Известие

Collapse
No announcement yet.

Какво мотивира работника?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Какво мотивира работника?

    Първоначално публикувано от bouncer Покажи съобщение
    ама това хич не е с лошо. В нормалните държави на то ва му се казва гражданско общество. Там синдикатите не са само за пред ората и да вземат некой лев отгоре, а наистина следят и защитават правата на работниците. Тука обаче винаги ще има нщкой дет ше каже абе 300 - 300! аз ще крадна за още 200 и ще си вържа гащите. Мисленето трябва да се промени. Нали си чувал приказката че не е луд тоя дето яде баницата, а тоя дето му я дава. Докато има балъци винаги ще има тарикати.
    Аз точно поради тая причина съм сменил 2 работи, докато си намеря това, което ме устройва. Освен това съм започнал и с частен бизнес да се занимавам в свободното време. Идеята ми обаче беше, че на запад труда се оценява от добрия мениджър. А тука ако видят, че си способен те натоварват с повече работа за същите пари.


    Темата произхожда от тази за Дянков и кризата
    Last edited by търтей; d.m.y г., 20:55.
    Lexus IS200

  • #2
    Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
    Аз точно поради тая причина съм сменил 2 работи, докато си намеря това, което ме устройва. Освен това съм започнал и с частен бизнес да се занимавам в свободното време. Идеята ми обаче беше, че на запад труда се оценява от добрия мениджър. А тука ако видят, че си способен те натоварват с повече работа за същите пари.
    Хм, мислех да не се включвам, ама с това последното съм напълно съгласен!
    Казано по друг начин: знае се колко ще им струваш, гледат да те експлоатират доколкото е възможно.
    166 2.0 TS - back in the game - 10x 2 164td!!
    x145 1.6 boxer

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от nhg Покажи съобщение
      Хм, мислех да не се включвам, ама с това последното съм напълно съгласен!
      Казано по друг начин: знае се колко ще им струваш, гледат да те експлоатират доколкото е възможно.
      И на запад е така както и на всяко едно работно място. Винаги има такива които изнасят работата на гърба си за сметка на тези които са по-неспособни или по-мързеливи.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
        И на запад е така както и на всяко едно работно място. Винаги има такива които изнасят работата на гърба си за сметка на тези които са по-неспособни или по-мързеливи.
        Да, обаче способните имат самочувствието и не ги е страх при съкращение, работят нещо странично извън компанията - имат увереността, че могат да работят и на друго място и се чувстват по -удовлетворени.
        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
        sigpic

        Comment


        • #5
          Не ги е страх до определени години, по собствени наблюдения около четиридесет годишна възраст и нагоре не им се занимава с промени и рокади и гледат да си карат работата без много мислене, следват коловозите. Докато си по-млад ти се иска да направиш много неща, дерзаеш, повечето време незнаеш срещу какво заставаш и трупаш опит по трудния начин. След като придобиеш опит вече се уморяваш.

          Сърцата са по-капризни от умовете.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Derry Покажи съобщение
            Не ги е страх до определени години, по собствени наблюдения около четиридесет годишна възраст и нагоре не им се занимава с промени и рокади и гледат да си карат работата без много мислене, следват коловозите. Докато си по-млад ти се иска да направиш много неща, дерзаеш, повечето време незнаеш срещу какво заставаш и трупаш опит по трудния начин. След като придобиеш опит вече се уморяваш.
            Не винаги е така - просто човек трябва да преодолее психологическият си мързел. Има не малко хора, които работят и след пенсионна възраст.
            Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
            Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
            Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
            sigpic

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
              Време трябва, време за да станат нещата нормални - да има уважение на двете страни една към друга.
              Куцат както мотивацията на работника, така и мениджмънта на работодателя - и двете страни трябва да се учат.
              Мотивацията на работника куца- когато му куца заплатата колкото по моголяма заплата толкова по голяма мотивация .Не можеш да очакваш работника да е супер мотивиран ако в близка конкурентна фирма работят един час по-малко на ден и взимат с по 100 лева отгоре а социалния им пакет е по-голям и за капак на всичко шефа въвежда някакви идиотски глоби върху без това оскъдната ти заплата защото в неделя когато бил на барбекю с други патрони чул че така правят те .(Това е една примерна ситуация Не ме касае лично в случай че решиш отново да ми препоръчаш да си сменя работата щом не ми изнася )
              Работодателя не може да увеличава до неизгодни за него стойности заплатата на работника но тогава не може и да му се сърди когато той реши че е време да премине в друг отбор поради изпадане в неприемливаза него ситуация.

              ---------- Post added 19-06-2010 at 00:00 ---------- Previous post was 18-06-2010 at 23:54 ----------

              Първоначално публикувано от nightroller Покажи съобщение
              хахаха е тука се развеселих нищо лично
              развеселяваш се че колегата проявява желание за работа ?!?
              sigpicAlfa 155 2.0 16v

