Известие

Collapse
No announcement yet.

Мистериозен проблем с инжекцион Дедра...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Май ще го изпуснем края. Я нека колегата да систематизира какво е направил и евентуално настъпила ли е някаква промяна
    Аз първо бих погледнал колата работеща на тъмно дали не е за смяна на кабели. Макар като ги местиш ще се усети
    Бих сменил свещите, ако не са сменяни
    Бих проверил всички вакуми и въздуховода м/у турбото и колекторите
    Бих набил една спринцовка на маркуча на МАП сенсора и бих го гледал как реагира при направата на вакум.
    Почистил делкото, проверил палеца, огледал за пукнатини
    Датчик на коляновия вал - проверка

    Давайте нататък
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #92
      Такааа, абсолютно правилно колеги, ще систематизирам този пост с направените неща и симптомите.

      Какви са симптомите:

      Колата с нови свещи пали супер, без газ, перфектно. Докато не ги зацапа след известно време работа(разбирайте 30км например или 2-3часа насам-нататък), работи ок с изключение на мененето на обороти. Когато започне да ги зацапва, пали все по-зле, работи все по зле и мени обороти все повече. Установено на газанализатор мени количеството СО, а чрез осцилоскоп - от време на време мърда еднократно искрата на един от цилиндрите, като това не е циклично или с някаква зависимост.

      Какво е направено по колата:

      1.Свещи и кабели преди 200-300к.м.

      2. Капачка, палец - преди 2000к.м.

      3. Дюзи с тези от старата дедра, 100% работещи(тя палеше и на -20 с ключа от вън и харчеше 10-12 в София при спокойно каране) - никаква промяна

      4. Мап с този от старата - никаква промяна

      5. Датчици Т въздух/вода. Н въздуха е нов, а на водата е мерен, като за всеки случай пробвах с този от старата, който също е работещ - мерено и с мултицет и с виза...

      6. Бобина и комутатор, от старата - 100% работят, имаше промяна, тъй като беше леко клеясал куплунга на комутатора, за всеки случай смених и комутатора и бобината.

      7. Мерено налягане на бензин - 2.5 бар на празен ход и 2.8 на контакт.

      8. Мерена компресия на студен двигател, без да го развъртаме, за да вдига масло - около 9.5 на всички цилндри.

      9. Мерено съпротивление датчик на колянов вал - 665 Ом, при данни по мануал между 500 и 700 Ом.

      10. Делко от старата, поради луфт в оста на това което беше на колата.

      11. Проверена центровка на валовете, с отверка на първи цилиндър и белези на разпределителните валов(направих го, за да елиминирам вариянта с грешна шайба или превъртяла шпонка)

      12. Прегледал съм 2 -3 пъти всички куплунзи - тези на дюзите, леглата на релетата - главното и това на помпата, куплунзите на датчиците за Т, фазовият и този на кол. вал, минати всички спойки по СО потенциометъра.

      13. Проба с ЕКУ-то от другата, която пак повтарям работеше много добре, въпреки че нейната инсталация беше в плачевно състояние - промяна никаква.
      Лично според мен колата евентуално има проблем с вакуум, захранване на еку, датчик колянов вал. Според мен проблема неможе да е в хлабини на клапани, защото клапаните са хлабави и потракват доста, а не са стегнати, освен това го прави само на загрял двигател, като в един момент с колегата от ланчиа форум-а alfista успяхме да я накараме да не мени мап и да не играят оборотите, но след това постепенно колата започна отново(след 1 ден разхождане насам-нататък).
      Last edited by Da_Fuse; d.m.y г., 09:42.
      Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
      Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

      България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

      Comment


      • #93
        Първоначално публикувано от Da_Fuse Покажи съобщение
        Такааа, абсолютно правилно колеги, ще систематизирам този пост с направените неща и симптомите.

        Какви са симптомите:

        Колата с нови свещи пали супер, без газ, перфектно. Докато не ги зацапа след известно време работа(разбирайте 30км например или 2-3часа насам-нататък), работи ок с изключение на мененето на обороти. Когато започне да ги зацапва, пали все по-зле, работи все по зле и мени обороти все повече. Установено на газанализатор мени количеството СО, а чрез осцилоскоп - от време на време мърда еднократно искрата на един от цилиндрите, като това не е циклично или с някаква зависимост.

        Какво е направено по колата:

        1.Свещи и кабели преди 200-300к.м.

        2. Капачка, палец - преди 2000к.м.

        3. Дюзи с тези от старата дедра, 100% работещи(тя палеше и на -20 с ключа от вън и харчеше 10-12 в София при спокойно каране) - никаква промяна

        4. Мап с този от старата - никаква промяна

        5. Датчици Т въздух/вода. Н въздуха е нов, а на водата е мерен, като за всеки случай пробвах с този от старата, който също е работещ - мерено и с мултицет и с виза...

        6. Бобина и комутатор, от старата - 100% работят, имаше промяна, тъй като беше леко клеясал куплунга на комутатора, за всеки случай смених и комутатора и бобината.

        7. Мерено налягане на бензин - 2.5 бар на празен ход и 2.8 на контакт.

        8. Мерена компресия на студен двигател, без да го развъртаме, за да вдига масло - около 9.5 на всички цилндри.

        9. Мерено съпротивление датчик на колянов вал - 665 Ом, при данни по мануал между 500 и 700 Ом.

        10. Делко от старата, поради луфт в оста на това което беше на колата.

        11. Проверена центровка на валовете, с отверка на първи цилиндър и белези на разпределителните валов(направих го, за да елиминирам вариянта с грешна шайба или превъртяла шпонка)

        12. Прегледал съм 2 -3 пъти всички куплунзи - тези на дюзите, леглата на релетата - главното и това на помпата, куплунзите на датчиците за Т, фазовият и този на кол. вал, минати всички спойки по СО потенциометъра.

