Първоначално публикувано от NightRider
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Мистериозен проблем с инжекцион Дедра...
Collapse
X
-
Не би следвалоГазоанализ се прави не само на пропан-бутан. Газоанализа е по-добро дори от измерването на стехиометрията на сместа.
Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеМомента на запалване може да плава от още поне 10 неща на първо четене за които се сещам. Но от датчика ако е не само ще плава ами и ще прекъсва. Но това лесно се вижда на осцилоскоп дали е датчика. С двуканален осцилоскоп се пуска синхронизация между колянов вал и първичната на бобината и ще си се види моментално.
Според мен проблема не е в датчика.
Мотора има ли стабилен празен ход?
По въпроса с датчика като вероятна причина, разсъждавам така:
Понеже колегата казва, че е сменял ECU - то, без резултат, означава, че не е то причината за формиране на погрешно управление на запалването.
Нормално би трябвало ECU-то за изработи запалителен импулс, когато отброи определен брой импулси формирани от датчика. Ако допуснем, че поради някаква причина (дори и шумове) датчикът вкарва по някой и друг импулс в поредицата, следствието е формиране на искра по-рано отколкото трябва.
Това, което казваш за наблюдението с осцилоскоп е задължително. Дори и с еднолъчев такъв, дори и без външна синхронизация, трябва да се наблюдава устойчива поредица импулси, генерирана от датчика. Без междинни пикове или ненормално кратки импулси.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПричините наистина може да са много и единственият сигурен подход е да се изключват една по една.
По въпроса с датчика като вероятна причина, разсъждавам така:
Понеже колегата казва, че е сменял ECU - то, без резултат, означава, че не е то причината за формиране на погрешно управление на запалването.
Нормално би трябвало ECU-то за изработи запалителен импулс, когато отброи определен брой импулси формирани от датчика. Ако допуснем, че поради някаква причина (дори и шумове) датчикът вкарва по някой и друг импулс в поредицата, следствието е формиране на искра по-рано отколкото трябва.
Това, което казваш за наблюдението с осцилоскоп е задължително. Дори и с еднолъчев такъв, дори и без външна синхронизация, трябва да се наблюдава устойчива поредица импулси, генерирана от датчика. Без междинни пикове или ненормално кратки импулси.
Но защо обвинявате датчика? Нима няма друга причина да избяга искрата, или да имаме искра с много ниска енергия?Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеПо-добре да е синхронизиран, защото ако имаш промяна на оборотите поради друга причина пак ще се чешем и след като сменим датчика.
Но защо обвинявате датчика? Нима няма друга причина да избяга искрата, или да имаме искра с много ниска енергия?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Колеги, благодаря за отговорите на всички! Като за начало и аз да започна да отговарям.
1. Бензин сипвам от различни мест, без да съм открил някаква зависимост.
2. Всички свещи ги цапа еднакво.
3. С осцилоскоп не разполагам, но принципно ако се опре до там мога пак да досадя на колегата Робигаз.
Като за начало да кажа, че най-странното за мен е факта, че има не само проблем с искрата, но и с плаването на СО-то... Колкото до искрата, изместеният импулс не само, че не си е на мястото, но и е по-слаб и от време на време има накъсвания, което може да е така, защото при сближаване на два фронт-а времето за заряд на бобината намалява и от там слаба искра...Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92
България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!
Comment
-
Първоначално публикувано от Da_Fuse Покажи съобщениеКато за начало да кажа, че най-странното за мен е факта, че има не само проблем с искрата, но и с плаването на СО-то... Колкото до искрата, изместеният импулс не само, че не си е на мястото, но и е по-слаб и от време на време има накъсвания, което може да е така, защото при сближаване на два фронт-а времето за заряд на бобината намалява и от там слаба искра...
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Напълно възможно... Ще се насоча тогава по веригата за икрообразуването - датчик кол. вал=>веригата до ЕКУ-то=>веригата до комутатора=> веригата от комутатора до бобината=> ... и то не остана.
При закачане с виза ми направи впечатление, че мени мап-а, както и предварението играе когато пропадат оборотите. Мап-а играе от 270(и нещо) до 320(и нещо), а предварението от 8.0 до 13 градуса и обратно, но това е когато работата е нестабилна, когато се закрепи за малко и предварението си удря 10, а мап-а се закрепва на около 290 - 300...Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92
България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!
Comment
-
Чете от шайбата на вала, като има 4 зъба за 4-те цилиндъра, а фазите ги чете от датчика в делкото... Защо, каква ти е мисълта?Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92
България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!
Comment
-
Мисъл силно казано - да не би да има проблем със самата шайба или зъбите й. Чувал съм за проблеми при такова положение, но само с 2 цилиндъра примерно.
Comment
-
Първоначално публикувано от didod Покажи съобщениеМисъл силно казано - да не би да има проблем със самата шайба или зъбите й. Чувал съм за проблеми при такова положение, но само с 2 цилиндъра примерно.Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92
България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!
Comment
-
Преди да разръчкате цялата електроника, може да се опитате да видите, дали нещо друго не я бъзика.
Скъсването на някой вакуум може да побърква точно по тоя начин компа, през МАП сензора, който предполагам , че има.
Слаба искра може да се получи и от калпаво главно реле. Визирам плюса. Доста коли си страдат от това.
Не много чест, но срещан е проблема с датчика за температура на въздуха.
Гледаш го и го мериш, уж здрав, а пък какви свинщини може да прави...
Изобщо първо се позанимайте с хеви-метъла.
Може и някоя букса да иска да я позачовъркате.
Ако е с делко- палец нещо или овлажнена дистрибуторна капачка.
От последната такива показания ще получите, че свят ще ви се завие!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от Da_Fuse Покажи съобщениеАми аз, чесстно казано си мисля, за окъсяване на намотката вътре в датчика, от там импулс на границата с коректното и от време на време аномалия... От друга страна ако има такова нещо ще има проблеми и разлика в паленето на студено, на топло, постепенна промяна в искрата при загряване на двг...
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment