Известие

Collapse
No announcement yet.

Дебитомери

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от HellMan Покажи съобщение
    Така. Да разкажа и на мен какво ми се случи тези дни.
    Баща ми си купи Алфа 156-ца, 1.8, ТС, 144 коня, 98г. на старо, на около 130к км. На съфорумците им говори повече от колкото на мен сигурно
    Идеята в това, че отива до Алфа сервиза в София до летището, за да му видят дебитомера. Там отварят, поглеждат, правят нещо, покарват я и му казват следното:
    1-во сменяли ли сте дебитомер?
    2-ро явно сте сменяли, защото този дебитомер не е за тази Алфа и той е виновен за "спъването" на колата.
    3-то сменихме дебитомера с какъвто трябва, тествахме и колата тръгна както трябва.
    4-то за да направим ремонта - искаме 700лв за дебитомер и... И баща ми не е питал за труда.

    Прибира се човекът доста тъжен и на мен ми става неприятно 700лв за част?! Я да видя каква е тази работа - отварям, чета, разглеждам, проверявам, питам...
    Оказва се, че в нашата Алфа има дебитомер BOSCH 0280218213, който след съответното прехвърляне на номера отговаря на 46811312 от ЕПЕР, в спецификацията на този дебитомер Алфа 156 отсъства.

    Второ: според ЕПЕР за 156-цата е нужен 46407008 или 0280217111 BOSCH . В ЕПЕР е публикувана цената от около 400лв, не си я спомням точно. В BOSCH струва 354 лева; в познат мен сервиз ми казаха че имат дебитомер за Алфа 156 с 5 крачета за 130лв.

    Трето: слязох долу до колата и погледнах - дебитомерът в нея е с 5 крачета; само че на картинки в интернет 46407008 е с 4 крачета?!

    Четвърто: Ако купим дебитомер от BOSCH и си го сложим (все пак до колкото видях е един кюнец с две скоби) - по какъв начин може да се види това ли е правилната част и трябва ли някаква софтуерна намеса по компютъра? Вероятно ще ми кажете: диагностика.

    Пето: Диагностика в София само в Ауто Италия ли се прави или и някъде другаде?

    Шесто: Ако купя за 120 лева софтуера - за диагностика от сайта им.. забравих как се казваше, тук във форума го има доста често споменато) и за още 40лв кабел - мога ли да го закача към лаптоп, да инсталирам софтуера и вероятно по някакви таблици, схеми, инструкции (нещо което пак ще бъде търсено в интернет) да проверя в ред ли са нещата?

    П.П. Баща ми е автомобилист, а аз съм компютърджия - срамота ще е да мога да му помогна с компютърната част от обслужването на колата и да не го направя, защото, де факто, него го притеснява, че ще вземе част, която няма да може да провери как работи... Той изказа предположение, че някога се е счупил оригиналният и някой невнимателен човек е сложил наличният просто защото е бил от Алфа, без да е наясно, че има разлики. Това за разликите го съдим от факта, че в ЕПЕР има различни видове дебитомери за различните марки. Не знам какво точно има вътре в един дебитомер, но доколкото се запознах с частта - джаджата мери температурата на въздуха и казва на компютъра колко гориво да предаде - на Лададжийски - автоматичен смукач.. Може и да ми се смеете, но така ми звучи. И в крайна сметка - ЕПЕР ли е манната небесна и картинният указател за части за Алфа? За ладата си имам руски книжки с рисунчици, с надписчета и т.н. Това ли е ЕПЕР в крайна сметка, защото на такова ми прилича
    Та нещо такова е цялата работа..
    Номера на дебитомера за твоята кола освен в Е-per може да се провери и в онлайн каталога на Бош ( попълваш си годината на Производство и другите данни) избираш твоя модел влизаш на Fuel Mixture Formation подменюто Mixture Formation и кликваш на Air Mass Sensor и там за твоята кола излиза само един номер дебитомер 0 280 218 019 цена 134лв
    Сега Ако два дебититомера са с еднакъв брой крачета изобщо не значи че са взаимозаменяеми.
    Дебитомера изобщо не може да се нарече автоматичен смукач в следствие на отчетените данни от него ЕКУ-то прави изчисления и опредяля количеството гориво и аванса на двигатеял и т.н. т.е. Дебитомера е основен датчик за работата на двигателя и е трудно да се сравни с нещо в карбураторните двигатели. Ако си купиш софтуре и кабел ще може да следиш параметрите на двигателя в реално време да гледаш графики да триеш грешки НО трябва да знаеш примерно какви са стойностите на отделните величини ,кака трябва да се изменят и как трябва да се движат при различно натоварване и обороти. Това ще рече че ще трявба да се прочете малко за горивоподаването и управление на запалването при бензиновите двигатели с БОШ инжекционни системи. Мисълта ми е че това че някой разбира и прави ремонт на двигатели и автомобили не означава че може да им прави диагностика. За последващи адаптации след смяна на дебитомер може и да не е нужно но е добре да се занулят самоадаптивните настройки на ЕКУ-то след сямна на дебитомер ламбда сонда и т.н.
    Защо не потърсиш сервиз в Общ технически раздел там има доста сервизи в София в който ще ти направят диагностика ще ти смеянт дебитомера и о на ниски цени. Аз мога да препоръчам Екстрийм Тунинг.
    156 1,8 ТS 99
    Nissan Murano 2005

