Известие

Collapse
No announcement yet.

Тунинг на Fiat Punto GT почна се

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    колега,знаеш ли каво означава,SURGE,CHOKE LINE,EFFICIENCY ISLANDS,означени на турбо картите

    дай си параметрите на мотора,кубични см.,максимални обороти,пикова мощност-на колко оборота,максимален буст,конски сили които искаш да докараш от мотора,от колко оборота искаш да имаш буст и ще ти сметна каква турбина ще ти трябва за да го постигнеш
    145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

    Comment


    • #47
      с турбо калкулаторите и аз съм тренирал ) ама на теория е едно напрактика е второ а в деиствителност е 3 и 4

      иначе
      1400сс
      буст 1.6бара
      max rpm 7200
      pick 5000 rpm
      start bust 4000 rpm
      HP 200hp

      а за сърча съм доста добре запознат , мамкама и сърч
      ми да видим какво ще можеш да кажеш
      10Х за отзивчивостта
      Volvo S80 2.0 T5 180hp
      Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
      Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

      Comment


      • #48
        Engine Redline 7200 rpms Target Peak Power 200 crank-HP
        Peak Power @ 6500 rpms Engine Displacement 85 cid
        Max Boost @ 4000 rpms Target A/F Ratio 12
        0-4psi Boot Until 3000 rpms BSFC 0,49
        Max I/C Loss 20 psi

        Peak HP Airflow 19,6 lb/min

        Engine Speed 1000 3000 3500 4000 5250 6500 6850 7200
        User Input - Engine Parameters
        Volumetric Efficency 89% 90% 91% 93% 92% 90% 89% 87%
        Intake Temperature 70 80 100 120 135 135 135 140
        Calculated - Engine Parameters (Full Boost)
        Expect Boost (psi) 0,0 1,0 18,2 35,3 35,3 35,3 35,3 35,3
        Pressure Ratio 1,0 1,1 2,2 3,4 3,4 3,4 3,4 3,4
        Airflow (lb/min) 1,6 5,2 12,4 21,3 27,0 19,6 34,0 34,7
        Airflow (cfm) 23,8 75,6 179,9 308,8 390,9 284,1 493,4 502,7
        Airflow (m^3/min) 0,67 2,14 5,09 8,75 11,07 8,04 13,97 14,24
        Airflow (m^3/sec) 0,011 0,036 0,085 0,146 0,184 0,134 0,233 0,237
        Airflow (kg/s) 0,012 0,039 0,094 0,161 0,204 0,148 0,257 0,262
        Calculated - Engine Parameters (Half Boost)
        Expected Boost (psi) 0,0 1,0 17,7 17,7 17,7 17,7 17,7 17,7
        Pressure Ratio 1,0 1,1 2,2 2,2 2,2 2,2 2,2 2,2
        Airflow (lb/min) 1,6 5,2 12,2 13,8 17,4 21,1 22,0 22,4
        Airflow (cfm) 23,8 75,6 177,2 199,8 252,9 306,3 319,2 325,2
        Airflow (m^3/min) 0,67 2,14 5,02 5,66 7,16 8,67 9,04 9,21
        Airflow (m^3/sec) 0,011 0,036 0,084 0,094 0,119 0,145 0,151 0,154
        Airflow (kg/s) 0,012 0,039 0,092 0,104 0,132 0,160 0,167 0,170


        Very Important Notes:
        Any points to the right of the compressor map are in the choke point and willl not follow the predicted calculations above. In addition, boost ramp up must be predicted for each and every compressor map. Yes it will be a guest based on turbine specfications and compressor specifications. Boost ramp up may be predicted so that the ramp up maybe near the surge line. At least in cases where the compressor is close to specifications. Some additional notes about equation "flows" will help to make this spreadsheet mor effective.





        BSFC Assumptions
        The brake specific fuel consumption of an engine depends on many factors including thermal efficiency, mechanical efficiency and air to fuel ratios. I am still working on a way to help the user to predict his/her BSFC. I have found that I get similar to real life results by assuming a 0.4 for a race built car and 0.50-0.55 for a stock motor. Things that effect BSFC are octane, suplemental injection like NOS/Alky/etc, compression ratio, ability for the engine to mix the air/fuel, and VE can effect it slightly. The more of each of those, usually the better your BSFC. A 10sec 2.5L Omni with large amount of mods used a 0.43 to achieve close to real life results. I recommend you start with a known condition, and then adjust your parameters to look at your new compressor maps.







