Известие

Collapse
No announcement yet.

Отопление през зимата :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Първоначално публикувано от soldier81 Покажи съобщение
    Ако взимаш конвектор ти препоръчвам Adax,имат фирмен магазин на Г.М.Димитров.
    Там ще ти сметнат за каква кубатура каква мощност ще ти трябва.
    Аз съм много доволен,отоплявам етаж от 240кв с такива и разхода на ток ми допада.
    Привет,

    Аз също бях с 3 адакса:1.2; 1.5. и 2.0 вата.Какво да ти кажа.Топлих се с тях една зима.За топлене топлят, безшумни са , няма духане, безопасно е за малки деца като пипат с пръстчетата и до там.Негатив: огромни сметки за ток.В никакъв случай не са икономичени заради уж-уникалните им релета, които поддържали температура и по този начин намалявали консумацията.Жилището ми е нова тухла 5 пръста външна изолация изложение изток-запад 72 квадрата.Тази зима -2012/2013 се топлих само с тях+ един бойлер 3 кв и проточно бойлерче което се ползва само за измиване на някоя чашка и ръце тъй като имам съдомиялна.Зимата плащах редовно 360 -350 лева.Като дойде пролетта сезона в който не се ползват сметката ми стана 60 лева.лятото с климатиците плащам 70 лева при положение, че бойлера с малко дете знаеш върви нон стоп така, че сметката безспорно си беше от радиаторите.Този който беше 2000 ватовия понеже взе да му цъка релето го върнах за рекламация и понеже прекрачиха 30-дневния срок в който са длъжни да го ремонтират си исках парите....не ме питай колко се разправях но ми върнаха парите и в откровен разговор с мениджъра за Варна на Адакс жената ми обясни, че техните радиатори не са направени за икономия а да стоплят супер студени помещения без значение на каква цена.Така, че според мен не разчитай на икономия.Вместо 2 000 ватовия сега съм с Инвертор на Тошиба -Дайсейкай 5-та серия 13-ка макар, че мразя това духане, но е по скъпичък и като съм ходил на гости в мой познат с подобен и той си влезе в режим духането не е така като при обикновен климатик да прави ветрилник.

    Успех с избора но според мен с конвекторите ще имаш дебели смети.Ако ще вземаш ковектори то поне не прави грешката като мен да си вземаш на Адакс защото са прехвалени.Вземи си нещо среден клас пък ако щеш някое дето не можеш да му напишеш името ...Нео

    Поздрави,
    Бивша:156 2.4 JTD-140 Distinctive
    Настояща: Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI- 150 h.p.живички мъркат.

    Comment


    • #92
      Първоначално публикувано от Susscrofa Покажи съобщение
      Би ли обяснил, какво е принудителна конвекция?
      Духалката раздвижва хоризонтално въздуха.
      Тя има отвор отзад и отпред, а не отгоре и отдолу
      Та я обясни сега, кога имаме конвективно движение на въздушни маси?

      ---------- Post added at 12:41 ---------- Previous post was at 12:40 ----------

      Инфрачервените нагреватели са бъдещето, те затоплят всички предмети в помещението.
      Ти моето момче дори не знаеше какво е УВ и какво е ИЧ радиация, и коя точно е свързана с топлината.
      Неподготвен си.
      Но тогава си затрая като мишок.[COLOR="Silver"]
      Нямам какво да обсъждам на тема отопление с човек, който не признава духалката за конвектор. Може би ако сложиме духалката в хоризонтално положение ще я признаеш за конвектор, ха ха Инфрачервените нагреватели няма как да са бъдещето. Ако бяха отдавна щяха да са навлезли. Те затоплят точно предметите, както ти каза, обаче ако имат пряка видимост към нагревателя. Та кръста ти все така ще мръзне с такъв нагревател, затова няма начин това да е бъдещето. Да не говориме за крачетата ти на пода.. ИЧ нагревател не нагрява самия въздух. Толкова по този въпрос.

