Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяната на маслото е излишна

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Има една приказка която според мен е доста вярна-"Масло ето половин шлосер"-казал руснака...
    A.Р.33 vl 1.4 2карба 90г. Няма я вече!

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от Bella Покажи съобщение
      Когато инфлацията ти е изяла парите,а кризата и намаленият интерес към коли като цяло ти свалят цената на 30-40% от тази на която си я закупил и си решил да си купиш нова кола която да си мине и тя по реда що пък да не си направиш експеримент ... ?
      Аз кола за търговия не съм взел, а парите никога не достигат. Но си имам и принципи, а и не обичам да се занивам с глупости .
      Last edited by fred; d.m.y г., 21:15.
      Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
      Нагоре по стълбата, която води надолу
      sigpic

      Comment


      • #48
        Направо съм изумен от теорията за несмяна на маслото, правя-струвам гледам да си го сменям на 10 000 нищо, че на маслото и в ръководството пише 20 000. Забелязах, че на масления филтър пише 25 000 за максимален пробег.

        Сърцата са по-капризни от умовете.

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
          Маслото в скоростите не се сменя никога(не важи за автоматичните), ако не е правен ремонт на кутията.
          Това кои ти го каза някои стар зиладжия или просто си го чул от някъде?
          АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от Derry Покажи съобщение
            Направо съм изумен от теорията за несмяна на маслото, правя-струвам гледам да си го сменям на 10 000 нищо, че на маслото и в ръководството пише 20 000. Забелязах, че на масления филтър пише 25 000 за максимален пробег.
            А защо го сменяш на 10 000, а не на 20 000? Със сигурност инженерите писали книжките са сложили един фактор- шофьорска простотия, което означава, че реално поне на 25 000 може да го сменяш.

            Няма никакъв смисъл при кола за ежедневна употреба от ранното сменяне на масло.
            Lexus IS200

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от fred Покажи съобщение
              Аз кола за търговия не съм взел, а парите никога не достигат. Но си имам и принципи, а и не обичам да се занивам с глупости .
              Аз пък обичам да експериментирам и обмислям през септември месец да си закупя от Германия Лайфтайм масло ( ако открия от къде ) и да тествам колко ще изкара моята колица
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
              140 HP + Chip Tuning -> ex
              Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
              Born to make me happy

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от Bella Покажи съобщение
                Аз пък обичам да експериментирам и обмислям през септември месец да си закупя от Германия Лайфтайм масло ( ако открия от къде ) и да тествам колко ще изкара моята колица
                Една турбинка си намери за всеки случай и експериментирай смело. Двигател като твоя имам наличен така че действай.
                Fiat Punto 1.4GT 1996
                Hyundai Tucson 2.0 2007
                Renault Clio 1.5 2019

                Comment


                • #53
                  Ето на какво се натъкнах от една книжка издадена 1999г става въпрос за хидрозадвижване в случая автоманични ск.кутии:

                  Руските автомобили предвиждат смяна на маслото на 25 000км или веднъж годишно.Западните фирми се различават според вътрешни стандарти.Фирмата Шевролет е заложила на 20 000км,Крайслер- на 50 000км,Форд - не предвижда смяна на работната течност до гаранционния срок на автомобила.

                  Сами си правете изводите за безсрочна смяна-няма такава.Просто са пропуснали в мануалите на колите да пишат до гаранционния срок според мен,а не просто не се сменя.Това значи,че дори и както при моя кадет(макар,че е ръчна кутията) пише да не се пипа маслото, са имали впредвид до гаранционния срок,а не доживотно.Един вид производитела се застрахова,че няма да сипеш някоя боза и да прецакаш кутията,а след това да търсиш гаранция.

                  Има също и инфо за маслото в хидравликата,но ме мързи да пиша.Накратко препоръчват от 6 до 2г,след което се сменя.Да не говорим за цвета,че ако е тъмен означава наличие на вода в масълцето.Тка,че трябва да е рубинено-червено.