        13. Проба с ЕКУ-то от другата, която пак повтарям работеше много добре, въпреки че нейната инсталация беше в плачевно състояние - промяна никаква.
        Лично според мен колата евентуално има проблем с вакуум, захранване на еку, датчик колянов вал. Според мен проблема неможе да е в хлабини на клапани, защото клапаните са хлабави и потракват доста, а не са стегнати, освен това го прави само на загрял двигател, като в един момент с колегата от ланчиа форум-а alfista успяхме да я накараме да не мени мап и да не играят оборотите, но след това постепенно колата започна отново(след 1 ден разхождане насам-нататък).
        Леле! Хайде сега дай вакуумите. И моля те, провери проводимостта колектори - МАП сенсор да няма запушване (като започнеш от изхода на колекторите) и целостта на връзката турбо - входящ колектор
        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
        156 1.8TS 16V (01.2001)
        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
        0879369082

        Comment


        • #94
          като се наиграеш, пробвай да прехвърлиш дросела.
          Last edited by kolev; d.m.y г., 14:48.
          точка

          Comment


          • #95
            Актуатора, който се грижи за налягането на турбината няма връзка с всмукателният колектор, а с тръбата между филтъра и турбината и със самия компресорен охлюв. Дросел ще го прехвърля при първа възможност, но като цяло предпочитам да не го пипам този. Колега kolev ако може да споделиш според теб как се настроижа клапата и какви трябва да бъдат стоиностите на ТПС-а при закачане на виза/кодочетец? В момента са -0.1и от време на време -0.3, което е под 0.0 и не е изключено и то да бърка ЕКУ-то, но това е най лесно и още при следващото палене ще го оправя.
            Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
            Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

            България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

            Comment


            • #96
              така с виза не можеш да видиш стойностите на тпс тъй като при контакт еку взима първата стойност на тпс за 0. реално трябва да измериш с мултицет колко миливолта са на изхода на тпс, както и да знаеш дали клапата е с нужните градуси отворена.
              точка

              Comment


              • #97
                Значи, ако болтчето за регулиране на дросела не е пипано, трябва с мултицета, да измеря стойностите описани в мануала. Благодарско!
                Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                Comment


                • #98
                  какви стойности са дадени в мануала, че не съм запознат.
                  за да не разтягаме локуми, при положение че си сменил толкова неща, следващия път като я човъркаш, прехвърли и дросела. ако се окаже че е от него или е изкривил пеперудката или някой е въртял пломбираното винтче. второто "майсторите" го правят като се повреди стъпковото моторче и от там докарват празния ход или колата е имала газ и някой газаджия е бутал където не му е работа. ако се окаже че е въртян тоя винт, мога да ти помогна с настройката.
                  точка

                  Comment


                  • #99
                    Колата не е имала газ и ме съмнява като цяло да е пипано болтчето за дросела, но ще премеря и ще видя.
                    Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                    Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                    България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                    Comment


                    • потенциометъра на дросела също може да се върти но не вярвам от него да е проблема
                      Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

                      Comment


                      • За всеки случай като я закача навизата ще гонулирам ТПС-а.
                        Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                        Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                        България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                        Comment


                        • Такаааа и понеже трябва всичко да е по закона на мърфи, след поне 2 проверки на вакуумчето от мен лично, след мерене на налягане на бензин, днес преди малко, след като я запалих и затапих всички излишни вакууми, ей тъй за проба извадих и този на бензиновия регулатор и какво да видия - теееч, та ще го сменя утре пък да видим, но аз съм почти сигурен, че проблема е основно от там!
                          Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                          Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                          България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                            като се наиграеш, пробвай да прехвърлиш дросела.
                            Абсолютно съгласен аз също като Колев залагам на ТПС,аз съм го ял много с едно Купе така

                            ---------- Post added at 20:08 ---------- Previous post was at 20:06 ----------

                            Първоначално публикувано от Da_Fuse Покажи съобщение
                            Такаааа и понеже трябва всичко да е по закона на мърфи, след поне 2 проверки на вакуумчето от мен лично, след мерене на налягане на бензин, днес преди малко, след като я запалих и затапих всички излишни вакууми, ей тъй за проба извадих и този на бензиновия регулатор и какво да видия - теееч, та ще го сменя утре пък да видим, но аз съм почти сигурен, че проблема е основно от там!
                            Чай ся,като мери налягането на горивото,как не се усъмни в регулатора,той ако е пробил,налягането ще е високо
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • Когато си на празен ход, регулаторът е отворил на едно ниво. Като подадеш газ - затваря, за да компенсира изразходвания в дюзите бензин. Когато е пробил - той не може да затвори и пада налягането. А и от пробива се засмуква бензин, който отива пак в цилиндрите и те ти хептем неработеща кола.
                              Май ще има някой да черпи - как ги мразя тия вакуми още от 33-ките, най-вече карбураторните
                              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                              156 1.8TS 16V (01.2001)
                              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                              0879369082

                              Comment


                              • Ще видим, да не чуе дявола. Утре ще сложа регулатора от старата - някакво регулируемо китайче с манометър. Ако се окаже това... Иначе колата като я мерих даде 2.5 на празен ход, колкото е по книга, иначе е нормално на празен ход да няма проблем, защото помпата има достатчно дебид, за да компенсира пробива.

                                Освен това днес настроих ТПС-а според данните дадени в мануала - 0.5волта при напълно затворен дросел. Резултата беше много високи обороти на празен ход поради факт-а, че съм ги вдигнал много от байпаса на дросела.
                                Last edited by Da_Fuse; d.m.y г., 22:47.
                                Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                                Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                                България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                                Comment

                                Working...
                                X