Известие

Collapse
No announcement yet.

Бензин vs. Дизел

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
    и да видим смеете ли с бензинките да поддържате скорост от 160+ на магистрала...или виждате стрелката на скоростомерът на 190 веднъж на 2 години.
    Aми смея, колега и го правя но не винаги и не защото гори повече тогава а от съображения за сигурност ... по нашите пътища и с тези кошници такава скорост не е заподържане ... 190 ++ се подържат с нова и сигурна кола и т.н. дори и тогава не е желателно. тая скорост я дигаш за да се изкефиш след което си влизаш в нормите ...
    А ти продължавай да караш със 190+ по магистралите и скоро да очакваме включване от твоя страна как книжката ти е взета за 3-6 месеца понеже те има на снимка колко си бърз ...
    НЕ се заяждам не се ебавам с никой просто няма смисал от спорове и място за сравнение .. дизела върви до известна степен бърз е до някъде но няма място за сравнение никога няма да има дизел който би могъл да се конкурира с бензина при еднакви кубатури и системи (турбини, чипове мипове и т.н.) ....

    п.п. - на 1ва предавка колко дигаш с печката ... а на 2ра ... а на трета ....
    Темата за мен е изчерпана и всички следващи мениня се превръщат в спор ....

    Comment


    • Колко вдигам немога да ти кажа на първа защото никога не съм и гледал. Но спокойно мога да кажа че съм наказвал доста бензинки с моят асматик. Коли за мен се сравняват на тегло и коне по нищо друго (лично за мене). То от самото начало си е спор бензин-дизел, и е смешно да се твърди че бензина е по-добър от дизела. Мога да изкажа мн плюсове в полза на дизелчето, но мисля няма да убедя заклет бензинджия в обратното. Карайте си квото решите, и се молете да не вдигнат бензина още че нема да ви виждаме по улиците (шега).
      п.п. Аз книжката няма да я изгубя. за последните 5 години немам още едно нарушение
      Ползи за бензин:
      пилене на гуми
      големи двг сток над 300кс+
      звукът от ревяща генерация...за други не се сещам
      ползви от дизела:
      мн по-нисък разход
      по-ниска цена на горивото(много)
      отоплението зимата
      поддържане на висока скорост без да роди както повечето бензинки за заплашени
      по-висок въртящ момент
      по-здрави двигатели...за друго сега не се сещам
      по редки посещения на бензиностанциите няма какво да коментирам повече. Защо мн хора карали бензин започват да си купуват все по-често дизели, а не обратното!(реторичен въпрос)
      Last edited by rusiq86; d.m.y г., 21:07.
      sigpic
      Gulfstream G650 with Italian design...

      Comment


      • Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
        ...и е смешно да се твърди че бензина е по-добър от дизела. Мога да изкажа мн плюсове в полза на дизелчето...
        A това кой го твърди? "Безпристрастните" кюмюрджии ли?
        Изкажи ги моля те, многото плюсове на дизела, че ние бедните заблудени бензинаджии не ги знаем.
        Alfa Romeo 166 3.0 V6
        Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

        Comment


        • Кво с тая по-ниска цена на горивото,миналата година съм давал по 2.30-2.40 за литър дизел за 166-ца,а я се сетете колко беше бензина тогава.
          Alfa 155 1.7,1.8 ex
          Alfa 166 2.4 3 ex
          155 1.8 MY 95 sport

          Comment


          • Е това само тук го има да даваш такава цена за продукт, който се получава от процеса по получаване на бензина. Но го оправиха нали, и повервай дори да е по скъпо по бензиностанции пак ще съм по икономичен от бензинка, но и това не вярвам да се случи пак...
            Не случайно от завода като излиза нова кола, ако е дизел е по-скъпа като цена, съответно и държи по-висока цена от бензина, довавил съм други в предишният си пост
            Last edited by rusiq86; d.m.y г., 21:23.
            sigpic
            Gulfstream G650 with Italian design...

            Comment


            • Добре де аз бих казал един плюс...
              Поради това, дизеловите двигатели винаги се настройват за работа със среднобедни смеси (т. е. със сериозен излишък от въздух), а регулирането на натоварването се извършва единствено чрез дозиране на количеството впръскано гориво. По този начин се избягва необходимостта от използване на дроселова клапа, което е огромно предимство пред бензиновите им събратя.
              всъшност ето тук може по-подробно да прочетете за предимствата и недостатъците на дизела и бензина. Те хората са си го написали.


              Дизелът разполага с мощност, но в малък диапазон от обороти... съответно това води до друга скоростна кутия/къса, не случайно новите дизели са с 6скорости/. Бензинът има 'повече обороти' , което означава , че може да се задържи мощността в по-голям диапазон.
              Много важна роля при ускоряването на един автомобил играе скоростната кутия - тук се правят компромиси в зависимост от типа двигател и предназначението на колата.Например дългата скоростна кутия дава по-слабо ускорение , за сметка на висока максимална скорост, като в същото време 'държи ' двигателят в по -ниски обороти, което от своя страна води до по-нисък разход. Късата кутия дава по-добро ускорение и доускорение , за сметка на ниска максимална скорост...
              и още малко..
              Дизела има постояннен бъртяш момент по4ти през целия диапазон на обороти, но липсва мощност. Бензина пък има мощност, но въртящия момент нараства експоненциално с оборотите до достигане на максимума, и след това спада много бързо. Вси4ко това се дължи на двата вида гориво, които се използват. Бензина изгаря много бързо, с голяма скорост и висока температура при малка компресия 10:1, което обуславя по висока скорост на буталата и по-бързи и високи обороти. Дизела гори с по-ниска температура и по-бавно при много висока компресия 21:1, което прави двигателя по-бавен, но с пове4е въртящ момент тъй като има по-висока компресия
              виждали ли сте Камаз натоварен с 12 тона пясък, таботещ на бензин? Няма и да видите! Нафтата дава много по-голяма мощност от бензина, но е трудно се постигат такива високи обороти.
              Спорове ще има винаги! А мислех това да бъде кратък отговор!

              Между другото аз съм с 145 1.9 JTD. Дайте малко повече инфо за него моля!
              Last edited by BanishMemory; d.m.y г., 21:37.
              145 1.9 JTD

              Comment


              • Така са тия неща колега,затова и за състезателни коли се ползва бензин,за спортни също.
                Alfa 155 1.7,1.8 ex
                Alfa 166 2.4 3 ex
                155 1.8 MY 95 sport

                Comment


                • Хората си купуват дизел с цел икономия, а не с някаква друга цел, ок имат голям въртящ момент и мощност.. вуйчо ми кара дизел 3.0 ТДи немски трактор е ... 225коня или там нещо такова е и въпреки тва при 200км е на 3000об. мин на 6та като в спорт режим сменя предавките на 4500... а какъв мислите че е разхода на тази кола .... градско в София си дава и 17 при напън това е НАФТА . . .
                  Един друг близък кара Лексус IS250 върви много повече от джипа на вуйчо ми и харчи по малко БЕНЗИН .... а конете са сходни .... с тази разлика че лексуса върви с 240 и дава разход 13-14 при тази скорост ....
                  Дизела без турбо е кошница а бензина с турбо не можеш да го видиш за да разбереш кво е ....
                  И аз с моя стар кашон(1.3 на газ) съм наказвал немско возило 1.9тд ....
                  кво повече .....

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от Flame Покажи съобщение
                    Така са тия неща колега,затова и за състезателни коли се ползва бензин,за спортни също.

                    Така е, ама някои хора тук са решили, че техния бременен свинспарк 1,6, 1 ,8 или 2.0 е спортна, дори състезателна кола.

                    В голямо заблуждение са изпаднали, наистина

                    А па за тия със 166 - 2.0 е базовия мотор - нищо повече, и мощността му стига, колкото да не се превърнеш в пречка за трафика
                    Volvo XC90 D5 '06
                    Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                    Lancia Ypsilon 1.2 '00



                    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                    ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
                      Така е, ама някои хора тук са решили, че техния бременен свинспарк 1,6, 1 ,8 или 2.0 е спортна, дори състезателна кола.