        Equation "Flows"
        Engine Disp, A/F, and BSFC determine the HP Airflow required to accomplish the Target Peak Power inputed. Once the airflow is determined, the column containing the Peak Power RPM point uses this to determine the boost pressure required based on temperature, RPM, and VE. The boost pressure is then distributed amoung all the columns from Max Boost to Engine Redline. Those RPM points use the equations in a "backwards" method to determine the airflow used based on the RPM, VE, and temperature. For the points below MAX boost, it is either assumed or split between the upper and lower point. Airflow is then caclculated again in the same manner as the other points. Latest addition includes Max I/C Loss. This number is assumed throughout the max boost range for simplisity.
        145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

        Comment


        • #49
          HX35 - Varient

          Map Notes





          Cars
          145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

          Comment


          • #50
            и колега,това което изискваш може да се постигне само с хибридна турбина,тоест топлата част да е с малък A/R-например 45,а компресора или студената част да е с голям A/R и повечето турбини ти излизат в сърдж лимита(говоря ти за диаграмите)

            ти искаш турбина която да се развърта късно,но същевременно литровата ти мощност е малко и за това турбина с голям A/R,не може да се развърти до небходимите обороти за буста който искаш

            другото което е че дебита ти е много малък (поради малката литрова мощност) и турбините които спокойно развиват прешър рейта който ти искаш са с по наклонени графики за по голям дебит и твоята диаграма излиза в сърджа

            на теб ти трябва графика която да е максимално изправена от към скалата на прешър рейта и същевременно да потдържа висок прешър рейт за да може самата търбина да стои в границите на номиналното кпд на турбината
            145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

            Comment


            • #51
              така за всичко си прав, но мощноста не е само турбина
              зависи от още 10 елемента около нея
              смес , вал ( за промениш времето за пълнене ) температура на входящия въздух в двигателя
              аз съм си играл с калкулаорите много
              но както казах по горе нещата седят малко различно в релана обстановка
              иначе аз знам каква турбина ми трябва ама не мога да я намеря
              пак е митсубиши ама е малко по чепата
              Volvo S80 2.0 T5 180hp
              Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
              Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

              Comment


              • #52
                имам много лесно разрешение на твоя проблем,ако можеш да и дигнеш згъстяването със 1,2 еденици

                а по горе ти е написано какви дюзи ти трябват и каква смес
                145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

                Comment


                • #53
                  вече съм направил едно 200 коньово , сега искам да направя едно по силно но малко не с моного
                  и точно такава турбина съм си харесал с малка топла и голяма студена , ама е некав уникат и се слага само на един мотор
                  иначе мога да си взема 0414 и да я ъпгейдна но 0415 ама излиза по скъпо
                  а за сега бюджета ми е свит до 1200 лева за кулер и турбина
                  Volvo S80 2.0 T5 180hp
                  Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                  Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                  Comment


                  • #54
                    ето това търся , ама не съм сигурен дали ще успеят да ми я доставят на прилични пари
                    Volvo S80 2.0 T5 180hp
                    Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                    Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                    Comment


                    • #55
                      колега,според мен тази турбина е много малка,а и прешър рейта на който ти е картата не е за 1,6 бара

                      снощи се порових и открих турбината за теб СУПЕР Т04Е-50ТРИМ,но ще се наложи да смениш топлата част с трим 40-45,ако нямаш,ще ти дам

                      турбинната част потдържа висок прешър рейт,а като смениш топлата част ще изправиш графиката за да може твоята гтафика на буста и дебита да влезе в нормите,а и самата турбина е с по голямо кпд от тази която си избрал,пък и ще се намери по лесно и по ефтино от тази която искаш ти
                      145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

                      Comment


                      • #56
                        тази която предлагаш къде да я търя и на какви коли се слага
                        иначе другата се слага на 2.3 мотор и топлата част е таман
                        ако сложа по голяма топла част буста ще идва след 5000 рпм и колата ще стане много лагава
                        а тази е с малка тола част и голяма компресорна
                        Volvo S80 2.0 T5 180hp
                        Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                        Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                        Comment


                        • #57
                          колега,защо не отидеш (примерно в реалтурбо)там където ремонтират турбини,в повечето реномирани могат да ти направят ,а и могат да ти сметнат каква турбина ще ти пасне,при тех има и каталози за взаимозаменяеми турбини
                          145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

                          Comment


                          • #58
                            а и между дръгото може да преработят стандартната ти,да и сменят студената част
                            145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от drigata
                              а и между дръгото може да преработят стандартната ти,да и сменят студената част
                              защото много хора ми препоръчаха правена турбина да не си слагам щото тука не ги правли добре , съотвено не ги балансирали качествено и много бързо давали фира
                              Volvo S80 2.0 T5 180hp
                              Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                              Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                              Comment


                              • #60
                                Имам малък проблем
                                вътре заварките в колектора леко стърчат , някои има ли идея с какво мога да стигна до там и да ги по изпиля, да не литне некое парче към новата ми турбината че ще се самоубеся ако стане това
                                Volvo S80 2.0 T5 180hp
                                Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                                Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                                Comment

                                Working...
                                X