Известие

Collapse
No announcement yet.

Митът "2.0 туин спарк"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ходът на буталото зависи само от това на какво разстояние отстоят осите на биелните и на основните шийки.
    1,6 1,8 и 2.0 са с различни ходове, следователно и с различни валове.
    Блоковете може и да се еднакви, просто се ползват биели с различна дължина.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
      Хвърли ме в размисъл Правиш 5мм по-къса биела и ти се получават нещата Горната точка става същата, долната се мести с 10мм. Теоретично.
      пп По-къса биела, по-голям диаметър на въртене на вала - ето ти и по-кофти ъгъл между биелата и вала и оттам необходимостта от баланс валове и изпортени шийки. Ама ги наместих
      Не ми звучи автентично тази история с дисбаланса - измисли нещо по-интересно.
      Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
      Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
      Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
      sigpic

      Comment


      • Необходимостта от баланс валове не се налага заради лошото конструиране на двигателя а заради принципа на действие на редовия 4 цилиндров двигател и свързаното с този принцип на работа неизбежно възникване на асиметрични инерционни сили по вертикалата.
        Тези вибрации са толкова по-силни, колкото е по-голяма кубатурата на двигателя.

        Подробно обяснение тук.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • ,
          Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
          Не ми звучи автентично тази история с дисбаланса - измисли нещо по-интересно.
          Пиша колкото да не заспя, та интересни работи няма да ти мисля специално на тебе Ако причината е в обема обяснете защо? А не папагалската. Защо на 2,0 има а на 1,8 няма? При разлика 5 коня кое го дебалансира толкова? Обема, ама другия път.
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
            ,

            Пиша колкото да не заспя, та интересни работи няма да ти мисля специално на тебе Ако причината е в обема обяснете защо? А не папагалската. Защо на 2,0 има а на 1,8 няма? При разлика 5 коня кое го дебалансира толкова? Обема, ама другия път.
            При редовия двигател движението на качващите се и слизащите биели не е еднакво относно центъра на въртене на вала, за разлика от това при боксера примерно:






            Обърни внимание на означените разстояния "a"

            Тази несиметрия при редовия двигател води до появата на вибрации с честота двойна на тази на въртенето на вала.
            Затова и баланс валовете се въртят с двойно по-голяма скорост от КВ.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
              Надценил съм ги значи ... Знаех си, че големия въртящ момент е пречка за високите обороти!
              Хихихи, колко си прав, то затова и 2.0 е родилка - въртящия момент на 2.0 е по-голям от на 1,8 и затва мрази високите обороти Обикновено дългоходните мотори имат по-нисички обороти, а не се изхвърлят като да не казвам какво. И после що били нефелни... Даже в статията на екотроник от викито си го пише - дългоходните си им требе баланс вал - това е умрело още от чертожната дъска

              The problem increases with larger engine displacements, since one way to achieve a larger displacement is with a longer piston stroke, increasing the difference in acceleration or by utilizing a larger bore thereby increasing the mass of the pistons.
              Last edited by rossenvn; d.m.y г., 21:40.
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

              Comment


              • Т.е. проблемът на 2,0TS с вибрациите е в прекалено големия ход на буталото, а не в обема на мотора. Ако бяха направили мотора сначале, а не да правят от един блок 3 мотора, съотношението диаметър на буталото и ход щеше да е примерно 1:1 като на 1,8 и нямаше да му трябват баланси. Това са си мои разсъждения разбира се.
                sigpic
                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                Comment


                • Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                  Т.е. проблемът на 2,0TS с вибрациите е в прекалено големия ход на буталото, а не в обема на мотора. Ако бяха направили мотора сначале, а не да правят от един блок 3 мотора, съотношението диаметър на буталото и ход щеше да е примерно 1:1 като на 1,8 и нямаше да му трябват баланси. Това са си мои разсъждения разбира се.
                  Икономията е майка на мизерията... най-накрая го разнищихме
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                  ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                  Comment


                  • Очевидно няма ясна граница затова кога да се слагат баланс валове. Така го е решил производителят.
                    А както много колеги са споделяли вече, ползата от баланс валовете е спорен въпрос.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Ама някой говорят колкото да не заспят ...
                      А защо тогава 8v няма балансиращи валове ?
                      Като цяло монтьорите си ви го казаха - 16v (фиатския T.S. ) си е пълна порнография независимо 1,6 1.8 или 2.0
                      Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
                      Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
                      Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Очевидно няма ясна граница затова кога да се слагат баланс валове. Така го е решил производителят.
                        А както много колеги са споделяли вече, ползата от баланс валовете е спорен въпрос.
                        На моята и хвърлих ремъка в кофата и карах без него 50 000км. По-точно не карах аз, а друг. Аз нямаше да го издържа. Беше трагедия откъм вибрации, сега като сложих пак нов с ролка - все едно съм сменил мотора. Повече няма да го махна. Някой беше споменал, че на 166 след 2000г се слага друг вал, там може вибрациите да са по-малки, ама едва ли.
                        sigpic
                        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                          Икономията е майка на мизерията... най-накрая го разнищихме
                          има и други интересни въпроси. например как така вариатора на 8в тс не се скапва като на 16в тс.
                          точка

                          Comment


                          • Преди малко гледах как запалиха руски дизелов двигател на едно тракторче, стоял е на открито и не е бил пален последните шест години. Запали от раз, не знам на колко години е поне на 30 - 40 сигурно
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                              има и други интересни въпроси. например как така вариатора на 8в тс не се скапва като на 16в тс.
                              Вероятно защото се товари по-малко, задвижвайки двойно по-малък брой клапани.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Вероятно защото се товари по-малко, задвижвайки двойно по-малък брой клапани.
                                Че какво общо има броя на клапаните? Нищо. Просто вариаторът на Фиат е калпаво замислен и изработен. Това е разликата.

                                То ако беше до броя на клапаните, Фиатсия петак, който е със същия вариатор и дизайн на главата, трябваше да е най-тракащият мотор в автомобилостроенето, ма не е. Въпреки, че върти 10 клапана, а не 4 или 8.

                                Всъщност истината при петака е, че гърбиците на вала са през 72градуса, а не през 90 и обратната тила дийстваща на вариатора, при затваряне на клапан е за по-кратко време и е по-малка.
                                Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                                Comment

                                Working...
                                X