Известие

Collapse
No announcement yet.

Измерване на вторичната намотка на бобина

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
    Тази графика е на система, която подмагнитва бобината малко преди да даде искра. Бош са на този принцип. И както виждаш бобината не стои през цялото време на 12 волта захранена. И графиката на тока ти го показва
    Е че ние, какво твърдим?
    Ако все още не си разбрал, ние твърдим, че на първичната страна напрежението има 2 възможни състояния. 0 и 12 V. Т. е - на първичната страна се прилага правоъгълен импулс с определена продължителност (dwell time).

    Ти твърдиш, че това не е така.
    Ти твърдиш, че напрежението на първичната страна за някакво време се подържа по-ниско от максимално възможното и така бобината стои известно време на частично подмагнитване. После, непосредсвено преди искрата, напрежението на първичната страна става максималното (12V).

    Накратко - ти твърдиш, че импулсът на първичната страна има някаква да я наречем стъпалообразна форма.

    Дай една графика на която да се вижда това, което твърдиш.

    ---------- Post added at 11:26 ---------- Previous post was at 11:25 ----------

    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
    Тази графика е на система, която подмагнитва бобината малко преди да даде искра. Бош са на този принцип. И както виждаш бобината не стои през цялото време на 12 волта захранена. И графиката на тока ти го показва. А сега и ако обясниш защо бобината не се захранва през цялото време на две искри с 12 волта цена няма да имаш
    Това изречение не го разбрах.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Е че ние, какво твърдим?
      Ако все още не си разбрал, ние твърдим, че на първичната страна напрежението има 2 възможни състояния. 0 и 12 V. Т. е - на първичната страна се прилага правоъгълен импулс с определена продължителност (dwell time).

      Ти твърдиш, че това не е така.
      Ти твърдиш, че напрежението на първичната страна за някакво време се подържа по-ниско от максимално възможното и така бобината стои известно време на частично подмагнитване. После, непосредсвено преди искрата, напрежението на първичната страна става максималното (12V).

      Накратко - ти твърдиш, че импулсът на първичната страна има някаква да я наречем стъпалообразна форма.

      Дай една графика на която да се вижда това, което твърдиш.

      ---------- Post added at 11:26 ---------- Previous post was at 11:25 ----------



      Това изречение не го разбрах.
      Аз написах, че има няколко версии. Едната дава кратък зареждащ импулс на бобината и тя не стои през цялото време м/у две искри на пълен заряд. Другата версия не е на бош - бобината е на пълен заряд, но чрез напомпване с полусинусоидални импулси за да не се получи пълно изключване. Тази система не мога да кажа точно кои я ползват, но тя е за системи с по една бобина на цилиндър.
      А на старите 33 с електронен комутатор ги държеше на полузаряд
      Не ми отговори на въпроса защо бобината не стои през цялото време на заряд, както твърдеше

      Comment


      • Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
        Аз написах, че има няколко версии. Едната дава кратък зареждащ импулс на бобината и тя не стои през цялото време м/у две искри на пълен заряд. Другата версия не е на бош - бобината е на пълен заряд, но чрез напомпване с полусинусоидални импулси за да не се получи пълно изключване. Тази система не мога да кажа точно кои я ползват, но тя е за системи с по една бобина на цилиндър.
        А на старите 33 с електронен комутатор ги държеше на полузаряд
        Не ми отговори на въпроса защо бобината не стои през цялото време на заряд, както твърдеше
        Отговорът на този въпрос съм го дал още в пост 83 по темата, но ти явно не си го разбрал или прочел.

        Написал съм ясно и точно:

        "времето за намагнитване (dwell time) не трябва да е под 2,5 ms а всичко над него ще води до излишното загряване на бобината."

        Накратко - в съвременните двигатели първичната страна на бобината стои под напрежение само толкова време, колкото е необходимо да са се запаси в нея необходимото за искрата количество магнитна енергия. Това време се нарича "dwell time" и се обуславя от карта в ECU - то чиито клетки се адресират с помощта на 2 параметъра:

        1 - Захранващо напрежение.
        2 - Обороти на двигателя.

        Това също вече го написах в темата, ма кой да чете.

        Очаквам графиката в подрепа на твоето твърдение за стъпалообразния импулс.

        ---------- Post added at 11:51 ---------- Previous post was at 11:49 ----------

        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
        Не ми отговори на въпроса защо бобината не стои през цялото време на заряд, както твърдеше
        Посочи ми, къде съм твърдял това.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
          Другата версия не е на бош - бобината е на пълен заряд, но чрез напомпване с полусинусоидални импулси за да не се получи пълно изключване. Тази система не мога да кажа точно кои я ползват, но тя е за системи с по една бобина на цилиндър.
          А на старите 33 с електронен комутатор ги държеше на полузаряд
          Независимо от производителят, бобините се различават по типът запалване което ползват. При системите с механичен токопрекъсвач(чукче и наковалня) през бобината тече ток постоянно когато прекъсвачът е затворен, тоест м/у искрите. Там за ограничаване на токът се ползваше съпротивление, като то се шунтираше при старт на двигателят.
          Системите с полусиносоидални импулси, вероятно са тия с "кондензаторно запалване", те се ползват при мотоциклетите често и нямат много общо с това което се дискутира тук.От несвързаните изречения, не мога да разбера - това ли имаш предвид.
          Както и да е. В никоя от системите, ползваща електроника, бобината не стои на полузаряд.
          Погледни графиката, виж напрежителният пик след запушване на транзисторът и си представи какво ще стане ако той е отпушен през това време. Обърни внимание на токовият пик и си представи какво ще стане ако транзисторът е отпушен частично преди времето за зареждане.
          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

