Първоначално публикувано от Mind_Control
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
ТУРБО,КОМПРЕСОР И КАКВО ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Първоначално публикувано от JORKOOO Покажи съобщениеМерси колега,и аз до толкова си го обяснявам , но има соленоид който я управлява - кога ,как - компа пуска ли импулси ,към кое?
За управлението на гореспоменатата променлива геометрия има доста вариянти при някой е изцяло на налягане което движи клапан (wаstеgate), който от своя страна върти механизма с лопатките - това са примерно първите ЖТД мотори 136 коняПо новите се командват от вакум който се пуска или спира от соленоид и отново командва wаstеgate - това са 115кс. 140, 150 и 175 жтд-та
На някой от последните модели коли се използва директно управление на лопатките от ШИМ моторче примерно новите БМВ мотори
Last edited by Bobo; d.m.y г., 17:38.0888 232 484 - Бобо Extreme Service
sigpic
Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
Comment
-
Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщениеЗначи при променливата геометрия не се променя ъгъла на лопатките на турбинните колела, има лопатки които променят ъгъла на атака на потока изгорели газове, по този начин контролират скоростта на въртене на турбината съответно и нейното налягане
За управлението на гореспоменатата променлива геометрия има доста вариянти при някой е изцяло на налягане което движи клапан (wаstеgate), който от своя страна върти механизма с лопатките - това са примерно първите ЖТД мотори 136 коняПо новите се командват от вакум който се пуска или спира от соленоид и отново командва wаstеgate - това са 115кс. 140, 150 и 175 жтд-та
На някой от последните модели коли се използва директно управление на лопатките от ШИМ моторче примерно новите БМВ мотори
Благодаря!!!
А за да не се използва при бензиновите така масово,причината по-високата температура на изгорелите газове ли е????Last edited by drigata; d.m.y г., 17:44.
Comment
-
тъй като тва управление на геометрията е сложно нещо... хардуер и софтуер и е скъпо моята геометрия се управлява от клапан от газова бутилка тип "ТУРИСТ" 5 кг.
бедна работа, кризисни мерки
http://www.facebook.com/VenturaGarage
Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."
Comment
-
Първоначално публикувано от JORKOOO Покажи съобщениеБлагодаря!!!
А за да не се използва при бензиновите така масово,причината по-високата температура на изгорелите газове ли е????
Ако имате въпроси или коментари нека са по сериозни,все пак раздела е такъв,по горе има и общи приказки.
Причините са няколко ,но най важните две са ,че е много по скъпа като конструкция,именно за бензинови двигатели(високата температура),и управлението и е сложно като конструкция и софтуер.
Първите които са използвали турбина с променлива геометрия на бензинов двигател са ПОРШЕ.
А има и видни нашенски тунингисти които са експерементирали с такова турбо на бензинови коли и извода е ,че работи ,но периода му за експлоатация е много къс,поради прегаряне на лопатките и перката на топлата част,а и да не забравя ,не издържали повече от 2 бара.
Comment
-
Първоначално публикувано от drigata Покажи съобщениеАйде малко по сериозно,не искам да се превърне темата пак в бълвощина от глупости.
Ако имате въпроси или коментари нека са по сериозни,все пак раздела е такъв,по горе има и общи приказки.
Причините са няколко ,но най важните две са ,че е много по скъпа като конструкция,именно за бензинови двигатели(високата температура),и управлението и е сложно като конструкция и софтуер.
Първите които са използвали турбина с променлива геометрия на бензинов двигател са ПОРШЕ.
А има и видни нашенски тунингисти които са експерементирали с такова турбо на бензинови коли и извода е ,че работи ,но периода му за експлоатация е много къс,поради прегаряне на лопатките и перката на топлата част,а и да не забравя ,не издържали повече от 2 бара.
Благодаря още веднъж!
С пожелания за все така добра работа!
Comment
-
Ако поста ти е бил несериозен,щеше да бъде изтрит.
Comment
-
Ето няколко клипчета,на които се вижда как действа променливата геометрия(VNT-variable nozzle turbine,VGT-variable geometry turbine)...
Както каза Добри,първото такова турбо на бензинов мотор е на 997 911 Turbo и доколкото помня турбото беше на BorgWarner(не съм сигурен) и са използвани специални материали,за справяне с високата температура на изгорелите газове на бензиновия мотор.
http://www.youtube.com/watch?v=J8tW_...eature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2aw...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KgVrp...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=7EDCKvkQoaEMercedes ML 63 AMG 07'
159 TI 2.4JTDm SW 09'
156 2.0 20V Turbo
VW Phaeton 3.0 TDI 09'
sigpic
Comment
-
Винаги съм се чудил защо врпъскват N2O (нитро), а не директно кислород от бутилка ? Предполагам както чистия кислород е 'отровен' за хората (окислява ти мембраните на клетките демек изгарятза това слагат хелий в бутилките на водолазите) , така и чистия кислород може да е 'отровен' за двигателя по някъв начин ... ама това е само предположение та ако някой знае да напише
. Защото помпането на чист кислород по принцип е много по-ефективно от N2O. При кислорода ползваш цялата маса на газа докато при райския газ само около 1/3.
Comment
-
Първоначално публикувано от TByte Покажи съобщениеВинаги съм се чудил защо врпъскват N2O (нитро), а не директно кислород от бутилка ? Предполагам както чистия кислород е 'отровен' за хората (окислява ти мембраните на клетките демек изгарятза това слагат хелий в бутилките на водолазите) , така и чистия кислород може да е 'отровен' за двигателя по някъв начин ... ама това е само предположение та ако някой знае да напише
. Защото помпането на чист кислород по принцип е много по-ефективно от N2O. При кислорода ползваш цялата маса на газа докато при райския газ само около 1/3.
Comment
-
Първоначално публикувано от spirit76 Покажи съобщениеТи май ще обиколиш всички форуми
А ,че пиша по разни други форуми (не за коли) - мдам
Comment
-
Първоначално публикувано от TByte Покажи съобщениеВинаги съм се чудил защо врпъскват N2O (нитро), а не директно кислород от бутилка ? Предполагам както чистия кислород е 'отровен' за хората (окислява ти мембраните на клетките демек изгарятза това слагат хелий в бутилките на водолазите) , така и чистия кислород може да е 'отровен' за двигателя по някъв начин ... ама това е само предположение та ако някой знае да напише
. Защото помпането на чист кислород по принцип е много по-ефективно от N2O. При кислорода ползваш цялата маса на газа докато при райския газ само около 1/3.
Чистия кислород ще направи процеса на горене много бърз и яростен съответно и температурата в камерата в пъти по-висока. Няма да има възможност на никакъв контрол над запалването. Още с първото по-голямо затопляне в цилиндъра и запалването става абсолютно неконтролируемо.
За това се ползва райския газ. Азота е друга бираDiscover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение...
Чистия кислород ще направи процеса на горене много бърз и яростен съответно и температурата в камерата в пъти по-висока. Няма да има възможност на никакъв контрол над запалването. Още с първото по-голямо затопляне в цилиндъра и запалването става абсолютно неконтролируемо.
За това се ползва райския газ. Азота е друга бира. Мерси за изясняването на въпроса
Comment
Comment