Известие

Collapse
No announcement yet.

Митът "2.0 туин спарк"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
    Че какво общо има броя на клапаните? Нищо. .............
    Как така нищо?
    При 8V двигателят разпределителният вал, задвижващ смукателните клапани изпитва значително по-малки усилия на усукване, задвижвайки по един клапан на цилиндър, сравнено с 2 при 16V двигателя.
    Т.е и вариаторът при него се товари значително по-малко.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • да бе, ама силата зависи от твърдостта на пружините на клапаните която пък е точно пресметната. целия механизъм трябва да е сметнат да издържа натоварванията.
      има серийни автомобили с 4 цилиндрови редови двигатели с 16клапана и вариатори на които прекъсвача е на 9к оборота и изобщо не се притесняват да се развъртат до там и да работят продължително в тия обороти.
      точка

      Comment


      • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        да бе, ама силата зависи от твърдостта на пружините на клапаните която пък е точно пресметната. целия механизъм трябва да е сметнат да издържа натоварванията.
        има серийни автомобили с 4 цилиндрови редови двигатели с 16клапана и вариатори на които прекъсвача е на 9к оборота и изобщо не се притесняват да се развъртат до там и да работят продължително в тия обороти.
        Едва ли при 16V двигателите пружините са два пъти по-слаби от тези при 8V.
        Не твърдя, че двойно по-големият брой клапани е основната причина за бързото скапване на вариатора, а че броят на клапаните е съществен фактор, който не може да бъде пренебрегнат току така.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:48.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Как така нищо?
          При 8V двигателят разпределителният вал, задвижващ смукателните клапани изпитва значително по-малки усилия на усукване, задвижвайки по един клапан на цилиндър, сравнено с 2 при 16V двигателя.
          Т.е и вариаторът при него се товари значително по-малко.
          Пак ще го кажа: смъртта на вариатора идва не при отварянето на клапаните, а при тяхното затваряне, когато пружините на клапаните действат обратна посока на въртенето. Дадох примера за 10-те клапана на петака, кажи там дали е от значение броя на клапаните, при условие, че вариатор на петак съм чул да трака само на една Капа, а са ми минали през ръцете доста петаци.

          Просто Фиат не могат и не зная как да правят вариатори за променливо газоразпределение, защото нямат традиции в това. Алфа Роме първи вграждат серийно променливото газоразпределение още в началото на 80-те в старите НОРД мотори, а по-късно и в 8V TS.
          Last edited by Bobi_33; d.m.y г., 16:57.
          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

          Comment


          • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
            Пак ще го кажа: смъртта на вариатора идва не при отварянето на клапаните, а при тяхното затваряне, когато пружините на клапаните действат обратна посока на въртенето. ....
            Тази теза е интересна.
            Но това за действието на пружините и обратната посока на въртене не го разбрах.
            Би ли обяснил малко по-подробно?
            И по-конкретно каква е разликата по отношение на начина по който се затварят клапаните при V8 и при V16 двигателите.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Тази теза е интересна.
              Но това за действието на пружините и обратната посока на въртене не го разбрах.
              Би ли обяснил малко по-подробно?
              И по-конкретно каква е разликата по отношение на начина по който се затварят клапаните при V8 и при V16 двигателите.
              Ами да кажем, че гърбицата на вала, когато натиска пружината на клапана, във вариатора шлиците иматапрежение в едната посока, но когато върхът на гърбицата премине пружината се опитва да върне гърбицата назад, а тогава във вариатора се упражнява обратно усилие. Дефакто при тракащ вариатор, имаш реално луфт във шлиците и тракането идва от въпросният луфт, защото имаш усили напред във вариатора и усилие назад за кратко. След като вариатора измести вала след определени обороти, той се пълни с масло пад налягане, и шумът изчезва.


              Иначе разлика в отварянето и затварянето между 8V и 16V няма. Просто вариаторът на старият ТС е различен вътре, ангренажните калела са по-малки, защото мотора е с 2 вериги и т.н.
              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

              Comment


              • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                Ами да кажем, че гърбицата на вала, когато натиска пружината на клапана, във вариатора шлиците иматапрежение в едната посока, но когато върхът на гърбицата премине пружината се опитва да върне гърбицата назад, а тогава във вариатора се упражнява обратно усилие. Дефакто при тракащ вариатор, имаш реално луфт във шлиците и тракането идва от въпросният луфт, защото имаш усили напред във вариатора и усилие назад за кратко. След като вариатора измести вала след определени обороти, той се пълни с масло пад налягане, и шумът изчезва.


                Иначе разлика в отварянето и затварянето между 8V и 16V няма. Просто вариаторът на старият ТС е различен вътре, ангренажните калела са по-малки, защото мотора е с 2 вериги и т.н.
                Ясно. Изводът е че просто вариаторът за 16V двигателя не е конструиран/сметнат както трябва и поради това трябва да се сменя по-често отколкото би трябвало от гледната точка на потребителите.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • За осемте свещи се изясни , за вариатора се изясни .
                  Сега следва ?
                  Дебитомерите при 8v и 16v ?
                  И там няма място за сравнение
                  Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
                  Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
                  Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от Sunny Покажи съобщение
                    За осемте свещи се изясни , за вариатора се изясни .
                    Сега следва ?
                    Дебитомерите при 8v и 16v ?
                    И там няма място за сравнение
                    Има има,дебитомера на 16 в ТС Евро 1 е вечен и доста прецизен.Дебитомера на 8в ТС е много стара концепция,която сама по себе си не се е доказала в годините,просто не е имало друга Цените въобще няма да ги коментираме.

                    П.С.Дебитомера на Евро 2 е най-скапания,сменява се най-често и е сравнително скъп,като се има предвид дължината на живота му.
                    Last edited by Mury; d.m.y г., 19:33.
                    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                    Comment


                    • Мдааа, а дебитомера на 8V TS е един вид рестрикция, заради клапата вътре. Докато работи и здрав е ОК, но замине ли, нов струва над 1000 лв. Това му е най-големият недостатък - цената.
                      Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                      Comment


                      • Извън темата-Боби, сменил си 33 май?
                        Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                        Нагоре по стълбата, която води надолу
                        sigpic

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от fred Покажи съобщение
                          Извън темата-Боби, сменил си 33 май?
                          омбито замина на скрап,н ми се занимаваше с купето, при условие, че тая дето я взех и карам сега е с отлично купе, оригинална боя и е права на струна, никога не е удряна никъде. А и хечбека е по-красив от комбито.
                          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                          Comment


                          • друг косур по железата на 16в е картера и то не само по българските пътища.
                            точка

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                              омбито замина на скрап,н ми се занимаваше с купето, при условие, че тая дето я взех и карам сега е с отлично купе, оригинална боя и е права на струна, никога не е удряна никъде. А и хечбека е по-красив от комбито.
                              Определено-много ми хареса, честито
                              Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                              Нагоре по стълбата, която води надолу
                              sigpic

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Ясно. Изводът е че просто вариаторът за 16V двигателя не е конструиран/сметнат както трябва и поради това трябва да се сменя по-често отколкото би трябвало от гледната точка на потребителите.
                                От гледна точка на Фиат може да е сметнат точно Доста повече вариатори са продали отколкото туинспаркове. А не е като да са без пари и заменка няма.
                                sigpic
                                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                                Comment

                                Working...
                                X