Известие

Collapse
No announcement yet.

Митът "2.0 туин спарк"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение

    Защо се кръстосват свещите? Защо са избрали тази схема при която бобините работят на двойно по-висока честота от тази когато двете свещи са на една бобина?
    веднага ти отговарям. бобините в случая са wasted spark и по подразбиране когато единия край на едната бобина подава искра в 1 цилиндър на такт запалване, другия и край подава в 4 цилиндър (така се изпълняват всички двигатели с такова запалване независимо от марката).в цф3 са се светнали че могат да опростят нещата.такива работи като времезакъснения няма.
    ето главите на истински ТС и 16в ТС. даже от пръв поглед се вижда че 2-рата свещ е безсмислена и стои като наказана там в ъгъла. просто рекламен трик.
    при 8в ТС се вижда логиката от 2-те свещи - клапаните са толкова големи че няма как да се постави една свещ в средата на горивната камера.



    точка

    Comment


    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение



      Наясно съм, че ако на теб нещо не ти е написано на хартия и обяснено с цветни моливи и до кенефа няма да можеш да отидеш.

      Стана ти навик да ме наричаш "супермен".

      Имаш ли ясна представа, защо го правиш? По-добре ли се чувстваш така?

      Наричай ме, както намериш за добре.

      Само да ти напомня, че не е трудно за един човек да бъде супермен, ако се сравнява с теб
      Усещаш ли колко е безмислено да се пише в този форум? Не мислиш ли, че някои използват това което пишеш да правят пари от него? Майка Тереза звучи по- точно от Супермен.
      Last edited by lordliness; d.m.y г., 08:29.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • Става все по-интереснооо
        Не за първи път чувам че наличието на втора свещ е излишно,особенно на моторите с малка такава.
        Но се питам ,защо тогава и от Мерцедес слагат по 2 свещи на някой от новите си мотори и то на не кои да е а на V8-компресор.... все пак ако е излишно и безполезно да има втора свещ,едвали немците ще я сложат,защото за разлика от Жабарите те са доста по педантични и традиционалисти и така изведнъж да праснат по две свещи.... И съвсем друг е въпроса дали колата (Т.С) работи както са го змиаслили инженерите. В смисъл такъв,че не се знае дали всичко му е както като е бил нов (знае се де- нее) и съответно как ли е работел като е излязъл от завода. Едва ли има някой пишещ тук който си е купил чостак барсак нов ТС,че да сподели мнение де но все пак си мисля трябва да си е тествано и тествано това докато се пусна на конвейра,а ние го тестваме на 15-20 годишни коли на по Стотин К километра.

        П.С. Ся да не си помисли някой че съм фен на ТС и го защитавам,далеч не съм, просто ми стана интересно и на мен къде е "истината" на Т-спарка
        Last edited by don_pepone; d.m.y г., 08:45.
        EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
        EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
        NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

        Comment


        • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
          Усещаш ли колко е безмислено да се пише в този форум? Не мислиш ли, че някои използват това което пишеш да правят пари от него? Майка Тереза звучи по- точно от Супермен.
          Именно. Едните се опитват да нищят темата а другите, "майсторите" пускат по някой ироничен коментар... К*рвенска история, at its best... Въпроса е, защо като госодата майстори си стискат ноу-хау-то там където слънце не огрява, изобщо пишат в този форум? Защо си мислите, че като сте "форумни" сервизи сте последна инстанция по всяко мнение и само вие може да правите Алфи? От къде толкова ви идва безкрайното самочувствие, без особено покритие? Няма смисъл да ми отговаряте господа майстори, всички обикновенни юзери знаем, че сте с по два чепа минимум и сте се родили с баджа на алфа нарисуван на челото.

          п.п. Колега ecotronic, благодаря, че има такива като вас да помагат в този форум, иначе отдавна да е станал рекламно поле на разни "форумни" сервизи...

          П.С. Ся да не си помисли някой че съм фен на ТС и го защитавам,далеч не съм, просто ми стана интересно и на мен къде е "истината" на Т-спарка
          То въобще що за олигофрен трябва да е човек, за да е фен на двигател? Всеки се е набутал с някакъв кенеф на незнайни километри и се успокоява сам, че не се е прецакал много. Важи и за бензина и за дизела.

          Comment


          • Въпреки, че познавам лично всички "спорещи" и уважавам мненията на всички, тук ще допълня какво и аз съм установил опитно на CF1 - с една "полу" думнала бобина (на 4-ти) и с една думнала малка свещ (май беше на втори), разлика в работата на мотора наистина НЯМА, а пък като горе-долу знам логиката на работа на CF3, мисля, че там пък хептем няма да има разлика, освен ако не гръмнат и двете свещи на един и същи цилиндър...
            От този момент нататък всичките фенси и инжинерни хай-тек обяснения за смисъла им за мен са ясни, въпреки, че нито разбирам колкото вас, нито имам толкова опит...
            Някой спомена JTS - ами там не се ли вижда ясно, че втората свещ е била излишна..? Този мотор не е ли 99% ТуйнСпарк ама само с по една свещ..? А и там "фиат" са си решили "проблема" със запалителната система с цената на бобините - една бобина струва колкото всичките свещи със се бобините на TS16V...