                      В голямо заблуждение са изпаднали, наистина

                      А па за тия със 166 - 2.0 е базовия мотор - нищо повече, и мощността му стига, колкото да не се превърнеш в пречка за трафика
                      sigpic
                      Gulfstream G650 with Italian design...

                      Comment


                      • Еми да,ама нали всеки иска да му е бърза колата,и затва така се получава,че нещата се изкривяват.Айде сега аз понеже бях карал на цариградско с 166-цата след ауди рс6 и р8(аз яко ги гонех-да си направя кефа една нощ),сега да разправям колко ми била мощна алфата и такива мити работи.
                        Alfa 155 1.7,1.8 ex
                        Alfa 166 2.4 3 ex
                        155 1.8 MY 95 sport

                        Comment


                        • Аз не съм пречка за трафика дори като карам до 3000об, стига вицове, да не кажа, че някои коли и в тоя режим не могат да карат с мене Причината, поради която се карат дизели е същата, поради която аз карам на газ. Хората си правят сметката и това е, наистина е смешно обаче да се спори за кошници 100-150коня, карал съм коли по 300-400 коня и мога да ви кажа на всички "облъчени рацери" тука, че сте много далече от истината. Докато гледате да спестявате истински машини няма да карате, и себе си слагам тука, примирете се, щото прегряха клавиатурите Темата е пълен смях, дизела за мен си е "селска радост", както и газта и това е. А пък тия дето се напъват с 1,9 JTD в темата - невежеството е блаженство!

                          пп 2.4JTD също е базов дизелов двг за 166, освен това единствен - тъпо, а? Колкото да се придвижва с него някак си, за да не пречи на бензиновите! Хах, тоя тъп спор може да го водим още 20 стр. вижте оценката на темата, не е случайна . .
                          Last edited by code; d.m.y г., 22:34.
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • ford F350 turbodiesel Super Duty - селска радост, че и планинарка (за 50 бона използван)
                            - 350 hp @ 3,000 rpm
                            - 650 lb.-ft. of torque @ 2,000 rpm разхода беше по комп 20, с трейлър с голям товар 25литра. За същото тегло с Ford Excursion 6.8 L V10, 310 hp даваше разход 30 литра и се зореше.

                            Няма такова ускорение, пак дизелче, мн км съм му въртял, просто ти пречупва вратлето, пък нека сме невежи с 1.9 ждт . Спорът найстина е безсмислен, защото блажено е невежеството както спомена един колега
                            Last edited by rusiq86; d.m.y г., 22:47.
                            sigpic
                            Gulfstream G650 with Italian design...

                            Comment


                            • Абе пак говорите за вадене на 300 коня от 2.0 двигатели, говорите колко е бърз бензина и как по състезания само безинови коли били. колко дигали дизелите на 1 и 2 или как 2 коли с едни и същи параметри щял бензина да бие и тн. Айде още един път да ви натрия носовете с резултати и дано да се задушите в облак от дизел след като видите листата:

                              http://www.alfisti.bg/?step=module_a...alfisti&lang=2

                              17 Аспарух Марков Alfa Romeo 156 Extreme 1.9 JTDm CA8363KX над 1.6 "01:02.40"

                              Също спорехте как турбо дизел не може да бие турбо бензин:

                              Добри Жечкин Аlfa Romeo 145 1.7 16V Turbo Boxer X1022BM над 1.6 "01:15.66"
                              Ивайло Агов Alfa Romeo 145 QV TURBO C3579MA над 1.6 "01:04.93"
                              Александър Николов Fiat Coupe 2.0 Turbo 16V PB8156BK над 1.6 "01:17.51"

                              Бре ко имаме тука...3 турбо бензина. А най-интересното е че други JTD-а са дали по-добри времена от първата и третата горепосочени турбо бензинки. Няма дизел с време над 1:09
                              Last edited by RoMAN; d.m.y г., 23:26.

                              Comment


                              • А те на драг не са ли се пускали ?
                                Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                                ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                                Comment

                                Working...
                                X