      Принципно подовото водно отопление разпределя топлината най- равномерно в едно помещение и реализира около 10 % икономия в сравнение с радиаторно водно отопление. Но това няма нищо общо с темата. Всъщност общото е че в северните държави, където парите не са проблем, използват водно подово, а не както ти казваш ИЧ нагреватели. Това говори само по себе си за бъдещето.

      П.С. отностно УВ и ИЧ лъчите, какво да ти кажа? Като имаш УВ филтър на прозореца- няма как да изгориш, а като имаш климатик в колата няма как да ти е топло. Така че затъмняването на стъклата си остава за мен мутренска приумица.

      П.С. #2- Не вярвайте на маркетинговите трикове на Adax. Радиаторите им харчат точно токлова, колкото и старите кварцови печки!!! ФАКТ. И няма никаква магия зад това. Просто и двете действат с един прост нагревател с КПД, като на печка Раховец.

      П.С. #3 климатиците затова са цифра, щото те използват топлината на външния въздух зимата. И КПД-то на климатика не е по- високо от това на духалка. Реално КПД-то на климатика е по- ниско дори, ама трябва много дълга лекция да ви изнасям....
      Last edited by Mind_Control; d.m.y г., 16:29.
      Lexus IS200

      Comment


      • #93
        Много хора допускат грешка като използват термина "конвектор" и всъщност си мислят за естествена конвекция. Дори това понятие, според мен погрешно се е наложило и в практиката.
        За да бъдем точни, следва да уточним, че всеки отоплителен уред, който работи на принципа на движение на флуиди, без значение принудително или не, е правилно да бъде наричан "конвектор".


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #94
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Много хора допускат грешка като използват термина "конвектор" и всъщност си мислят за естествена конвекция. Дори това понятие, според мен погрешно се е наложило и в практиката.
          За да бъдем точни, следва да уточним, че всеки отоплителен уред, който работи на принципа на движение на флуиди, без значение принудително или не, е правилно да бъде наричан "конвектор".
          Абсолютно.
          Lexus IS200

          Comment


          • #95
            За мен конвекцията е естествено движение на въздушни маси или други флуиди породено от промяна на температурата.
            Ако говорим за принуждаване, то самият нагряващ реотан може да играе тази роля.
            Не мога да се съглася с мнението на екотроника.
            Не случайно, когато се монтира обикновен радиатор има изискване за отстояние отдолу, целта е да влиза отдолу въздух и да става именно тази конвективна циркулация.

            ---------- Post added at 13:44 ---------- Previous post was at 13:39 ----------

            Има принудителна конвекция, но "принудителя" според мен е нагревателя, а не перката.
            Може и да греша!
            Last edited by Susscrofa; d.m.y г., 16:41.
            "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
            К.М.

            Comment


            • #96
              Кой с какво може или не може да се съгласи си е негов проблем.

              Инженерите са хора, които са научени да боравят с точни понятия и определения.

              А това, че един човек не е специалист не означава, че не е добре и той да се придържа към точните понятия.

              По темата:

              Естествената конвекция е само частен случай на конвекцията.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #97
                Първоначално публикувано от Susscrofa Покажи съобщение
                За мен конвекцията е естествено движение на въздушни маси или други флуиди породено от промяна на температурата.
                Ако говорим за принуждаване, то самият нагряващ реотан може да играе тази роля.
                Не мога да се съглася с мнението на екотроника.
                Не случайно, когато се монтира обикновен радиатор има изискване за отстояние отдолу, целта е да влиза отдолу въздух и да става именно тази конвективна циркулация.