          Comment


          • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
            Независимо от производителят, бобините се различават по типът запалване което ползват. При системите с механичен токопрекъсвач(чукче и наковалня) през бобината тече ток постоянно когато прекъсвачът е затворен, тоест м/у искрите. Там за ограничаване на токът се ползваше съпротивление, като то се шунтираше при старт на двигателят.
            Системите с полусиносоидални импулси, вероятно са тия с "кондензаторно запалване", те се ползват при мотоциклетите често и нямат много общо с това което се дискутира тук.....
            Кондензаторни запалвания бяха и някогашните "тиристорни запалвания" при които кондензатор свързан последователно с първичната страна на бобината се зареждаше с високо напрежение, получено от трансфертер а в момента на искрата се отпушваше тиристор през който кондензаторът се разреждаше.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Кондензаторни запалвания бяха и някогашните "тиристорни запалвания" при които кондензатор свързан последователно с първичната страна на бобината се зареждаше с високо напрежение, получено от трансфертер а в момента на искрата се отпушваше тиристор през който кондензаторът се разреждаше.
              Има и транзисторно кондензаторни, но общото им с дискусията е само това, че са запалителни системи. Започвам да подозирам че Цвятко доста е пообъркал понятията.
              Ти как разбра че иде реч за стъпаловиден управляващ сигнал? Аз останах с впечатление че твърдението е за постоянен полузаряд.
              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

              Comment


              • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                Има и транзисторно кондензаторни, но общото им с дискусията е само това, че са запалителни системи. Започвам да подозирам че Цвятко доста е пообъркал понятията.
                Ти как разбра че иде реч за стъпаловиден управляващ сигнал? Аз останах с впечатление че твърдението е за постоянен полузаряд.
                От това, което каза Цвятко в пост 56 по темата, а именно:

                "....бобините не се намагнитват през цялото време на пълно напрежение. Те стоят на подмагнитване на половин захранване. Едва малко преди импулса им се подава пълно захранване...."


                Това няма как да стане освен със стъпаловидно изменение на напрежението.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:26.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  От това, което каза Цвятко в пост 56 по темата, а именно:

                  "....бобините не се намагнитват през цялото време на пълно напрежение. Те стоят на подмагнитване на половин захранване. Едва малко преди импулса им се подава пълно захранване...."


                  Това няма как да стане освен със стъпаловидно изменение на напрежението.
                  Това ясно, и аз така го разбирам. Взех и аз да се изразявам неточно, май е заразно.

                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Ти твърдиш, че напрежението на първичната страна за някакво време се подържа по-ниско от максимално възможното и така бобината стои известно време на частично подмагнитване.
                  Това не разбрах от къде дойде.
                  Може би съм те разбрал неправилно. За едно или две стъпала говорим?
                  Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                    Това ясно, и аз така го разбирам. Взех и аз да се изразявам неточно, май е заразно.



                    Това не разбрах от къде дойде.
                    Може би съм те разбрал неправилно. За едно или две стъпала говорим?
                    0V > 6V (примерно) > 12V

                    Т.е - 2 стъпала.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      0V > 6V (примерно) > 12V

                      Т.е - 2 стъпала.
                      Обърни внимание, че Цвятко не вкарва факторът време в картинката.
                      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                        Обърни внимание, че Цвятко не вкарва факторът време в картинката.
                        Аз съм убеден, че той не разбира и малка част от това, което сам говори (пише).


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Логически погледнато - няма никакъв смисъл от това напрежението да се изменя стъпалообразно.

                          Бих искал да чуя смислено обяснение "против", ако някой има такова.

                          Единствено виждам смисъл в това напрежението на първичната страна да се изменя в линейна зависимост от времето (ГЛИН) в рамките на времето за намагнитване, за да се избегне нежеланото произвеждане на искра в момент, различен от този на запалването.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • че нали за това беше оня диод преди резистора и свеща
                            относно съпаловидното повишаване на напрежението освен ,че ще се понамали продължителността на времето на сияние около вторичната друго не виждам да се случи
                            Last edited by 546; d.m.y г., 19:58.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                              че нали за това беше оня диод преди резистора и свеща
                              Не всички бобини имат диод, който освен останалото ще направи и колебанията след искрата(от графиката по назад) по кратки.
                              Еко говори чисто теоретично в случая, за смисъл от управляващ сигнал, различен от чист правоъгълник. На практика, разсейваната мощност от транзистора не позволява волни съчинения. Сигналът трябва да е правоъгълен със максимално стръмни фронтове, като се взмат и специални мерки за бързото запушване на транзисторът. В последната графика която публикува Любо, можеш да видиш ясно времето в което транзисторът може да достигне пълно отпушване, и далеч по малкото за пълно запушване.
                              п.п. без транзисторът да се налага да разсейва значителна мощност.
                              Може да ми викаш Нострадамус, няма да се сърдя.
                              Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 20:14.
                              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Логически погледнато - няма никакъв смисъл от това напрежението да се изменя стъпалообразно.

                                Бих искал да чуя смислено обяснение "против", ако някой има такова.

                                Единствено виждам смисъл в това напрежението на първичната страна да се изменя в линейна зависимост от времето (ГЛИН) в рамките на времето за намагнитване, за да се избегне нежеланото произвеждане на искра в момент, различен от този на запалването.
                                Никъде не съм написал стъпалообразно

                                Comment

                                Working...
                                X