Известие

Collapse
No announcement yet.

Мистериозен проблем с инжекцион Дедра...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
    Какъв ти е дебитомерът? От тези, големите топузи ли, с въртящата се клапа? Ако е от тях, че вече не помня, го отвори и виж дали пътеките не ти светят вече в бяло в началото. Щот ако са протъркани - ще ти прави бая проблеми на ниски
    Тая кола дебитомер не познава, демек нема...
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

    Comment


    • #17
      Ами свързвам колегата робигаз, с газови уредби и използвайки методите на дедуктивната логика, стигам до извода, че колата има газ.

      Comment


      • #18
        Не би следвало Газоанализ се прави не само на пропан-бутан. Газоанализа е по-добро дори от измерването на стехиометрията на сместа.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
          Момента на запалване може да плава от още поне 10 неща на първо четене за които се сещам. Но от датчика ако е не само ще плава ами и ще прекъсва. Но това лесно се вижда на осцилоскоп дали е датчика. С двуканален осцилоскоп се пуска синхронизация между колянов вал и първичната на бобината и ще си се види моментално.

          Според мен проблема не е в датчика.

          Мотора има ли стабилен празен ход?
          Причините наистина може да са много и единственият сигурен подход е да се изключват една по една.
          По въпроса с датчика като вероятна причина, разсъждавам така:
          Понеже колегата казва, че е сменял ECU - то, без резултат, означава, че не е то причината за формиране на погрешно управление на запалването.
          Нормално би трябвало ECU-то за изработи запалителен импулс, когато отброи определен брой импулси формирани от датчика. Ако допуснем, че поради някаква причина (дори и шумове) датчикът вкарва по някой и друг импулс в поредицата, следствието е формиране на искра по-рано отколкото трябва.
          Това, което казваш за наблюдението с осцилоскоп е задължително. Дори и с еднолъчев такъв, дори и без външна синхронизация, трябва да се наблюдава устойчива поредица импулси, генерирана от датчика. Без междинни пикове или ненормално кратки импулси.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Причините наистина може да са много и единственият сигурен подход е да се изключват една по една.
            По въпроса с датчика като вероятна причина, разсъждавам така:
            Понеже колегата казва, че е сменял ECU - то, без резултат, означава, че не е то причината за формиране на погрешно управление на запалването.
            Нормално би трябвало ECU-то за изработи запалителен импулс, когато отброи определен брой импулси формирани от датчика. Ако допуснем, че поради някаква причина (дори и шумове) датчикът вкарва по някой и друг импулс в поредицата, следствието е формиране на искра по-рано отколкото трябва.
            Това, което казваш за наблюдението с осцилоскоп е задължително. Дори и с еднолъчев такъв, дори и без външна синхронизация, трябва да се наблюдава устойчива поредица импулси, генерирана от датчика. Без междинни пикове или ненормално кратки импулси.
            По-добре да е синхронизиран, защото ако имаш промяна на оборотите поради друга причина пак ще се чешем и след като сменим датчика.

            Но защо обвинявате датчика? Нима няма друга причина да избяга искрата, или да имаме искра с много ниска енергия?
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              По-добре да е синхронизиран, защото ако имаш промяна на оборотите поради друга причина пак ще се чешем и след като сменим датчика.

              Но защо обвинявате датчика? Нима няма друга причина да избяга искрата, или да имаме искра с много ниска енергия?
              Не коства кой знае какво да се провери това с датчика и ако се окаже че си е OK, задачата ще е с едно неизвестно по-малко. Или по-лесно решима.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Колеги, благодаря за отговорите на всички! Като за начало и аз да започна да отговарям.

                1. Бензин сипвам от различни мест, без да съм открил някаква зависимост.

                2. Всички свещи ги цапа еднакво.

                3. С осцилоскоп не разполагам, но принципно ако се опре до там мога пак да досадя на колегата Робигаз.