                ---------- Post added at 13:44 ---------- Previous post was at 13:39 ----------

                Има принудителна конвекция, но "принудителя" според мен е нагревателя, а не перката.
                Може и да греша!
                Принудителя е вентилатора. Иначе конвекцията е естествена. А тези отстояния са, за да оптимизираш естествената конвекция.
                Конвекция има дори в чашата ти с чай и за да ти изтине по- бързо го бъркаш с лъжичка, за да улесниш конвекцията.
                Lexus IS200

                Comment


                • #98
                  Първоначално публикувано от syfer Покажи съобщение
                  Привет,

                  Аз също бях с 3 адакса:1.2; 1.5. и 2.0 вата.Какво да ти кажа.Топлих се с тях една зима.За топлене топлят, безшумни са , няма духане, безопасно е за малки деца като пипат с пръстчетата и до там.Негатив: огромни сметки за ток.В никакъв случай не са икономичени заради уж-уникалните им релета, които поддържали температура и по този начин намалявали консумацията.Жилището ми е нова тухла 5 пръста външна изолация изложение изток-запад 72 квадрата.Тази зима -2012/2013 се топлих само с тях+ един бойлер 3 кв и проточно бойлерче което се ползва само за измиване на някоя чашка и ръце тъй като имам съдомиялна.Зимата плащах редовно 360 -350 лева.Като дойде пролетта сезона в който не се ползват сметката ми стана 60 лева.лятото с климатиците плащам 70 лева при положение, че бойлера с малко дете знаеш върви нон стоп така, че сметката безспорно си беше от радиаторите.Този който беше 2000 ватовия понеже взе да му цъка релето го върнах за рекламация и понеже прекрачиха 30-дневния срок в който са длъжни да го ремонтират си исках парите....не ме питай колко се разправях но ми върнаха парите и в откровен разговор с мениджъра за Варна на Адакс жената ми обясни, че техните радиатори не са направени за икономия а да стоплят супер студени помещения без значение на каква цена.Така, че според мен не разчитай на икономия.Вместо 2 000 ватовия сега съм с Инвертор на Тошиба -Дайсейкай 5-та серия 13-ка макар, че мразя това духане, но е по скъпичък и като съм ходил на гости в мой познат с подобен и той си влезе в режим духането не е така като при обикновен климатик да прави ветрилник.

                  Успех с избора но според мен с конвекторите ще имаш дебели смети.Ако ще вземаш ковектори то поне не прави грешката като мен да си вземаш на Адакс защото са прехвалени.Вземи си нещо среден клас пък ако щеш някое дето не можеш да му напишеш името ...Нео

                  Поздрави,
                  да, номера при адакс е че ти смятат мощността в зависимост от помещението. така се гарантира, че ще може да се поддържа температурата. терморелетата им няма как да дадат икономия. предимството е че позволяват прецизно задаване и поддържане на температурата.
                  иначе всичко което ползва ел.нагреватели, топли еднакво на единица мощност - духалки,конвектори, нео, адакс, смядовските радиатори и печка лъч. все тая е.
                  точка

                  Comment


                  • #99
                    Конвекцията е сбор от дифузия и адвекция.В топлотехниката се употребява като сбор от двете, за да се обозначи преноса на топлина и маса.От своя страна е естествена и изкуствена.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • Q-количество топлина

                      А-количество работа

                      Е-количество енергия

                      A=Q=E

                      Eто това е връзката между работа , топлина и енергия.

                      Колкото енергия, тоест ток вкараш, толкова и топлина ще получиш от нагревателя.
                      Тоест КПД и на Смядово и на Раховеца и на Делонги е един и същ.

                      Единствено при климатиците имаме принципа на термопомпата и за това там на пръв поглед имаме по-високо от 100% КПД.

                      Това са така наречените лъжливи перпетум мобиле.
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • Не бъркайте КПД и СОР.
                        Attached Files
                        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                          Q-количество топлина

                          А-количество работа

                          Е-количество енергия

                          A=Q=E

                          Eто това е връзката между работа , топлина и енергия.

