Известие

Collapse
No announcement yet.

Икономичен TS - има ли такова чудо невиждано?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Отговор 2. Джиткаш със съвсем леко натиснат педал на газта. Разбира се при условие, че няма наклон.

    Сърцата са по-капризни от умовете.

    Comment


    • #62
      При равен терен и нанагорнище - отговор 1. При спускане - отговор 2.
      Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
      AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
      Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
        Карам зад някаква кола...тя се движи видимо по-бавно от мен. Ако реша да изпреварвам трябва да изпреваря цяла колона близо движещи се коли (градски трафик) и съответно да я изрежа на 2-ра, което ми вдига разхода.За това си седя зад колата и ...

        От тук има 2 варианта :
        1. Карам на 2ра предавка като поддържам обороти около 3000
        2. Карам на 3та предавка като поддържам обороти около 1500-1700 (колата се мъчи)

        В кой от 2-та варианта се движа по-икономично? На ниски обороти или при леко високи (3000)???
        Сега първо аз не се смятам за гуру щото от вчера разхода ми пак си е 14+ по комп, ако ме гледа някой от въртолет ще си помисли, че участвам в полицейско преследване все пак ще отговоря.
        На 2-ра разхода при 3000об е огромен. Ако вдигнеш на 3-та в тоя случай няма да се мъчи изобщо колата, щото ще падне някъде към 2300об. Ако решиш да се влачиш с колона може да вкараш дори 4-та.
        Една друга тънкост, която ми дойде на ум. Понякога в града се налага бързо ускоряване и след това движение с равномерна скорост. Даваш газ примерно на 2-ра (или 3-та) до 4000-5000об, за да изпревариш, или да хванеш светофар и т.н. и после примерно се оказва, че си с 60
        (или 80) и трябва да поддържаш тази скорост. В такъв случай се прескача предавка (примерно от 2 на 4 или от 3 на 5) защото следващата така или иначе влиза пак на високи об, ненужни за поддържане на скоростта.
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
          Аз пък си мисля, че 145-ца 1.4 и 1.6TS спокойно мога да ги сваля под 10 без никакъв зор Както и 156 1.6TS, сигурно има и други. Разбира се градско е много разтегливо понятие, както между Сф и Бс има някои разлики.
          Объркал си се сериозно-1.4/1.6 ТС харчат почти колкото 2.0
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
            Объркал си се сериозно-1.4/1.6 ТС харчат почти колкото 2.0
            Говоря за 145, която е с 300кг по-лека от 166 Двг не е от голямо значение, това е така, но кг са!
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #66
              Аз, като си купувах моята кола знаех, че алфите горят доста, но все пак не си купих опел- примерно!
              т.е. ако искате да правите икономии на гориво да си бяхте взели скопени коли, какъв е смисъла да имаш алфа и да караш "икономично"

              Comment


              • #67
                Да всеки е чувал че опел са много икономични коли и че алфата без значение от двигателя гори много .Обаче дали е така ? За мен икономична кола е тази която харчи към 5 л по-малко от моята 2,0 тс такива са малките дизели и малолитражките с 60 кс но другите например 1,6 100кс разликата и то в града едва ли надвишава 2л а извънградско може и да са по зле .Големите разходи при нас идват най вече при спортно каране в града и извън .Гледам например разход на алфа 10л при 160-180 км/ч и трябва да се замислите защо една малолитражка не харчи 10л

                Comment


                • #68
                  Тя тая малолитражка ще и трябва три цигари време, лек наклон в нейна полза и попътен вятър за да достигне до 180 и пак не се знае.

                  Като ходих на морето моя Алф /156 1.8/ измина 950 км с 70 литра - 7.36 л/100км. Това е кротко каране 90-110 нормален път и 130-140 магистрала.
                  Last edited by Derry; d.m.y г., 22:52.

                  Сърцата са по-капризни от умовете.

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от Derry Покажи съобщение
                    Тя тая малолитражка ще и трябва три цигари време, лек наклон в нейна полза и попътен вятър за да достигне до 180 и пак не се знае.

                    Като ходих на морето моя Алф /156 1.8/ измина 950 км с 70 литра - 7.36 л/100км. Това е кротко каране 90-110 нормален път и 130-140 магистрала.
                    Мда, и за мен 1.8 е най - практичния компромис между мощност и разход при 156......
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
                      7. При равномерно извънградско каране ако е равно не е нужно да се държи педала на газта натиснат през цялото време. Пълното му отпускане или съвсем плавното подаване/отнемане на газта ви гарантират допълнително сваляне на разхода. Малко е странно да се свикне първоначално, но действа безотказно.
                      .

