Известие

Collapse
No announcement yet.

Икономичен TS - има ли такова чудо невиждано?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ок почни да спестяваш... сега !
    а аз ще си карам по инерция където мога

    я ми обясни само, като почнеш да отнемаш газта от 70км/ч примерно на 4 та, и предавките ли сваляш само и само да си на скорост докато заковеш на място, и мислиш че тва не износва съединителя ли ?
    Last edited by SFINKS; d.m.y г., 11:17.

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от SFINKS Покажи съобщение
      ако спираш на скорост - теоретично ще спестиш от накладки , ама също така теоретично износваш повече скоростна кутия, съединител и двигател . Аз предпочитам накладките
      Абсолютно си прав, но за сигурността си не мислиш ли? Аз лично винаги когато стрелката мръдне от 0км/ч, ВИНАГИ съм на скорост(освен ако не я превключвам).
      145 QV ex.
      146 Boxer TOTAL ex.
      147 T.S. Sele top

      Lancia Dedra 2000 16

      Comment


      • #33
        хубаво си чул че е по-голяма сигурноста при намаляване на скороста когато си на скорост но това важи най вече при извънградско каране, даже е задължително , в града при скорости от 50-60 км няма много голямо значение . Плюс това не си мисли че аз карам първа-втора-инерция , просто не ми е фикс идея да видя че светофара пред мен е червен да тръгна да намалям и до последно да мъча колата на скорост само и само уж да спестя някакви милиграми гориво и някой микрон накладки .
        Last edited by SFINKS; d.m.y г., 11:36.

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от code
          Нещо стана недоразумение, целта е ясна и е движение с 2000об. Въпроса е, че като превключиш от 4-та с 2000, 5-та ще поеме от 1300 т.е. абсолютно неадекватен режим на работа.
          Снощи направих засичане на оборотите - при мен 2.0 8V... При по ниските предавки разликата в оборотите е по-голяма, но скоростта ми на 4та на ~2000об = 5та на ~1650об. - при каране без или със слабо ускорение си е идеално... Интересно ми е какви са при корабите тези стойностти?

          ПС. Хубавото гориво също е от голямо значение за разхода и нервите...
          Бивши: 155 2.5 V6, 156 2.4 JTD 150, 166 FL 2.0 CF3
          Настоящи: 155 2.0 8V - първата любов + 155 2.0 16V донор + 155 2.5 V6
          Thank you, VFTI, thank you!

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от SFINKS Покажи съобщение
            хубаво си чул че е по-голяма сигурноста при намаляване на скороста когато си на скорост но това важи най вече при извънградско каране, даже е задължително , в града при скорости от 50-60 км няма много голямо значение . Плюс това не си мисли че аз карам първа-втора-инерция , просто не ми е фикс идея да видя че светофара пред мен е червен да тръгна да намалям и до последно да мъча колата на скорост само и само уж да спестя някакви милиграми гориво и някой микрон накладки .
            Не съм чул нищо, защото не ми свирят накладките, Свинксе, предполагам се сещаш защо... Когато е мокро или настъпиш мокър терен и набиеш, буквално набиеш спирачките до долу, изключил си от скорост, пробвал ли си какво става? А когато си на скорост, мен това нееднократно ме е спасявало.
            145 QV ex.
            146 Boxer TOTAL ex.
            147 T.S. Sele top

            Lancia Dedra 2000 16

            Comment


            • #36
              ами моите и те не свирят , какво доказва това
              а за спиране на мокро пробвал съм , вклюва се ABS a, независмо дали съм или не съм на скорост
              на сняг примерно никога не изключвам от скорост но тук темата е за икономии , не за безопастност
              Last edited by SFINKS; d.m.y г., 12:13.

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от SFINKS Покажи съобщение
                ами моите и те не свирят , какво доказва това
                а за спиране на мокро пробвал съм , вклюва се ABS a, независмо дали съм или не съм на скорост
                на сняг примерно никога не изключвам от скорост но тук темата е за икономии , не за безопастност
                Шоу да става.
                145 QV ex.
                146 Boxer TOTAL ex.
                147 T.S. Sele top

                Lancia Dedra 2000 16

                Comment


                • #38
                  Тук се мъчим да измислим според мен начин по които да накараме разхода на гориво да падне с малко... и то не с промени по филтри запалвания и тн.. А само с промяна ,лека промяна на стила шофиране!!!
                  Ако някои има идеи как да стане ок ,а ако нямате такива по-добре не пишете глупости!!!!
                  sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                  Comment


                  • #39
                    С колегата си спорим до колко е смислено да се кара нон стоп на скорост в града.
                    А за спестяването по нагоре профа подробно е дал основните принципи , и ся ко викаш да заключват темата ли щом нищо повече не може да се каже