                          Колкото енергия, тоест ток вкараш, толкова и топлина ще получиш от нагревателя.
                          Тоест КПД и на Смядово и на Раховеца и на Делонги е един и същ.

                          Единствено при климатиците имаме принципа на термопомпата и за това там на пръв поглед имаме по-високо от 100% КПД.

                          Това са така наречените лъжливи перпетум мобиле.
                          Това е 100% вярно, но при топлотехниката има други тънки моменти, които не се виждат на пръв поглед, но водят до различна ефективност.

                          За да ме разбереш, ще ти дам следния пример:

                          Имаш тенджера с вода, която искаш да загрееш до някаква температура. Слагаш я на котлона и го включваш на МАХ. Приеми, че котлонът представлява нагревател с мощност 10 KW. Включваш го на MAX но поради процесите на топлопредаване, в това число и конвекцията, само част от тази енергия отива за затоплянето на водата в тенджерата а останалата част отива за да грее вселената, което не ти е целта на занятието. Така докато твоята тенджера се сгрее, ще си изхвърлил маса енергия навятъра.
                          Сега си представи, че регулираш мощността на котлона, така че да отчиташ процесите на топлообмен. В този случай ще сгрееш водата с доста по-малко количество изразходвана енергия.

                          Накратко - това, което Колев каза по-горе за щтракалките и регулаторите не е съвсем вярно.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                            Q-количество топлина

                            А-количество работа

                            Е-количество енергия

                            A=Q=E

                            Eто това е връзката между работа , топлина и енергия.

                            Колкото енергия, тоест ток вкараш, толкова и топлина ще получиш от нагревателя.
                            Тоест КПД и на Смядово и на Раховеца и на Делонги е един и същ.

                            Единствено при климатиците имаме принципа на термопомпата и за това там на пръв поглед имаме по-високо от 100% КПД.

                            Това са така наречените лъжливи перпетум мобиле.
                            Равенството, дето си написал е принципно невярно, но нямам желание да нищя въпроса.
                            Относно КПД-то на изброените битови нагреватели си 100% прав.
                            В тази връзка, препоръчвам на колегата един маслен радиатор с вентилатор. Докато е в банята, оставя да работи и вентилатора, а като влезе в стаята, изключва вентилатора и готово.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Кой с какво може или не може да се съгласи си е негов проблем.

                              Инженерите са хора, които са научени да боравят с точни понятия и определения.

                              А това, че един човек не е специалист не означава, че не е добре и той да се придържа към точните понятия.

                              По темата:

                              Естествената конвекция е само частен случай на конвекцията.
                              Единственото, което е сигурно за инженерите е, че са хора.
                              В БГ сега има 80% "мъртви" инженери, но това е друга тема.
                              Обясни какво представлява изкуствената, принудената конвекция, за която междувпрочем и аз споменах.

                              ---------- Post added at 18:31 ---------- Previous post was at 18:30 ----------

                              Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                              Принудителя е вентилатора. Иначе конвекцията е естествена. А тези отстояния са, за да оптимизираш естествената конвекция.
                              Конвекция има дори в чашата ти с чай и за да ти изтине по- бързо го бъркаш с лъжичка, за да улесниш конвекцията.
                              А, не е ли нагревателя.
                              Май са нагревател и нагнетител, но какво се има предвид под нагнетител.
                              "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
                              К.М.

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от Susscrofa Покажи съобщение
                                Единственото, което е сигурно за инженерите е, че са хора.
                                В БГ сега има 80% "мъртви" инженери, но това е друга тема.
                                Обясни какво представлява изкуствената, принудената конвекция, за която междувпрочем и аз споменах.

                                ---------- Post added at 18:31 ---------- Previous post was at 18:30 ----------



                                А, не е ли нагревателя.
                                Май са нагревател и нагнетител, но какво се има предвид под нагнетител.
                                Типичен пример на "принудителна конвекция" е това, дето масово се нарича "парно".
                                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X