    Comment


    • Друга фирма

      http://www.spectromatic.net/objects.php?cid=13

      Comment


      • Имам един въпрос за дебитомери.
        На всеки нов дебитомер 0 280 218 019 максималното показание трябва да е 408kg/h или може и по-ниско, в случая 384kg/h.
        Това е при мах обороти 7160, мотор 1.8TS.
        Спорим с един човек, според който стойност 384kg/h. е напълно нормална, защото това влизало в допукса на показанията на дебитомера. Нищо, че максималното му показание по графика е 480kg/h и според мен за стойности до 408 той не трябва да има проблеми . Но според него показанието можело да бъде по-малко защото самия мотор 1.8 не можел да поеме повече въздух. Значи всичко по мотора е стандартно, а въздушния филтър е на 5000км. Той ми предлага примерно, да махна филтъра и да пробвам без него какво ще покаже.
        Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

        Comment


        • Този, който показва 384 чисто нов ли е или вече е работил известно време?

          Comment


          • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
            Този, който показва 384 чисто нов ли е или вече е работил известно време?
            чисто нов на 120км
            но и на 4км пак показа 384.
            След това пробвах след 120км и пак същото 384
            Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

            Comment


            • Чакай сега.
              480 е максимума на дебитомера.
              384 ти показва на теб.
              А 408 какво е тогава според теб?
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • Първоначално публикувано от bo Покажи съобщение
                Чакай сега.
                480 е максимума на дебитомера.
                384 ти показва на теб.
                А 408 какво е тогава според теб?

                Ами това 408kg/h е максималното показание което може да се види с alfadiag при максимално натоварване на двигателя (това съм го научил от колегите във форума). 480kg/h е максималната стойност по графиката на този дебитомер (тази графика също съм я взел по линк на колегите от форума).
                А при мен alfadiag отчита максимална стойност 384kg/h. Притеснява ме по-ниската с 24kg/h стойност. А дебитомера е чисто нов.
                Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                Comment


