If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
На моята вече 15 000 км. й давам газ като замаян и нямам проблеми . Щом ремъци ролки и т.н. са нови и маслото си го наглеждаш не мисля , че има от какво да се тревожиш
Тя твоита се прави 5 пъти бре Случва се на 100 години овчар да утепа заек с гега : т.е. да не роди Т.С. на 20-30 хиляди километра след цялата газ.
Fiat Punto 1.4GT 1996
Hyundai Tucson 2.0 2007
Renault Clio 1.5 2019
Поредната "тема" ! Колко от тук присъстващите са си купили 156-цата от магазина, на 000 000 км и са я обслужвали гаранционно и извънгаранционно в сервиз на Алфа Ромео?!? Що ли питам? Всички знаем отговора.
Колеги, какво очаквате от 15 годишен полумилионник??? Вдига ли 200+ км/час? Вдига! Колко автомобила на цена 2500 лв вдигат 200??? Сравнително малко. После - идеята на този автомобил е седан, семейна лимузина ... Който си мисли,че си е купил "спортна кола" - малко се е объркал ... Сменяйте си консумативите навреме и карайте Внимателно!
пп На коя "магистрала в бг" вдигате 200 ?!?
Да...за съжаление не можах да получа адекватен отговор на въпроса си...с извиение и уважение към Вас, но отговорите бяха дадени, все едно ми отговарят в кварталната кръчма. Неаргументирано и без факти.
Въпроса ми е каква е причината тези мотори да се чупят?! Кое в мотора се чупи? Кога се чупи? Защо се чупи? Кое е некачествено? Материал, изработка, математически грешно ли е сметнато? Извинявам се, че ме интересуват такива детайлни неща, но не виждам къде другаде мога да получа отговор, освен тук. Не съм някакъв тъп карач, който пържи колата си до "лютеницата". Напротив. Сменям си маслото на 10 000 км. Ангренажния комплект беше на 52 000 - смених го. Предавките ги сменям на 2 000 оборота. Е...на магистралата като изляза карам най-често на 3 500 - 4 000 оборота, но понякога и вдигам 160-180 км/ч. Ей така, за 2,3 минутки Та въпросите са ми целенасочени, обясних ги по-горе. Интересува ме какво се случва с мотора и като знам всичко това, да си правя сметка как да карам.Никак не съм на мнение, че тези двигатели са лоши, но моето мнение не важи пред мнението на специалисти, така че...Моля! Ще се радвам на адекватни отговори! Благодаря!
Най-притеснителното е дали се омаслява както трябва 4-ти цилиндър, защото до него достига маслото най-накрая, има доста изписано по въпроса. Освен това избягвай да влизаш в завой рязко с обороти по-големи от 5000. Иначе какво се случва? Маслената помпа работи като ненормална и в картера нивото на маслото значително намалява, всичко е някъде в магистралите. И при по-рязък завой може да засмуче маслени пари, които изместват маслото в магистралата. Тези маслени пари достигат до биелните лагери и за части от секундата остават без смазване. Това упражнение, повторено няколко пъти води до раждане. Не случайно на колите за дрифт едно от първите неща, които се променят е маслената помпа. Прави и се някакъв тунинг, но не съм запознат.
Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части, Alfa Romeo 156 1.9JTD,150 коня.
Всеки двигател е изчислен и конструиран за да работи в определен режим.
Общо правило за всички двигатели - това са оборотите при които двигателят има максимален въртящ момент.
При тези обороти двигателят има най-високо КПД - т.е работи оптимално.
Работата на горната граница на оборотите е критична за всеки двигател.
Спарка спича във високите в повечето случай щото дебитомера му е заминал, и отчита по малко вятър, екуто съответно пуска и по малко бенз и нещата не се получават......а има и още доста фактори който могат да объркат смесообразуването и от там - щети......отделен е факта че тоя двг за кубиците си вади добри коне, ако беше малко дефорсиран сигурно щеше да трае повече....
Като цяло мисля че добре подържана двойка или ТС изобщо си е нормален двигател.......друг е въпроса че масло в огъня се налива и от хайвани дето са свикнали да правят само немско, а ТС-а си иска тесен "специалист"......
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
Чудя се как ли бих могъл да разбера дали мазителната уредба работи добре и дали няма запушване някъде по маслените магистрали?! И тази Селения 20К където я сложих става ли или да търся друго?
ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.
Чудя се как ли бих могъл да разбера дали мазителната уредба работи добре и дали няма запушване някъде по маслените магистрали?! И тази Селения 20К където я сложих става ли или да търся друго?
За съжаление на неразглобен двигател, частично или пълно запушване на участък от маслен канал се установява само косвено по неприятните симптоми. Може и да има други модерни методи, за които аз не знам.
Накратко - карай с хубаво масло, сменяй го редовно (в това число и качествен маслен филтър), не го пържи за продължително време на свръх обороти, не карай на прекалено ниски за дадена предавка обороти и ще се радваш на добро здраве на двигателя.
