ISO'то не е блендата 
Имаш няколко основни моменти като снимаш(от гледна точка на техниката) - бленда, скорост и чувствителност.
Блендата - това ти е колко широко се отваря дупката, през която да влезне светлина, скоростта е за колко време ще стои отворена тази дупка и чувствителността на лента ли ще е, матрица ли ще е, това е онова на което ти се запаметява образа.
И от тук сигурно се досещаш, че вече всичко е до нагласяне. Когато е по-тъмно, блендата трябва да се отвори повече за да влезне повече светлина, или да стой по-дълго време отворена. Ама като стои по-дълго време отворена(примерно 1 секунда) контурите на обектите се размазват, защото ръката на снимащия трепери. Може да се увеличи и чувствителността като повишаваш ISO'то но ефектите от това вече ги е описал BLUE1 в поста си преди мен.
В много груби граници е това, все пак и аз не съм професионалист и търпя критики.

Имаш няколко основни моменти като снимаш(от гледна точка на техниката) - бленда, скорост и чувствителност.
Блендата - това ти е колко широко се отваря дупката, през която да влезне светлина, скоростта е за колко време ще стои отворена тази дупка и чувствителността на лента ли ще е, матрица ли ще е, това е онова на което ти се запаметява образа.
И от тук сигурно се досещаш, че вече всичко е до нагласяне. Когато е по-тъмно, блендата трябва да се отвори повече за да влезне повече светлина, или да стой по-дълго време отворена. Ама като стои по-дълго време отворена(примерно 1 секунда) контурите на обектите се размазват, защото ръката на снимащия трепери. Може да се увеличи и чувствителността като повишаваш ISO'то но ефектите от това вече ги е описал BLUE1 в поста си преди мен.
В много груби граници е това, все пак и аз не съм професионалист и търпя критики.

Comment