Известие

Collapse
No announcement yet.

Електромобилите - имат ли бъдеще?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
    Я ти вземи да се поразровиш малко преди да даваш такива компетентни съвети.Хонда отдавна имат модел на Сивик с водородни клетки който се тества в Калифорния. БМВ също имат тестов модел на 7ма серия с вътрешно горене с водород който също се тества. Правят се и проучвания дали двигатели с горивни клетки могат да се използват и в авиоиндустрията като за всеки случай ще има и резервен такъв с обикновено гориво. Ето ти и един линк за ГМ ако не вярваш.

    http://www.gmfleet.com/alternative-f...|_hydrogen_car
    Знаете ме кво работя, та имам доста вътрешна информация. Та - точно BMW след 4 дни ще пуснат официален пресрилийз, че "постепенно ще намалят усилията си в посока водородни автомобили". Новата стратегия се нарича "project i" и си е изцяло електрически автомобил, който ще се продава в две версии - градска версия само с акумулатори и пробег около 150 км и "магистрална" версия с Range Extender (малък бензинов двигател, който при нужда зарежда акумулатора) и пробег около 800 км.

    По принцип водородните разработки се спират заради високите разходи, необходимостта от изграждане на невероятно скъпа инфраструктура от станции за зареждане с водород (както знаете, под високо налягане и температура почти абсолютна нула) и високата опасност от взривове и така нататък. Докато електрическа енергия има буквално навсякъде, бензин и дизел за Range Extender-ите - също. Последния пирон в ковчега на водородните задвижвания заби германското правителство, което официално оповести, че няма да субсидира тези автомобили, докато ще даде всевъзможни данъчни и финансови облегчения на електромобилите. Освен това всички големи електропреносни компании в Германия ще получат държавни помощи за изграждане на плътна мрежа от станции за зареждане на електромобили, както и безлихвени държавни заеми за построяване на ветрогенератори, водни централи, вълнови електроцентрали по брега на Северно море за добиване на "зелена" електроенергия без емисии на СО2.

    В Берлин и Калифорния вече се движат по няколко стотин MINI E с пробег 150 км при градски условия, които са дадени на лизинг на подбрани клиенти за близки до реалността изпитания. И засега резултатите са повече от отлични - 95% от клиентите са напълно доволни и заявяват, че пробегът от около 150 км ги задоволява напълно.
    Last edited by pinko; d.m.y г., 22:39.
    Volvo XC90 D5 '06
    Alfa Romeo Spider 2.0 '90
    Lancia Ypsilon 1.2 '00



    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
    ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от Pinky Покажи съобщение
      Казвам, че такива прогнози за бъдещето са кьорфишек в над 90% от случаите. Според списание "Космос" (или друго подобно някакво) от края на 80-те, вече трябваше Луната да е пренаселена и да щъкаме активно по Марс. Петролът трябваше да е останал като спомен от миналия век и т.н.
      От реален модел до серийно произвеждан, икономически обоснован и смислен автомобил разликата е близо безкрайност.
      Бъдещето ще покаже кой е прав. Само искам да кажа че захранването на автомобилът с ел. батерии не е екологично чист метод и производството и рециклирането на тези батерии замърсява околната среда може би в същата степен както и петролните горива. БМВ доколкото знам разработваха двигател с вътрешно горене на водород който изглежда е по-неудачен отколкото този с горивните клетки. Автомобилът с горивни клетки също ще използва ел.двигател захранван от водородният двигател така че в бъдеще може би ще е лесно да се заменят батериите на ел.автомобилите с водородният агрегат. Ето тук един линк който показва принципът на действие на тези автомобили.

      http://www.gm.com/vehicles/innovatio...work/index.jsp

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
        Я ти вземи да се поразровиш малко преди да даваш такива компетентни съвети...
        Не ми дръж такъв тон, ако обичаш. И не само, че не давам компетентни съвети, ами дори и не участвах в спора досега, ако не си забелязал.

        ---------- Post added at 01:51 ---------- Previous post was at 01:46 ----------

        Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
        ...захранването на автомобилът с ел. батерии не е екологично чист метод и производството и рециклирането на тези батерии замърсява околната среда...
        С това съм напълно съгласен, само че това не означава, че официалната пропаганда няма да продължава да ни убеждава колко чисти са електромобилите. Факт е, че в тази насока се работи усилено и то наистина от всички големи производители.