Не виждам защо се разтягат локуми по темата? И смятам, че повечето отговорихме на всички въпроси.
Двигателя 2.0 ТС 16в си е много добър, но си е капризен. (за разлика от 8в) За жалост тъй като масово не сме 1-ви собственици на Алфа коли, никой не може ти гарантира колко е бил подържан въпросния двигател, следователно всяко каране в обороти (без подробна ревизия) си е въпрос на късмет.
За това казвам, на тези които нямат намерение да наливат излишни пари, както каза колега CODE и Jivko777, наливаш в нея едно хубаво масло 10/60 , сменяш си го редовно на максимум 10К КМ, ремъци и ролки на 50К КМ. Зоната след 5000 оборота (с продължително каране на 5-та скорост) забравяш за нея, и тогава двигателя ви ще изкара много години без проблеми!
Който пък иска да си кара редовно в обороти , няма начин да не прави качествена ревизия + мапване на чип! ... защото резултата е -> ще си търсиш двигател в раздел "ПРОДАВА". /питайте ме мен /
Относно оборотите на ТwinSpark 2.0 16v , нека ви копирам едно нещо:
2.0 L 1,970 cc 110-114 kW (150-155 PS) @6400 rpm, 181-187 N·m (133–138 lb·ft) @3500-3800 rpm
п.с: Стоков двигател!
На база на тези параметри, сами виждате, че всичко след 6400 (6500) си е изгубено ! И лично съм го тествал МНОГО пъти, само ПЪРВА има смисъл да удари 7000 оборота (стига ги бързо), защото после 2-ра продължаваш от по-горна граница, иначе от втора и нататък само до 6500 оборота, тъй като след тези обороти си е излишен тормоз на двигателя, при това не вадиш никаква допълнителна мощност..
Рецепта?!
Итересува ме какви са начините за изчистване на маслените магистрали и за подобряване работата на маслената помпа?! И изобщо има ли начин да се провери дали мазилната уредба е изправна?!?!
И второ какво масло бе гарантирало стабилността на 250 000 км. Аз карам сега със Селения 20К. Незнам дали това масло би гарантирало един добре омазан двигател...
Селения 20К е добро масло ако караш като шофьор на лимозина. Иначе за да ти е мирна главата сипваш някой от "рейсинг" маслата на Мобил1, Селения, Аджип, Мотул, и т.н .
И само да допълня, че няма повод за паника! Просто човек трябва да се образова по темата, за да знае какво да прави. И много от споделените мнения са от горчив опит! (говоря за себе си също) Ако ги спазиш, нямаш повод за страх или паника!
Иначе лично бих съветвал всеки, да отиди при кадърен сервиз, да смъкнат картера, да разгледат биелните лагери, защото обикновенно те са първото уязвимо място! А смяната им е лесна. Ако има проблем в сегментите, то лесно се открива.
Другото може да се погледне главата, компенсаторите в какво състояние са. Защото те понякога са причина за по-слабото представяне на двигателя. Зацепването да се провери дали е ок.
Иначе за по подробни анализи, трябва вече сериозно разглабяне
Уреди за налягане на масло и температура са задължителни за хора които карат в обороти (ама качествени си трябват), защото и те дават добра информация за състоянието на маслото и помпата.
Мисля, че с това темата се изчерпа ...
Умната
AR 145 2.0 16v Turbo 300+ whp poweredby ICIDesign
AR 155 2.0 16v SUPER
Toyota Corolla 2014 S Premium
Moskvich 2140
Приятна музика за ухото е когато чуя някой да "реди" скоростите, гладко и плавно превключва в точните обороти и мноо са кефя като чуя някой дето пълни оборотомера на 1 до 5-6-7....найста скорост, нищо че колата или мотора не набира повече, ама скивай братле дигнах 8к оборота.Демек колкото повече обороти толкова повече припаднали мацки.Аз всъщност съм "слухар", оборотомера не го гледам, а не съм от кротките.В "правилните" ръце всеки мотор може да роди.
По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Аз съм чел, че мотора най-много се тормози на ниска предавка с високи обороти. Не знам дали е вярно. Също ми е интересно кое е по-рисково, да превключваш на високи обороти или да ги държиш дълго време (примерно на магистрала). Също така, газовата като отделна горивна система си има собствено управление на сместа. При некоректна смес (богата, бедна) не може ли също да се получи повреда в мотора?
Аз да използвам темата да питам - абе кое масло е най-хубаво за тоя двигател? Ама да е по-еФтинко така, не 30 лева/литъра... И свещите - кои са най-подходящи (ама пак да не са по 30-40 лева/бройката)..? И за някакъв вариатор четох, той какво точно прави и колко пари струва..?
А по принцип бензиновия двигател ли е по-добър или дизеловия при Алфа Ромео..?
Comment