Известие

Collapse
No announcement yet.

ТУРБО,КОМПРЕСОР И КАКВО ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
    Предполатам, че ъгълът на лопатките се променя. При нормалните турбини без променлива геометриа сигурно този ъгъл е изчислен така, че да има оптимално съотношение дебит/напор във всички обороти, а при променливата геометрия при ниски обороти ти трябва повече напор и по- малко дебит и съответно при високи обороти ти трябва повече дебит и повече напор. А лопатките застават така, че при ниски обороти да ти осигуряват напора за сметка на дебита.
    Мерси колега,и аз до толкова си го обяснявам , но има соленоид който я управлява - кога ,как - компа пуска ли импулси ,към кое?
    Жоро 147 1.9 JTD

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от JORKOOO Покажи съобщение
      Мерси колега,и аз до толкова си го обяснявам , но има соленоид който я управлява - кога ,как - компа пуска ли импулси ,към кое?
      Значи при променливата геометрия не се променя ъгъла на лопатките на турбинните колела, има лопатки които променят ъгъла на атака на потока изгорели газове, по този начин контролират скоростта на въртене на турбината съответно и нейното налягане
      За управлението на гореспоменатата променлива геометрия има доста вариянти при някой е изцяло на налягане което движи клапан (wаstеgate), който от своя страна върти механизма с лопатките - това са примерно първите ЖТД мотори 136 коня По новите се командват от вакум който се пуска или спира от соленоид и отново командва wаstеgate - това са 115кс. 140, 150 и 175 жтд-та На някой от последните модели коли се използва директно управление на лопатките от ШИМ моторче примерно новите БМВ мотори
      Last edited by Bobo; d.m.y г., 17:38.
      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
      sigpic
      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
        Значи при променливата геометрия не се променя ъгъла на лопатките на турбинните колела, има лопатки които променят ъгъла на атака на потока изгорели газове, по този начин контролират скоростта на въртене на турбината съответно и нейното налягане
        За управлението на гореспоменатата променлива геометрия има доста вариянти при някой е изцяло на налягане което движи клапан (wаstеgate), който от своя страна върти механизма с лопатките - това са примерно първите ЖТД мотори 136 коня По новите се командват от вакум който се пуска или спира от соленоид и отново командва wаstеgate - това са 115кс. 140, 150 и 175 жтд-та На някой от последните модели коли се използва директно управление на лопатките от ШИМ моторче примерно новите БМВ мотори

        Благодаря!!!
        А за да не се използва при бензиновите така масово,причината по-високата температура на изгорелите газове ли е????
        Last edited by drigata; d.m.y г., 17:44.
        Жоро 147 1.9 JTD

        Comment


        • #34
          тъй като тва управление на геометрията е сложно нещо... хардуер и софтуер и е скъпо моята геометрия се управлява от клапан от газова бутилка тип "ТУРИСТ" 5 кг.
          бедна работа, кризисни мерки

          http://www.facebook.com/VenturaGarage
          Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от JORKOOO Покажи съобщение
            Благодаря!!!
            А за да не се използва при бензиновите така масово,причината по-високата температура на изгорелите газове ли е????
            Айде малко по сериозно,не искам да се превърне темата пак в бълвощина от глупости.

            Ако имате въпроси или коментари нека са по сериозни,все пак раздела е такъв,по горе има и общи приказки.

            Причините са няколко ,но най важните две са ,че е много по скъпа като конструкция,именно за бензинови двигатели(високата температура),и управлението и е сложно като конструкция и софтуер.
            Първите които са използвали турбина с променлива геометрия на бензинов двигател са ПОРШЕ.

            А има и видни нашенски тунингисти които са експерементирали с такова турбо на бензинови коли и извода е ,че работи ,но периода му за експлоатация е много къс,поради прегаряне на лопатките и перката на топлата част,а и да не забравя ,не издържали повече от 2 бара.
            145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от drigata Покажи съобщение
              Айде малко по сериозно,не искам да се превърне темата пак в бълвощина от глупости.

              Ако имате въпроси или коментари нека са по сериозни,все пак раздела е такъв,по горе има и общи приказки.

              Причините са няколко ,но най важните две са ,че е много по скъпа като конструкция,именно за бензинови двигатели(високата температура),и управлението и е сложно като конструкция и софтуер.
              Първите които са използвали турбина с променлива геометрия на бензинов двигател са ПОРШЕ.