            При 8-волтовия за мен има напълно видима логика - нямам идея как се палят там свещите, но като гледам картинката сигурно ще е като при CF3 (едновременно и двете на всеки цилиндър), не знам... Ама сега като му гледам главата на картинката не се чудя защо е почти същите коне като 16-волтовия (както Борето беше посочил), чудя се защо не е ПОВЕЧЕ коне от 16-волтовия...

            Някой беше питал какво е сложил Mury на мястото на малките свещи като е тествал без тях - ами не мисля, че трябва да се махат дори, доколкото имам елементарни технически познания, като и откачиш лулата, ако все още може да пали тая свещ, тия ще са разработили наистина космическа технология...

            Comment


            • Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
              Но се питам ,защо тогава и от Мерцедес слагат по 2 свещи на някой от новите си мотори и то на не кои да е а на V8-компресор....
              Те и на малките слагат - Смарта също е с 2 свещи на цилиндър.....щях да почина когато махнах първите свещи на всеки цилиндър за да меря компресия уж, завъртях на стартер а тя прикюфка припатка и взе че запали - верно че едвам едвам, но все пак.....
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                Именно. Едните се опитват да нищят темата а другите, "майсторите" пускат по някой ироничен коментар... К*рвенска история, at its best... Въпроса е, защо като госодата майстори си стискат ноу-хау-то там където слънце не огрява, изобщо пишат в този форум? Защо си мислите, че като сте "форумни" сервизи сте последна инстанция по всяко мнение и само вие може да правите Алфи? От къде толкова ви идва безкрайното самочувствие, без особено покритие? Няма смисъл да ми отговаряте господа майстори, всички обикновенни юзери знаем, че сте с по два чепа минимум и сте се родили с баджа на алфа нарисуван на челото.

                п.п. Колега ecotronic, благодаря, че има такива като вас да помагат в този форум, иначе отдавна да е станал рекламно поле на разни "форумни" сервизи...
                А ти драги ми колега, защо си мислиш, че си някакво мерило за личност, която може да дава обобщения, заключения и т.н., за хора които дори и не познаваш? Може би факта, че щракаш по клавиатурата повече от година, във форума те оторизира, като някакъв орган даваш оценки наляво и надясно. Темата е по-скоро забавна и не е за хора с неуравновесен характер, с високо самочувствие и оперирани от чувство за хумор. А това, че някои знае нещо специфично, означава ли, че точно с теб иска да го сподели?

                П.С. Давай го по-ведро, ако нямаш сексуален партньор си намери и му обръщай повече внимание, така бързо ще си изхабиш нервите, а може и да си навлечеш неприятности, заради някоя не премерена дума, казана на не точното място.
                Fiat Punto 1.4GT 1996
                Hyundai Tucson 2.0 2007
                Renault Clio 1.5 2019

                Comment


                • Може ли да се запали нещо, което гори втори път? целта е да се запалят неизгорелите газове след експлозията в края на такта, ако има такива, а дали има? Когато им, се палят в изпускателната система и знаете какво следва. Напълно излишно с цел екология и съмнително повишаване на моща.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • И екотроник и аз ви постнахме линкове за работата на двете свещи явно обаче че ни ви се цъка на линкове.Ми щом са го направили хората значи има защо.За мен въпроса е изяснен,за други явно им е необходимо да си чешат клавиатурата.Ми пишете един имейл на конструкторите колко са заблудени може и да ви поканят в съответния отдел.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                      веднага ти отговарям. бобините в случая са wasted spark и по подразбиране когато единия край на едната бобина подава искра в 1 цилиндър на такт запалване, другия и край подава в 4 цилиндър (така се изпълняват всички двигатели с такова запалване независимо от марката).в цф3 са се светнали че могат да опростят нещата.такива работи като времезакъснения няма.
                      ето главите на истински ТС и 16в ТС. даже от пръв поглед се вижда че 2-рата свещ е безсмислена и стои като наказана там в ъгъла. просто рекламен трик.
                      при 8в ТС се вижда логиката от 2-те свещи - клапаните са толкова големи че няма как да се постави една свещ в средата на горивната камера.