                Като за начало да кажа, че най-странното за мен е факта, че има не само проблем с искрата, но и с плаването на СО-то... Колкото до искрата, изместеният импулс не само, че не си е на мястото, но и е по-слаб и от време на време има накъсвания, което може да е така, защото при сближаване на два фронт-а времето за заряд на бобината намалява и от там слаба искра...
                Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Da_Fuse Покажи съобщение
                  Като за начало да кажа, че най-странното за мен е факта, че има не само проблем с искрата, но и с плаването на СО-то... Колкото до искрата, изместеният импулс не само, че не си е на мястото, но и е по-слаб и от време на време има накъсвания, което може да е така, защото при сближаване на два фронт-а времето за заряд на бобината намалява и от там слаба искра...
                  Непрекъснатата промяна на съдържанието на CO най-вероятно е следствие от неправилното реализиране на запалването. Веднъж сместа изгаря по-добре а при неправилно подадена във времето искра - по-лошо.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Напълно възможно... Ще се насоча тогава по веригата за икрообразуването - датчик кол. вал=>веригата до ЕКУ-то=>веригата до комутатора=> веригата от комутатора до бобината=> ... и то не остана.

                    При закачане с виза ми направи впечатление, че мени мап-а, както и предварението играе когато пропадат оборотите. Мап-а играе от 270(и нещо) до 320(и нещо), а предварението от 8.0 до 13 градуса и обратно, но това е когато работата е нестабилна, когато се закрепи за малко и предварението си удря 10, а мап-а се закрепва на около 290 - 300...
                    Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                    Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                    България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                    Comment


                    • #25
                      А така споменаваният датчик кол. вал откъде чете? Шайбата на вала или някъде от маховика?
                      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                      Lancia Kappa JTD '98 -

                      Comment


                      • #26
                        Чете от шайбата на вала, като има 4 зъба за 4-те цилиндъра, а фазите ги чете от датчика в делкото... Защо, каква ти е мисълта?
                        Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                        Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                        България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                        Comment


                        • #27
                          Мисъл силно казано - да не би да има проблем със самата шайба или зъбите й. Чувал съм за проблеми при такова положение, но само с 2 цилиндъра примерно.
                          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                          Lancia Kappa JTD '98 -

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                            Мисъл силно казано - да не би да има проблем със самата шайба или зъбите й. Чувал съм за проблеми при такова положение, но само с 2 цилиндъра примерно.
                            Ами аз, чесстно казано си мисля, за окъсяване на намотката вътре в датчика, от там импулс на границата с коректното и от време на време аномалия... От друга страна ако има такова нещо ще има проблеми и разлика в паленето на студено, на топло, постепенна промяна в искрата при загряване на двг...
                            Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                            Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                            България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                            Comment


                            • #29
                              Преди да разръчкате цялата електроника, може да се опитате да видите, дали нещо друго не я бъзика.
                              Скъсването на някой вакуум може да побърква точно по тоя начин компа, през МАП сензора, който предполагам , че има.
                              Слаба искра може да се получи и от калпаво главно реле. Визирам плюса. Доста коли си страдат от това.
                              Не много чест, но срещан е проблема с датчика за температура на въздуха.
                              Гледаш го и го мериш, уж здрав, а пък какви свинщини може да прави...
                              Изобщо първо се позанимайте с хеви-метъла.
                              Може и някоя букса да иска да я позачовъркате.
                              Ако е с делко- палец нещо или овлажнена дистрибуторна капачка.
                              От последната такива показания ще получите, че свят ще ви се завие!
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Da_Fuse Покажи съобщение
                                Ами аз, чесстно казано си мисля, за окъсяване на намотката вътре в датчика, от там импулс на границата с коректното и от време на време аномалия... От друга страна ако има такова нещо ще има проблеми и разлика в паленето на студено, на топло, постепенна промяна в искрата при загряване на двг...
                                Вероятно става въпрос за индуктивен датчик, който е активен елемент а не просто намотка. Така че при частично дефектиране може да се влияе от влага, масло, температура, вибрации..........


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X