                      Toва ми звучи като пълна глупооооост.

                      И немога да проумея как ще сваля разхода като карам по магистралата със 120 примерно и постоянно отпускам и давам газ ако карам на бензин ламбдасондата въобще ама въобще няма да е в час.
                      sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                        Toва ми звучи като пълна глупооооост.

                        И немога да проумея как ще сваля разхода като карам по магистралата със 120 примерно и постоянно отпускам и давам газ ако карам на бензин ламбдасондата въобще ама въобще няма да е в час.

                        Я не се опитвай да ги проумяваш тези икономични способи. Превключвай от 2-ра на 5-та и така.
                        В тая тема някой трябва да отсее правилното от неправилното, че като гледам какви бисери има.
                        AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                        Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                        sigpic

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
                          Я не се опитвай да ги проумяваш тези икономични способи. Превключвай от 2-ра на 5-та и така.
                          В тая тема някой трябва да отсее правилното от неправилното, че като гледам какви бисери има.
                          Какви бисери има е, лице? Казвай нещо, ако ще казваш, аман от правежи. Профа е имал предвид движение при което се редува наклон с баир. Не е написано, но мисля, че се подразбира. На равен път какво ще отпуска и натиска?! Темата стана много изчерпателна като се изключат някои дето обясняват "защо се купува алфа", "превключвай от 2-та на 5-та" и т.н. Темата е за икономично каране, който не му е интересно бегом в "рацери".
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #73
                            В един пост да има практичност и Алфаромео ми звучи малко абсурдно, при положение, че всички твърдят, че човек си купува Алфа със сърце, а не с разум.

                            Практичността и икономичността трябва да се смята само по един показател - разходи на 1000 км - гориво, застраховки, ремонти, консумативи и т.н. Какво като спестиш 1 литър горво на 100 км., като правиш ремонт за 100-200 лв средно месечно?
                            А който иска икономия на ТвинСпарк има и алтернативни горива. Пропан бутана е 0.93лв на литър, а за последното ми сипване предимно градско/извънградско - 70%/30% София - 400 км с 38 литра
                            "BEAUTY IS NOT ENOUGH!"
                            Alfa Romeo 145 1.4 T.S 97 - EX
                            Opel Astra J GTC

                            Comment


                            • #74
                              Никой не вярва че TS имат нормален разход .А защо ? Проста народо-психология ако кажеш че един фолксваген гори малко всеки ще повярва ама я се опитайте да кажете Алфа ромео гори малко всеки ще се засмее .Според мен истината ще излезе ако се сравнят разходите на другите марки и ще се види че нещата не са толкова лоши .

                              Comment


                              • #75
                                "...излекувал съм хиляди...", та така провел съм многократни опити с различни бензини, октани, бензиностанции и т.н.
                                за всяка кола правилата малко се различават, но като цяло икономичност е плавност и ниска скорост.
                                Ако трябва да ида най-икономично някъде
                                1 преглеждам гумите , ако се наложи малко ги напомвам. Ако не сте се замисляли, да кажа, че зимните (меките като сруктура)гуми вдигат разхода. По-широките гуми също вдигат разхода.
                                2 много плавно с десния педал. колкото е по голям двигателя, толкова по-рано сменям скорости.(колкото е по-голям въртящият момент е точно)
                                3 никакъв климатик, леко отворени прозорци или напълно затворени.
                                4 В сервиз проверете инерцията на задните гуми. Трябва да са като лагерна количка, като се завъртят силно да се въртят свободно без задържане. Всяко задържане на накладки или криви дискове сруват пари от бензин. Редовната смяна на маслото в скоростната кутия, също сваля разхода.
                                5 за работещи ламбда и дебитомер, добри свещи и децата знаят.
                                6. спирането на бензина при спускане на скорост не става веднага, има малко забавяне, затова може да има някакво объркване измерения моментен разход

                                И така 2.0тс 8в до Виена и обратно 6.3л/100 второто пътуване беше 6.5л/100
                                до Атина и обратно 6.3л/100. Последно рекорд 5.8л/100 на връщане миналата година от Атина.

                                Преди години някакви немци екпериментирали и съветваха да се ускорява с напълно отворен дросел, лично мен ме съмнява

                                Comment

                                Working...
                                X