                      Знам, че си технически грамотен и мислещ човек. Затова искам да ти напомня, че идеята на технологията wasted spark е съвсем друга. Примерно да се палят 4 свещи (на 4 цилиндъра) от 2 бобини, респективно 2 комутатора. Т.е . при тази технология целта е икономия и опростяване на схемата. От гледна точка на това, че и при CF2 едната искра отива на вятъра - да, може да се нарече "wasted spark"
                      Но в конкретния случай при CF2 идеята е очевидно друга. В този случай имаме 4 бобини с 4 независими управления (комутации) и най-важното - свещите на един цилиндър не са на една бобина. Защо според теб?

                      ---------- Post added at 09:54 ---------- Previous post was at 09:47 ----------

                      Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                      Въпреки, че познавам лично всички "спорещи" и уважавам мненията на всички, тук ще допълня какво и аз съм установил опитно на CF1 - с една "полу" думнала бобина (на 4-ти) и с една думнала малка свещ (май беше на втори), разлика в работата на мотора наистина НЯМА, а пък като горе-долу знам логиката на работа на CF3, мисля, че там пък хептем няма да има разлика, освен ако не гръмнат и двете свещи на един и същи цилиндър...
                      От този момент нататък всичките фенси и инжинерни хай-тек обяснения за смисъла им за мен са ясни, въпреки, че нито разбирам колкото вас, нито имам толкова опит...
                      Някой спомена JTS - ами там не се ли вижда ясно, че втората свещ е била излишна..? Този мотор не е ли 99% ТуйнСпарк ама само с по една свещ..? А и там "фиат" са си решили "проблема" със запалителната система с цената на бобините - една бобина струва колкото всичките свещи със се бобините на TS16V...

                      При 8-волтовия за мен има напълно видима логика - нямам идея как се палят там свещите, но като гледам картинката сигурно ще е като при CF3 (едновременно и двете на всеки цилиндър), не знам... Ама сега като му гледам главата на картинката не се чудя защо е почти същите коне като 16-волтовия (както Борето беше посочил), чудя се защо не е ПОВЕЧЕ коне от 16-волтовия...

                      Някой беше питал какво е сложил Mury на мястото на малките свещи като е тествал без тях - ами не мисля, че трябва да се махат дори, доколкото имам елементарни технически познания, като и откачиш лулата, ако все още може да пали тая свещ, тия ще са разработили наистина космическа технология...

                      Много често се получава така, е един замисъл на чертожната дъска изглежда по един начин и по съвсем друг начин в практиката. Показателно затова е, че потребителят, както ти сам каза не усеща разлика от това дали я има или не малката свещ. Очевидно до този извод са стигнали и самите конструктори, щом са променили нещата при CF3.
                      Но аз за пореден път казвам, че не твърдя, че системата на палене при CF2 води но някакви практически резултати, а единствено разсъждавам върху схемата и така правя логически заключения за замисъла на конструкторите.

                      ---------- Post added at 10:03 ---------- Previous post was at 09:54 ----------

                      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                      Усещаш ли колко е безмислено да се пише в този форум? Не мислиш ли, че някои използват това което пишеш да правят пари от него? Майка Тереза звучи по- точно от Супермен.
                      Силно вярвам в това, че в този форум има и хора заради които си струва да се пише и с които е интересно да се водят дискусии. А за тези за които говориш, нали знаеш старата приказка за кервана и кучетата
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 09:57.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • На снимката която Колев е постнал се вижда ясно, че има място за трета свещ, мисля, че от Алфа подготвят новия Три-Спарков двигател на базата на стария Туйн Спарк.
                        Attached Files
                        Last edited by Доко; d.m.y г., 10:30.

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          ...единствено разсъждавам върху схемата и така правя логически заключения за замисъла на конструкторите.
                          Е това май не го разбраха правилно хората и те нападнаха...
                          Смешното е, че много от тези, които така зловещо със зъби и нокти защитават едната от тезите (дали е ТС, дали е дизел, дали е газ, дали е бира), най-вероятно базирайки се на това какво те карат в момента, след някоя и друга година като "ъпгрейднат" кошника (най-вероятно с някоя друга марка дори), ще почнат да обясняват всъщност това дето го хвалят в момента точно какъв боклук и недомислица е, в стил "аз откога ви го обяснявам това"...

                          Comment


                          • Като изключим моите разсъждения по въпроса, ето малко за четене.

                            Обърнете внимание на следния израз в написаното:

                            "The two spark plugs in the particular cylinder fire slightly offset."


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                              Е, като си пробвал без малките свещи, какво сложи на тяхното място - може би си забил дървени чепове.
                              Ами не, отидох на стругар, и ми направи специални тапи......
                              Като цяло може да пробваш да откачиш кабелите по лесно е......

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от gigi Покажи съобщение
                                Ами не, отидох на стругар, и ми направи специални тапи......
                                БУаххахахах
                                Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                                FIAT Coupe 16VT
                                Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                                Comment

                                Working...
                                X