              А има и видни нашенски тунингисти които са експерементирали с такова турбо на бензинови коли и извода е ,че работи ,но периода му за експлоатация е много къс,поради прегаряне на лопатките и перката на топлата част,а и да не забравя ,не издържали повече от 2 бара.
              Благодаря колега,но мисля че въпроса ми беше напълно нормален и смислен.Просто това не беше споменато никъде в темата,а тзи подробност е интересна.
              Благодаря още веднъж!
              С пожелания за все така добра работа!
              Жоро 147 1.9 JTD

              Comment


              • #37
                Ако поста ти е бил несериозен,щеше да бъде изтрит.
                145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

                Comment


                • #38
                  Ето малко снимки за да стане по-интересно - ако не възразявате.
                  Attached Files
                  Жоро 147 1.9 JTD

                  Comment


                  • #39
                    Ето няколко клипчета,на които се вижда как действа променливата геометрия(VNT-variable nozzle turbine,VGT-variable geometry turbine)...
                    Както каза Добри,първото такова турбо на бензинов мотор е на 997 911 Turbo и доколкото помня турбото беше на BorgWarner(не съм сигурен) и са използвани специални материали,за справяне с високата температура на изгорелите газове на бензиновия мотор.

                    http://www.youtube.com/watch?v=J8tW_...eature=channel

                    http://www.youtube.com/watch?v=Gc2aw...eature=related

                    http://www.youtube.com/watch?v=KgVrp...eature=related

                    http://www.youtube.com/watch?v=7EDCKvkQoaE
                    Mercedes ML 63 AMG 07'
                    159 TI 2.4JTDm SW 09'
                    156 2.0 20V Turbo
                    VW Phaeton 3.0 TDI 09'
                    sigpic

                    Comment


                    • #40
                      Благодаря колега за добрата информация за тези агрегати!
                      Alfa Romeo 166 2.4 JTD 140hp/after remap 190hp/ Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp/after remap 140hp/!!!/Suzuki750 Gsx-R 150+hp.

                      Comment


                      • #41
                        Винаги съм се чудил защо врпъскват N2O (нитро), а не директно кислород от бутилка ? Предполагам както чистия кислород е 'отровен' за хората (окислява ти мембраните на клетките демек изгарят за това слагат хелий в бутилките на водолазите) , така и чистия кислород може да е 'отровен' за двигателя по някъв начин ... ама това е само предположение та ако някой знае да напише . Защото помпането на чист кислород по принцип е много по-ефективно от N2O. При кислорода ползваш цялата маса на газа докато при райския газ само около 1/3.


                        Alfa Romeo 166 JTD - 2003

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от TByte Покажи съобщение
                          Винаги съм се чудил защо врпъскват N2O (нитро), а не директно кислород от бутилка ? Предполагам както чистия кислород е 'отровен' за хората (окислява ти мембраните на клетките демек изгарят за това слагат хелий в бутилките на водолазите) , така и чистия кислород може да е 'отровен' за двигателя по някъв начин ... ама това е само предположение та ако някой знае да напише . Защото помпането на чист кислород по принцип е много по-ефективно от N2O. При кислорода ползваш цялата маса на газа докато при райския газ само около 1/3.
                          Ти май ще обиколиш всички форуми

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от spirit76 Покажи съобщение
                            Ти май ще обиколиш всички форуми
                            Ъ ... ? За първи път задавам подобен въпрос изобщо някъде
                            А ,че пиша по разни други форуми (не за коли) - мдам


                            Alfa Romeo 166 JTD - 2003

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от TByte Покажи съобщение
                              Винаги съм се чудил защо врпъскват N2O (нитро), а не директно кислород от бутилка ? Предполагам както чистия кислород е 'отровен' за хората (окислява ти мембраните на клетките демек изгарят за това слагат хелий в бутилките на водолазите) , така и чистия кислород може да е 'отровен' за двигателя по някъв начин ... ама това е само предположение та ако някой знае да напише . Защото помпането на чист кислород по принцип е много по-ефективно от N2O. При кислорода ползваш цялата маса на газа докато при райския газ само около 1/3.
                              Защото в цилиндъра процеса на горене ще стане като оксижен. И... аз съм го виждал това малоумие. Още при първото впръскване и смукателните колектори се взривиха. Познай защо. Ако някак си го бяха накарали да работи тоя мотор гаранция, че за първите 50 метра и клапани нямаше да има. Щяха да останат само стеблата им да висят от главата

                              Чистия кислород ще направи процеса на горене много бърз и яростен съответно и температурата в камерата в пъти по-висока. Няма да има възможност на никакъв контрол над запалването. Още с първото по-голямо затопляне в цилиндъра и запалването става абсолютно неконтролируемо.

                              За това се ползва райския газ. Азота е друга бира
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                                ...

                                Чистия кислород ще направи процеса на горене много бърз и яростен съответно и температурата в камерата в пъти по-висока. Няма да има възможност на никакъв контрол над запалването. Още с първото по-голямо затопляне в цилиндъра и запалването става абсолютно неконтролируемо.

                                За това се ползва райския газ. Азота е друга бира
                                Мдаам неконтролирумето запалване реално изключва чистия кислород. А и при таз температура двигателя ще потече по асфалта и ще трябва да се събира с геблото . Мерси за изясняването на въпроса


                                Alfa Romeo 166 JTD - 2003

                                Comment

                                Working...
                                X