        ---------- Post added at 02:02 ---------- Previous post was at 01:51 ----------

        Виж какво мислят по въпроса и инвеститорите:

        Tesla Motors shares soar 41% in market debut

        Новината е съвсем прясна (отпреди 2 часа) и идва на фона на 3%-тния спад на индексите през днешната сесия.
        Last edited by Коки; d.m.y г., 01:58.
        Alfa Romeo 166 2.4 JTD
        Блог за работа и кариера

        sigpic

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от Коки Покажи съобщение
          Хайде първо ти да си подкрепиш тезата с няколко линка, пък после Пинки да ти дава аргументи, става ли?
          Не се опитвам на никого да държа тон. Просто копирам начина по който ти правиш коментари.[COLOR="Silver"]

          ---------- Post added at 01:49 ---------- Previous post was at 01:44 ----------

          Първоначално публикувано от Коки Покажи съобщение

          С това съм напълно съгласен, само че това не означава, че официалната пропаганда няма да продължава да ни убеждава колко чисти са електромобилите. Факт е, че в тази насока се работи усилено и то наистина от всички големи производители.

          ---------- Post added at 02:02 ---------- Previous post was at 01:51 ----------

          Виж какво мислят по въпроса и инвеститорите:

          Tesla Motors shares soar 41% in market debut

          Новината е съвсем прясна (отпреди 2 часа) и идва на фона на 3%-тния спад на индексите през днешната сесия.
          Или е някакъв спекулативен балон или имат информация че новият капитал който Тесла набира ще използва в някакъв много надежден проект.
          Last edited by pavlin; d.m.y г., 04:47.

          Comment


          • #50
            Всякакви автомобили различни от тия задвижвани с петролни продукти, нямат абсолютно никакво бъдеще - може да се появят хибрид или два, може някъде да се направи нещо успешно дето да върви на нещо различно от петрол, събременните технологии имат отдавна ресурса да направят и развият нещо подобно, но чисто и просто не им се позволява.....или просто по един или друг начин изобретеното се пуска в забвение......защо - ми много е просто - най - големия бизнес в света е петролния - нещото с най - голяма консумация, и съответно най - висока цена на единица в света е петрола - Сулю, Пулю, и Мулю са мощни петролни магнати, с много кинти и влияние, с техния петрол се движат колите на четвърт от планетата......Колю прави двг на ток и жица, пуска го масово щото е добро изобретение, и оборота на триото по горе пада драстично, щото щом един двг на кола мое да кара на нещо алтернативно, то и примерно други двг дето не се ползват по коли, а в други сфери ще могат така......и в крайна сметка оборота на триото също ще е по малък, щото единица петрол да речем струма 1 гущер, а един киловат или каквото и да е там ще е примерно 50 цента.......баси елементарно е......просто петролните компании няма да допуснат евтина и практична алтернатива на петрола, щото иначе губят катастрофално.......ся така нареченото глобално затопляне и изчерпването уж на петрола е една друга затъмнена зона дето на тоя етап нямам време да я дъвча......
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #51
              Електромобилите имат бъдеще, ако се ползват като трамваии.
              Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
              Нагоре по стълбата, която води надолу
              sigpic

              Comment


              • #52
                http://screambikes.eu/velosipedi/vel...otion-wdc.html

                като ти свърши батерията - ми въртиш си педалите, само дето ти е по-тежичко... батерията била скъпа, ми то и колите не са евтини, постоянно ги подменяме, а колелото е вечно. В този случай батерията и ел мотора струват под 2000лв, самото колело под 700. Веднъж на 4 години даваш 1500лв, вместо 3000-30000лв за кола и си свиркаш.

                Представете си същия принцип, но не колело ами четриколка със покрив и седалки. Даже може да е оборудвана с двигателче 50 см2. Същото нещо, ама в друг мащаб.

                Става дума за движение в градски условия. За извън града колите са си ок, крайпътните дървета пречистват въздуха.

                Представете си за каква икономия става въпрос.

                Според мен трябва да се забрани използването на коли в градовете. Яд ме е мен лично, че на улицата заемам два на 5 метра пространство с тъпата си кола и харча гориво, и пространство за 5 човека, а съм сам в нея. И така сме целия град.. Най-добре е всички да караме по-примитивни, екологични, малки и икономични возила, които имат максимална скорост 50км/ч. Така ще бъдат достатъчно безопасни.
                по колата те посрещат... по акъла изпращаха едно време...