                  ---------- Post added at 17:53 ---------- Previous post was at 17:42 ----------

                  Първоначално публикувано от Bella Покажи съобщение
                  Аз пък обичам да експериментирам и обмислям през септември месец да си закупя от Германия Лайфтайм масло ( ако открия от къде ) и да тествам колко ще изкара моята колица
                  Ако можеш да си позволиш друга кола направи си кушия.Аз кадета го бях прежалил щото имах паричната възможност за нова,ако се прецака и затва 42 000 с М10д.За момента не бих рискувал(щото не мога да си го позволя) нито с Фичо нито с Алфата.При 10-12хил.км на кола годишно си го сменям всяка година,на тия километри.Даже в момента на Фичо е точно на 10 000км.Едва сега виждам,че е мръднало леко нивото на щеката.До сега си стоеше колкото съм го налял.Всеки сам си прави изводите.
                  brava 1.4 sx
                  alfa 156 1.8

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от Bella Покажи съобщение
                    Аз пък обичам да експериментирам и обмислям през септември месец да си закупя от Германия Лайфтайм масло ( ако открия от къде ) и да тествам колко ще изкара моята колица
                    А пиши после
                    Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                    Нагоре по стълбата, която води надолу
                    sigpic

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                      А защо го сменяш на 10 000, а не на 20 000? Със сигурност инженерите писали книжките са сложили един фактор- шофьорска простотия, което означава, че реално поне на 25 000 може да го сменяш.

                      Няма никакъв смисъл при кола за ежедневна употреба от ранното сменяне на масло.
                      Ми на 10000 щото все си мисля, че за мотора ще е добре. Но напоследък все повече се замислям да удължа тоя период.

                      Сърцата са по-капризни от умовете.

                      Comment


                      • #56
                        15 000 без грижи, ако ни бяха по-читави горивата и на 20 000 не бих се притеснявал.
                        Giulietta 1,6 JTDm 2013
                        156 SW 1,9 JTD 2003

                        Comment


                        • #57
                          При мен това горе долу веднъж на 3-4 години значи
                          Last edited by fred; d.m.y г., 23:28.
                          Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                          Нагоре по стълбата, която води надолу
                          sigpic

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщение
                            Отговорът се крие във въпроса - опелски са. А на Опел им гният и пластмасите.
                            Колега,кутиите им не гният защото са от алуминий.И втора употреба вече струват по 50лв.(става въпрос за F-16 и F–20,които се монтират на 2.0 двигателите с по 115 и 150к.с. и тежът по над 40кг алуминии-като се счупи връщаш за вторични ,купуваш друга и даже ти остават някакви пари и за смяната и.А относно темата сменяйте си маслото на ок.10000 км,за да ви е мирна главата.А както си изказа един колега по-нагоре,най-сигурния факт,че маслото е почнало да си заминава е ,че колата почва да си го гори.В такъв случай може да го смените и по-рано от 10000км.И между другото според мен е по-добре на всеки 10000км да сложа по-евтино масло(10w-40),отколкото на всеки 20000 да слагам двойно по-скъпо масло.С нашите скапани горива и запрашен въздух едно масло над 15000 вече е свършило,ако ще да производство на НАСА и да струва 200 литъра.

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от Ivan_Calibra Покажи съобщение
                              Колега,кутиите им не гният защото са от алуминий.И втора употреба вече струват по 50лв.(става въпрос за F-16 и F–20,които се монтират на 2.0 двигателите с по 115 и 150к.с. и тежът по над 40кг алуминии-като се счупи връщаш за вторични ,купуваш друга и даже ти остават някакви пари и за смяната и.А относно темата сменяйте си маслото на ок.10000 км,за да ви е мирна главата.А както си изказа един колега по-нагоре,най-сигурния факт,че маслото е почнало да си заминава е ,че колата почва да си го гори.В такъв случай може да го смените и по-рано от 10000км.И между другото според мен е по-добре на всеки 10000км да сложа по-евтино масло(10w-40),отколкото на всеки 20000 да слагам двойно по-скъпо масло.С нашите скапани горива и запрашен въздух едно масло над 15000 вече е свършило,ако ще да производство на НАСА и да струва 200 литъра.

                              Зависи как караш- предимствата на хубавото масло се забелязват от 4000 оборота на горе...
                              Lexus IS200

                              Comment


                              • #60
                                Тази темичка много ме кефи. Спокойно може да се отнесе към подраздела "фън".
                                AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                                Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X