Известие

Collapse
No announcement yet.

За Бензина и Дизела - митове и реалности

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от търтей
    знауш ти баба си
    се тая де - нема да спорим

    обаче дали прочете кво съм написал?

    че не си е ясно

    особено нискообортните дизели са практически вечни
    Да, написа го във връзка за дизела в Льо Ман, демек имаше предвит, че Ауди R8 и R10 са нискооборотни и са дизели с цел по-голяма надеждност. Поне аз така го разбрах

    Първоначално публикувано от търтей
    не е икономия а по-високо КПД
    има и други рпедимства
    примерно дълговечност
    особено нискообортните дизели са практически вечни

    После точното определение на КПД е:

    Коефициентът на полезно действие (КПД) е характеристика, която отразява ефективността на система, служеща за преобразуване на енергия. Определя се като съотношението между изходящата полезна енергия и енергията, подадена към системата и представлява число от 0 до 1 (от 0 до 100%).

    Демек логиката е елементарна: по-малко гориво за повече енергия.

    Comment


    • Логиката е по-скоро - повече енергия от еденица гориво.
      Welcome to the real world

      Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

      Comment


      • Първоначално публикувано от morfius
        Логиката е по-скоро - повече енергия от еденица гориво.
        И така може

        Comment


        • А "икономия" е желанието и способността на икономическите агенти за ограничаване на разходваните налични и безналични платежни средства, за задовляване на нуждите от потребяване на блага
          Нарича се още "спестяване"
          sigpic

          Comment


          • Първоначално публикувано от Kuku
            А "икономия" е желанието и способността на икономическите агенти за ограничаване на разходваните налични и безналични платежни средства, за задовляване на нуждите от потребяване на блага
            Икономията - майка на мизерията
            Welcome to the real world

            Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

            Comment


            • Да ти кажа ли какво е "пачка"
              sigpic

              Comment


              • Първоначално публикувано от Kuku
                Да ти кажа ли какво е "пачка"
                Аз мога да ти кажа какво е "пачка" с "И"

                Comment


                • Първоначално публикувано от Kingpin
                  Първоначално публикувано от Kuku
                  Да ти кажа ли какво е "пачка"
                  Аз мога да ти кажа какво е "пачка" с "И"
                  "пачкИ"
                  sigpic

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от morfius
                    Логиката е по-скоро - повече енергия от еденица гориво.
                    мндаа
                    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Kuku
                      Първоначално публикувано от Kingpin
                      Първоначално публикувано от Kuku
                      Да ти кажа ли какво е "пачка"
                      Аз мога да ти кажа какво е "пачка" с "И"
                      "пачкИ"

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от Kuku
                        А "икономия" е желанието и способността на икономическите агенти за ограничаване на разходваните налични и безналични платежни средства, за задовляване на нуждите от потребяване на блага
                        Нарича се още "спестяване"
                        Бате, тва счетоводство не ти се отразява добре
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • Е, що, гледай какъв съм експерт
                          sigpic

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от търтей
                            не е икономия а по-високо КПД
                            има и други рпедимства
                            примерно дълговечност
                            особено нискообортните дизели са практически вечни
                            Че то и бензина да го караш между 2000 и 3000 оборота ще те надживее.

                            Най готино е електро двигател, имаш въртящ момент и в ниски и във високи обороти, КПД-то му е най- високо (не съм сигурен ама май е 90-95 %). Пък е и най- евтино да се движиш на ток (по- евтино и от метана даже). Е има и един друг момент- че КПД-то на АЕЦ е към 30 %.. Електродвигателя е супер опростен в сравнение с бензин и дизел, предавателната кутия също да има нужда максимум от 3 предавки..
                            Lexus IS200

                            Comment


                            • [quote=Mind_Control]
                              Първоначално публикувано от "търтей":youlw3q7
                              не е икономия а по-високо КПД
                              има и други рпедимства
                              примерно дълговечност
                              особено нискообортните дизели са практически вечни
                              Че то и бензина да го караш между 2000 и 3000 оборота ще те надживее.

                              Най готино е електро двигател, имаш въртящ момент и в ниски и във високи обороти, КПД-то му е най- високо (не съм сигурен ама май е 90-95 %). Пък е и най- евтино да се движиш на ток (по- евтино и от метана даже). Е има и един друг момент- че КПД-то на АЕЦ е към 30 %.. Електродвигателя е супер опростен в сравнение с бензин и дизел, предавателната кутия също да има нужда максимум от 3 предавки..[/quote:youlw3q7]

                              Да, ама електромотор с голяма мощност има нужда от много ток А много ток значи много батерии, много батерии значат много маса, а много маса значи ниско КПД и така кръга се затваря

                              После голяма мощност на електромотор изисква голям магнит и голяма намотка, което пак значи голямо тегло

                              Comment


                              • [quote=Kingpin]
                                Първоначално публикувано от Mind_Control
                                Първоначално публикувано от "търтей":8830xqh4
                                не е икономия а по-високо КПД
                                има и други рпедимства
                                примерно дълговечност
                                особено нискообортните дизели са практически вечни
                                Че то и бензина да го караш между 2000 и 3000 оборота ще те надживее.

                                Най готино е електро двигател, имаш въртящ момент и в ниски и във високи обороти, КПД-то му е най- високо (не съм сигурен ама май е 90-95 %). Пък е и най- евтино да се движиш на ток (по- евтино и от метана даже). Е има и един друг момент- че КПД-то на АЕЦ е към 30 %.. Електродвигателя е супер опростен в сравнение с бензин и дизел, предавателната кутия също да има нужда максимум от 3 предавки..
                                Да, ама електромотор с голяма мощност има нужда от много ток А много ток значи много батерии, много батерии значат много маса, а много маса значи ниско КПД и така кръга се затваря

                                После голяма мощност на електромотор изисква голям магнит и голяма намотка, което пак значи голямо тегло [/quote:8830xqh4]
                                Ниско КПД на кое?
                                Май нещо губиш отново понятието що е то КПД, освен, че си писал малко преди това какво теоретично би означавало това съкращение.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Comment

                                Working...
                                X