В интерес на истината ми е малко скучно в този проход, когато няма трафик, а най ми е гот, когато има някой пред или зад мен, който познава трасето - става голямо шоу.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Шипченски проход
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение... уникалното на този проход е, че се открива видимост в началото на левите завои и изпреварванията стават още в самият им радиус, но за да се случи това, трябва водача и машината да са подготвени преди кривите, като естествено трябва да се прецени разстоянието и скоростта на евентуално насрещно движещите се.Първоначално публикувано от nhg Покажи съобщение... Единствения начин за поддържане на висока средна скорост (и съответно бързо изминзване на въпросните ок. 35 км) е с бързо ускоряваща кола, достатъчно стабилна в завоите - физиката/центробежните сили не прощават на никого
Comment
-
С различни коли съм го минавал този проход и принципите са еднакви, но за съжаление не всички автомобили издържат, или поне по различен начин реагират на натоварванията - последния път, който цитирах с бившите колеги, беше с едно сравнително ново и подържано дизелово С4 на Ситроен - загря сиромашкото преди върхът.Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
sigpic
Comment
-
С Алфата е по голям кеф по тези завои, но със С5-цата минавам малко по-бързо. Въпреки, че острите завои се минават с еднаква скорост и от двете коли, близо двойно по голямата мощност и доста по-добрите спирачки си казват думата. Минавал съм и с Мазда СХ-7 4х4 Турбо, 260 коня с ръчна кутия и определено бях МНОГО впечатлен от пътното поведение. Не съм засичал време, но 100% средната скорост в завоите беше по-висока от тази на, която и да е кола с предно, с която съм минавал през този проход.Alfa Romeo Alfetta GTV 1800
Alfa Romeo 164 3.0 V6
Comment
-
Имах едно епично изживяване на сумрак, в този проход при изкачване от южната страна.
Един "бивш роднина", щях да го забравя на чешмата преди тръгване към катеренето, но дълго време, качваха се и слизаха постоянно отзад и в един момент загубих бройките на пътниците, а пък и не ми издържаха нервите да се моткат.
Напънах на първа с яка газ в момента, в който се качваше, и го влачих няколко метра, хванал се за задна дясна врата.Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от M.Gruev Покажи съобщениеНе съм засичал време, но 100% средната скорост в завоите беше по-висока от тази на, която и да е кола с предно, с която съм минавал през този проход.
И без това се оспами темата да си кажа, че и на мен ми е любим проход и никога не съм изпитвал трудности с минаването му. От южната страна, пък се откриват невероятни гледки!Типо 1.4i.e. ex, Punto 1,9JTD. ex
Alfa Romeo 156 2.0 The Precious!!!!!! ex
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm. ex Lancia Musa 1.4 16v Auto ex
JEEP Grand Cherokee 2.7 CRD ex; BMW X3 3.0 Auto
Comment
-
И аз минах около обяд през него без никави драми. Не съм сякал завои и не постигнах впечатляваща средна скорост, защото не съм и гонил такава
На връщане се пуснахме по магистралата през Бургас и постигнах впечатляващ среден разход при 140-150 км/ч средна скорост по магистралата_______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Oтче, отчее... високата средна скорост не се постига с едно просто сечене на завоите...Пъвото необходимо (но недостатъчно) условие е да си с Алфа, специално за тебе - бензинова
А невероятни гледки има и от 'нашата' страна, особено сега когато се е пооголило.
Преди около месец имаше мъгли практически в цялата страна: на изкачване от северната страна, точно преди Червения завой всичко 'просветна', мъглата беше точно като в прказката за Тримата глупаци и гледайки в посока Габрово ми се струваше, че съм в нищото, без твърда земя отдолу; вилите на Червена локва изглеждаха като нарисувани в детска книжка - върху облаци... доста интересно беше166 2.0 TS - back in the game - 10x 2 164td!!
x145 1.6 boxer
Comment
Comment