте, че Дизела е по-ниско калорично гориво, следователно за получаването на същото количество енергия при равни други условия ще Ви трябва по голямо тегловно количество, гориво (дизел)!
Сега на вниманието на spe4elist Пропан-бутана е по калорично гориво от бензина за единица тегло! Ако погледнеш по горе ще разбереш, че ако управляващата система е по съвършенна една газова кола ще опердаши по разход една бензинова и то при една и съща отдавана мощност... Доколкото знам това е нещо което е вече постигнато със системите на течна фаза като Prince и Viale...Last edited by fade; d.m.y г., 23:10.
Comment
-
Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщениеБръмбарите не закачай - те са на купон "Fast & Furious" ...
Интересно е, че дизелистите мълчат и не коментират сухите цифри ... щото няма кво да кажат ...
Мислиш ли, че производителя не може да изкара от 2.0 JTDm 235 коня ?! Агрегатите са с такива мощности поради ред причини ... евро норми, разход, акцизи, бла бла бла .. прочее
Който иска повече мощност от дизела - опции бол - чипове, кулери, турбини, нитро, семки, бира ...
Като си те кефи бензина си го карай. Мен си ме кефи кюмура и си го карам. Повечето знаем с един 8 клапанов 1.9 фиатов униджет на 15 години какво са постигнали някои от колегите тук !
п.п. А това фиатче 1.4 ТBi с този работен обем няма да ти обяснявам във високите каква тяга има ... мани бегай - бегай мани .. малолитражка .. еле пък ако се качат 3-ма по-яки вътре в купето .. мъка, мъкаLast edited by DiStefano; d.m.y г., 23:14.Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената
Comment
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеМощността на двигателя е равна произведението на въртящия момент по оборотите. Аз казах, че дизела има момент а бензина има обороти. При еднаква мощност единия двигател има повече от едното. Почнаха се едни лакардии за момент на гуми и подобни, за двигател с 200 к.с и 100 Нм - абсурдно е. Спирам да пиша по въпроса.
Въртящ момент на колелата и теглото на колата?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеДа разбирам ли, че не си съгласен с това, че ускорението на един автомобил зависи само от двете неща за които говорих по-горе:
Въртящ момент на колелата и теглото на колата?
Ускорението, (както и спирането) на един автомобил зависи първо от сцеплението и второ от кривата на въртящият момент в зависимост от оборотите.
В това отношение електродвигателите нямат равни на себе си, тъй като развиват максимален въртящ момент от 0 оборота в минута и го запазват почити до максималните си обороти за които са оразмерени. Познавам едни момчета, дето с една конверсирана електрическа А2 ще направят смешни на 400 м 80-90% от колите в тоя форум!
Comment
Comment