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                      Тук се мъчим да измислим според мен начин по които да накараме разхода на гориво да падне с малко... и то не с промени по филтри запалвания и тн.. А само с промяна ,лека промяна на стила шофиране!!!
                      Ако някои има идеи как да стане ок ,а ако нямате такива по-добре не пишете глупости!!!!
                      Извинявай, Шефе! Ако беше прочел 1вата страница и мнението на професора, нямаше да коментираш. Да- Фюел кът-офф има, действително помага за спадане на разхода, щади двигателя, пази го от ненужни детонаций и т.н. А един напълно изправен двигател, определено би се повлиял от стила на шофиране, при равни други условия!
                      145 QV ex.
                      146 Boxer TOTAL ex.
                      147 T.S. Sele top

                      Lancia Dedra 2000 16

                      Comment


                      • #41
                        Именно защото съм прочел точно каквото е написъл Проофа се чудя наистина какво друго може да се напише по темата!!!
                        Наистина е по-добре да я почисти ,заключи и премести някъде като важна...
                        Пък вие си мислете и спорете кое е по по от наи.... тои го е написъл!!! Коментари по тази тема няма да пиша ,затова си спестете и вие писането по мои адрес!!
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • #42
                          ами пич разпечатваш си темата докъдето ти харесва, закачаш си я на стената и не четеш повече елетронният и вараинт като не ти харесва

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от Wolfy Покажи съобщение
                            Снощи направих засичане на оборотите - при мен 2.0 8V... При по ниските предавки разликата в оборотите е по-голяма, но скоростта ми на 4та на ~2000об = 5та на ~1650об. - при каране без или със слабо ускорение си е идеално... Интересно ми е какви са при корабите тези стойностти?

                            ПС. Хубавото гориво също е от голямо значение за разхода и нервите...
                            Горе долу същото е при мен от 2000 на 1500 и нещо си. Вече горе долу ми стана ясно що е то икономично шофиране, мога но не искам айде пак ръчка
                            sigpic
                            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                            Comment


                            • #44
                              Аз съм фен на икономичното шофиране.
                              Най ми е хубаво някой като се пъне зад мен, да ме изпреварва неразумно, аз с бавно шофиране и с познанията ми за маршрута, след 1 километър да си го мина отново с 3 пъти по-малък разход. Особено в задръстванията.
                              За мен няма смисъл да се напъваш и да редиш скорости като ненормален, при положение, че знам, че светофара ще светне пак червено и няма да мога да мина.
                              Всекидневния си маршрут си го познавам перфектно и извличам максимално от всеки един метър от него.
                              Спирането на скорост или по точно казано ППХ спомага за голямо пестене, особено при дизелите!
                              Не става въпрос за накладки, износване на двигател и подобни. Това са супер измислени оправдания.
                              За това с моя двигател (2.4жтд) имам разходи регистрирани доста под заводските характеристики.
                              Също така най-нисък разход на 99% извънградско съм постигал 4.41л/100км.
                              Също така най-високия разход в София, който имам регистриран (изобщо), е 8.47л/100км.
                              И всичко това става само като си усещаш колата. Не я ли усещаш нищо няма да направиш, с колкото и оборота да караш.
                              Last edited by BO; d.m.y г., 17:55.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • #45
                                Ето го съперника ми по икономично шофиране

                                Ето това е много важно :
                                И всичко това става само като си усещаш колата. Не я ли усещаш нищо няма да направиш, с колкото и оборота да караш.
                                А в дългият си пост бях писал за спиране на скорост- не съм имал в предвид обаче редене на предавките надолу до пълно спиране, ами просто убиване на скорост.
                                Примерно се движите на 3-та с 2000 или 4-та с 1500 и виждате че светофара ще светне червено - точно в тази ситуация просто пускаш педала на газта и остявяш оборотите да паднат до 1000 и тогава се изключва от скорост и се спира със спирачките.


                                п.с. Всъщност рекорда ми на мен е 4.2/100 София - Габрово - сам , без багаж и без клима ( рано сутрин).
                                Като слязох от магистралата средна скорост 92-3 км/ч и разход 4.4. за почти точно 100 км.
                                Като се има напредвид че имам 20 км докато се кача на магистралата и през първите 10 от тях си спазвам ограничение 50 , средната скорост си е съвсем прилична. Докато стигна до габрово свалих на 4.2 , а поне на извънградско компютъра ми дава точност +/- 100 мл на 100 км.

                                ---------- Post added at 19:25 ---------- Previous post was at 19:16 ----------

                                Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                                Горе долу същото е при мен от 2000 на 1500 и нещо си. Вече горе долу ми стана ясно що е то икономично шофиране, мога но не искам айде пак ръчка

                                А всъщност с ръчката няма да стигнеш много по- бързо от мен. Единственото което ще постигнеш е висок разход и изпилени нерви.
                                Все пак говорим и за спазване на ограниченията на скоростта. Ако караш с 200 на извънградско , ще стигнеш по-бързо от мен ( евентуално обаче)
                                Лично аз съм на принципа: По-добре да стигна 30 минути по-късно , отколкото никога.
                                Last edited by pr_00f; d.m.y г., 19:20.
                                Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                                ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                                Comment

                                Working...
                                X