отсното глупостта "СФА предлагала хубав лизинг" ...
СФА, както и която и да е фирма вносител на нови автомобили НЕ предлагат лизинг. Те просто продават на лизингова компания, която от своя страна отдава автомобила на лизинг на крайния потребител.
Кога все пак "предлага хубав лизинг"? Когато даде солидна комисионна на лизинговата компания, която от своя страна "подобрява" условията (лихва, промоционални периоди и уж подарък гуми). Т.е. подобрените условия са включени в комисионните, а подаръците в цената!
От какво се печели?
СФА си зима парите веднага и е доволна, че е минала поредния клиент с страхотна оферта за лизинг.
Лизинговата компания печели предимно от комисионната и съвсем малко да не кажа почти нищо от лихва ... (лизинговата компания зема кредит на 5% от банка и дава кредит на 7%, 2% едвам покриват оперативните разходи), като тоталното оскъпяване на един автомобил за 4 годишен лизинг реално е не повече от 3.75-4%.
Някой в тая тема беше открил водата с повишена температура, че видиш ли лизинговите компании са "дъщерни фирма на банките". Не са дъщерна - собственост са. И са най-добрите клиенти на банките - 5% лихва и 0% риск.
Защо все пак е по-удобно да се лизингова, а не да се тегли кредит за кола?
Лизинговането най-малкото включва самата услуга по доставка, регистрация, застраховка, маркировка, пътни данъци и изобщо всичките досадни бюрократични дейности. Лизинговата компания би ти помагала при спорове с застрахователи (да не кажа, че спорове няма). Лизинговата компания би ти влезла в положението ако имаш затруднения с вноски (отлагане на плащания по главницата, плащаш само лихва). Лизинговата компания би ти помогнала при реализация на автомобила, ако по ред причини искаш да го разкараш.
Банката работи с пари, дава пари и си иска парите. Банката ще ти вземе не само колата ако остатъчната и стойност е по-малка от дължимата сума, а това винаги е така (колите се обезценяват с доста по-голям % от този на лихвата).
СФА, както и която и да е фирма вносител на нови автомобили НЕ предлагат лизинг. Те просто продават на лизингова компания, която от своя страна отдава автомобила на лизинг на крайния потребител.
Кога все пак "предлага хубав лизинг"? Когато даде солидна комисионна на лизинговата компания, която от своя страна "подобрява" условията (лихва, промоционални периоди и уж подарък гуми). Т.е. подобрените условия са включени в комисионните, а подаръците в цената!
От какво се печели?
СФА си зима парите веднага и е доволна, че е минала поредния клиент с страхотна оферта за лизинг.
Лизинговата компания печели предимно от комисионната и съвсем малко да не кажа почти нищо от лихва ... (лизинговата компания зема кредит на 5% от банка и дава кредит на 7%, 2% едвам покриват оперативните разходи), като тоталното оскъпяване на един автомобил за 4 годишен лизинг реално е не повече от 3.75-4%.
Някой в тая тема беше открил водата с повишена температура, че видиш ли лизинговите компании са "дъщерни фирма на банките". Не са дъщерна - собственост са. И са най-добрите клиенти на банките - 5% лихва и 0% риск.
Защо все пак е по-удобно да се лизингова, а не да се тегли кредит за кола?
Лизинговането най-малкото включва самата услуга по доставка, регистрация, застраховка, маркировка, пътни данъци и изобщо всичките досадни бюрократични дейности. Лизинговата компания би ти помагала при спорове с застрахователи (да не кажа, че спорове няма). Лизинговата компания би ти влезла в положението ако имаш затруднения с вноски (отлагане на плащания по главницата, плащаш само лихва). Лизинговата компания би ти помогнала при реализация на автомобила, ако по ред причини искаш да го разкараш.
Банката работи с пари, дава пари и си иска парите. Банката ще ти вземе не само колата ако остатъчната и стойност е по-малка от дължимата сума, а това винаги е така (колите се обезценяват с доста по-голям % от този на лихвата).
Comment