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
                  Та - точно BMW след 4 дни ще пуснат официален пресрилийз, че "постепенно ще намалят усилията си в посока водородни автомобили". Новата стратегия се нарича "project i" и си е изцяло електрически автомобил, който ще се продава в две версии - градска версия само с акумулатори и пробег около 150 км и "магистрална" версия с Range Extender (малък бензинов двигател, който при нужда зарежда акумулатора) и пробег около 800 км.
                  Така е, сигурно преди 2-3-4-5 години са обявили че почват да правят водородни автомобили, след още 2-3-4-5 години ще обявят и че постепенно ще спрат и проджект И, и ще се зафанат с автомобили на пясък или пръст, или нещо от сорта, и така нататък......
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                    Всякакви автомобили различни от тия задвижвани с петролни продукти, нямат абсолютно никакво бъдеще - може да се появят хибрид или два, може някъде да се направи нещо успешно дето да върви на нещо различно от петрол, събременните технологии имат отдавна ресурса да направят и развият нещо подобно, но чисто и просто не им се позволява.....или просто по един или друг начин изобретеното се пуска в забвение......защо - ми много е просто - най - големия бизнес в света е петролния - нещото с най - голяма консумация, и съответно най - висока цена на единица в света е петрола - Сулю, Пулю, и Мулю са мощни петролни магнати, с много кинти и влияние, с техния петрол се движат колите на четвърт от планетата......Колю прави двг на ток и жица, пуска го масово щото е добро изобретение, и оборота на триото по горе пада драстично, щото щом един двг на кола мое да кара на нещо алтернативно, то и примерно други двг дето не се ползват по коли, а в други сфери ще могат така......и в крайна сметка оборота на триото също ще е по малък, щото единица петрол да речем струма 1 гущер, а един киловат или каквото и да е там ще е примерно 50 цента.......баси елементарно е......просто петролните компании няма да допуснат евтина и практична алтернатива на петрола, щото иначе губят катастрофално.......ся така нареченото глобално затопляне и изчерпването уж на петрола е една друга затъмнена зона дето на тоя етап нямам време да я дъвча......
                    Ами престани въобще да ги дъвчиш тези теми че то и без това само някакви конспирации и измишльотини ти се въртят в главата.

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
                      Ами престани въобще да ги дъвчиш тези теми че то и без това само някакви конспирации и измишльотини ти се въртят в главата.
                      Няма......
                      Нещо по казаното или просто ти е неприятно да търсиш доводи?
                      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                      Comment


                      • #56
                        Ами аз казах доста неща, обаче ти с тези теории за конспирациите направо им разказа играта. Сега съм без думи.

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от sa6o_roman Покажи съобщение
                          ...Яд ме е мен лично, че на улицата заемам два на 5 метра пространство с тъпата си кола и харча гориво, и пространство за 5 човека, а съм сам в нея. И така сме целия град. Най-добре е всички да караме по-примитивни, екологични, малки и икономични возила...
                          А кой ни кара да сме гъз до гъз в градовете? Не може ли просто да направим града по-голям? Има достатъчно пространство наоколо. Който иска да прави икономия - да прави, няма проблем, но защо трябва със забрани да го налагаме и на който не иска?
                          Alfa Romeo 166 2.4 JTD
                          Блог за работа и кариера

                          sigpic

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от Коки Покажи съобщение
                            А кой ни кара да сме гъз до гъз в градовете? Не може ли просто да направим града по-голям? Има достатъчно пространство наоколо. Който иска да прави икономия - да прави, няма проблем, но защо трябва със забрани да го налагаме и на който не иска?
                            давай да я направим цялата планета един огромен град


                            та съвсем да ебем майката на и без това вече разклатеното до ненам си къде еко-равновесие
                            sigpic
                            днес съм в почивка ---

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от Коки Покажи съобщение
                              А кой ни кара да сме гъз до гъз в градовете? Не може ли просто да направим града по-голям? Има достатъчно пространство наоколо. Който иска да прави икономия - да прави, няма проблем, но защо трябва със забрани да го налагаме и на който не иска?
                              сериозно, представи си да джиткаме из града с това:
                              http://www.youtube.com/watch?v=VobPa0C2muU

                              ..и то без да има опасност някой шофер на джип да каже "оп, дано се е навел тоя"

                              Купуваме си втори комплект батерии (щото няма да струват колкото тея на приус), да се зареждат докато караме с първите. Относно рециклирането на батериите, дето замърсявало, нека се сетим за сегашните автомобили колко замърсяват..

                              маслото на колите; гумите; вредните емисии; рециклирането на втомобилните акумулатори, на самите автомобили;
                              нефтен разливи като тоя на БП:
                              http://monroelab.net/blog/wp-content...nons-coast.jpg
                              Last edited by sa6o_roman; d.m.y г., 01:47.
                              по колата те посрещат... по акъла изпращаха едно време...

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от sa6o_roman Покажи съобщение
                                сериозно, представи си да джиткаме из града с това:
                                http://www.youtube.com/watch?v=VobPa0C2muU

                                ..и то без да има опасност някой шофер на джип да каже "оп, дано се е навел тоя"

                                [/url]
                                Това е супер яко ако някъде се продава такова нещо и е на някаква сносне цена бих си купил. А там има едно клипче с един картинг с по мощед ел. двигател- това си пали гумите направо.
                                Lexus IS200

                                Comment

                                Working...
                                X