                • Първоначално публикувано от n_netov Покажи съобщение
                  Ами това 408kg/h е максималното показание което може да се види с alfadiag при максимално натоварване на двигателя (това съм го научил от колегите във форума). 480kg/h е максималната стойност по графиката на този дебитомер (тази графика също съм я взел по линк на колегите от форума).
                  А при мен alfadiag отчита максимална стойност 384kg/h. Притеснява ме по-ниската с 24kg/h стойност. А дебитомера е чисто нов.
                  Спокойно колега n_netov!
                  Ето на бързичко (днес съм добрия д-р Хаус)
                  Първо смятаме коефициента на пълнене на двигателя при максимални обороти! Обикновено коефициента е ~100% около максималният въртящ момент на двигателя, т.е. 3500 min-1. Коефициента е право пропорционален на въртящият момент и намалява с увеличаването на оборотите. Знаейки, че двигателя има мах въртящ момент при 3500min-1-->169N.m и при 6800min-1-->140N.m намираме този коефициент 140/169~0,83%.
                  От тук знаейки че двигателя всъщност е 1747сс изчисляваме необходимото к-во въздух по формулата
                  1.75*6800/2*0,83=4929 l/min->4,929m3/min *1.3 кg/m3(специфично тегло на въздуха)=6.407 kg/min
                  => 6.407 * 60= 384,461kg/h
                  Така, че споко!...
                  П.П.
                  Дано, не съм сбъркал някъде в сметките че наистина ги нащраках докато си пия следобедното кафе... може да ги проверите!
                  Have A Nice Day
                  o/_______\o
                  (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                  []=о===о=[]

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                    Спокойно колега n_netov!
                    Ето на бързичко (днес съм добрия д-р Хаус)
                    Първо смятаме коефициента на пълнене на двигателя при максимални обороти! Обикновено коефициента е ~100% около максималният въртящ момент на двигателя, т.е. 3500 min-1. Коефициента е право пропорционален на въртящият момент и намалява с увеличаването на оборотите. Знаейки, че двигателя има мах въртящ момент при 3500min-1-->169N.m и при 6800min-1-->140N.m намираме този коефициент 140/169~0,83%.
                    От тук знаейки че двигателя всъщност е 1747сс изчисляваме необходимото к-во въздух по формулата
                    1.75*6800/2*0,83=4929 l/min->4,929m3/min *1.3 кg/m3(специфично тегло на въздуха)=6.407 kg/min
                    => 6.407 * 60= 384,461kg/h
                    Така, че споко!...
                    П.П.
                    Дано, не съм сбъркал някъде в сметките че наистина ги нащраках докато си пия следобедното кафе... може да ги проверите!
                    Благодаря!!!
                    Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                    Comment


                    • fade Шапка ти свалям човече!

                      ТОва означава ли, че за 1,6ТС отчитането ще бъде по-малка стойност от това отчетено при колегата Нетов или трябва да е по-голяма??
                      Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 18:33.
                      Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                      FIAT Coupe 16VT
                      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                        fade Шапка ти свалям човече!

                        ТОва означава ли, че за 1,6ТС отчитането ще бъде по-малка стойност от това отчетено при колегата Нетов или трябва да е по-голяма??
                        Това означава, че на твоята 1,6, управлението е Бош МЕ 7.3.1, а на колегата Нетов 1,8 управлението е Бош М 1.5.5.

                        Просто софта е различен и не може просто така да се прави съпоставка.

                        Comment


                        • 120 HP (88 KW)/6200 к.с. при обор. в мин.
                          146/4200 Nm макс. въртящ момент

                          4200 --> 146 Nm
                          6200 --> ~135 Nm

                          135/146 = 0.924%

                          1598 см3 - (1.6)

                          1,598*6200/2*0,924=5361 l/min =>
                          => 5,361 m3/min * 1,3 = 6,9693 kg/min =>
                          => 6.9693*60 = 418,158 kg/h

                          418,158 kg/h - дали е вярно,

                          П.П. сегашните стоиносте на моят дебитомер са, на празен ход 850 оборота 9,4 на 6900 -> 204
                          изглежда е за смяна или чистене
                          Last edited by delphi; d.m.y г., 23:26.
                          sigpicAlfa Romeo 147 1.6 Тwin Spark 120 HP

                          Comment


                          • Зависи от софта, просто за Алфадиаг макс отчитането е 408, виждал съм графики на 500 и нещо кгч, но с друг софт.......
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • някои от величините са приблизителни, както и относителното тегло на въздуха, в различните таблици го дават различно, като разликите са изклучително малки при малко по точни сметки излезна 402,XXX kg/h, но това са подробности
                              sigpicAlfa Romeo 147 1.6 Тwin Spark 120 HP

                              Comment


                              • А и надморската височина, налягането, ...

                                Comment

                                Working...
                                X