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
                Мотивацията на работника куца- когато му куца заплатата колкото по моголяма заплата толкова по голяма мотивация .Не можеш да очакваш работника да е супер мотивиран ако в близка конкурентна фирма работят един час по-малко на ден и взимат с по 100 лева отгоре а социалния им пакет е по-голям и за капак на всичко шефа въвежда някакви идиотски глоби върху без това оскъдната ти заплата защото в неделя когато бил на барбекю с други патрони чул че така правят те .(Това е една примерна ситуация Не ме касае лично в случай че решиш отново да ми препоръчаш да си сменя работата щом не ми изнася )
                Работодателя не може да увеличава до неизгодни за него стойности заплатата на работника но тогава не може и да му се сърди когато той реши че е време да премине в друг отбор поради изпадане в неприемливаза него ситуация.
                Мотивацията е процес отнемащ известно време и размера на заплатата е само част от нея, като сам по себе си този размер зависи от ясно дефинирани функции и отговорности и работника трябва да ги разбира и осъзнава.
                Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
                Ела да видиш в тази криза дали не ги е страх и дали някой си напуска работата преди да си е намерил нещо по-добро.
                Ако ме поканиш и платиш разноските ще дойда.
                Last edited by old alfist; d.m.y г., 00:19.
                Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Като изключим постове в държавната администрацията където заплата е най малката подробност в реалната икономика -Размерът на заплатата може да е само елемент но определено е най-важният елемент и ако отричаш това значи изобщо не си с наясно с нещата или си наясно ама се правиш на улав.
                  sigpicAlfa 155 2.0 16v

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
                    Като изключим постове в държавната администрацията където заплата е най малката подробност в реалната икономика -Размерът на заплатата може да е само елемент но определено е най-важният елемент и ако отричаш това значи изобщо не си с наясно с нещата или си наясно ама се правиш на улав.
                    Както съм си улав, тъй и не отричам размера на заплатата, но се опитай да разбереш, че този размер зависи от изпълнението на някакви предварително регламентирани условия.
                    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                      Както съм си улав, тъй и не отричам размера на заплатата, но се опитай да разбереш, че този размер зависи от изпълнението на някакви предварително регламентирани условия.
                      Инат си като магаре - да речем че си общ работник на строеж и работата ти е да подаваш тухли и предварително регламентираните условия са да подадеш 100 тухли за 12 лева (работниците ,строежите,тухлите и левовете са напълно условни) на съседния строеж намиращ се на метри от този , същия ден търсят общ работник при следните предварително регламентирани условия :да подава 100 тухли от същия модел но за 15 лева +2 кафета на ден и 2 лева за обед.Ха сега кажи дали един човек който е с всичкия си не би избрал второто- бил той и нискоквалифициран работник на кое место от двете ще е по-мотивиран .... Всички приазки за мотивация не струват ако не са подплатени със някакво възнаграждение отговарящо на позицията в бранша + нещо отгоре в случая 2 кафета и два лева за обед .
                      Last edited by dimo; d.m.y г., 09:42.
                      sigpicAlfa 155 2.0 16v

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
                        Инат си като магаре - да речем че си общ работник на строеж и работата ти е да подаваш тухли и предварително регламентираните условия са да подадеш 100 тухли за 12 лева (работниците ,строежите,тухлите и левовете са напълно условни) на съседния строеж намиращ се на метри от този , същия ден търсят общ работник при следните предварително регламентирани условия :да подава 100 тухли от същия модел но за 15 лева +2 кафета на ден и 2 лева за обед.Ха сега кажи дали един човек който е с всичкия си не би избрал второто- бил той и нискоквалифициран работник на кое место от двете ще е по-мотивиран .... Всички приазки за мотивация не струват ако не са подплатени със някакво възнаграждение отговарящо на позицията в бранша + нещо отгоре в случая 2 кафета и два лева за обед .
                        Не ми се иска да ти отговарям - мисля, че доста писах в темата и можеш да се върнеш малко да попреговориш написаното.
                        Ако пък толкова много се интересуваш има учебници по мениджмът, но за да разбереш наmисаното в тях трябва и малко да си работил на някаква ръководна длъжност.
                        Last edited by old alfist; d.m.y г., 10:20.
                        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          @old alfist & dimo: Струва ми се, че си говорите за едни и същи неща, но на различни езици... Искам да кажа, че и двамата сте прави!
                          166 2.0 TS - back in the game - 10x 2 164td!!
                          x145 1.6 boxer

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                            Мотивацията е процес отнемащ известно време и размера на заплатата е само част от нея, като сам по себе си този размер зависи от ясно дефинирани функции и отговорности и работника трябва да ги разбира и осъзнава.
                            Много добре казано.

                            По обявите за работа се среща и нещото наречено "мотивационо писмо". Направо им се чудя каква мотивация очакват за някаква обикновенна работа /пазач, шофьор и т.н./. Обявите ги пишат се едно за НАСА търсят специалисти.

                            ---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:31 ----------

                            Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение
                            Като изключим постове в държавната администрацията където заплата е най малката подробност в реалната икономика -Размерът на заплатата може да е само елемент но определено е най-важният елемент и ако отричаш това значи изобщо не си с наясно с нещата или си наясно ама се правиш на улав.
                            Аз си ги подреждам така:
                            1. Възможности предлагани от работата.
                            2. Колектив.
                            3. Заплата.

                            Сърцата са по-капризни от умовете.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от old alfist Покажи съобщение
                              Не ми се иска да ти отговарям - мисля, че доста писах в темата и можеш да се върнеш малко да попреговориш написаното.
                              Ако пък толкова много се интересуваш има учебници по мениджмът, но за да разбереш наmисаното в тях трябва и малко да си работил на някаква ръководна длъжност.
                              Хм,учебници казваш значи ...тук се изкушавам да цитирам една мисъл на един мой любим автор макар и не на икономическа литература "Никога не съм допускал училищните занятия да пречат на образованието ми." Самюъл Лангхорн Клемънс известен още като Марк Твен .. Иначе с риск да те разочаровам малко - да чел съм такива учебници и изпити съм държал и с хора съм работил и опитът ми казва най добрия стимул за работника е заплатата в крайна сметка той за това е дошъл и ако не е доволен рано или късно ще си тръгне.
                              sigpicAlfa 155 2.0 16v

                              Comment

                              Working...
                              X